Varatusta tykkääminen
Miksi täältä poistettiin ketju, jossa kerroin yrittäväni päästä eroon varattuun kohdistuvista kielletyistä tunteista? Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella? Luulisi, että se olisi kaikkien osapuolten etu saada vinkkejä miten tällaiset ongelmat saa kuriin.
Kommentit (955)
Mä en tunne ainoatakaan avioparia, jotka sallisivat sivusuhteet edes siten, että he olisivat siitä sopineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastaisi, jättäisi vaimonsa. Simple as that.
Ei asiat perheellisten aikuisten maailmassa ole noin yksinkertaisia. Harva haluaa tehdä hallaa jälkikasvulleen. Tiedän monia pareja jotka ovat sopineet kasvattavansa lapset aikuisiksi ja sitten eroavat, ettei lapsista tehdä väkisin vuoroviikkolapsia jos päällisinpuolin kotona on kaikki hyvin eikä ole väkivaltaa, huutoriitoja, ryyppäämistä tms.
Jos ihmisellä on tällainen diili, niin eikö siitä olisi reilua puhua avoimesti? Sekä puolison että sivusuhteen kanssa?
Tuntemani parit ovat avoimesti puhuneetkin. Ilmeisesti sun tuntemat tyypit ei :(
Tai sitten ei ole puhuttu, koska tällaista diiliä ei yksinkertaisesti ole, ja kyseessä on se maailman vanhin tarina jossa ukkomies hakee vain pientä jännitystä aikomatta lähteä liitostaan mihinkään. Kusettaa sekä vaimoa että sivuhoitoa. Ei kannata väkisin selitellä mustaa valkoiseksi. Ihastunut ihminen on itsepetoksen mestari ja siinä vaan satuttaa itseään pahemmin kun uskottelee itselleen olevansa se harvinainen poikkeus.
Tosin joskus se ukkomies voi kusettaa itseäänkin. Uskotella itselleen harkitsevansa tosissaan eroa, vaikkei oikeasti tule tekemään sitä koskaan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastaisi, jättäisi vaimonsa. Simple as that.
Ei asiat perheellisten aikuisten maailmassa ole noin yksinkertaisia. Harva haluaa tehdä hallaa jälkikasvulleen. Tiedän monia pareja jotka ovat sopineet kasvattavansa lapset aikuisiksi ja sitten eroavat, ettei lapsista tehdä väkisin vuoroviikkolapsia jos päällisinpuolin kotona on kaikki hyvin eikä ole väkivaltaa, huutoriitoja, ryyppäämistä tms.
Jos ihmisellä on tällainen diili, niin eikö siitä olisi reilua puhua avoimesti? Sekä puolison että sivusuhteen kanssa?
Tuntemani parit ovat avoimesti puhuneetkin. Ilmeisesti sun tuntemat tyypit ei :(
Tai sitten ei ole puhuttu, koska tällaista diiliä ei yksinkertaisesti ole, ja kyseessä on se maailman vanhin tarina jossa ukkomies hakee vain pientä jännitystä aikomatta lähteä liitostaan mihinkään. Kusettaa sekä vaimoa että sivuhoitoa. Ei kannata väkisin selitellä mustaa valkoiseksi. Ihastunut ihminen on itsepetoksen mestari ja siinä vaan satuttaa itseään pahemmin kun uskottelee itselleen olevansa se harvinainen poikkeus.
Tosin joskus se ukkomies voi kusettaa itseäänkin. Uskotella itselleen harkitsevansa tosissaan eroa, vaikkei oikeasti tule tekemään sitä koskaan.
-Ap
Nimenomaan näin!
Mua tosissaan auttoi se, kun tajusin, etten ollut ainut sivuhoito. Vain yksi monien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mua tosissaan auttoi se, kun tajusin, etten ollut ainut sivuhoito. Vain yksi monien joukossa.
Minä luulen että minullakin tämä auttaisi, mutta valitettavasti en usko että näin on. Niinpä yritän vaan muistuttaa itseäni siitä, että kyllä se lähtisi jos haluaisi minut. Kaikki muu on bullshittiä ja itsepetosta. Ihan turha kiusata itseään miettimällä mitä se ajattelee tai tuntee tai haluaa. Miten paljon ikinä minua ehkä haluaakin, ei halua tarpeeksi ja se on ainoa millä on tässä maailmassa merkitystä. Ei rakkaudessa jaeta mitään lohdutuspalkintoja.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen että minullakin tämä auttaisi, mutta valitettavasti en usko että näin on. Niinpä yritän vaan muistuttaa itseäni siitä, että kyllä se lähtisi jos haluaisi minut. Kaikki muu on bullshittiä ja itsepetosta. Ihan turha kiusata itseään miettimällä mitä se ajattelee tai tuntee tai haluaa. Miten paljon ikinä minua ehkä haluaakin, ei halua tarpeeksi ja se on ainoa millä on tässä maailmassa merkitystä. Ei rakkaudessa jaeta mitään lohdutuspalkintoja.
