Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
241/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy säästämään vaikka tienaisikin vähän. Parisuhteessa, ei lapsia, kulut suurinpiirtein puoliksi. Tilille tuli joka kuukausi 1900e (aiemmin tein pätkäduuneja huonommalla palkalla, sitten sain vakituisen paikan ja sitä myötä aloitin kunnolla säästämään). Seitsemässä vuodessa säästin lähes 20 000e. Hajautin, sijoitin jne. Tuona aikana vaihdettiin kaksiosta kolmioon. Silti pystyin säästämään toiselle tilille, vaikka maksoin pankkilainaa.

Ei tupakoida, ei ryypiskellä, kerta vuoteen ulkomailla, vakityöt, Spotify, netti, kaksi autoa, koira.

Vierailija
242/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain yli 30v ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 10000 euroa vastaa kolmen viikon bruttopalkkaani. Itselläni 140 000 euroa käteisvaroja tilillä.

😂😂😂😂😂

Vierailija
244/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas jotkut rikkaat kehuskelee. Mun tilille tulee kuussa se 2800-3000 euroo, miehellä saman verran. Yrittäkääpä säästää siitä.

Kuussa siis käytössä vähintään 4000€ mutta kaikki menee? Mihin jos sopii kysyä?

Leasing-autoon 500e/kk, asuntolainan lyhennys 1200e/kk, vastike 900e/kk, kuukauden ruoat 800e/kk, muiden luottojen lyhennykseen 600e/kk, opiskelevalle lapselle 500e/kk, harrastukset/koira 100e/kk, muut laskut ja menot 500e/kk. Ihan tavallista pienituloisen arkea.

Onpas karsea vastike. Ja jotkut vielä väittää että omakotitalossa on kallis asua... 

Vierailija
245/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisilla

eläkeläisillä  väkisin säästyy, vaikka ostaisi kaiken mitä haluaa.

Vierailija
246/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät itse ole kokeneet, eivät ymmärrä, että kun lapset tulevat +10 vuoden ikään niin johan alkaa olemaan yhtä ja toista tarvetta ja rahan menoa ja siinä kohtaa on vaikea enää pitää kunnolla kiinni siitä periaatteesta, että ei osta mitään ylimääräistä ja pitää kulut vaan tosi pieninä. Itsellä kolme lasta nyt tuossa iässä ja tosi harvoin viitsii viedä heitä esimerkiksi hampurilaispaikkaan kun lasku on monta kymppiä meidän perheeltä. Puhumattakaan jostain huvipuistoreissusta ym. Toisaalta ei viitsisi heiltä kokonaan jättää kokematta näitä asioita, vaikkapa siitä syystä että heidän kaverinsakin käyvät jossain joskus ja niin pienet tulot meillä ei oo etteikö tuohon pystyttäisi, ei oo kiva sekään jos tulevat katkeriksi. 

Eli rahaa palaa

Vierailija
247/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa hyvätuloisia , ite saan palkasta säästettyä tarvittaessa noin 24 000e vuodessa

Sinäkö huonotuloinen, tuo oli suunnilleen mun vuoden palkka ja 15v jälkeen on yli satatonnia säästössä.

Vierailija
248/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö tällänen rahaketju tänne tahallaan tehä että ihmiset pääsee leveileen rahoillaan. Ap haistkoon pskan

Mä voisin leveil myös mun sijoitustilin tuottoprosentilla, ja sillä, että juuri minä olen tehnyt oikeita valintoja :)

Moi ylistrolli

Vierailija
249/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
250/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se säästäminen onnistukaan muilta kuin yksinäisiltä sinkuilta jotka voi rauhassa nuukailla sielunsa kyllyydestä. Perhe- ja parisuhde-elämässä rahat palaa alta aikayksikön tai muuten se olisi entinen suhde se kun toinen kyllästyy pihistelyyn.

Vierailija
251/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pystynyt säästämään vuosien aikana paljon enemmänkin silloin kun olin töissä. Jouduin ulosottoon ja makselin monta vuotta velkojani. Jos olisin säästänyt kaikki ne, niin minulle olisi kertynyt yli 30 000 e säästöön. Nettopalkkani oli keskimäärin jotain 1600 e. Menoni eivät olleet suuret.

Vierailija
252/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö tällänen rahaketju tänne tahallaan tehä että ihmiset pääsee leveileen rahoillaan. Ap haistkoon pskan

No onhan tämä suurimmalla osalla rehentelyä mutta kertoo karusti sen tosiasian että suurimmalla osalla on reilusti säästöjä, omaisuutta ja sijoituksia mutta SILTI esittävät köyhää ja vaativat lisää palkkaa.

Vierailija
253/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku pariskunta säästää nopeasti jos laskut puoliksi. Tai kimpassa asuvilla . Myös yksi huoltaja saa säästöön jos ei tuhlaa elatusmaksuja. Eikä osta mitään arkin vuoteen. Kuluttaa mitä nyt on. Varastetun tavaran kanssa on niin että se varastetaan tai muuta joten se on kierre kirousta. Varastetut palautetaan . Itse tehty ruoka on halvinta. Miehet säästää käymällä äitinsä ruualla. Mutta myös työn puolesta saa ruokaa. Jotkut miehet ei käytä edes mausteita kuin sinappia. Siinähän säästää vuodessa paljon. Tupakoinnin puolitus. Puoli askia riittää. Ei osta limsaa. Mysli vie nälän hyvin. Ale tuotteet kuten alusvaatteet ja sukat. Joskus on jogurttia ale hintaan ostaa vähän enemmän. Jää sitten muuhun rahaa. Matkat osa maksulla ettei ota velkaa vaan maksaa parissa erässä. Huonekalut kirppikseltä ja lusikat. Kuin verhot. Aika säästö. Shampoo ohennetaan vedellä riittää pitempään. Tiedetään asunto velkaisten tai opintolainaa maksavien niksit. Säästössä kuuluu olla kotivara nimellä hiukan varalla ja käteistä. Kuin puskuri rahaa 2000€  mikäli joku loppuu tai seisahtuu tai jää työttömäksi. Kaikki tuet tulee viiveellä. Ja kaikki maksaa kuten pankkitili kortti ja muu. Hiukan pitää olla käteistä jos yhteiskunnan toimintoihin tulee ongelmia. Eikä automaatit kassat toimi. Tai sairastuu. Mihin viet lemmikit hoitoon jos sairastut. Entä lapset. Hiukan pitää miettiä. Jos sairastut läheinen kuolee jne. Kuollessa pitää vielä maksaa vuokra vesi sähkö ja kulut ja hautakulut ambulanssi kuin muuta. Et kyllä nämä pitää olla selvästi ymmärrettynä myös sossukelatyö eläke kuin kaikessa pankeissa tiedossa. Mehän maksetaan kokoajan jotain. Myös pankkiin myös veroja myös jne.  

Vierailija
254/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se säästäminen onnistukaan muilta kuin yksinäisiltä sinkuilta jotka voi rauhassa nuukailla sielunsa kyllyydestä. Perhe- ja parisuhde-elämässä rahat palaa alta aikayksikön tai muuten se olisi entinen suhde se kun toinen kyllästyy pihistelyyn.

Puhut paskaa. Ainakin meidän perhe vaurastuu koko ajan, ja on vaurastunut tähänkin saakka. Se ei tarvitse muuta kuin että MOLEMMAT ovat JÄRKEVIÄ rahankäyttäjiä ja molemmat tajuavat sijoittaa omista tuloistaan osan.

Vierailija
255/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nettona 2700e/kk.

Pitkään laitoin 250e/kk säästötilillä kun 250e meni vielä autolainaan. Kun autolaina oli maksettu, aloin laittamaan 500e/kk säästötilille.

Nyt jouduin vuokrasopimuksen päätyttyä muuttamaan vuodeksi vanhemmille, menee 1000e/kk säästötilille.

Niin, ja säästötilillä nyt 30 000 €.

Kun ilmaiseksi asuu vuoden, jäähän sitä säästöön hurjasti. Mutta on vähän kummallinen yhtälö, että aikuinen ihminen lokkeilee vuoden ilmaiseksi vanhemmillaan. Itse en kehtaisi enkä edes haluaisi.

No, ei se aikuisen ihmisen asuminen vanhemmillaan välttämättä niin lokkeilua ole. Jos heillä on tilaa ja tekee kotihommia niin se voi olla ihan hyvä diili. Varsinkin jos vanhemmilla alkaa olla jo kremppaa että apu vaikka lumitöissä tulee tarpeeseen. 

Vierailija
256/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuon verran ja se tuntuu vähältä. 

Vierailija
257/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku ei osta mitään. Niin sitä säästyy huomiseen. Menee kaupan ohi ja luopuu vaikka jostain. Ja moni säästää asuntorahaa asumalla ensin asuntovaunussa  maksaa sen ensin. Sitten siirtyy ostamaan asunnon. Tai niitä on kun tekee kahta työtä mut ne palaa loppuun sitten joku päivä. Yksin asuvat maksaa asumiskulut yksin kuin sähkön. Jos on puoliso kulut puolittuu. Yksinhuoltajat saa taas tukia. Yksinäiset ei juuri saa. Et kaksin aina kaunihimpi tai halvempi. 

Vierailija
258/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin leveil myös mun sijoitustilin tuottoprosentilla, ja sillä, että juuri minä olen tehnyt oikeita valintoja :)

Moi ylistrolli

Ei ole trolli, kurja kuulla, jos olet köyhä :(

Vierailija
259/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa. Ainakin meidän perhe vaurastuu koko ajan, ja on vaurastunut tähänkin saakka. Se ei tarvitse muuta kuin että MOLEMMAT ovat JÄRKEVIÄ rahankäyttäjiä ja molemmat tajuavat sijoittaa omista tuloistaan osan.

Parisuhteessa (lapsettomassa) on kyllä just parhaat edellytykset säästää, kun kiinteät kulut on yleensä pienemmät kuin sinkulla. Toki kannattaa valita sellainen puoliso jonka kanssa rahankäyttötavat osuu suht hyvin yksiin, ettei tule riitoja siitä. Oikean kumppanin nuukailla yhdessä jos sitä haluaa. Tai tuhlailla, tai jotain siltä väliltä. 

Vierailija
260/681 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kotivara tyypit . Niillä ei ole mitään pahan päivän varalle. Kun jotain tapahtuu ne kirmaa kauppaan. Nytkään ei ole mitään KOTIVARAA vaan juostaan kauppaan. Kyllä siellä kotona kuuluu olla perusvarasto millä pärjää muutaman päivän .