Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Sukupuolesta ilmoitusasia Skotlannissa ja Espanjassa

Vierailija
26.12.2022 |

16 vuotiaat saavat päättää sukupuolensa. Ei tarvitse lääkäriä eikä hormoneja. Espanjassa 12-13 saavat tuomarin päätöksellä olla mitä sukupuolta haluavat.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3d133639-5a27-416c-9551-ccaabff93835

Kommentit (369)

Vierailija
361/369 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saako uimahallin pukuhuoneen valita ihan vapaasti?

Saa.

Siis joku munallinen ihminen voi mennä uimahallin saunaan tiirailemaan naisia ja tyttölapsia ihan vapaasti ? 

Kyllä, jos tuntee itsensä naiseksi. Ei identiteetti tai sukupuoli riipu fyysisistä ominaisuuksista.

Kyllä se kuule riippuu täysin siitä mitä jalkojen väliin on syntymässä saatu

Ehkä teidän äärikonservatiivien harhaisissa mielissä näin onkin. Täällä tosimaailmassa on vuosi 2022 ja emme enää elä menneisyyden pölyttyneissä ja syrjivissä rakenteissa. On lääketieteellinen fakta, että esimerkiksi transnainen on nainen eikä se vaadi, että hänellä pitäisi olla tietynlaisia fyysisiä ominaisuuksia eli esimerkiksi sukupuolielimiä.

Mikä sitten tekee transnaisesta naisen ja miksi transnaiset emuloivat biologisten naisten kehollisia ominaisuuksia, jos ne eivät liity naiseuteen mitenkään?

-eri

Mitä väliä sillä on? Hänestä tekee naisen tai miehen se miten hän asian itse kokee. Se voi olla pelkkä identiteetti, se voi olla hormoonihoitoja tai se voi olla leikkauksia/transitiota. Mikään ei ole toista oikeampi tapa.

Kehäpäätelmä ei ole argumentti. Yrittäisitte edes.

Vierailija
362/369 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkki-mies kirjoitti:

Hyvä juttu! :) kyse on kuitenkin marginaaliilmiöstä joka ei vaikuta elämääni konkreettisesti mitenkään. Aitoa liberaalia ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten tekemiset.

Ihmetyttää tämä "trans-vastustus" ihmisissä... ehkä jos omalla lapsella on kehodysforia niin ymmärrän että omaa vahvoja mielipiteitä asian suhteen. Kuitenkin äänessä eivät ole vain uskonnolliskonservatiivit (vaikka esim. Twitterissä ne korostuvat yleensä suurimpana anti-trans joukkona). Miksi te välitätte tästä niin paljon?

Eikö liberaali ymmärrä, että itsemäärittely ja juridinen sukupuoli velvoittavat ja sitovat koko muuta yhteiskuntaa? Itsemäärittely muuttaa naiseuden ja homoseksuaalisuuden käsitteet identiteettipohjaisiksi ilmoitusasioiksi. Onhan se todella iso muutos. Ottaisitko sinä itse transkumppanin, vai onko biosukupuolella sittenkin väliä?

Viekö uusi translaki ihmiseltä oikeuden valita itse kumppaninsa? Ohhoh.

Ei, mutta on aika tekopyhää väittää, ettei ole MITÄÄN eroa biologisella naisella/miehellä ja transnaisella/miehellä, jos ei kuitenkaan itse käytännössä ajattele niin.

-eri

En minä väitä niin. Ilmeisesti muutama henkilö Twitterissä on tällaista väittänyt.

Muutama aktivisti eräässä bi-/lesboyhteisössä (olen jäsen) on pyrkinyt järjestämään deittailualustoja, joille transihmisillä ei olisi pääsyä. Taisivat perustaakin. Heitä ilmeisesti loukkasi se, että Tinderissä voi kohdata transnaisia.

Minä olen tapaillut sekä cis- että transnaisia. Useimmat transtuttuni ovat suhteessa, osa keskenään. Transihmisiä ylipäätään on niin vähän, että varmasti löytyy saman verran niitä, joille transsukupuolisuus kumppanissa on ok.

Ei kai kukaan halua pakotettua kumppanuutta.

