Vartijat pahoinpidelleet ja uhkailleet, uhreja etsitään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009290398.html
IS uutisoi, vartijoiden uhreja etsitään.
Kommentit (91)
Siihen on syynsä miksi poliisikouluun on tiukat pääsykokeet. Hylätty aines päätyy sitten toteuttamaan saddistisia mielihalujaan muualle.
Yritystä en tässä lähtisi syyllistämään ollenkaan, sanoo päivystävä tutkinnanjohtaja Mikko Minkkinen.
Wagner tarjoaa pitopalvelua Venäjällä. Jos sen työntekijät kannustavat työkaveria iskemällä lekalla päähän niin yritystä en tässä lähtisi syyllistämään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
kumma rikos kun pitää uhrit etsiä
Pahoinpitelyt löydetty ehkä yhden/useamman vartijan puhelimista.
Poliisit uskovat vartijoiden sanaan ja yleensä heitä on useampi paikalla, joten yksittäisen pahoinpidellyn asiakkaan on ainakin tähän saakka ollut turha syyttää vartijoita epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Hyvä jos asia nostetaan vihdoinkin tapetille, sillä osa vartijoista on suoranaisia psykoja, joilla tuntuu olevan tarve näyttää "valtaansa" raudoittamalla ja pahoinpitelemällä kansalaisia.
Onko tämä nyt sellainen katujengi?
Ei ketään silloin kiinnostanut, kun olin lähdössä yökerhossa viimeisten joukossa nuorena naisena, ja ulkona huomasin lompakon kadonneen. Koputin oveen, ja poket päästivät mut sisään, sain kiertää ravintolan, lompakkoa ei löytynyt. Kun olin lähdössä ulos, niin mun ulospääsy estettiin. Aloin tietysti huutamaan, että haluan ulos, ja kysyin useasti syytä, miten mua voidaan estää, kunnes yhtäkkiä nämä neljä portsaria kävivät mun päälle ja taklasivat mut lattiaan. Mä tietenkin tappelin vastaan niinkuin hullu, olin ihan hemmetin kauhuissani ja ihan pihalla että mitä helvettiä täällä tapahtuu. Mun päätä hakattiin lattiaan, ja lopuksi mun päällä istui ne neljä tyyppiä, ja sit mulle SOITETTIIN POLIISIT, jotka veivät mut putkaan!
Maanantaina kävin lääkärillä, ja itkin valtoimenaan siellä, naama mustana ja ruhjeilla. Sain lääkärintodistuksen, ja menin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta. Kun poliisi oli kuulustellut mut, hän ANTOI MULLE SEN LOMPAKON, joka oli ollut hukassa. Siellä oli kaikki tallella. Kysyin, että mistä hitsistä se oli löytynyt, ja poliisi sanoi, että joku oli aamulla tuonut sen.
Mun syyte hylättiin pahoinpitelystä, mutta järkkärit nosti mua vastaan syytteen ja sain sakkoja järjestysmiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Tää on niin absurdi tarina, etten vielä itekään tajua tätä, et mitä hemmmmmmettiä oikein tapahtui. Mutta tää on täysin totta. Sellaisia tyyppejä ne järkkärit. Nää samat tyypit pahoinpiteli aika monta muutakin asiakasta, mutta pääsivät aina kuin koirat veräjästä.
Ihan yleistä hesassa, että yökerhojen järkkäreinä liivijengiläisiä. En tiedä onko tässä samaa porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vartijat ulkomaalaistaustaisia, m a t u j a ?
Ilmeisesti, kun päinvastaista ei sanota.
Mua kiinnostaisi tekijöiden eikä uhrien tuntomerkit. Ja se missä nämä pahoinpitelijät on olleet töissä, vartijana vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään silloin kiinnostanut, kun olin lähdössä yökerhossa viimeisten joukossa nuorena naisena, ja ulkona huomasin lompakon kadonneen. Koputin oveen, ja poket päästivät mut sisään, sain kiertää ravintolan, lompakkoa ei löytynyt. Kun olin lähdössä ulos, niin mun ulospääsy estettiin. Aloin tietysti huutamaan, että haluan ulos, ja kysyin useasti syytä, miten mua voidaan estää, kunnes yhtäkkiä nämä neljä portsaria kävivät mun päälle ja taklasivat mut lattiaan. Mä tietenkin tappelin vastaan niinkuin hullu, olin ihan hemmetin kauhuissani ja ihan pihalla että mitä helvettiä täällä tapahtuu. Mun päätä hakattiin lattiaan, ja lopuksi mun päällä istui ne neljä tyyppiä, ja sit mulle SOITETTIIN POLIISIT, jotka veivät mut putkaan!
Maanantaina kävin lääkärillä, ja itkin valtoimenaan siellä, naama mustana ja ruhjeilla. Sain lääkärintodistuksen, ja menin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta. Kun poliisi oli kuulustellut mut, hän ANTOI MULLE SEN LOMPAKON, joka oli ollut hukassa. Siellä oli kaikki tallella. Kysyin, että mistä hitsistä se oli löytynyt, ja poliisi sanoi, että joku oli aamulla tuonut sen.
