Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedän että ero on ainoa oikea ratkaisu, silti haluaisin pelastaa kaiken ja perua eron

Vierailija
26.12.2022 |

En halua erota. Haluan toimivan, edes välttävästi toimivan ydinperheen. Haluan parisuhteen missä joskus pääsen kainaloon ja saan hellyyttä. Haluan ihmisen jonka kanssa voin jakaa arjen. Jutella. Miettiä asioita yhdessä. Tiedän että nämä ei toteutuneet suhteessa joka päätyi eroon. Suhde oli monella tapaa huono. Emme osanneet puhua. Emme tehneet yhdessä mitään. Ei toinen auttanut minua arjessa. Oli riitaa, erimielisyyksiä, rähinää. Lasten alistamista, rangaistuksia. Jne... silti ero tuntuu liian isolle palalle purtavaksi. Kaikki, talon myynnit jne. En tiedä mistä löydän voimaa siihen. En halua ajatella miestä toisen kanssa. Satuttaa. En halua lasteni osuvan osaa elämästään jonkun ulkopuolisen naisen kanssa. En halua menettää osaa niiden elämästä.

Sattuu niin paljon että mikään ei ole ikinä milloinkaan tuntunut näin pahalle!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne käytännön asiat järjestyvät ja ero menee omalla painollaan loppujenlopuksi. 

Vierailija
2/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin luultavasti tulee käymään. Mutta on tämä tuska ja pettymys valtava.

Mutta, onhan eroista selvinnyt monet muutkin ihmiset. Varmaan sitten minäkin. Nyt vaan lyö maahan ja kovaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä selviät. Tuo on täysin normaali tunne eron tullen. Pahimmalta kuulosti tuo lasten alistaminen ja rankaiseminen, tosin sehän varmaan jatkuu eron jälkeenkin, jos ja kun isä on heidän elämässään edelleen. Onko pariterapia teille mahdollinen ajatus, voisiko se auttaa parantamaan suhdetta niin että perhe pysyisi kasassa?

Vierailija
4/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset ovat usein vaikeita, myös ne jotka ovat välttämättömiä.

Vierailija
5/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää ole mahdollista. Kyllä tämä ero on väistämätön. Ikävä kyllä. Nyt vaan jotenki takerrun niihin asioihin mitkä oli hyvin, tai edes sinne päin. Mietin mitä kaikkea minun olisi pitänyt tehdä toisin.

Tuohon lasten kohteluun kaikkk lopulta kaatui. Miehen mielestä toimin väärin, kun nousin ko tilanteissa häntä vastaan. En puolustanut, tai toiminut saman suuntaisesti. En vaan pystynyt, koska se oli mielestäni niin väärin. Nyt sitten mietin, oliko tosiaan väärin? Olisiko pitänyt itsekkin olla tiukempi? Ehkä syy oli kuitenki minun. Minä sain miehen hermostumaan omalla toiminnallani. Varmaan kaikki paranee isän ja lasten välillä ilman minua.

Parasta olis kun vaan kuolis pois. Loppuisi tämä tuska

Vierailija
6/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa. Kun sinä kuolet pois, lapsesi jäävät miehen armoille. Vai tarkoitatko että lapsesikin kuolisivat pois? Jumalauta. Nyt ryhdistäydyt. Olet aikuinen ja vastuussa itsestäsi ja lapsistasi. Ero ei ole maailmanloppu. Me kaikki olemme eronneet ja jääneet siitä eloon.

Vierailija
7/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. En ole kuolemassa. Vaikka paskimpina hetkinä se mielessä käykin. Olen lasteni tukena nyt ja aina. Vaikka nyt olenkin ihan rikki ja riekaleina. Silti lapset tietää että olen ja pysyn.

Vierailija
8/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko pitää etäisyyttä jonkun aikaa miettiäksenne rauhassa mitä haluatte?

Vierailija
9/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä ero tuntuu maailman lopulta. Mutta tiedän, että joskus helpottaa. Tiedän että kun tämä saadaan oikeasti loppuun, elämästä tulee nykyistä helpompaa. Kukaan ei enää määrää ja kontrolloi minua. Ei hauku ja arvostele kokoajan. Voin valita milloin vastaan puhelimeen ottaakseni haukut vastaan. Minulla tulee olemaan koti, ja lapsilla tulee olemaan koti, missä ei tarvitse olla varpaillaan ja pingottaa. Miellyttää ja orjallisesti totella.

