Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdysvalloissa/Kanadassa matkustaneet! Missä päin ootte olleet?

Vierailija
25.12.2022 |

Itse Vancouverissa, Houstonissa ja New Yorkissa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukua on Kaliforniassa ja Keskilannessa, tyoni paakonttori on New Yorkissa joten siella tulee rampattua vahan liiankin kanssa.

Kerran olin vieraana Outer Bankseilla, isanta kavi hakemassa omalla koneellaan Raleigh Durhamin kentalta.

Etkö osaa ääkkösiä käyttää?

Vierailija
22/49 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sillä tiedolla teet missä joku on käynyt?! Etkä edes kysynyt, mitä tykkäsivät johteesta. Kuvitteletko, että joku stalkkaamasi tyyppi käy täällä ja näin saat sen selville?

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukua on Kaliforniassa ja Keskilannessa, tyoni paakonttori on New Yorkissa joten siella tulee rampattua vahan liiankin kanssa.

Kerran olin vieraana Outer Bankseilla, isanta kavi hakemassa omalla koneellaan Raleigh Durhamin kentalta.

Oletko kuullut ulkomailla asuvista suomalaisista? Ulkomaisissa koneissa ja laitteissa kun ei ole ääkkösiä.

Vierailija
24/49 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut ulkomailla asuvista suomalaisista? Ulkomaisissa koneissa ja laitteissa kun ei ole ääkkösiä.

Ovat muuten parempia kuin junttien.

Vierailija
25/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne lentäminen hankalaa?

Tarvitset Esta-matkustusluvan ja passin pitää olla voimassa vielä 6 kk ajan ja varaudu myös pitkiin jonoihin passintarkastuksessa. Muuten lentäminen sinne varsin helppoa vaikka lennot ovatkin pitkiä ja usein myös koneen vaihto. Norwegianilla on ollut aika halpoja lentoja USA:an, en tiedä onko enää.

Vanhaa tietoa tuo 6 kk passin voimassaoloaika. Suomalaisella passilla riittää nykyään, että passi on voimassa matkan ajan. 

https://www.cbp.gov/sites/default/files/assets/documents/2017-Dec/Six-M…;

Vierailija
26/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en osaa myoskaan keppiautolla ajaa tai nauttia saunasta.

Vierailija
27/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York, Philadelphia, Washington DC, Baltimore, Chicago, St.Louis, Memphis, Nashwille, New Orleans, Indianapolis, Miami, Phoenix, Las Vegas, Mobile, Jacksonville, Tampa, Orlando, New Jercey. Näin isommista kylistä ja monet kerrat viettänyt lomia Sarasotan alueella Floridassa.

Vierailija
28/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaja kirjoitti:

Floridassa kävin kalastamassa. Hienoja värikkäitä kaloja sieltä saa.

Paljon maksaa tuollainen kalastus?

Vierailija
29/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastaja kirjoitti:

Floridassa kävin kalastamassa. Hienoja värikkäitä kaloja sieltä saa.

Paljon maksaa tuollainen kalastus?

Dollarin per heitto.

Vierailija
30/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New York, Philadelphia, Washington DC, Baltimore, Chicago, St.Louis, Memphis, Nashwille, New Orleans, Indianapolis, Miami, Phoenix, Las Vegas, Mobile, Jacksonville, Tampa, Orlando, New Jercey. Näin isommista kylistä ja monet kerrat viettänyt lomia Sarasotan alueella Floridassa.

.

Ne on kylla Nashville ja New Jersey

Vierailija
31/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahah sellainen mielikuvitusmatkailija. Olisit vielä kirjoittanut Maiami, Tsäksönvil ja Booltimour, niin se olisi kruunannut koko mielikuvituslistan.

Vierailija
32/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut Vanvouver Island, B.C., sekä downtown in Atlanta, Georgia, U.S. ja nähnyt monta osavaltiota. Lempparipaikat Seattle, Chicago ja Savannah. Brittiläinen Kolumbia, Kanada, paratiisi maan päällä.

Vierailija
33/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunut Vanvouver Island, B.C., sekä downtown in Atlanta, Georgia, U.S. ja nähnyt monta osavaltiota. Lempparipaikat Seattle, Chicago ja Savannah. Brittiläinen Kolumbia, Kanada, paratiisi maan päällä.

Vai että Vanvouver. Hyvä juttu, että muistit mainita Atlantan olevan Georgia US:ssä, ettei kukaan sekoita sitä esim. Puolaan.

"Downtown in Atlanta" oli myös hyvä. :D Tuolla asuneena ehkä tietäisit, että se on "downtown Atlanta".

Vierailija
34/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativat voimassa olevan k-rokotteen, siksi en ole nyt menossa sinne päin. Kaliforniassa ja Floridassa olen ollut useasti, lisäksi käynyt myös New York-Philadelphia-Washington reissulla ja Atlantassa Georgiassa.

Vierailija
35/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu käynyt Johnny Cashin ja June Carterin haudalla Tenneseen Hendersonvillessä?

Vierailija
36/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että Vanvouver. Hyvä juttu, että muistit mainita Atlantan olevan Georgia US:ssä, ettei kukaan sekoita sitä esim. Puolaan.

"Downtown in Atlanta" oli myös hyvä. :D Tuolla asuneena ehkä tietäisit, että se on "downtown Atlanta".

