Mä olen lopen kyllästynyt miehen itsekkyyteen ja tähän " yksinhuoltajan" arkeen!
Mies lähtee aamuisin töihin niin, että minun on hoidettava lapset hoitoon ja itseni ajoissa töihin. Iltapäivällä minä haen ja syötän lapsen. Mies saapuu sitten valmiiseen pöytään.
Tänä aamuna meni hermot ihan täysin, kun jouduin kaivamaan auton lumikasasta lasten odottaessa autossa. Ei sitten tullut miehelle pieneen mieleensäkään, että olisi voinut edes sillä tavalla auttaa, että olisi skrabannut vaikka ikkunat puhtaiksi. Hän oli vaan ajanut oman autonsa ulos lämpimästä tallista ja körötellyt rauhassa töihinsä aamukahville.
Voi vittu!
Kommentit (11)
Oli mies kai illalla miettiny asian valmiiksi. Itselle kun ei tullut mieleenkään illalla olettaa muuta kuin, että mun auto nököttäis siellä tallissa. Pieleen meni, olis pitäny miettiä.
ap
Ap on varmaan jo miestäkin informoinut näistä epäkohdista.
Tsemppiä ap, kyllä se siitä!
Sitten mies ihmettelee, kun ei kiinnosta villi seksi 10 kertaa viikossa. Perkele!
Jos sinäkin töissä niin mies vie lapset tai hakee ne töistä, puoliksi nuo hommat. Ei se ole ÄIDIN velvollisuus jos myös töissä. Samoin ruuanlaiton kanssa. Odota myös sinä valmista pöytää. Mutta tosiaan jos suostut tekemään niin ei mahda mitään...
Tarkoitukseni oli herätellä ap:ta miettimään, tekeekö hän itse mitään tilanteen parantamiseksi.
Se, että ap on sanonut aiheesta miehelleen, tuskin tilannetta muuttaa. Ap:han nimenomaan kertoi olevansa kyllästynyt tilanteeseen, eli oletettavasti sama tilanne on jatkunut jo pidempään.
Esim tuon autojutun olisi voinut ratkaista monella tavalla, esim:
*ap ostaa (tai käskee miestä ostamaan) lämmitysjohdon toiselle autolle
*ap ajaa itse oman autonsa talliin (ja tarvittaessa lukitsee ovet ja piilottaa avaimet)
T: 3
vaikka kuin pitkiksi. Minä olen meidän perheessä se, joka tienaa kunnolla tai siis enemmän. Tämä on meillä vasta ensimmäinen syksy, kun lapset ovat päiväkodissa, mutta multa alkaa jo nyt mennä hermot tähän meininkiin.
Itselläni on henkisesti raskas työ, joten tämä joka suuntaan repeäminen vie hermot. Asiasta puhutaan joka ilta ja mies lupaa puhua töissä työajoista, mutta aina on sama tilanne seuraavana iltana. Työpaikalla on liian vähän työntekijöitä, joten ne vähät repii itsensä ihan piippuun, mutta valittaa ei uskalla, ettei saa kenkää, kun on se hiivatin koeaika.
Vedä vittu päähäs! Tuo autojuttu tais olla yksi esimerkki, vai oliko ap? Ei kai sitä kiireinen ihminen sunnuntai-iltana varmista selustaansa viimeistä piirtoa myöten ja tarkista aamun autotilannetta, jos oletus on, että auto on tallissa.
Mutta onneksi sinä kolmonen ilmeisesti varmistat kaikki mahdolliset tilanteet aina etukäteen.
Jotkut eivät sitä täällä näköjään ymmärrä. Sitten sitä taas jaksaa jonkin aikaa.
Mutta yritä ajatella positiivisesti, että 4 kuukautta menee aika nopeesti ja sitten se arki ehkä helpottuu.
tsemppiä!
Miten hitossa se auto sinne talliin olisi mennyt jos ap ei sitä itse kerran sinne voi ajaa?
Ei tosiaan riitä empatiaa aikuisille, jotka rutisevat ja kitisevät mutta eivät mitään tee! En tosiaan vedä vittua päähäni sen takia, että osaan itse hoitaa omat asiani ja odotan sitä muiltakin. En varmista kaikkia mahdollisia tilanteita etukäteen, mutta sen verran maalaisjärkeä minulla on, että jos en illalla käy kaupassa en aamulla ihmettele miksi jääkaappi on tyhjä...
t: 3
Vierailija:
Vedä vittu päähäs! Tuo autojuttu tais olla yksi esimerkki, vai oliko ap? Ei kai sitä kiireinen ihminen sunnuntai-iltana varmista selustaansa viimeistä piirtoa myöten ja tarkista aamun autotilannetta, jos oletus on, että auto on tallissa.
Mutta onneksi sinä kolmonen ilmeisesti varmistat kaikki mahdolliset tilanteet aina etukäteen.
Kolmonen ei vissiin tosiaan tajunnut tilannetta. Tuo autojuttu oli nyt viimeinen niitti, mikä sai pinnan katkeamaan. Meillä on yksi autotalli, jossa yleensä on minun autoni. Meillä kuitenkin liikutaan viikonloppuisin vähän millä autolla sattuu. Esim. eilen mies kävi illalla kaupassa minun autolla. Jätti sen ulos ja ajoi omansa talliin. Ei pystynyt perustelemaan ratkaisuaan aamulla, mutta myönsi, että olisi ollut huomaavaista tehdä toisin tai edes kaivaa toinen auto aamulla lumesta.
Sinulle kolmonen ei ilmeisesti satu koskaan kiireisiä iltoja, vaan osaat ottaa kaikki tilanteet huomioon. Eilen illalla kaiken pyykinpesun, silityksen ym. valmistelun ohessa en huomannut kysyä tästä autotilanteesta, saati tajuta, että ulkona satoi lunta. Joskus ei yksinkertaisesti riitä energiaa tajuta ihan kaikkea. Ei liene suuri virhe olettaa, että se auto olisi siellä tallissa.
ap
miksei sun auto oo lämpimässä kun kerran joudut isomman porukan kanssa lähtemään?