Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kiittämätön? Mies ostaa "kolkkoja" lahjoja

Vierailija
25.12.2022 |

Perheen ja ystävien parissa olen tottunut siihen, että jouluna tai syntymäpäivinä annetaan pieniä ja edullisia, joskus itse tehtyjä lahjoja - yleensä jotain, mitä saaja on toivonut lahjaksi (kuten villasukkia, ruokaa tai herkkuja, tajuatte kyllä).

Mieheni puolestaan ohittaa lahjatoiveeni, vaikka ehdottaisin suoraan mitä haluaisin (yleensä käyttöesineitä). Hän hankkii jotain kaunista ja kallista, joka ei istu persoonaani yhtään. Esimerkiksi koruja tai hajuvettä, vaikka en yleensä käytä niitä tai pidä voimakkaista hajusteista. Olen muun muassa saanut korvakorut, vaikka minulla ei ole korvareikiä. Tämä toistuu juhlasta toiseen. Itse yritän tavallisesti ostaa asioita, joita hän varmasti käyttää - hengittävän kerraston ulkoilua varten, viiniä josta hän pitää jne.

Toisaalta mietin, olenko pahoittanut mieleni tyhjästä enkä osaa olla kiitollinen kalliista lahjoista. Minulle kyllä riittäisi pienempikin, kunhan se vastaisi toiveitani tai persoonaani paremmin. Nyt tuntuu kuin hän lukisi jotain ohjekirjaa eikä olisi yhtään kiinnostunut siitä, millainen olen ja mitä haluan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ostaa niitä, koska haluaa sinun käyttävän niitä ja olevan sellainen. Ei häntä kiinnosta se mikä sinä olet vaan se millainen hän haluaa sinun olevan.

Vierailija
2/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ostaa niitä, koska haluaa sinun käyttävän niitä ja olevan sellainen. Ei häntä kiinnosta se mikä sinä olet vaan se millainen hän haluaa sinun olevan.

Jos näin on, niin tuntuu ikävältä. Olisi sitten mennyt yhteen sellaisen kanssa, joka noista välittää enemmän. Minullekin hän riittää sellaisena kuin on. Pitää ehkä kysyä suoraan, vihjaileeko hän tai toivoisiko minun ehostautuvan enemmän... Toisaalta en haluaisi miehen takia alkaa käyttämään mitään, mistä en pidä. - Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ne ja osta itsellesi jotakin halpaa.

Vierailija
4/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koruliikkeessä töissä, ja suurella osalla miehistä ei ole hajuakaan mitä ostaisivat lahjaksi. Moni ostaa noin 30-40v vaimolleen järkyttävät mummojen keltakultaiset korvakorut, vain koska ne ovat sopivan kalliit... Joulun jälkeen naiset sitten käyvät vaihtamassa näitä lahjojaan.

Vierailija
5/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi luultavasti, ja oikeutetusti, pohtii miksi et koskaan osta hänelle mitään kunnollista, jotain arvokkaampaa jolla osoittaisit arvostavasi häntä.  Aina jotain "työrukkaset" ja vastaavia, onko hän sinulle vain työhevonen?

Vierailija
6/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, niin tuntuu ikävältä. Olisi sitten mennyt yhteen sellaisen kanssa, joka noista välittää enemmän. Minullekin hän riittää sellaisena kuin on. Pitää ehkä kysyä suoraan, vihjaileeko hän tai toivoisiko minun ehostautuvan enemmän... Toisaalta en haluaisi miehen takia alkaa käyttämään mitään, mistä en pidä. - Ap

Jotkut naiset hankkii itselleen miehen muuttaakseen tämän mieleisekseen ja miehissä on myös näitä jotka hankkii sopivan kehikon josta saa muokkaamalla itselleen ihan hyvän pelin. Tämä johtuu siitä, että heillä ei ole syystä tai toisesta "varaa" siihen alkuperäiseen versioon miksi sinut on aikomus muuttaa. Sitä varten joutuisi kehittämään itseään. On helpompi muokata toinen ihminen mukautumaan omiin mielitekoihin kuin itse muuttua jonkun mieliteoksi.

Vierailija
7/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset hankkii itselleen miehen muuttaakseen tämän mieleisekseen ja miehissä on myös näitä jotka hankkii sopivan kehikon josta saa muokkaamalla itselleen ihan hyvän pelin. Tämä johtuu siitä, että heillä ei ole syystä tai toisesta "varaa" siihen alkuperäiseen versioon miksi sinut on aikomus muuttaa. Sitä varten joutuisi kehittämään itseään. On helpompi muokata toinen ihminen mukautumaan omiin mielitekoihin kuin itse muuttua jonkun mieliteoksi.