Mutta silti, nyt tuntuu aivan järkyttävän pahalle!!

Vierailija
10/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos tuntuu suurelta. Et taida pelätä eroa itsessään vaan sitä suurta muutosta mikä tulee.

Vierailija
11/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole se jättäjä. Mies oli rohkeampi, ja laittoi eropaperit menemään.

Ei tässä enää erillään olo auta. Ollaan oltu paljon erillämme, ja se on vahvistanut sitä, että ilman miehen läsnäoloa on tosi paljon helpompi hengittää. Myös osa lapsista on kommentoinut samaa, tai saman suuntaista.

Vierailija
12/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutos tuntuu suurelta. Et taida pelätä eroa itsessään vaan sitä suurta muutosta mikä tulee.

Tämä on aivan totta. Tiedän pärjääväni yksin lasten kanssa. Kaikki muu mikä muuttuu pelottaa. En haluaisi luopua kodista. Muutto, talon myynti. Osituksen teko. Lasten asumiskuviot, lasten harrastus mahdolliauudet tulevaisuudessa. Jne...

Vierailija
13/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pian oman rauhan. Voit tehdä mitä haluat. Voit hemmotella itseäsi rauhallisen iltapalapöydän jälkeen kotona kasvohoidolla ja vartalokuorinnalla. Leikkaa vaikka hiukset uuden itsenäisen alun kunniaksi. :)

Vierailija
14/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen asiat järjestyy lopulta noin vaan, kun niitä alkaa järjestelemään.

Vierailija
15/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten niin erolle peukutetaan vaikka kukaan ei tiedä mutkistuuko asiat sen jälkeen entisestään

Vierailija
16/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä selviät erosta. Nyt ahdistaa julmetusti, mutta se helpottaa ajan kanssa, usko pois. Se mitä kerroit tuossa, niin kyllä ero on oikeasti paras ratkaisu sinulle ja lapsillesi. Isot muutokset ja vielä tuntematon tulevaisuus pelottaa, se on ihan normaalia. Selviät kyllä kaikesta.

Vierailija
17/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä miten niin erolle peukutetaan vaikka kukaan ei tiedä mutkistuuko asiat sen jälkeen entisestään

Vaikeapa sitä on estääkään jos mies on hakenut eroa.

Vierailija
18/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ero mutkistaa asioita entisestään. Sen toisen vanhemman kanssa on kuitenki oltava yhteydessä. Lapsilla on jatkossa kaksi kotia joissa eri tavat. Miten pyörii arki silloin kun lapset isällään? Ei ole arkea koskaan pyörittänyt. Minkälaiseksi asumiskuviot lopulta muotoutuu? Kuinka paljon lapset reagoi, ja miten? Miten jaksan itse? Kuinka alas romahdan? Muutto omakotitalosta vuokra rivariin tai kerrostaloon on iso muutos, lapset aina tottuneet omakotitaloon. Miten elatusmaksut? Maksuista vääntäminen? Kuka maksaa, mitä maksaa? Rippijuhlien järjestäminen? Lasten asioiden hoito?

Vaikeaa tulee.

Siksi se edes välttävästi toimiva ydinperhe olisi niin paljon parempi.

Vierailija
19/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero oli ainakin minulle helpotus, pelastus, mahdollisuus. Mietin pari vuotta, mutta päätös oli sitten varma. Oli lapset, talo, läheisille kertominen. Sen jälkeen uusi elämä.

Exä oli itsekäs ja hankala ja se eron jälkeen jonkin verran hankaloitti, mutta pärjättiin lasten kanssa eikä ex enää kuulu elämääni mitenkään.

Vierailija
20/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait sitä tuollaisissa tilanteissa toivoisi, että hyvät ajat palaisivat ja se muutos joka väistämättömänä väijyy edessäpäin jäisi odottelemaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Tunteesi johtuvat siitä, että kun kyse on tuntemattomasta niin se ahdistaa ja pelottaa. Jotkut pelkäävät muutosta niin kovin, että roikkuvat ennemmin huonoissa ja toksisissa suhteissa kuin, että riuhtaisivat itsensä irti moisesta . Ihmismieli on kummallinen. 

Vuoden päästä tähän aikaan mietit, että mitä ihmettä oikein pelkäsitkään.

Asiat järjestyvät aina jotenkin.