Lihavoituun: ei, vaan koko tämä uusi itsemäärittelyn ideologia perustuu sille ajatukselle, ettei biologisella sukupuolella olisi mitään merkitystä.

Sukupuolten välisillä eroilla on oikeasti merkitystä vain silloin, kun biologisella sukupuolella on merkitystä. Urheilussa on sukupuolijaottelu vain koska biologisella sukupuolella on siinä merkitystä, sairauksista pidetään sukupuolitettuja tilastoja vain koska biologisella sukupuolella on siinä merkitystä, ja niin edelleen. Ja seksuaalisuudessa on sukupuolella merkitystä vain koska biologisella sukupuolisella on siinä merkitystä. Aidosti biseksuaalisia ihmisiä, joilla ei ole mitään preferenssiä tai painotusta suuntaan tai toiseen, on oikeasti tosi vähän.

Siksi tämä ideologia on käsittämätöntä puusilmäisyyttä. Näin ei luoda vapaampaa, sukupuolineutraalia maailmaa, vaan maailmaa, jossa valehdellaan, että niitä todellisia, merkityksellisiä, useimmiten tasa-arvoon vaikuttavia eroja ei ole olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/369 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka transrunkku poistelee viestejä? Säälittävää.

Vierailija
364/369 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka transrunkku poistelee viestejä? Säälittävää.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun transtalibanit sensuroivat keskustelua.

Vierailija
365/369 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän vaiheessa tämä öyhötys ja biologian kieltäminen kaatuu omaan mahdottomuuteensa?

Tiede ei koskaan palaa taaksepäin. Kaikki nämä lakimuutokset perustuvat 100 % tieteellisiin faktoihin eikä fakta voi koskaan olla mahdoton. Koko tiedeyhteisö on näistä yhtä mieltä ja ainoat vastaäänet tulevat enää äärikonservatiivien yhteisöstä, jota nyt kukaan ei ole voinut kuunnella vakavin ilmein vuosikymmeniin.

Eivät todellakaan perustu tieteellisiin faktoihin, vaan valehtelet täyttä häkää. Ihmisen sukupuoli ei ole muuttunut mihinkään, vaan heidät on edelleen jaettavissa lähes 100%:in tarkkuudella miehiin ja naisiin. Transsukupuolisuus taas ei ole fyysinen tila, vaan henkinen. Sukupuoli on siis edelleen se biologinen syntymäsukupuoli hänelläkin.

Vierailija
366/369 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkki-mies kirjoitti:

Hyvä juttu! :) kyse on kuitenkin marginaaliilmiöstä joka ei vaikuta elämääni konkreettisesti mitenkään. Aitoa liberaalia ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten tekemiset.

Ihmetyttää tämä "trans-vastustus" ihmisissä... ehkä jos omalla lapsella on kehodysforia niin ymmärrän että omaa vahvoja mielipiteitä asian suhteen. Kuitenkin äänessä eivät ole vain uskonnolliskonservatiivit (vaikka esim. Twitterissä ne korostuvat yleensä suurimpana anti-trans joukkona). Miksi te välitätte tästä niin paljon?

Eikö liberaali ymmärrä, että itsemäärittely ja juridinen sukupuoli velvoittavat ja sitovat koko muuta yhteiskuntaa? Itsemäärittely muuttaa naiseuden ja homoseksuaalisuuden käsitteet identiteettipohjaisiksi ilmoitusasioiksi. Onhan se todella iso muutos. Ottaisitko sinä itse transkumppanin, vai onko biosukupuolella sittenkin väliä?

Viekö uusi translaki ihmiseltä oikeuden valita itse kumppaninsa? Ohhoh.

Ei, mutta on aika tekopyhää väittää, ettei ole MITÄÄN eroa biologisella naisella/miehellä ja transnaisella/miehellä, jos ei kuitenkaan itse käytännössä ajattele niin.

-eri

En minä väitä niin. Ilmeisesti muutama henkilö Twitterissä on tällaista väittänyt.

Muutama aktivisti eräässä bi-/lesboyhteisössä (olen jäsen) on pyrkinyt järjestämään deittailualustoja, joille transihmisillä ei olisi pääsyä. Taisivat perustaakin. Heitä ilmeisesti loukkasi se, että Tinderissä voi kohdata transnaisia.

