Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyrengas kokemuksia

Vierailija
25.12.2022 |

Onko ollut hyvä?

Vaikuttaako mitenkään kuukautisiin?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin näin miehenä sanoa ettei kannata. Seksissä ei tunnu kivalta kun penis tökkii tuota rengasta aina penetraatiossa. Kapseli tms paljon fiksumpi. Tai sitten miehelle vasektomia.

Eikä tarvi olla mikään metrimunakaan.

Sen voi ottaa yhdynnän ajaksi pois.

Luuletko että auttaa? Koko vagina on täynnä tuosta renkaasta liuennutta naishormonia. Kivahan se on sitten miehen saada omalle limakalvoilleen.

Tosin kierukka on vähintään yhtä ärsyttävä. Monta kertaa sattunut, kun vehje on osunut kierukan lankoihin.

Vierailija
22/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehkäisyrengas (Nuvaring) on sopinut hienosti, vuodon määrä väheni ja kivut katosivat. Olen käyttänyt vuosia enkä ole huomannut mitään negatiivisia vaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pahoja suolisto-oireita ja päänsärkyä yhdistelmäpillereistä, joten minulle suositeltiin rengasta väittäen, että se vaikuttaa vain paikallisesti.

Renkaan aloituksesta mulla nousi paino muutamassa kuukaudessa 10 kg, mutta vika ei tietty ole rengasmuodossa vaan renkaan hormoneissa, jotka eivät passanneet minulle. Suolisto-oireet jatkuivat entisellään. Emätin oli koko ajan märkä, ei siis kiihottuneella tavalla, ja pikkuhousuja olisi pitänyt vaihtaa koko ajan.

Renkaasta siirryin kuparikierukkaan ja tämän sopivampaa ehkäisyä en voi kuvitella. 10+ vuotta ollut.

Vierailija
24/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin näin miehenä sanoa ettei kannata. Seksissä ei tunnu kivalta kun penis tökkii tuota rengasta aina penetraatiossa. Kapseli tms paljon fiksumpi. Tai sitten miehelle vasektomia.

Sen renkaan voi seksin ajaksi kätevästi napata pois ja pistää sitten takaisin. Teho ei heikkene.

Vierailija
25/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rengasta pidetään siis aina 3 viikkoa ja kun tulee taukoviikko, tuleeko silloin menkat? Voiko tauon aikana harrastaa seksiä, vai pitääkö olla kumi jos raskautta ei haluta?

Toimii ihan kuin pillerihormoniehkäisykin. Ei se siellä emättimessä ehkäise, vaan vapauttaa hormonia kehoon.

Vierailija
26/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tähän vaihtoehtoon nyt kallistun. Jos mies käy vasektomiassa vaikka vuoden sisään niin tämä on helppo lopettaa.

Vierailija
27/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaako gynekologi renkaan käytön ensin?

Vierailija
28/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei pysynyt rengas paikallaan, monta kertaa päivässä sain sitä laitella takaisin paikalleen. Mutta kokeilemallahan tuo selviää, sopiiko ap:lle vai ei.

Vierailija
29/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei pysynyt rengas paikallaan, monta kertaa päivässä sain sitä laitella takaisin paikalleen. Mutta kokeilemallahan tuo selviää, sopiiko ap:lle vai ei.

Onko lantionpohjan lihasten kunnolla vaikutusta tuohon valumiseen? Vai onko kyse enemmänkin anatomiasta?

Vierailija
30/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki hän voi kertoa, miten se laitetaan. Mutta se rengas, joka on hyvin kevyt ja taipuisa ja sen voi vääntää vaikka kahdeksikoksi, tosiaan vain puristetaan vähän kasaan ja työnnetään emättimeen. Kun mietittiin lantionpohjalihasten vaikutusta, niin minulla pysyi kyllä ongelmitta, vaikka paikat on väljät.

Vierailija
31/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, jos kysyt, mutta mä voin opettaa myös.

-ota rengas paketista

-paina sitä keskeltä, jotta menee "puikulaksi"

-työnnä pakaoilleen

-ota pois yhdynnän ajaksi, tai kun tulee renkaan vaihto/tauko

Vierailija
32/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sinulla ei ole ehkäisyasioihin mitään sanottavaa, paitsi jos haluat valita kondomin ja vasektomian väliltä.

Vierailija
33/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ottaa yhdynnän ajaksi pois.

Luuletko että auttaa? Koko vagina on täynnä tuosta renkaasta liuennutta naishormonia. Kivahan se on sitten miehen saada omalle limakalvoilleen.

Tosin kierukka on vähintään yhtä ärsyttävä. Monta kertaa sattunut, kun vehje on osunut kierukan lankoihin.

Peseydy sen jälkeen

Vierailija
34/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis renkaan voi ottaa pois yhdynnän ajaksi? Tuntuuko se seksissä?

Vierailija
35/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis renkaan voi ottaa pois yhdynnän ajaksi? Tuntuuko se seksissä?

Voi ottaa pois siksi aikaa. Ei heikennä tehoa ja joskus tuntuu, joskus ei. Riippuu monesta tekijästä varmaan.

Vierailija
36/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mitä luulette, saako tällä hetkellä helposti aikaa ehkäisyneuvoloihin vai kannattaako mennä mielummin gynekologille yksityiselle?

Vierailija
37/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sinulla ei ole ehkäisyasioihin mitään sanottavaa, paitsi jos haluat valita kondomin ja vasektomian väliltä.

En ainakaan suostuisi ottamaan kapselia vain siksi, että se on miehestä mukavampi. Otin meinaan kerran kapselin ja sain 3kk kestävät kuukautiset

Vierailija
38/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mitä luulette, saako tällä hetkellä helposti aikaa ehkäisyneuvoloihin vai kannattaako mennä mielummin gynekologille yksityiselle?

Kokeile! Minä ajattelin, että joutuisin laitattamaan kierukan yksityisellä, mutta pistin kuitenkin verkkoviestiä neuvolaan ja ihmeekseni soittivat minulle sieltä ajan.

Vierailija
39/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile! Minä ajattelin, että joutuisin laitattamaan kierukan yksityisellä, mutta pistin kuitenkin verkkoviestiä neuvolaan ja ihmeekseni soittivat minulle sieltä ajan.

Ei ole enää tälle vuodelle näköjään aikoja, lisäksi hyvinvointialue siirtymä tekee haastetta asiaan. Taidan olla yhteydessä yksityiseen , että saisi asiaa alkuun.

Vierailija
40/55 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää tälle vuodelle näköjään aikoja, lisäksi hyvinvointialue siirtymä tekee haastetta asiaan. Taidan olla yhteydessä yksityiseen , että saisi asiaa alkuun.

Yksityiseltä gynekologilta sain ehkäisyrengasreseptin ihan yhdellä käynnillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi