Sisustus-apua olohuoneeseen!
Eli lattiat on tummaa tammea ja seinät valkoiseksi maalattu. Juuri valmistuva talo kyseessä ja olohuoneen kalusteet olen ajatellut ostaa aivan uudet, kaikki. Tykkään selkeästä ja avarasta sisustuksesta. Väreiksi olen ajtellut tuon tumman puun ohella tummaa ruskeaa ja valkoista sekä tehoste väriksi tumman punaista tai vaaleanpunaista.
Kaapistojen ja tv-tason , pöydän yms. olen ajatellut olevan tummaa puuta. Ruokaryhmä tummaapuuta, tuoleissa ruskeaa nahkaa olevat pehmusteet. Valkoinen ryjymatto sohvaryhmän luo ja vaalea sisal tms matto ruokaryhmän alle. Valkoinen kattolamppu ja jalkalamppu ja valkoisia sohvatyynyjä. Olen myös miettinyt yhden valkoista nahkaa olevan nojatuolin hankkimista ja sohvat olisivat tumman ruskeaa antiikkinahkaa. Meillä monta pientä lasta, joten ne ehkä helppo pitää puhtaana, eikä lika niin näy.
Tehosteväriä olisi kenties taulussa, pienissä esineissä kuten maljakossa ja kynttilöissä yms sekä sohvantyynyissä, verhoissa ehkä. Pidän paljon hempeän vaaleanpunaisesta ja se sopisi tuonne kivasti mielestäni pehmentäen tunnelmaa. Tai sitten toisena vaihtoehtona olisi arvokkaamman oloinen tummapunainen samalla tavalla mausteena sohvatyynyissä, pikku esineissä yms.
Mitä olette mieltä näistä ideoista? Sanokaapa mielipiteitä ja parannusehdotuksia ihmeessä. Kovin kiitollinen olisin mielipiteistänne :)
Kommentit (2)
sopii hyvin tammenvärin ja valkoisen seuraksi. Johtunee siitä kun nuo värit meiltäkin löytyvät ja jopa hyvin pitkälle kuvailemistasi paikoista. Verhot ovat nyt luonnonvalkoiset mutta vaihtunevat paneeleiksi luonnonvalkoinen-hiekanruskea-punaruskea väriseen yhdistelmään tai sitten lounnonvalkoinen-viininpunainen yhdistelmään. Vaaleanpunaista/roosaa en itse laittaisi. Se punainen saa olla aika syvääkin. Ihan viininpunainen on myös hyvä.
Itsekin kannatan sitä linjaa, että huonekalut, matot, seinät ovat neutraalin värisiä ja sitä piristystä haetaan sitten tekstiileillä, tauluilla, maljakoilla yms, koska kyllästyttyään voi vaihtaa väriskaalan täysin eriin. Itse suosin aina sesongin muotivärejä. Tällä hetkellä limeä, turkoosia, ruskeaa. Nahkasohvat ehdottomasti!