Minä olen tapaillut sekä cis- että transnaisia. Useimmat transtuttuni ovat suhteessa, osa keskenään. Transihmisiä ylipäätään on niin vähän, että varmasti löytyy saman verran niitä, joille transsukupuolisuus kumppanissa on ok.

Ei kai kukaan halua pakotettua kumppanuutta.

Lihavoituun: ei, vaan koko tämä uusi itsemäärittelyn ideologia perustuu sille ajatukselle, ettei biologisella sukupuolella olisi mitään merkitystä.

Sukupuolten välisillä eroilla on oikeasti merkitystä vain silloin, kun biologisella sukupuolella on merkitystä. Urheilussa on sukupuolijaottelu vain koska biologisella sukupuolella on siinä merkitystä, sairauksista pidetään sukupuolitettuja tilastoja vain koska biologisella sukupuolella on siinä merkitystä, ja niin edelleen. Ja seksuaalisuudessa on sukupuolella merkitystä vain koska biologisella sukupuolisella on siinä merkitystä. Aidosti biseksuaalisia ihmisiä, joilla ei ole mitään preferenssiä tai painotusta suuntaan tai toiseen, on oikeasti tosi vähän.

Siksi tämä ideologia on käsittämätöntä puusilmäisyyttä. Näin ei luoda vapaampaa, sukupuolineutraalia maailmaa, vaan maailmaa, jossa valehdellaan, että niitä todellisia, merkityksellisiä, useimmiten tasa-arvoon vaikuttavia eroja ei ole olemassakaan.

Juurikin tämä. Siis tämä biologian kieltäminen on nykyään sitä mainstream aktivismia, eikä suinkaan poikkeus. Tämä sitten johtaa todella ongelmallisiin ja huolestuttaviin johtopäätöksiin, koska ideologinen ajattelu jossa transnainen on kirjaimellisesti nainen, ei saa tehdä mitään kyseenalaistusta hänen biologiselta pohjalta. Esim. juuri siihen, että tuomitaan, leimataan ja haukutaan homoseksuaalit (seuraavaksi vuorossa heterot), jotka haluavat oman sukupuolensa biologisen kumppanin. Tässä voi sitten miettiä mihin kaikkeen tuollainen ideologia aivan väkisinkin vaikuttaa.

Jos menette ottamaan selvää mitä nämä aktivistit ja järjestöt oikeasti ajattelevat, tuo kaikki löytyy kyllä sieltä. Huom. nämä ovat niitä samoja ihmisiä, jotka nyt saavat runnottua näitä uudistettuja translakeja

Vierailija
367/369 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tällä nyt oikeesti muka on? Ihan samanlaista vouhotusta maailmanlopusta kuin homokeskusteluissakin aikanaan. Jos yksi prosentti ihmisistä kokee tarvetta määritellä oman sukupuolensa, niin mun mielestä ihan sama. Mitä väliä? Mitä se liikuttaa yhtään ketään? Senkun ihan vapaasti. Valtaosa ihmisistä on edelleen sitä miltä ulkoisesti näyttävätkin.

Hengittäkää nyt syvään alkääkä tukehtuko siihen pullaan.

Vierailija
368/369 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä tällä nyt oikeesti muka on? Ihan samanlaista vouhotusta maailmanlopusta kuin homokeskusteluissakin aikanaan. Jos yksi prosentti ihmisistä kokee tarvetta määritellä oman sukupuolensa, niin mun mielestä ihan sama. Mitä väliä? Mitä se liikuttaa yhtään ketään? Senkun ihan vapaasti. Valtaosa ihmisistä on edelleen sitä miltä ulkoisesti näyttävätkin.

Hengittäkää nyt syvään alkääkä tukehtuko siihen pullaan.

Tämä määrittely ei koska vain yhtä prosenttia, vaan tämä oikeus on sitten ihan kaikilla. Sukupuolella on väliä monessa mielessä, niin onhan sillä nyt merkitystä että koko yhteiskunta näin rakennetaan tällaisen valehtelun varaan.

Vierailija
369/369 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitteröitsijöille. Mielipidettäne kaivataan:

https://mobile.twitter.com/tinaorkidea/status/1608494464154099717

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän