Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys pienituloisille: Miksi teette paljon lapsia vaikka ette pysty elättämään heitä?

Vierailija
26.12.2022 |

En ymmärrä. Eikö 1-2 riittäisi mutta että jopa 4-5. Jos jo valmiiksi ilman koulutusta molemmat vanhemmat tai on joku koulutus mutta tulot tosi pienet tulot ja silti tehdään iso lapsi katras.

Ei varmaan ole yllätys että lapset maksaa, pitää olla puhelimet, edes joku harrastus. Itse olen yh, 1 lapsi on. Olen sairaanhoitaja ja ihan hyvin hänet pystyn omilla tuloilla elättämään ilman tukia (jos sitä 50€/kk yh lapsilisäkorotusta lasketa) tiukkaa tekisi jos olisi vaikka 2 elätettävänä.

Miksi oletatte että yhteiskunta elättää lapsenne?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt yhtään lasta enkä tee.

Vierailija
2/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin paljon lapsia, koska tiedän sinun ja muiden urpojen elättävän heidät kuitenkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se vauvan teko tuntuu niin kivalta!

Vierailija
4/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi 40 euron puhelinta tuskin on suurin kustannus.

Vierailija
5/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselta ei ehkä kysytä. Ja kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, jolloin elintaso laskee.

Vierailija
6/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuo leivän tullessaan.

Vierailija
7/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli parempi elintaso silloin kun lapsi tehtiin. Yksi lapsi siis, kohta jo aikuinen eikä tietenkään enempää lapsia tehdä.

Vierailija
8/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että nämä on niitä naisia jotka haluavat olla aina kotona. Ja kun pukkaa uutta lasta, helposti se siten onnistuu.

Surettaa lasten köyhyys.

Vierailija
9/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä anopillani oli 7 lasta, ja kuulin kun hän sanoi aikuiselle tyttärelleen, ettei olisi halunnut niin monta. Tytär kysyi, miksi sitten olivat tehneet seitsemän lasta. Isäsi tuli päälle, vastasi äiti. Seuraava kysymys: kuka niistä seitsemästä olisi saanut jäädä syntymättä?

Vierailija
10/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt rippikoulun, olen uskovainen, raamatussa sanotaan että lisääntykää ja täyttäkää maa.

Vierailija
11/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi lapsi.

Vierailija
12/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin 10v sitten seurustella eronneen miehen kanssa, hänellä 4lasta, rouvansa kotona kasvattamat. En tiedä mihin äiti aikansa oli käyttänyt, ei ainakaan lastensa kasvattamiseen ja tapojen opettamiseen. Mäkkäripaperit pitkin katua, vuorokausirytmi mitä sattui. Kerrostalossa mummeli katsoi ikkunasta, nämä huutamaan, että taas se kyylää, ja nyt tämä isukki sohi taskulampullaan mummon ikkunan suuntaan. Minulle riitti. Köyhyys ei ole häpeä, tyhmyys on. Sen jälkeen olinkin huomattavasti tarkempi enkä enää naiivisti kuvitellut kaikkien olevan fiksuja.

Vierailija
13/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun saa lApSiLiSäT ja sit voi ostaa sidukkaa

Vierailija
14/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nussiminen on vaan niin kivaa, varsinkin ilman mitään ehkäisyä.

Vierailija
15/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne köyhät monilapsiset vanhemmat tule itse tällaiseen ketjuun vastaamaan.

Mutta syy voi olla esimerkiksi uskonnollinen. Jos ehkäisyä ei käytetä, lapsia syntyy. "Mies tulee päälle", kuten tuon yhden kirjoittajan anoppi osuvasti asian ilmaisi.

Vierailija
16/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt yhtään lasta enkä tee.

Miten tämä kysymys koskettaa sinua ja miksi vastasit?

Vierailija
17/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Meillä 1, toista harkittiin mut päädyttiin just siihen että varaa ei ole - vauvana kyllä kulut pienet, mutta sitten jo tarvittais isompaa asuntoa, enemmän kuluja harrastuksiin, opintoihin ym. Eletään nyt koko porukka tyytyväisinä, nuori muuttamassa omilleen pian lukion päätyttyä - voidaan tukea häntä siinä ja saadaan vielä omat sähkölaskutkin maksettua kun ei oo tuloihin suhteessa liian suurta taakkaa :)

Vierailija
18/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä myös itse ihmettelen. Minusta pienituloiselle sopiva lapsimäärä on 1-2 lasta. Jos on lapsia vielä enemmän tulee tulojen olla yli 5000kk. Mielellään vielä enemmän. Lapsien hankinta ja ylläpito on kallista lystiä, ja on väärin jos lapsi ei saa koskaan uusia vaatteita tai elämyksiä elämäänsä. 

Vierailija
19/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 0 kpl.

Vierailija
20/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole töitä ja tietää, ettei tule mitään hyväpalkkaista työtä edes saamaankaan, niin siitä saa työn ja tuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä