Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juovatko jotkut oikeasti viiniä joulupöydässä?

Vierailija
25.12.2022 |

Kyllä pitää olla alkoholille perso. Viini ei edes sovi perinteisten jouluruokien kanssa. Sietäisi hieman tutkiskella omaa alkoholin käyttöä, jos joulunakin pitää pullo avata kaiken maailman "ruokajuoma-tekosyillä".

Kommentit (248)

Vierailija
201/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään viiniä juoda. Luonnollisestikin se kaadetaan lattialle tai tungetaan perseeseen.

Vierailija
202/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin juhla-aterialla on viiniä. Ja montaa sorttia onkin tarjolla. Ennen ruokaa skoolataan joululle myös shamppanjalla. Mitä hemmettiä itse sitten juot ruokapöydässä? Mehukattia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä totta että kotikalia olisi perinnetietoisen valinta - jos siis ruoka olisi perinteinen jouluruoka kinkkuineen ja laatikoineen. Meillä on kasvissyöjä kokki ja lapset ja itsekään en ol perso lihalle niin syömmenihan muuta. Paljon on mm. Välimeren ja lähi-idän makuja ja punkero sopii mainiosti. Tänä vuonna otimme ns. vanhaa varastoa jonkun viinin joka ei ollut ihan ykkösvalinta. Puoli pulloa saatiin joulun pyhinä menemään ja loput etikoitui -> lavoire kutsui.

Vierailija
204/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos uutenavuotena vetää kännit, mutta itsekin olen joulun alkoholitta ihan periaatteesta.

Lasillinen tai kaksi viiniä aterialla ei ole kännit!

Ei useimmille, mutta esim. itselleni olisi. Tulen känniin kahdesta annoksesta, koska juon todella harvoin. Alkoholia usein käyttävälle tuskin onkaan kännit, toleranssia varmaan sen verran löytyy.

Määrittele kännit? Tuskin sammallat ja konttaat (= känni) parin lasin jälkeen, outoa jos olisit noin alkoholiherkkä.

Tuo on kyllä jo täyden räkäkännin määritelmä. Känni on, kun on rento olo ja juttu luistaa tavallista paremmin alkoholin ansiosta.

Toi on huppeli. Kännissä kun ollaan niin alkaa jo viehätysvoima katoamaan ja jutut olemaan si och så.

Vierailija
205/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syötiin jouluaaton pääruoaksi kauriin filé, johon sopi erinomaisesti vuosikertaviini, jonka hinta Vivinon mukaan on n. 400€, paitsi että sitä ei ole enää myynnissä.

Vierailija
206/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me syötiin jouluaaton pääruoaksi kauriin filé, johon sopi erinomaisesti vuosikertaviini, jonka hinta Vivinon mukaan on n. 400€, paitsi että sitä ei ole enää myynnissä.

Ettekä syöneet. Ette etenkään juoneet. :D

Vierailija
207/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä punaviiniä jouluruokien kanssa, sen jälkeen likööriä juustokakun kanssa

Vierailija
208/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei varmaan millään mene se lanttulaatikko alas ilman viiniä tai muita viinaksia 😄

Lanttulaatikko ei mene itsellä alas edes viinaksilla.

Vierailija
209/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti kasvanut alkoholistiperheessä. Punaviini sopii mainiosti kinkulle ja laatikoille, valkoviini kaloille. Kaikkien ei tarvitse vetää rännikännejä sen viinin kanssa.

Jouluna juodaan olutta.

Punaviinin litkiminen kinkun ja laatikoiden kanssa osoittaa lähinnä heikkoa kulttuurintuntemusta ja keskiluokkaisuutta, siinä teeskentelevässä mielessä.

Minä en teeskentele keskiluokkaista, vaan olen kaikin tavoin keskiluokkainen.

Vierailija
210/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Jouluna juodaan olutta.

Punaviinin litkiminen kinkun ja laatikoiden kanssa osoittaa lähinnä heikkoa kulttuurintuntemusta ja keskiluokkaisuutta, siinä teeskentelevässä mielessä.

Entäpä, jos joulupöydässä ei ole kinkkua eikä laatikoita?

Saako silloin juoda viiniä?

No miksei?

Vierailija
211/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti kasvanut alkoholistiperheessä. Punaviini sopii mainiosti kinkulle ja laatikoille, valkoviini kaloille. Kaikkien ei tarvitse vetää rännikännejä sen viinin kanssa.

Jouluna juodaan olutta.

En kykene juomaan olutta, en pidä siitä ja siitä tulee suorastaan huono olo.

Kotikaljasta pitäisin, mutta siitä mahani tulee kipeäksi.

On se nyt kumma, ettei saisi jouluna juoda sitä mitä haluaa. Omassa kodissaan vieläpä.

Vierailija
212/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaloille Sancerre, muulle pänikkäpunkku ja snapseja.

Jälkkäriä ei jakseta. Taatelikakkua vedetty jo päiväkahvilla.

Vierailija
213/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna juodaan olutta.

On se nyt kumma, ettei saisi jouluna juoda sitä mitä haluaa. Omassa kodissaan vieläpä.

Kannattaa kokeilla lagerin sijaan porteria, jos tykkää kotikaljasta. Myös stout saattaisi maistua.

Vierailija
214/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kiulut pirtua ja toiset piimää.

Erittäin hövelit tarjoilut varsinkin miesväen mieleen!

Vierailija
215/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna juodaan olutta.

Kannattaa kokeilla lagerin sijaan porteria, jos tykkää kotikaljasta. Myös stout saattaisi maistua.

No ei maistu.

Vierailija
216/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoraittiille lääkettä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vittuakos se sulle kuuluu mitä ihmiset juo jouluna. Sinä voit olla juomatta jos niin tykkäät.

Joitain voi v i t u t t a a esim kommunistit tai p e d o f i i l i t. Minua taas v i t u t t a a tällaiset kotimaisen perinteisen kulttuurin r a i s k a a j a t. Tuodaan jotain v i t u n viinin ryyppäämistä joulupöytäänkin, kun halutaan ottaa mallia jostain v i t u n kansainvälisestä meiningistä oman kulttuurin vaalimisen sijaan. V i t u t t a a ihan jo periaatteesta ja piste.

Ap

Tässä on sulle muutama rauhoittava. Ole hyvä.💊💊💊

Ime vaan itse noita dildojasi.

Ap

En tarvitse dildoja. Mulla on kyllä omakin kyrpylä omasta takaa.🤗

Ei mulla ole samanlainen kuin sinulla.😂

Niin, joku käyrä ja rupinen etana, joka ei edes jäykisty.

Vierailija
217/248 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoraittiille lääkettä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vittuakos se sulle kuuluu mitä ihmiset juo jouluna. Sinä voit olla juomatta jos niin tykkäät.

Joitain voi v i t u t t a a esim kommunistit tai p e d o f i i l i t. Minua taas v i t u t t a a tällaiset kotimaisen perinteisen kulttuurin r a i s k a a j a t. Tuodaan jotain v i t u n viinin ryyppäämistä joulupöytäänkin, kun halutaan ottaa mallia jostain v i t u n kansainvälisestä meiningistä oman kulttuurin vaalimisen sijaan. V i t u t t a a ihan jo periaatteesta ja piste.

Ap

Tässä on sulle muutama rauhoittava. Ole hyvä.💊💊💊

Ime vaan itse noita dildojasi.

Ap

En tarvitse dildoja. Mulla on kyllä omakin kyrpylä omasta takaa.🤗

Niin, joku käyrä ja rupinen etana, joka ei edes jäykisty.

Ei mulla ole samanlainen kuin sulla.😂

Vierailija
218/248 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan syötiin ja etenkin juotiin. Ei me tässä maassa edes saada mitään joulukinkkua saati jotain lanttuja (ovat kuulemma hevosten ruokaa). Ja viinikellarissamme on satoja pulloja viiniä, toiset parempia, toiset arkiviinejä, jotkut huippuviinejä.

Sinulla on taas kliseinen kuvitelma, että Vauva-palstalle kirjoittavat vain persaukiset tavantallaajat. Ei se mitään, pidä kuvitelmasi, minä jatkan silti kirjoittamista, se on hyvä tapa pitää yllä suomenkielen taitoani.

Vierailija
219/248 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos uutenavuotena vetää kännit, mutta itsekin olen joulun alkoholitta ihan periaatteesta.

Minä en ymmärrä, miksi uudenvuodenaattona pitäisi vetää kännit. Viiniä toki nautin sekä jouluna että uutenavuotena.

Miksi ihmeessä sen pitää olla viiniä? Sitä kaikista hirveintä alkoholia mitä olemassa on. Ennemminhän sitä juo jotain hyvää.

Viini on ruokajuomaa, ja meistä monet pitävät hyvästä viinistä.

Se kossu ei ole ruokajuomaa.

No ei mikään alkoholi sovi ruoan kanssa.

Juntti.

Vierailija
220/248 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa saanut olla mukana ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan