Vartijat pahoinpidelleet ja uhkailleet, uhreja etsitään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009290398.html
IS uutisoi, vartijoiden uhreja etsitään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en naisena ikinä ala seurustelemaan tiettyjen alojen miesten kanssa. Se on varma.
Mä olen kokenut sikamaista käytöstä noiden vartijoiden taholta mutten syyttäisi kaikkia. Kyllä ne punaliput näkee suhteen alussa jos tyyppi on sika. Valtaosa ei ole ja vain hyvin harva heistä on k-pää. Älkää antako näiden paskakasojen pilata kaikkien mainetta.
Missä on tiettyjen alojen ylimmät päälliköt ja miksi he ei toimi?
Lehdestä saa lukea vähän väliä sitä sun tätä.
Onneksi olen jo 40 ja 2 lasta. Voin olla turvassa kotona eikä tarvitse lähteä baareihin eikä mihinkään kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo 40 ja 2 lasta. Voin olla turvassa kotona eikä tarvitse lähteä baareihin eikä mihinkään kotoa.
40-vuotiaana ei tarvitse enää miestä. Onneksi.
Päivätyö, sieltä kauppaan ja kotiin.
Oma koti kullan kallis.
Ihmetyttää, miksi noiden voimatoimien kohteiksi joutuneita henkilöitä ja tapauksiin mahdollisesti liittyneitä taustatekijöitä ei ole avattu uutisoinnissa käytännössä lainkaan. Kysynkin, onko nyt siis niin, että aivan kuka tahansa, joka erehtyy astumaan junasta pääkaupunkiseudun kamaralle, on suuressa ja täysin yhtäläisessä vaarassa päätyä järjestyksenvalvojan muiluttamaksi ja pieksettäväksi johonkin nurkan taakse tai hissiin ilman minkäänlaista omaa syytä?
Valtio lisää koko ajan kiellettyjä puheenaiheita listalle mikä tekee mahdottomaksi keskustelut tiettyjen ihmisten kanssa vapaa-ajalla, koska voi tulla tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Valtio lisää koko ajan kiellettyjä puheenaiheita listalle mikä tekee mahdottomaksi keskustelut tiettyjen ihmisten kanssa vapaa-ajalla, koska voi tulla tuomio.
Ilmeisesti pitää jättää nämä keskustelupalstatkin väliin.
En halua lukea haukkumista työttömistä, jos esim. sukupuolen perusteella ei saa arvostella eli tiettyjä ihmisiä saa haukkua ja tiettyjä ei. Taitaa olla paras ettei lue mitään mediaa enää lainkaan eikä katso uutisia. Lukee vain esim. pelkkiä käsityölehtiä.
Varmasti iso osa on oikeutettuja mutta nykyään kun kukaan, ei poliisi, ei järkkäri, saa tehdä yhtään mitään. Pitäisi sanoa että älä nyt viitisen ja antaa toisen diilata, riehua, hakata mitä vaan, ilman ulkopuolista valvontaa ja yhteiskunnan kuria.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, miksi noiden voimatoimien kohteiksi joutuneita henkilöitä ja tapauksiin mahdollisesti liittyneitä taustatekijöitä ei ole avattu uutisoinnissa käytännössä lainkaan. Kysynkin, onko nyt siis niin, että aivan kuka tahansa, joka erehtyy astumaan junasta pääkaupunkiseudun kamaralle, on suuressa ja täysin yhtäläisessä vaarassa päätyä järjestyksenvalvojan muiluttamaksi ja pieksettäväksi johonkin nurkan taakse tai hissiin ilman minkäänlaista omaa syytä?
Taustatekijä on se että 99 % kohteista on yhteiskunnan kelkasta pudonneista. Ei pikkuhittlerit uskalla alistaa tavan kansalaisia, siitä nousee helposti isompi älämölö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustatekijä on se että 99 % kohteista on yhteiskunnan kelkasta pudonneista. Ei pikkuhittlerit uskalla alistaa tavan kansalaisia, siitä nousee helposti isompi älämölö.
Uskaltaa pahoinpidellä ilman erityistä syytä. Miten edes siitä 1% nostaisi älämölön, jos poliisi ei välitä tutkia.
Suomen laki ei tosin anna lupaa pahoinpidellä edes syrjäytyneitä.
Noin 20 vuotta sitten vartijat toimi yksin. Sörkän metriksellä oli yksi, joka tosi stressaantuneena juoksi portaita ylös alas. Stressi oli nostanut poskiin aknen. Mutta oli muuten komea, olin ihastunut siihen ja siksi muistan. Jossain vaiheessa vartijat alkoi työskennellä pareina.
Viimeksi kun Sörkän metriksen S-marketin puoleisella ovella, ennen aseman remonttia, neljä tai kuusi vartijaa seisoi usein ringissä oven ulkopuolella.
Eivät metroaseman sisällä vaan juoruringissä kuin laiskat eukot. Jo pitkään on niistä näkynyt että on jotain supatettavaa.
On myös yksi vartijanainen, joka nöyryyttää naisia ja lapsia. Ennen joulua oli kylmä sää, mutta kehoitti pienikokoista humalassa olevaa vanhempaa naista valitsemaan muun kulkuvälineen. Kyse ei ollut mistään muusta kuin tarpeesta uhota. Metrossa hän joskus kielsi pikkulasta kieppumassa tangon ympäri.
Ilmeisesti joukossa tyhmyys tiivistyy. Olisko niille itselleenkin parempi, että partioisivat yksin. Tai parin kanssa. Mutta ei näitä neljän ryhmiä enää.
Mä olen kokenut sikamaista käytöstä noiden vartijoiden taholta mutten syyttäisi kaikkia. Kyllä ne punaliput näkee suhteen alussa jos tyyppi on sika. Valtaosa ei ole ja vain hyvin harva heistä on k-pää. Älkää antako näiden paskakasojen pilata kaikkien mainetta.