Mun syyte hylättiin pahoinpitelystä, mutta järkkärit nosti mua vastaan syytteen ja sain sakkoja järjestysmiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Tää on niin absurdi tarina, etten vielä itekään tajua tätä, et mitä hemmmmmmettiä oikein tapahtui. Mutta tää on täysin totta. Sellaisia tyyppejä ne järkkärit. Nää samat tyypit pahoinpiteli aika monta muutakin asiakasta, mutta pääsivät aina kuin koirat veräjästä.
Uskon joka sanan, sillä olen kuullut useita vähän vastaavia tarinoita portsareiden toiminnasta - en kyllä yhtäkään ihan yhtä järkyttävää kuin tämä. Varmasti todella kauhea ja traumaattinen tilanne. Järkkärien on helppo aina vedota vaan siihen, että asiakas on ollut aggressiivinen, varsinkin kun heitä on yleensä useampi ja todistavat toistensa puolesta. Sitten vasta, jos tulee sellaisia vammoja, jotka eivät niin vain paranekaan, saatetaan alkaa tutkia liiallista voimankäyttöä.
Eikä poliisitkaan kaikki mitään puhtaita pulmusia ole, lukekaa vaikka Joakim Lindholmin poliisirikokset-blogia. Suomessa muuten luotto poliisiin laskee tutkitusti sen mukaan, onko ihminen ollut poliisin kanssa tekemisissä, siis vaikka kyse olisi siitä, että on itse soittanut poliisit johonkin tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vartijat ulkomaalaistaustaisia, m a t u j a ?
Ilmeisesti, kun päinvastaista ei sanota.
Mua kiinnostaisi tekijöiden eikä uhrien tuntomerkit. Ja se missä nämä pahoinpitelijät on olleet töissä, vartijana vai?
Kyllä ihan valkoiset suomalaiset järkkärit osaa ja on aina osanneet kovat otteet. Järkkäreiden liiallinen voimankäyttö ja rikokset ei ole mitenkään uusi ilmiö, vaan sitä on tapahtunut Suomessa ihan aina, useimmiten valkoisten ihmisten toimesta.
Ja sitten ihmetellään miksi nuoriso tekee samaa, joku on nämäkin yksilöt jättänyt kasvattamatta. Sairas yhteiskunta, sairaat ihmiset.
Todella harvoin poliisit tai tuomioistuin uskoo, jos joku haastaa järkkäreitä käräjille. Useimmiten tosiaan menee niin päin, että asiakas saakin vastineeksi järjestysmiehen väkivaltaisesta vastustamisesta rapsut. Usein myöskään kuvamateriaalia (valvontakameroita) ei juuri siltä illalta löydy, josta näkisi, miten tilanne on ihan oikeasti mennyt. Se jotenkin mystisesti häviää.
Niinhän se metsä vastaa kun huudetaan, jos ei osata käyttäytyä sääntöjen mukaan voi turpiin tulla. Kyllä mut on moni järkkäri pelastanut aikoinaan, kun yksin ravintolassa työskentelin, kiitos heille!
Vierailija kirjoitti:
Just, ihan sairasta. Mulla kävi niin että olisin käynyt katsomassa oliko kaverit eräässä baarissa K:joella että pääsisin kotiin kun puhelin ei ollut mukana. En päässyt pitkällekään kun takistani vetäistiin takaisin ja vauhdilla heitettiin taksiin. Koskaan en ollut törmännyt täällä pikkupaikkakunnalla niin törkeisiin vartijoihin! En vielä huomannut että siinä rytäkässä lompakkoni tippui takin taskusta pihamaalle. Rahattomana sitten taksilla kotiin ja soittelemaan aamulla baariin, mistä lompakko löytyikin... tietty rahat oli imaistu. En tajunnut tehdä valitusta.
Ihan oikein annetaan takaisin koviksille.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se metsä vastaa kun huudetaan, jos ei osata käyttäytyä sääntöjen mukaan voi turpiin tulla. Kyllä mut on moni järkkäri pelastanut aikoinaan, kun yksin ravintolassa työskentelin, kiitos heille!
Aina löytyy väki valtaa fanittavia ihmisraunioita
Vähän aikaa sitten joku kirjoitti Vantaan puskaradiossa nähneensä tällaisen vartijoiden tekemän pahoinpitelyn Tikkurilan asemalla. Nuori hakattiin ihan syyttä - silkasta pahuudesta.
Järkyttävän yleistä näyttää olevan, hyvä että tutkitaan.
Aika venäläistä menoa, mikä sinänsä ei mitenkään yllätä, koska Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Olet kännissä sekoillut ja riehunut. Tietenkään et myönnä itse olleesi syypää koko jupakkaan.
Voisiko liittyä myös lehdenjakajan tapaukseen?