Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Thaimaassa on niin ankeaa ruokaa?

Vierailija
25.12.2022 |

Olen matkustanut Aasiassa aiemmin esim. Sri Lankalla, ja siellä ruoka oli todella hyvää ja sitä riitti. Olen nyt siis Thaimaassa, ja useammassa paikassa on ollut jotenkin kökköä ruokaa. Olisin voinut kuvitella, että Kuubassa olisi tällaista. Johtuukohan välissä olleesta pandemiasta, vai onko aina ollut näin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on ihan kohtalainen safka.

Vierailija
22/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ja perunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suosikki Thaimaalaisesta keittiöstä on pad thai, testaa hyvässä paikallisessa ravintolassa.

Myös katuruokakojuista voi saada todella hyvää pad thaita. Kannattaa katsoa missä paikalliset syö, siellä on todennäköisesti hyvä ruoka. Kaikille ei toki tulinen ja mausteinen ruoka sovi.

Vierailija
24/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on kehitysmaa ja ruoka varmaan sen mukaista.

Vierailija
25/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai-keittiö arvostetaan yhdeksi parhaista maailmassa ellei parhaaksi. Makujen kirjo ja määrä ylittää lähes minkä tahansa muun keittiön. Suomalaisen voi olla vaikeaa perehtyä sen saloihin, koska chilin ja muiden eksoottisten mausteiden käyttö menee yli suomalaisen peruskeittiön suola ja pippuri -perinteen.

Jokainen tyylillään.

Lisäksi on typerää haukkua jonkun maan ruokaa vain sen perusteella, että on muutaman kerran käynyt syömässä jossain pikkukuppilassa. Kiinalaiset ravintolat Suomessa esim. ovat kaukana aidosta kiinalaisesta ruoasta, tai sushi mitä täällä tarjoillaan.

Vierailija
26/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maistaa grillattua koiraa. Se on todella herkullista.

Vierailija
27/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan herkut menee sinussa hukkaan. Tunnen ihmisen joka söi siellä pelkkää stickyrice 2 vkoa koska kaikki muu oli kuulemma pahaa

Ne on pahoja kuten kiinalainenkin ruoka. Tungetaan hirveitä mausteita yhteen että saadaan joku pahanmakuinen sotku aikaiseksi joka ei oikeastaan maistu millekään sen maustesotkun takia.

Vierailija
28/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks thaimaalinen tuttu, joka muuttanut suomeen. Hänen mukaansa suomalaainen ruoka ei masitu yhtään miltään. Ihmettelee miksette mausta ruokaa mitenkään. 

Vierailija
29/33 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yks thaimaalinen tuttu, joka muuttanut suomeen. Hänen mukaansa suomalaainen ruoka ei masitu yhtään miltään. Ihmettelee miksette mausta ruokaa mitenkään. 

Ei varmasti maistu miltään kun oma makuaisti on pilattu tolkuttomilla määrillä mausteita.

Vierailija
30/33 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka siellä on erinomaista

Vierailija
31/33 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, olin kuvitellut, että siellä ruoka olisi hyvää, mutta vähän epäillytkin, että turistiruoka on skeidaa sielläkin. Roomassa ja Firenzessäkin pitää tietää mihin menee syömään, muuten saa varautua pettymykseen.

Eiköhän Berliinissä ole maailman paras thai-ruoka eikä ole liian kuuma ilmasto.

Vierailija
32/33 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän just on ihan mahtavat safkat. Aina on ollut hyvää ruokaa. Siihen ruuan kylkeen vielä papayasalaatti, niin se kruunaa kaiken.

Vierailija
33/33 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukoirista tehdään ruokaa. Hottia maustetta föliin kastikkeeseen. Kai ne loismadot kuolee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän