IL : Sukupuolesta ilmoitusasia Skotlannissa ja Espanjassa
16 vuotiaat saavat päättää sukupuolensa. Ei tarvitse lääkäriä eikä hormoneja. Espanjassa 12-13 saavat tuomarin päätöksellä olla mitä sukupuolta haluavat.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3d133639-5a27-416c-9551-ccaabff93835
Kommentit (369)
Missäköhän vaiheessa tämä öyhötys ja biologian kieltäminen kaatuu omaan mahdottomuuteensa?
Voiko rekisteröidä itsensä avaruusolennoksi myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta touhua
Tuntuu että kaaosta ja hämmennystä, myös (naisten) turvattomuutta halutaan tietoisesti edistää. Ei tätä voi muuten ymmärtää että naisten on sopeuduttava johonkin, mikä on täysin tarpeetonta.
Tuntuu enemmän kiusaamiselta. Siinähän uhri syyllistetään usein etuoikeutetuksi jonka pitäisi pitää vain naama kiinni. Nyt naiset halutaan hiljentää transaktivismin kautta.
Tiedät varmaan ketkä ovat transaktivismin takana? Aivan, naiset.
Siitähän äänekäs ulina on jo alkanut, kun epätyypillisten (vai miksi heitä kutsuisi) sukupuolien edustajat kokevat tulevansa syrjityksi kumppaninhaussa. Eli seuraavaksi saadaankin varmaan jokin säännöstö joka velvoittaa normot ottamaan oudokkeja kumppaneikseen, ettei vaan päästä taas narauttaminen syrjinnästä.
Kyllä, (länsi)maailma on menossa juuri näin pimeäksi. Taustalla Yogikarta-periaatteet eli tämä agenda ei ole yksittäisten ryhmittymien ajama vaan isompi tahtotila, josta on päätetty jo aikaa sitten. Homorummutuksella aloitettiin, sukupuolettomuuteen on tarkoitus päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin oudon kuuloista kaikki nuo termitkin mitä tässä ketjussa näkyy, että onneksi ei itse tarvi tietää enempää eikä miettiä mikä on. Nyt jouluna on noita naiseksi pukeutuneita miehiä tullut vastaan joka päivä: Aattona Tampereen Stokkan Alkossa möreä-ääninen pitkä nuori mies oli laittautunut naiseksi tekoripsineen, ja tänään kävelyllä Petsamossa vastaan tuli romuluinen mies, joka oli meikannut juonteisen miehennaamansa kirkkain värein. Täytyy kyllä sanoa ettei nuo manööverit miestä kaunista tai komista, vaikutelma on kuotesahomainen.
Mistä tuo halu olla jotain muuta mitä selvästi on, jopa naurettavuuden hinnalla, tulee? Onko nykyajan ihmisen niin vaikea hyväksyä, että aina ei kaikki mene oman mielen mukaan?
No mulla on työkaverina tuollainen transnainen :/
Yllättäen tampereella.
Ja näitä tuntuu löytyvän erityisesti it-alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai saako uimahallin pukuhuoneen valita ihan vapaasti?
Saa.
Siis joku munallinen ihminen voi mennä uimahallin saunaan tiirailemaan naisia ja tyttölapsia ihan vapaasti ?
Kyllä, jos tuntee itsensä naiseksi. Ei identiteetti tai sukupuoli riipu fyysisistä ominaisuuksista.
Kyllä se kuule riippuu täysin siitä mitä jalkojen väliin on syntymässä saatu
Ehkä teidän äärikonservatiivien harhaisissa mielissä näin onkin. Täällä tosimaailmassa on vuosi 2022 ja emme enää elä menneisyyden pölyttyneissä ja syrjivissä rakenteissa. On lääketieteellinen fakta, että esimerkiksi transnainen on nainen eikä se vaadi, että hänellä pitäisi olla tietynlaisia fyysisiä ominaisuuksia eli esimerkiksi sukupuolielimiä.
Mikä sitten tekee transnaisesta naisen ja miksi transnaiset emuloivat biologisten naisten kehollisia ominaisuuksia, jos ne eivät liity naiseuteen mitenkään?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta touhua
Tuntuu että kaaosta ja hämmennystä, myös (naisten) turvattomuutta halutaan tietoisesti edistää. Ei tätä voi muuten ymmärtää että naisten on sopeuduttava johonkin, mikä on täysin tarpeetonta.
Tuntuu enemmän kiusaamiselta. Siinähän uhri syyllistetään usein etuoikeutetuksi jonka pitäisi pitää vain naama kiinni. Nyt naiset halutaan hiljentää transaktivismin kautta.
Tiedät varmaan ketkä hyötyvät transaktivismista? Aivan, miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkki-mies kirjoitti:
Hyvä juttu! :) kyse on kuitenkin marginaaliilmiöstä joka ei vaikuta elämääni konkreettisesti mitenkään. Aitoa liberaalia ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten tekemiset.
Ihmetyttää tämä "trans-vastustus" ihmisissä... ehkä jos omalla lapsella on kehodysforia niin ymmärrän että omaa vahvoja mielipiteitä asian suhteen. Kuitenkin äänessä eivät ole vain uskonnolliskonservatiivit (vaikka esim. Twitterissä ne korostuvat yleensä suurimpana anti-trans joukkona). Miksi te välitätte tästä niin paljon?
Eikö liberaali ymmärrä, että itsemäärittely ja juridinen sukupuoli velvoittavat ja sitovat koko muuta yhteiskuntaa? Itsemäärittely muuttaa naiseuden ja homoseksuaalisuuden käsitteet identiteettipohjaisiksi ilmoitusasioiksi. Onhan se todella iso muutos. Ottaisitko sinä itse transkumppanin, vai onko biosukupuolella sittenkin väliä?
Viekö uusi translaki ihmiseltä oikeuden valita itse kumppaninsa? Ohhoh.
Ei, mutta on aika tekopyhää väittää, ettei ole MITÄÄN eroa biologisella naisella/miehellä ja transnaisella/miehellä, jos ei kuitenkaan itse käytännössä ajattele niin.
-eri
En minä väitä niin. Ilmeisesti muutama henkilö Twitterissä on tällaista väittänyt.
Muutama aktivisti eräässä bi-/lesboyhteisössä (olen jäsen) on pyrkinyt järjestämään deittailualustoja, joille transihmisillä ei olisi pääsyä. Taisivat perustaakin. Heitä ilmeisesti loukkasi se, että Tinderissä voi kohdata transnaisia.
Minä olen tapaillut sekä cis- että transnaisia. Useimmat transtuttuni ovat suhteessa, osa keskenään. Transihmisiä ylipäätään on niin vähän, että varmasti löytyy saman verran niitä, joille transsukupuolisuus kumppanissa on ok.
Ei kai kukaan halua pakotettua kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
Siis joku munallinen ihminen voi mennä uimahallin saunaan tiirailemaan naisia ja tyttölapsia ihan vapaasti ?
Kyllä, jos tuntee itsensä naiseksi. Ei identiteetti tai sukupuoli riipu fyysisistä ominaisuuksista.
Ehkä teidän äärikonservatiivien harhaisissa mielissä näin onkin. Täällä tosimaailmassa on vuosi 2022 ja emme enää elä menneisyyden pölyttyneissä ja syrjivissä rakenteissa. On lääketieteellinen fakta, että esimerkiksi transnainen on nainen eikä se vaadi, että hänellä pitäisi olla tietynlaisia fyysisiä ominaisuuksia eli esimerkiksi sukupuolielimiä.
Olen mies ja haluan ehdottomasti että minulla on tietynlaiset fyysiset ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän vaiheessa tämä öyhötys ja biologian kieltäminen kaatuu omaan mahdottomuuteensa?
Tiede ei koskaan palaa taaksepäin. Kaikki nämä lakimuutokset perustuvat 100 % tieteellisiin faktoihin eikä fakta voi koskaan olla mahdoton. Koko tiedeyhteisö on näistä yhtä mieltä ja ainoat vastaäänet tulevat enää äärikonservatiivien yhteisöstä, jota nyt kukaan ei ole voinut kuunnella vakavin ilmein vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Siitähän äänekäs ulina on jo alkanut, kun epätyypillisten (vai miksi heitä kutsuisi) sukupuolien edustajat kokevat tulevansa syrjityksi kumppaninhaussa. Eli seuraavaksi saadaankin varmaan jokin säännöstö joka velvoittaa normot ottamaan oudokkeja kumppaneikseen, ettei vaan päästä taas narauttaminen syrjinnästä.
Kyllä, (länsi)maailma on menossa juuri näin pimeäksi. Taustalla Yogikarta-periaatteet eli tämä agenda ei ole yksittäisten ryhmittymien ajama vaan isompi tahtotila, josta on päätetty jo aikaa sitten. Homorummutuksella aloitettiin, sukupuolettomuuteen on tarkoitus päättää.
Otahan jo se mieli ry:n päivystävät puhelimen numero talteen. Kenenkään ei tarvitse tapailla pitkiä, lyhyitä, läskejä, laihoja, cis- tai transihmisiä, musta- tai valkoihoisia, karvaisia tai kaljuja, ei edes rillipäitä, ellei halua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
Mikä sitten tekee transnaisesta naisen ja miksi transnaiset emuloivat biologisten naisten kehollisia ominaisuuksia, jos ne eivät liity naiseuteen mitenkään?
-eri
Mitä väliä sillä on? Hänestä tekee naisen tai miehen se miten hän asian itse kokee. Se voi olla pelkkä identiteetti, se voi olla hormoonihoitoja tai se voi olla leikkauksia/transitiota. Mikään ei ole toista oikeampi tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
-eri
Emuloihan itsesi nukkumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta touhua
Tiedät varmaan ketkä hyötyvät transaktivismista? Aivan, miehet.
Siinä se ironia onkin. Feminismit ajavat transaktivismillaan miesten oikeuksia naisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tästä teille realismia yöhön :D
Anteeksi, jos en aivan vakuutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkki-mies kirjoitti:
Hyvä juttu! :) kyse on kuitenkin marginaaliilmiöstä joka ei vaikuta elämääni konkreettisesti mitenkään. Aitoa liberaalia ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten tekemiset.
Ihmetyttää tämä "trans-vastustus" ihmisissä... ehkä jos omalla lapsella on kehodysforia niin ymmärrän että omaa vahvoja mielipiteitä asian suhteen. Kuitenkin äänessä eivät ole vain uskonnolliskonservatiivit (vaikka esim. Twitterissä ne korostuvat yleensä suurimpana anti-trans joukkona). Miksi te välitätte tästä niin paljon?
Eikö liberaali ymmärrä, että itsemäärittely ja juridinen sukupuoli velvoittavat ja sitovat koko muuta yhteiskuntaa? Itsemäärittely muuttaa naiseuden ja homoseksuaalisuuden käsitteet identiteettipohjaisiksi ilmoitusasioiksi. Onhan se todella iso muutos. Ottaisitko sinä itse transkumppanin, vai onko biosukupuolella sittenkin väliä?
Viekö uusi translaki ihmiseltä oikeuden valita itse kumppaninsa? Ohhoh.
Ei, mutta on aika tekopyhää väittää, ettei ole MITÄÄN eroa biologisella naisella/miehellä ja transnaisella/miehellä, jos ei kuitenkaan itse käytännössä ajattele niin.
-eri
En minä väitä niin. Ilmeisesti muutama henkilö Twitterissä on tällaista väittänyt.
Muutama aktivisti eräässä bi-/lesboyhteisössä (olen jäsen) on pyrkinyt järjestämään deittailualustoja, joille transihmisillä ei olisi pääsyä. Taisivat perustaakin. Heitä ilmeisesti loukkasi se, että Tinderissä voi kohdata transnaisia.
Minä olen tapaillut sekä cis- että transnaisia. Useimmat transtuttuni ovat suhteessa, osa keskenään. Transihmisiä ylipäätään on niin vähän, että varmasti löytyy saman verran niitä, joille transsukupuolisuus kumppanissa on ok.
Ei kai kukaan halua pakotettua kumppanuutta.
Hienoa sulle, että olet avoimesti bi tai pan. Mutta suurimmalle osalle kumppanin biologinen sukupuoli on lähtökohta, josta asioita aletaan viemään eteenpäin. Biosukupuolta ei voi paikata upealla luonteella tai rahalla. On naurettavaa, että edes homoseksuaalien deittipalveluissa ei voi karsia transeja pois. Transien oman tutkimuksen mukaan yli 97.5 prosenttia ei halua transkumppania, eivät edes toiset transit. Ja niitä, jotka haluavat transeja, karsastetaan ja haukutaan chasereiksi. Transien tulisikin huomioida transition vaikutukset deittipoolin kokoon ja koostumukseen ennen mitään peruuttamatonta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ottaa vastuun rikoksista, jotka tämä laki osaltaan mahdollistaa/ tekee helpommaksi?
Ei kukaan.
Naisten on vain ymmärrettävä pitää rikolliset käsivarrenmitan päässä. Sillä tavalla he välttyvät rikoksilta.
Vaihtoehtoisesti voivat pysytellä kotona ja synnyttää lisää lapsia.
Niin, jos et halua nähdä miesten sukupuolielimiä naisten pukuhuoneissa, voit vain katsoa muualle! Helppoa. Ja toki se paras vaihtoehto tulevaisuudessa on pysytellä siellä kotona, ihan niinkuin silloin kauan sitten, kun mitään naiserityisiä tiloja ei ollut. Eri
Ei tässä nyt ole siitä kysymys, haluanko minä nähdä miesten munia naisten pukuhuoneissa vaan siitä, että olen hoitanut pedofiilien jäljiltä lapsia ja pelkään, että tuleva systeemi tuo pedofiilejä naisten saunoihin. Lapset varsinkin tyttölapset ovat vaarassa. Joillekin riittää katselu, muttei kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede ei koskaan palaa taaksepäin. Kaikki nämä lakimuutokset perustuvat 100 % tieteellisiin faktoihin eikä fakta voi koskaan olla mahdoton. Koko tiedeyhteisö on näistä yhtä mieltä ja ainoat vastaäänet tulevat enää äärikonservatiivien yhteisöstä, jota nyt kukaan ei ole voinut kuunnella vakavin ilmein vuosikymmeniin.
Mikä on viime aikoina muuttunut ihmisen biologiassa ja lisääntymismenetelmässä? Olisiko linkkiä laittaa näihin mullistaviin tutkimustuloksiin? Ottaisitko sinä transkumppanin, vai oletko sinäkin genitaalifetissin omaava äärikonservatiivi? "Trans rights activist in streets, terf in the sheets."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
-eri
Emuloihan itsesi nukkumaan :D
Taas tämä transaktivistien argumentoinnin taso. Te ette pystyisi debatoimaan edes itseänne ulos paperipussista. Surullista, ettette pysty tuon paremmin ajamaan asiaanne.
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pyyhkiä muita ihmisiä pois? Ja miksi ihmeessä jokin asia olisi vähemmän totta vain siksi, että joku muuten hörhö ihminen ajattelee niin myös? Tosi kummallista logiikkaa.
Olen minä varmaan Trumpinkin kanssa samaa mieltä siitä, että ruoho on vihreää. Paljon muusta en sitten olekaan.