OL3 tuottaa taas huomenna sähköä!!!!
Miten tässä nyt näin kävi? Ei ne "halvat" 24kk kiinteähintaiset sopparit taineetkaan olla halpoja.
"Me tehdään tappiota näillä" joopajoo🤣
Kommentit (30)
TVO sanoo että sähköntuotanto alkaa 8.3.2023 ja vielä parisen viikkoa sitten oli että 5.2.2023.
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoima menee loppuviikoksi pois, joten edes OL3 ei riitä. Lisää pitäisi olla tuotantoa. Hinnat on jo huomenna nousussa.
Miksi menisi pois?
Nytkö alkaa kaikkia sähkölämmitteisen talon hätäiseen pois myyneitä v ituttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ydinvoimalaa ei voisi ajaa nyt täysillä ja tehdä käyttöönottokokeet loppuun vasta keväällä?
Juu täysillä vaan. Mikä voisikaan mennä pieleen? 🤣
Vierailija kirjoitti:
TVO sanoo että sähköntuotanto alkaa 8.3.2023 ja vielä parisen viikkoa sitten oli että 5.2.2023.
On se oikein, vain vuosi heittää. Oikea on 2123 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ydinvoimalaa ei voisi ajaa nyt täysillä ja tehdä käyttöönottokokeet loppuun vasta keväällä?
Juu täysillä vaan. Mikä voisikaan mennä pieleen? 🤣
Sanopa se. Miten sillä on pystynyt ajamaan aiemmin täydellä teholla ja nyt ei voisi?
Vierailija kirjoitti:
Se lienee totta että moni lyhytnäköisesti 24 kk sopparin tehnyt joutuu vielä nielemään katkeraa kalkkia vuosina 2023-2024.
Näinhän se on. Minulla tuo oli tietoinen riski ja laskin että tämän talven saan sähköni määräaikaisen ansiosta jonkin verran halvemmalla mutta kesällä ja seuraavana talvena maksan enemmän kuin muilla vaihtohdoilla. Joka tapauksessa olen 2 vuotta suojassa älyttömiltä hintapiikeiltä.
Hallituksen sähkötuki pitkälti romutti laskemani ja takkiin tulee. Meitä sähköhintakriisin hoidon omiin käsiimme ottaneita siis kuritetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lienee totta että moni lyhytnäköisesti 24 kk sopparin tehnyt joutuu vielä nielemään katkeraa kalkkia vuosina 2023-2024.
Näinhän se on. Minulla tuo oli tietoinen riski ja laskin että tämän talven saan sähköni määräaikaisen ansiosta jonkin verran halvemmalla mutta kesällä ja seuraavana talvena maksan enemmän kuin muilla vaihtohdoilla. Joka tapauksessa olen 2 vuotta suojassa älyttömiltä hintapiikeiltä.
Hallituksen sähkötuki pitkälti romutti laskemani ja takkiin tulee. Meitä sähköhintakriisin hoidon omiin käsiimme ottaneita siis kuritetaan.
Kaikkia jotka yrittävät hoitaa omia asioitaan kuritetaan. Se on sosiaalidemokratian syvin olemus.
Eiköhän sieltä löydy joku voimalalle johtavan tien aurausviitta vinossa, niin voimala pitää pysäyttää ja aloittaa tutkimukset miten se on vinoon mennyt ja monenko kuukauden päästä uusi viitta on läpäissyt turvallisuusmääräykset.
Karua ajatella että aina moni on lukinnut 2v ajaksi jonkun yli 30c/kWh hinnan, jopa yli 40c!
Joulukuussa mun pörssisähkön keskihinta on ollut 28,1 c/kWh. Pientä vaivaa se on vaatinut. Pari kuukautta pitää vielä kestää sitten helpottaa.