Vartijat pahoinpidelleet ja uhkailleet, uhreja etsitään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009290398.html
IS uutisoi, vartijoiden uhreja etsitään.
Kommentit (91)
joo poliisilaitoksen mulkerot uskoo aina järkkäreitä. Rikollisia kaikki tyynni poliisissa myös
Ei kai Posti palkannut näitä turvaamaan lehdenjakajia?
Olipa hyvä että nää järjen jättiläiset kuvasivat näitä tapauksia. On tehneet paljon enemmän mitä videoilla on. Toivottavasti vankila kutsuu.
Tunsin yhden tyypin, joka oli toiminut järkkärinä/pokena. Hän näytti mulle valvontakameran tallenteen siitä, kuinka hakkasi jonkun oikein kunnolla töissä ollessaan. Uhri toki kävi soittamassa suutaan ja tönimässä, mutta kyseisen järkkärin toiminta oli aivan ylimitoitettua.
Nämä ovat sitä samaa sukupolvea kuin pahoinpitelyitä kaduilla kuvaavat nuorisojoukot. Kehittymätön nuori haluaa vallankäytön ja alistamisen muistot talteen, jotta voi hekumoida niillä myöhemmin kaverien ja tyttöjen kanssa. Seksuaalisuudestahan tässä on kyse. Toisten alistaminen on alitajuisesti osa kamppailua suvunjatkamisesta.
On karmea epäonnistuminen yhteiskunnalta, että tällaisia nuorten univormujoukkoja päästetään julkisilla paikoilla heikompien kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Yritystä en tässä lähtisi syyllistämään ollenkaan, sanoo päivystävä tutkinnanjohtaja Mikko Minkkinen.
Wagner tarjoaa pitopalvelua Venäjällä. Jos sen työntekijät kannustavat työkaveria iskemällä lekalla päähän niin yritystä en tässä lähtisi syyllistämään ollenkaan.
Olet oikeassa vertauksessasi.
Mutta Minkkinen taisi sanoa kommenttinsa ennenkuin Hesari kertoi että Avarn on ollut tietoinen pahoinpitelyistä koska yritystä on kuultu oikeudessa vastaavien pahoinpitelyiden yhteydessä aiempina vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Jos näette portsarin kaatavan kaverinne niin muistakaa, että potku päähän pysäyttää vähän isommankin portsarin.
Siitä sitten voi tulla vankeuttakin itsellesi. Korvaukset portsarille 500-2000€ plus oikeudenkäyntikulut
Eiköhän kannata lähinnä soittaa poliisi sekä korkeintaan estää ilmiselvät tarpeettomat pahoinpitelyt jos todella aiheetta aletaan hakkaamaan maassa makaavaa tms.
Ei siellä ole mitään ongelmaa jollei itse perseile.
Kukaan järkkäri ei käy rauhallisesti käyttäytyvän kimppuun - itse siinä pitää ensin aika paljon häiriköidä.
Tässä käy aivan kuten kävi sairaanhoitajien tapauksessa: nyt porukassa haukutaan, mitätöidään, nimitellään, herjataan - ja sitten ihmetellään kahden vuoden kuluttua kun kukaan ei halua olla vartija ja joukkoliikenne on täysin turvatonta.
Onhan vartijat ylittäneet toimivaltansa, mutta unohtuuko tässä vastapuolen toimet?
Tuskin kävivät tavalliseen tallaajaan käsiksi täysin ilman syytä?
En yhtään ihmettele kun olen nähnyt noiden vartijoiden toimintaa Tikkurilassa. Ovat olleet liikkeellä kuin itse haastamassa riitaa. Multa rikkoivat mm. puhelimen kun yritin soittaa poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä onnellinen kansa, hyvinvoiva, turvallinen ja oikeudenmukainen yhteiskunta vai kuinka?
No parempaa täällä silti on kuin Venäjällä. En voi edes kuvitella mitä kaikkea siellä tapahtuu.
Venäjä yhteiskunnallisena vertailukohteena? No siinä tapauksessa kyllä. Kyllä on kaikki hyvin. Olisi kuitenkin voinut olettaa että vertailukohteeksi valitaan joku länsimaa. Olisiko silloin kaikki yhtä hyvin? Miksi Suomen verrokiksi valikoidaan aina joku brutaali ja totalitäärinen valtio. Onko joku hinku saada tännekin samanlainen järjestys?
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele kun olen nähnyt noiden vartijoiden toimintaa Tikkurilassa. Ovat olleet liikkeellä kuin itse haastamassa riitaa. Multa rikkoivat mm. puhelimen kun yritin soittaa poliisit.
Yksi syy miksen nykyään käy baareissa oman lähiön ulkopuolella on se etten halua törmätä näihin järjestyksenvalvojiin. Heistä on puhuttukin tuolla jo pitkään. Olen jo pari kertaa todistanut tilannetta jossa mm. sairaskohtauksen saanutta kaveriani on kohdeltu huonosti virkavallan toimesta, että en halua nähdä mitään järkkäreitä tai poliiseja illanvieton aikana.
Paljon heissä on erittäin osaavia ammattilaisia, mutta kun on tietyillä alueilla esim. Tikkurilassa noita ryöstöjä ja pahoinpitelyjä muutenkin niin parempi pysyä kotona. 10-15 vuotta sitten ei ollut vielä tällaista.
Eipä taida nassikoilla olla enää asiaa vartijan hommiin tai mihinkään muihinkaan hommiin, missä vaaditaan nuhteettomuutta ja tarkistetaan rikostaustat. Eivät sitten siinä miettineet, että tästä jää merkintä. Vaikka milläpä sitä miettii, kun ei ole millä miettii. Ura se on tietysti rikollisenkin ura, noin tulevaisuutta ajatellen.
Eivät varmasti aiheetta. Hyvä vaan että pistävät pahimpia riehujia kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään silloin kiinnostanut, kun olin lähdössä yökerhossa viimeisten joukossa nuorena naisena, ja ulkona huomasin lompakon kadonneen. Koputin oveen, ja poket päästivät mut sisään, sain kiertää ravintolan, lompakkoa ei löytynyt. Kun olin lähdössä ulos, niin mun ulospääsy estettiin. Aloin tietysti huutamaan, että haluan ulos, ja kysyin useasti syytä, miten mua voidaan estää, kunnes yhtäkkiä nämä neljä portsaria kävivät mun päälle ja taklasivat mut lattiaan. Mä tietenkin tappelin vastaan niinkuin hullu, olin ihan hemmetin kauhuissani ja ihan pihalla että mitä helvettiä täällä tapahtuu. Mun päätä hakattiin lattiaan, ja lopuksi mun päällä istui ne neljä tyyppiä, ja sit mulle SOITETTIIN POLIISIT, jotka veivät mut putkaan!
Maanantaina kävin lääkärillä, ja itkin valtoimenaan siellä, naama mustana ja ruhjeilla. Sain lääkärintodistuksen, ja menin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta. Kun poliisi oli kuulustellut mut, hän ANTOI MULLE SEN LOMPAKON, joka oli ollut hukassa. Siellä oli kaikki tallella. Kysyin, että mistä hitsistä se oli löytynyt, ja poliisi sanoi, että joku oli aamulla tuonut sen.
Mun syyte hylättiin pahoinpitelystä, mutta järkkärit nosti mua vastaan syytteen ja sain sakkoja järjestysmiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Tää on niin absurdi tarina, etten vielä itekään tajua tätä, et mitä hemmmmmmettiä oikein tapahtui. Mutta tää on täysin totta. Sellaisia tyyppejä ne järkkärit. Nää samat tyypit pahoinpiteli aika monta muutakin asiakasta, mutta pääsivät aina kuin koirat veräjästä.
Niin, alat siellä huutamaan ja tappelemaan, ja ihmettelet kun tulee syytteitä. Ihan oma vikasi. Järkevä ihminen olisi pyytänyt ulospääsyä normaalilla äänenvoimakkuudella ja viimeistään taklaamisen jälkeen istunut paikoillaan, mutta eeeei, sinun piti alkaa tapella vastaan. Ansaitsit sakkosi.
Hyvä. Paukuttaisivat vain enemmän. Niin pöljää porukkaa siellä riittää jotka oikein kaipaavat kunnon pamputusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sellainen katujengi?
kyllä. Nää on niitä Odinin sotureita mitä pitäis kitkeä pois.
Vierailija kirjoitti:
Onhan vartijat ylittäneet toimivaltansa, mutta unohtuuko tässä vastapuolen toimet?
Tuskin kävivät tavalliseen tallaajaan käsiksi täysin ilman syytä?
Ei unohdu. Alantuntijat kuten poliisit ja vartijakouluttajat ovat todenneet "ylilyönnit" eli raakaa väkivaltaa uhreja kohtaan.
No parempaa täällä silti on kuin Venäjällä. En voi edes kuvitella mitä kaikkea siellä tapahtuu.