Mutta onko kukaan käynyt Smyrnassa? Minäpä olen asunut siellä 6 kk kun olin työkeikalla Austellissa. Ja molemmat paikat ovat Georgiassa joten repikääpä siitä.

Louksi vielä tätyy sanoa että ajelin siellä ollessani Ford Tauruksella ja kävin muutaman kerran ihan Wall Martissa kaupassa.

Naurettava ketju. Jos jokainen alkaisi täällä luetella kaikkia paikkoja missä on käynyt niin mitä se ketäkin lämmittää?

Vierailija
37/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko kukaan käynyt Smyrnassa? Minäpä olen asunut siellä 6 kk kun olin työkeikalla Austellissa. Ja molemmat paikat ovat Georgiassa joten repikääpä siitä.

Louksi vielä tätyy sanoa että ajelin siellä ollessani Ford Tauruksella ja kävin muutaman kerran ihan Wall Martissa kaupassa.

Naurettava ketju. Jos jokainen alkaisi täällä luetella kaikkia paikkoja missä on käynyt niin mitä se ketäkin lämmittää?

Itse en ole Wall Martissa käynyt, mutta Walmartissa kyllä monta kertaa.

Vierailija
38/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista niiden paikkakuntien nimiä. Washingtoniin oli lento ja sieltä sitten toinen lento oli länttä ja pohjoista kohden Seattleen eli Tyynen valtameren puolelle. Nyt en muista sitä suurkaupunkia joka siellä on. Mentiin kuitenkin sieltä Kanadan puolelle pohjoiseen ja sieltä sitten syvemmälle oikein suoraan sanottuna mehtän persheeseen.

Asuttiin viikko sellaisella paikkakunnalla kuin Wait, Watt tai Wath. Joku tuollainen nelikirjaiminen paikkakunta jossa oli mukana kirjaimet A, sekä W (Tawi, Wata???) Aivan mitättömän pieni paikka ja jokainen auto oli Fordin pick up! Ainoa auto joka ei ollut Fordin pick up oli paloauto ja joku polttoaineen kuljetusrekka. Suomessa sitä oltaisiin kutsuttu kyläksi jossakin kunnassa, mutta siellä se oli town. Suurin alue oli sekä pienlentokenttä heti päätien vieressä, että vähän syrjemmässä vuoristossa jokin armeijan aidattu ja hartaasti vartioitu mutta hylätty tutkalaitteisto tms. Ihmiset, eli intiaanit, olivat alkuun erittäin varautuneita, mutta sitten vähän ajan päästä kaikki todella lämpimiä ja ihania ihmisiä kun kerroimme että olemme Suomesta ja alkoi löytyä yhteyksiä Suomeen ja luontoon, siellä kun melkein joka toinen valkoihoinen ja myös intiaani on jonkun Suomesta muuttaneen jälkeläinen tai ainakin tuttu. Tuo oli sitä aikaa 90 luvulla kun mitään järkyttäviä lentokenttäturvatarkastuksia ei ollut.

Käytiin kalastelemassa siellä ja se on ehkä vaarallisin mutta myös kaunein paikka missä olen koskaan vaellellut. Parin paikallisen kanssa käytiin ihastelemassa luontoa ja muunmuassa yhtä aavekaupunkia jossa oli joskus muinoin kaivettu kultaa. Paikalliset antoi neuvon että kannattaa katsoa ympärilleen millaisia jälkiä maastossa on. Tietysti siellä pitää katsella ympärilleen karhujen ja puumien vuoksi, mutta erityisesti kannattaa välttää paikkoja missä karhut eivät viihdy, koska ei ole hyvä paikka ihmisellekään. Siellä oli joki joka oli tappavan myrkyllinen jonkun vanhan tehtaan vuoksi ja kun siellä on myös tulivuoria lähellä, niin niidenkin höyryt pääsevät osaan vesistöjä ja tekevät kauniita mutta hengenvaarallisia lampareita. Toinen paikka oli sitten sellainen rauhallisen näköinen, kuin mikä tahansa uimapaikka. Jälleen nämä paikalliset kertoivat että siinä ei kannata kokeilla varpaita kastella kun siellä ei näy karhun jälkiä. Vesi oli päällisin puolin ihan kuin mikä tahansa joki, mutta vedessä on kova pohjavirtaus ja äkkisyvää noin 30 metriä ja alue on täynnä veden täyttämiä luolia ja kuoppia! Karhutkin menettäisivät henkensä siinä jos yrittäisivät käydä kalassa. Mutta paikka oli kyllä todella kaunis ja muutenkin pohjoisamerikkalaisista ja kanadalaisista natiiveista sai sellaisen kuvan että vaikka he eivät ehkä osanneet näyttää kartalta Suomea, niin Suomi tunnettiin muuten hyvin ja suomalaisia pidettiin erittäin luotettavina ystävinä.

Vierailija
39/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikan näppäimistöissä ei ole ääkkösiä ja kun on hetken taputellut tekstiä pelkillä Aa:lla ja Oo:lla, ei jaksa vaivautua myöskään euronäppiksillä painelemaan ääkkösiä.

Vierailija
40/49 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on kumma etta suomalaiset eivat opi yhden kaupan nimea! Monta kertaa olen saman talle palstalle kirjoittanut.

Se ei ole mikaan seinakauppa vaan nimi tulee omistajasuvun Waltonien nimesta - Walmart.

Mina olen kaynyt Cairossa, Illinoisin osavaltiossa, revi siita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä