Tammikuun budjetissa säästöön 556 €, paljonko sinulla?
Kommentit (24)
10% tuloista, eli 180 €.
Osakesäästötilille ja sieltä sijoituksiin.
2000-2500 €. Tukia tulee reilusti nyt takautuvvasti ja saan pitää jo saamani tuet, kun valitukset meni kaikki onnistuneesti läpi.
Vähintään 2000 pitää saada joka kuukausi.
Täällä on kyllä aina kaikki rikkaat asialla:D Mulla menee säästöön 50e, kuten joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä aina kaikki rikkaat asialla:D Mulla menee säästöön 50e, kuten joka kuukausi.
Rikkaat? Mun nettopalkka on 1955 tammikuussa.
Ei tasaisesti, mutta keskimäärin joka kuukausi 500 euroa säästöön. Tästä 100 euroa menee suoraan kahdelle eri osakesäästötilille. Olen pienituloinen eläkeläinen, joten siksi näin vaatimatonta.
0 euroa.
Käytän kaikki rahat,itseeni, lapsiini ja elämiseen.
Katson varoittavana esimerkkinä toista vanhempaani, joka on viimeiset 40v elänyt kuin kitsas, itara kitupiikki, syöden purkkihernekeittoa ja kulkien kierrätyskelvottomissa rytkyissä. Samaan aikaan tilille on kertynyt lähes satatuhatta.
600€ menee osakkeiden ostoon joka toinen kuukausi ja ~150€/kk menee käyttötilille säästöön. Pidän 3kk nettopalkkaa ihan perus tilillä, että jos joutuu tekeen jonkun isomman hankinnan/tms niin ei tarvi sit heti osakkeisiin/rahastoihin koskea.
Tavoitteena on saada 3100 € tammikuussa sijoituksiin.
100€ vähintään pyrin laittamaan säästöön. Huomaa taas, että rikkaat vastaavat lähinnä tähän ketjuun
Vierailija kirjoitti:
2000-2500 €. Tukia tulee reilusti nyt takautuvvasti ja saan pitää jo saamani tuet, kun valitukset meni kaikki onnistuneesti läpi.
Mikä tuki? Mulle tulee kuntoutustuki takautuvasti yhdeltä kuukaudelta. En kyllä siinä välissä saanut mitään (enkä kyllä olisi kuukauden takia jaksanut hakeakaan) vaan elin hakuajan säästöilläni.
Vierailija kirjoitti:
600€ menee osakkeiden ostoon joka toinen kuukausi ja ~150€/kk menee käyttötilille säästöön. Pidän 3kk nettopalkkaa ihan perus tilillä, että jos joutuu tekeen jonkun isomman hankinnan/tms niin ei tarvi sit heti osakkeisiin/rahastoihin koskea.
Sama. Reilu 600 egeä/kk rahastoihin ja tilillä aina vähintään 10 k yllättäviin menoihin.
Ajalla tammi-heinäkuu saa töistä säännöllistä lisää, jota en muuten saisi.
Sillä ajalla 290e/kk sivuun rahastoon eli yhteensä noin 2.000 e. Eihän se paljoa ole, mutta joku vararahasto, joka toivottavasti jonkin euron kasvaa muutenkin. Voi toki pienentyäkin.
Tammikuussa eläke nousee ja palkkaan tulee pieni korotus, joten oletan, että saan noin 3200 e sijoituksiin.
1000e, summa, jonka pyrin säästämään joka kuukausi. Kunhan valmistun, niin talonrakennukseen olisi menossa.