Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varatusta tykkääminen

Vierailija
25.12.2022 |

Miksi täältä poistettiin ketju, jossa kerroin yrittäväni päästä eroon varattuun kohdistuvista kielletyistä tunteista? Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella? Luulisi, että se olisi kaikkien osapuolten etu saada vinkkejä miten tällaiset ongelmat saa kuriin.

Kommentit (955)

Vierailija
41/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään mustarastaista. En silti niille lettua levittelis.

Vierailija
42/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä muita syitä olla ottamatta sinua kuin se, että tunteita ei ole riittävästi? Onko välillänne ollut työ- tai auktoriteettisuhde? Onko hänen taloudellisesti kannattavampaa pysyä nykyisessä suhteessa kuin olla sinun kanssasi? Onko hänellä pieniä, alle kouluikäisiä lapsia? Missä mielessä sinä olisit hänelle parempi vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko molemmat varattuja?

No kyllä ja ei, itse olen eroamassa.

-Ap

Miten voi olla "eroamassa"? Joko on yhdessä jonkun kaa tai sitten ei ole.

Vai onko miehen lerssi jäänyt kiinni perseeseesi kuten susilla ja täytyy ensin odottaa turvotuksen laskemista ennen kuin pääsee irti?

Prosessi aloitettu mutta ero ei vielä voimassa?

Kuten yhdessä voi olla ennen virallistamista niin myös erota voi ennen virallistamista.

Näkemyskysymys. Jonkun mielestä ero on se, kun toinen ilmoittaa että nyt riitti ja laittaa paperit vetämään. Jonkun mielestä se on siinä vaiheessa kun osoitteet vaihtuu. Kolmannen mielestä siinä vaiheessa kun paperit on selvät. Kaikki on minusta ihan yhtä oikeutettuja näkemyksiä.

On myös mahdollista, että jättäjällä ja jätetyllä on tästä eriävät näkemykset ja jättäjä haluaa kunnioittaa jätetyn kantaa.

Vierailija
44/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saa elämäni ihmistä. Hän on ainoa eikä muita tule. Mutta jotkut eivät saa lapsia ja jotkut sairastuvat syöpään. Elämältä ei aina saa kaikkea. Rakkaita ihmisiä voi silti kantaa mielessä ja muistoissa. 

Vierailija
45/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies jo pettänyt vaimoaan sinun kanssasi? Eikö se riittäisi todisteeksi että hän haluaa sinut?

Riittää todisteeksi että haluaa minua. Mutta ei todisteeksi että haluaa minut. Ei minulle riitä olla joku satunnainen sivuhoito, minä haluan kaiken tai en mitään. Paitsi että se "ei mitään" ei sitten kuitenkaan tunnu kauhean hyvältä vaihtoehdolta. Ainut mikä kelpaisi olisi varmaan kaikki, mutta sitä ei nyt näytä olevan tarjolla.

-Ap

Mistä olet päätellyt, että mies haluaa sinua?

Ei ole jäänyt epäselväksi. En nyt viitsi tarkemmin avata, mutta se ei tässä ole millään tavoin avoin kysymys.

-Ap

Kannattaisiko avata ja jutella sille miehelle ajatuksiasi? Ihan vain tällainen ajatus tuli mieleen.

Vierailija
46/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä muita syitä olla ottamatta sinua kuin se, että tunteita ei ole riittävästi? Onko välillänne ollut työ- tai auktoriteettisuhde? Onko hänen taloudellisesti kannattavampaa pysyä nykyisessä suhteessa kuin olla sinun kanssasi? Onko hänellä pieniä, alle kouluikäisiä lapsia? Missä mielessä sinä olisit hänelle parempi vaihtoehto?

Joo, on järkisyitä jotka puhuvat suhdetta vastaan. Mutta niin niitä olisi ollut minullakin. Ero on vaan siinä, että minä olisin ollut valmis etenemään niistä huolimatta.