-Ap
Tai siis ei se näytä kyllä enää edes haluavan, joten ihan turha tätä on pohtia. Mutta parempi varmaan niin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Et siis usko, että hänellä on muita naisia, joiden kanssa pitää yllä jonkinsorttista keskustelua online samaan tyyliin, kuin piti sinun kanssasi?
Mulla oli siis näin, selvisi vahingossa. Tehokas tunteiden tappaja, kun et olekaan ainut salarakas. Eli et olekaan mitään sen erikoisempaa kuin yksi hoito muiden joukossa
Olen monesti kuullut miesten paljastuttuaan salasuhteesta: luulin, että voisin pitää molemmat - siis vaimon ja perheen, sekä rakastajattaren=toisen naisen.
Mutta eihän se niin monestikaan mene, ei aikuisten maailmassa.
Tyhmä on se, joka roikkuu varatussa miehessä/naisessa uskoen, että kyllä se kohta eroaa.
Tunnen sellaisen naisen, sai lapsenkin tämän kanssa, ja vielä 35 vuoden jälkeen odottaa, että kohta ehkä jo ensi viikolla eroaa ja tulee luokseni.
Hukkaan heitetty elämä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä on se, joka roikkuu varatussa miehessä/naisessa uskoen, että kyllä se kohta eroaa.
Tunnen sellaisen naisen, sai lapsenkin tämän kanssa, ja vielä 35 vuoden jälkeen odottaa, että kohta ehkä jo ensi viikolla eroaa ja tulee luokseni.
Hukkaan heitetty elämä.
Tyhmyys tossa on kaukana, kyse on ainoastaan rakkaudesta. Tosta kierteestä ei pääse eroon millään kun lapsen vuoksi on pakko olla yhteyksissä ja se ruokkii sitä silmitöntä rakkautta. Tossa auttais pelkästään irti riuhtaisu mikä tietty ole mahdollista. Ei hän varmasti koe elämäänsä hukkaan heitetyksi ja sivusta katsojan on todella julmaa sanoa niin! Joskus se elämän suurin rakkaus onkin varattu jollekin toiselle. Ei sille mitään voi. Kaikille ei kelpaa varanumero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan heitetty elämä.Tyhmyys tossa on kaukana, kyse on ainoastaan rakkaudesta. Tosta kierteestä ei pääse eroon millään kun lapsen vuoksi on pakko olla yhteyksissä ja se ruokkii sitä silmitöntä rakkautta. Tossa auttais pelkästään irti riuhtaisu mikä tietty ole mahdollista. Ei hän varmasti koe elämäänsä hukkaan heitetyksi ja sivusta katsojan on todella julmaa sanoa niin! Joskus se elämän suurin rakkaus onkin varattu jollekin toiselle. Ei sille mitään voi. Kaikille ei kelpaa varanumero.
Mitä itsepetosta! Sinä itse olet se varanumero, koska rakkautesi kohde on varattu. Olet ikuinen kakkonen.
Kuka haluaa kuluttaa elämänsä haikailemalla varattua, jolle itse on ikuinen varanumero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan heitetty elämä.Tyhmyys tossa on kaukana, kyse on ainoastaan rakkaudesta. Tosta kierteestä ei pääse eroon millään kun lapsen vuoksi on pakko olla yhteyksissä ja se ruokkii sitä silmitöntä rakkautta. Tossa auttais pelkästään irti riuhtaisu mikä tietty ole mahdollista. Ei hän varmasti koe elämäänsä hukkaan heitetyksi ja sivusta katsojan on todella julmaa sanoa niin! Joskus se elämän suurin rakkaus onkin varattu jollekin toiselle. Ei sille mitään voi. Kaikille ei kelpaa varanumero.
Mitä itsepetosta! Sinä itse olet se varanumero, koska rakkautesi kohde on varattu. Olet ikuinen kakkonen.
En ole täällä keskustellut tilanteestani vaan kyse oli nro 314 tuntemasta naisesta. Luetun ymmärtäminen sulla aika kehnoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä oon käsittänyt, että tällaisissa suhteissa on taustalla muutakin kuin rakkaus, esim päihderiippuvuutta, läheisriippuvuutta, personaallisuuden tai mielenterveyden häiriöitä. Ei mikään kolmannelle pyörälle naureskelun tai nälvimisen aihe, vaan pahimmillaan melkoista heikomman hyväksikäyttöä tältä vedättäjältä (joka saattaa vielä kuvitella tekevänsä "oikein" kun ei jätä kumpaakaan..)
No tuleeko niitä vinkkejä, että miten niistä tunteista pääsee eroon?