Kumpikaan osapuoli ei käsitä ettei kukaan pakota. Mies on aivan yhtä pinnallinen mitä nainen. IG kelpoisesta naisesta ollaan valmiita maksamaan. Naiset hakee somekelpoista miestä ja osa lompakkoa. Seurustelu perustuu molemmilla hyötyyn.

Vierailija
8/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Sano asiasta miehelle vaikka hän alkaisi riidellä, silloin se jää muistiin edes. Pyydä palauttamaan se (1. kerran) jos haluaa rahansa takaisin ja sano että olet yrittänyt jo vuosia viestiä asiaa. Sano että olet tosissasi. Sano että olet kiitollinen vaivannäöstä, mutta hän ahdistelee /piinaa sinua tuomalla väkisin väärää ja tulee paha mieli. Mies ostaa nyt mitä hän itse haluaa tai muiden pitäisi tykätä (luullen muiden pitävän siitä), eikä mitä sinä haluat ja se on itsekästä mieheltä. Miehen pitää tajuta. Ellet sitten aio vaihtaa miestä. Jos se olisi edes joku lahjakortti kirjakauppaan, mutta että joku karmiva hajuvesi tai väärä koru jota et tarvitse. 

Vierailija
9/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan osapuoli ei käsitä ettei kukaan pakota. Mies on aivan yhtä pinnallinen mitä nainen. IG kelpoisesta naisesta ollaan valmiita maksamaan. Naiset hakee somekelpoista miestä ja osa lompakkoa. Seurustelu perustuu molemmilla hyötyyn.

Ei tietenkään pakota. Siksi kohteeksi otetaan juuri ap:n kaltainen kiltti ja hyväntahtoinen jalat maassa oleva ihminen jolla on tarve ymmärtää. Naiset ei hae somekelpoista miestä, huomionhakuiset pikkutytöt hakee huomionhakuisia pikkupoikia. Ap nyt kuitenkin on nainen, joten mitkään IG misut ei häneen liity.

Vierailija
10/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Niinhän täällä kuuluu vastata oli ongelma parisuhteessa mikä tahansa.

Vierailija
11/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi luultavasti, ja oikeutetusti, pohtii miksi et koskaan osta hänelle mitään kunnollista, jotain arvokkaampaa jolla osoittaisit arvostavasi häntä.  Aina jotain "työrukkaset" ja vastaavia, onko hän sinulle vain työhevonen?

Ehkä heillä on eri tavat arvostaa lahjoja?

Aloittaja arvostaa enemmän sitä, että hänen toiveensa on otettu huomioon kuin sitä, että lahja oli kallis. Olisiko miehelle ok, jos aloittaja ostaisi kalliita korvakoruja, hajuvesiä ja rintaliivejä miehelle? Siis ei aloittajan mies varmasti niitä kaipaa, mutta olivatpahan kalliit! 

Vierailija
12/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koruliikkeessä töissä, ja suurella osalla miehistä ei ole hajuakaan mitä ostaisivat lahjaksi. Moni ostaa noin 30-40v vaimolleen järkyttävät mummojen keltakultaiset korvakorut, vain koska ne ovat sopivan kalliit... Joulun jälkeen naiset sitten käyvät vaihtamassa näitä lahjojaan.

No millaisiksi nämä vaimot ne mummojen keltakultaiset korut vaihtaa?

Vierailija
13/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämäkin aloitus on trollausta. Vai miettiikö joku poloinen jossakin että tuliko valittua väärä puoliso koska saa vääränlaisia joululahjoja.

Vierailija
14/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihana saada mieheltä koru, hajuvesi tms. Mutta hän on niin pragmaattinen ja .. no.. mies.. niin se ostaa mulle tyyliin uuden hiustenkuivaajan, patterikäyttöiset lämmittimet (palelen usein), pyyhkeitä, pyjaman.. Ihan herttaista joo, koska tiedän hänen olevan aika onneton lahjojen ostaja :D Hänen tapansa ehkä hieman kömpelösti osoittaa välittävänsä. Mutta olispa ihanaa ja romanttista saada just vaikka koru. Tai joku ihana alusvaate. Tai hajuste.

Vierailija
15/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joominä sain lahjakortin kauppaan, josta ostan eläimille rehuja. Itselleni en saa sieltä mitään. Ensimmäistä kertaa elämässäni mietin, että nyt ei mennyt lahja oikein nappiin, etenkin kun mies itsenäisyyspäivänä kyseli ideoita joululahjaani, ja annoin muutaman hyvinkin käyttökelpoisen ja edullisen vinkin. Mutta ajattelin ostaa itselleni jotain sillä rahalla, minkä säästän rehuostoksissa lahjakortin ansiosta. Tänä jouluna fiilis on muista syistä aivan totaalisen paska, ehkäpä tuo lahjakortti harmittaa osittain senkin vuoksi.

Vierailija
16/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan vaimolleni koruja ja hajuvesiä. Osa on tuolla vieläkin 20 vuoden jälkeen käyttämättöminä.

En osaa oikein ostaa hänelle oikeita asioita, mutta ei hänkään kyllä osaa minulle.

Lahjat ovat vain lahjona - turha niistä on murehtia ja tehdä ongelmaa.

Vierailija
17/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana saada mieheltä koru, hajuvesi tms. Mutta hän on niin pragmaattinen ja .. no.. mies.. niin se ostaa mulle tyyliin uuden hiustenkuivaajan, patterikäyttöiset lämmittimet (palelen usein), pyyhkeitä, pyjaman.. Ihan herttaista joo, koska tiedän hänen olevan aika onneton lahjojen ostaja :D Hänen tapansa ehkä hieman kömpelösti osoittaa välittävänsä. Mutta olispa ihanaa ja romanttista saada just vaikka koru. Tai joku ihana alusvaate. Tai hajuste.

Miksi näet käytännölliset lahjat kömpelöinä tai antajan onnettoman lahjojen ostajana? Ilman lämmittimiä palelisit vieläkin. Korut tai hajuvedet eivät sinua lämpimänä pidä. Olisiko myös ok, jos mies antaisi jotakin kallista, mutta sellaisen lahjan, jolle sinulla ei ole mitään käyttöä? Siis tyyliin kallis hajuvesi, mutta olet allerginen sille tai poreamme, mutta asutte kodissa, jonne ei saa asennettua sitä ammetta. Tai juurikin tuo, että lahjaksi tulee korvakorut, mutta sinulla ei ole reikiä korvissa. 

Minusta se osoittaa enemmän sitä, että lahjan antaja ei ole kuunnellut ollenkaan. Kuinka moni ostaa miehelleen esimerkiksi kalliit liput tyyliin Hunksien keikalle, koska onhan se ihanan romanttinen ja kallis lahja välittämättä siitä, ettei miestä kiinnosta puolialastomien miesten kekkulointi? 

Vierailija
18/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on romanttista saada lämmittimet, jos kerran on helposti palelevaa tyyppiä - eli kumppani haluaa huolehtia ja pitää huolen että minun on hyvä olla. Mutta eikö lahjatoiveista voi puhua? Ehdota ensi jouluna, että kumpikin voi tehdä lahjatoivelistan, josta sitten poimitte lahjaideat.

Vierailija
19/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naiset ovat kamalia kitisijöitä mitä tulee lahjoihin. Onneksi en ole mies jonka pitäisi ostaa naiselle lahja, suurin osa naisista on todella tyytymättömiä ihan kaikkeen.

Jos mies ostaa käyttötavaraa niin valitetaan, jos mies ostaa koruja niin valitetaan, jos mies ostaa herkkuja niin valitetaan. Ainoa mihin ollaan tyytyväisiä on se, jos itse sanotaan miehelle "osta minulle tämä" ja näytetään suoraan katalogista. Mutta mikä hiton järki siinä on kun sen voisi mennä ostamaan ihan itekin.

Ihmekös tuo ettei miehet välttämättä hanki mitään lahjoja. Jos huti tulee kuitenkin.

Itse olen ollut tyytyväinen aina kaikkeen mitä olen saanut. Joskus olen saanut vaatteita tai koruja mitkä ei ole minun näköisiäni mutta olen pitänyt niitä silti joskus koska lahjan antajalle on tullut siitä hyvä mieli

Ja toisaalta minulle tulee myös hyvä mieli siitä että minulla on päälläni jotain mitä toinen on minulle rakkaudella hankkinut. Ehkä nämä asiat näyttävät hänestä kivalta minun päällä.

Ehkä tyytyväisyyteni vuoksi mieheni ostaa minulle rohkeasti paljon lahjoja. Ihan arkenakin. Suurin osa osuu maaliin. Mutta sillä ei ole väliä isuuko, sillä ajatus on tärkein.

T. Vaimo

Vierailija
20/23 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kyseli hyvinkin tarkkaan mitä haluan lahjaksi ja sain myös yllättäviä kivoja lahjoja joille on käyttöä. Sain myös hajuvettä, koruja josta tykkäsin vaikka mies ei tiennyt silleen makuani.