Ylipäänsä minä ajattelen tavallaan niin, että viime kädessä "ei tunteita riittävästi" on ainut syy joka kenelläkään ikinä on torjumiseen. Se mikä on riittävästi vaan vaihtelee tilanteen mukaan. Mutta jos se olisi joku elämää suurempi rakkaus jolle ei kertakaikkiaan voi mitään, niin mikään muu ei siinä rinnalla painaisi. Se olisi pakko, se olisi ainut vaihtoehto. Sitä se oli minulle. Mitä ilmeisimmin toinen osapuoli ei tunne samoin joten se siitä.

-Ap

Vierailija
47/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies jo pettänyt vaimoaan sinun kanssasi? Eikö se riittäisi todisteeksi että hän haluaa sinut?

Riittää todisteeksi että haluaa minua. Mutta ei todisteeksi että haluaa minut. Ei minulle riitä olla joku satunnainen sivuhoito, minä haluan kaiken tai en mitään. Paitsi että se "ei mitään" ei sitten kuitenkaan tunnu kauhean hyvältä vaihtoehdolta. Ainut mikä kelpaisi olisi varmaan kaikki, mutta sitä ei nyt näytä olevan tarjolla.

-Ap

Ei ole jäänyt epäselväksi. En nyt viitsi tarkemmin avata, mutta se ei tässä ole millään tavoin avoin kysymys.

-Ap

Kannattaisiko avata ja jutella sille miehelle ajatuksiasi? Ihan vain tällainen ajatus tuli mieleen.

Tietää kyllä mitä ajattelen.

-Ap

Vierailija
48/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

-Ap

No miten hän reagoi? Sanoiko omia tunteitaan? eri

Vierailija
49/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on järkisyitä jotka puhuvat suhdetta vastaan. Mutta niin niitä olisi ollut minullakin. Ero on vaan siinä, että minä olisin ollut valmis etenemään niistä huolimatta.

Ylipäänsä minä ajattelen tavallaan niin, että viime kädessä "ei tunteita riittävästi" on ainut syy joka kenelläkään ikinä on torjumiseen. Se mikä on riittävästi vaan vaihtelee tilanteen mukaan. Mutta jos se olisi joku elämää suurempi rakkaus jolle ei kertakaikkiaan voi mitään, niin mikään muu ei siinä rinnalla painaisi. Se olisi pakko, se olisi ainut vaihtoehto. Sitä se oli minulle. Mitä ilmeisimmin toinen osapuoli ei tunne samoin joten se siitä.

-Ap

No kyllä sitä joutuu ajattelemaan vähän muutakin kuin tunteita. Esimerkiksi työpaikan, kodin tai lasten menettäminen voi olla sellainen asia.

Vierailija
50/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

-Ap

No miten hän reagoi? Sanoiko omia tunteitaan? eri

Sanonut paljon kaikenlaista, vaikea tehdä mitään simppeliä yhteenvetoa. Lähinnä ydinajatus lienee se, että on kiinnostunut mutta ei "voi" lähteä. (Eli ei ole kuitenkaan riittävän kiinnostunut tehdäkseen tarvittavia ratkaisuja.)

-Ap

Vierailija
51/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No kyllä sitä joutuu ajattelemaan vähän muutakin kuin tunteita. Esimerkiksi työpaikan, kodin tai lasten menettäminen voi olla sellainen asia.

No joo, totta tavallaan tämäkin mutta onko sillä lopulta väliä? Lopputulos kuitenkin sama. En saa sitä kenet haluan, joten pitää keksiä keino päästää irti. En minä ainakaan koe saavani mitään lohtua ajatuksesta, että kyllä se varmaan minut olisi halunnut jos tilanne olisi ollut toinen. Päinvastoin se tekee unohtamisesta vaan vaikeampaa.

-Ap

Vierailija
52/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollenkaan miettinyt, miksi sinun on nyt välttämättä saatava joku? Hoida ero alta pois, käsittele se, ja sen jälkeen etsi uusi ihmissuhde. Suoraan edellisestä uuteen hyppääminen ei kuulosta hyvältä. Vaikka ei mulla sellaisesta ole kokemusta.

Vierailija
53/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollenkaan miettinyt, miksi sinun on nyt välttämättä saatava joku? Hoida ero alta pois, käsittele se, ja sen jälkeen etsi uusi ihmissuhde. Suoraan edellisestä uuteen hyppääminen ei kuulosta hyvältä. Vaikka ei mulla sellaisesta ole kokemusta.

Ei minulla ole mitään pakkoa saada "joku". Ihastuin jo suhteen aikana ja tappelin pitkään, vuosia tunnetta vastaan. Jos ja kun en tätä saa, niin olen ihan suosiolla kyllä ilman. Pitkään tai ehkä jopa pysyvästi.

-Ap

Vierailija
54/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ne syyt, miksi pidät hänestä? Onko siinä kyse pelkästään fyysisestä himosta? Millaisia ne esteet konkreettisesti olisivat? Ilmeisesti esteet ovat miehen puolella paljon suuremmat kuin sinun?

Vierailija
55/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en saa elämäni ihmistä. Hän on ainoa eikä muita tule. Mutta jotkut eivät saa lapsia ja jotkut sairastuvat syöpään. Elämältä ei aina saa kaikkea. Rakkaita ihmisiä voi silti kantaa mielessä ja muistoissa. 

Minä olen miettinyt paljon tätä samaa. Ihmisillä on niin paljon raskaampiakin ristejä kannettavana. Kun joku sopeutuu krooniseen kipuunkin, niin kai minunkin pitäisi pystyä sopeutumaan tähän.

Ja lopulta me ollaan kaikki kuitenkin yksin. Kannattaako sitä niin märehtiä oliko joku romanssi viisi sekuntia vai viisikymmentä vuotta. Loppu mikä loppu.

-Ap

Vierailija
56/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne syyt, miksi pidät hänestä? Onko siinä kyse pelkästään fyysisestä himosta? Millaisia ne esteet konkreettisesti olisivat? Ilmeisesti esteet ovat miehen puolella paljon suuremmat kuin sinun?

On enemmän kuin fyysistä. Esteitä en haluaisi tarkemmin avata tunnistamisriskin vuoksi. Mutta ei välttämättä niin että esteet on hänellä pahemmat, riski seurauksista on kyllä molemmilla puolilla aika kova.

-Ap

Vierailija
57/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että miehen tunteet eivät vain yksinkertaisesti ole yhtä vahvat, kuin ap:n. Elämä ap:n kanssa ei tunnu tarpeeksi houkuttelevalta, tai vaikka nyt tuntuisikin, niin ehkäpä epäilee, ettei se pidemmän päälle kantaisi, ja voisikin tulla katumafiiliksiä. Lopputulema: Vaikka kiinnostaa, niin ei tarpeeksi, että haluaisi ottaa ison riskin. Brutaalia, mutta todennäköisin selitys.

Vierailija
58/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuota on teidän välillä sitten jatkunut?

Vierailija
59/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että miehen tunteet eivät vain yksinkertaisesti ole yhtä vahvat, kuin ap:n. Elämä ap:n kanssa ei tunnu tarpeeksi houkuttelevalta, tai vaikka nyt tuntuisikin, niin ehkäpä epäilee, ettei se pidemmän päälle kantaisi, ja voisikin tulla katumafiiliksiä. Lopputulema: Vaikka kiinnostaa, niin ei tarpeeksi, että haluaisi ottaa ison riskin. Brutaalia, mutta todennäköisin selitys.

Juu, tätähän minä olen tässä ketjussa yrittänyt sanoakin. Kiinnostaa muttei tarpeeksi. Se on jotenkin kaikkein hankalin tilanne käsitellä ja hyväksyä. Ei kiinnosta ollenkaan olisi selvä peli ja kiinnostaa riittävästi olisi seurauksiltaan kamala mutta omalla tavallaan selvä homma sekin. Paljon hankalampi päästä yli tällaisesta, jossa sitä vastakaikua tulee mutta se jää ikäänkuin kesken eikä etene vaadittaviin ratkaisuihin.

-Ap

Vierailija
60/955 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuota on teidän välillä sitten jatkunut?

Yksipuoliseksi luultuna useita vuosia, molemminpuoliseksi paljastuneena joitakin kuukausia ja nyt ilmeisesti takaisin yksipuoliseksi kääntyneenä muutamia kuukausia.

-Ap