Alkaako älykellojen aika olla jo ohi?
Kommentit (75)
Ihan sama kuin väittäisi että tietokoneiden aika on ohi ja pitäisi palata kirjoituskoneisiin.
Älykelloilla on paikkansa, mutta koruesineinä tai asusteina ne ovat arvottomia. Ja muutenkin rahallisesti arvottomia. Oikea kello ei menetä rahallista arvoaan - jota voi olla paljonkin - mutta älykello on parissa vuodessa arvoton.
Osa miehistä käyttää perinteisiä kelloja koruina, mutta juuri muuta roolia niillä ei enää ole kuin tämä "miestenkorun" rooli. Älykellon toiminnot ovat ylivertaiset.
Vierailija kirjoitti:
Älykelloilla on paikkansa, mutta koruesineinä tai asusteina ne ovat arvottomia. Ja muutenkin rahallisesti arvottomia. Oikea kello ei menetä rahallista arvoaan - jota voi olla paljonkin - mutta älykello on parissa vuodessa arvoton.
Miksi kellolla tai älykellolla pitää olla muutakin arvoa kuin käyttöarvo?
Vierailija kirjoitti:
Pois muodista mennyt perinteinen kello on lähes arvoton. Ei nykyään käytännössä kukaan käytä esim. jotain 90-luvun pieniä nahkarannekkeisia kelloja vaikka niistä olisi aikanaan maksettu tuhansia markkoja. Sitä vanhemmista kelloista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä käyttää perinteisiä kelloja koruina, mutta juuri muuta roolia niillä ei enää ole kuin tämä "miestenkorun" rooli. Älykellon toiminnot ovat ylivertaiset.
Ihan oikea mekaaninen kello on monin tavoin arvokas ja tyylikäs esine. Muovinen piirilevypala ei ole minkään arvoinen. Puvun kanssa älykello vieläpä on erittäin paha virhe.
Ranteessani on noin tonnin arvoinen automaatti-Seiko. Kymmenen vuoden kuluttua saan siitä enemmän kuin itse olen siitä maksanut, mutta tuskinpa siitä edes luopuisin. Hyllyssä on myös Apple Watch. Kymmenen vuoden kulutua sillä ei tee yhtään mitään ja se on muuttunut ongelmajätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pois muodista mennyt perinteinen kello on lähes arvoton. Ei nykyään käytännössä kukaan käytä esim. jotain 90-luvun pieniä nahkarannekkeisia kelloja vaikka niistä olisi aikanaan maksettu tuhansia markkoja. Sitä vanhemmista kelloista puhumattakaan.
Eivät arvokkaat rannekellot ole mitään muotiesineitä. Muotikellot ovat arvotonta rihkamaa.
Älykellot ovat käyttöesineitä ja sen verran monipuolisia, että ihmiset pitävät niistä joten eivät ole menossa mihinkään. Perinteinen rannekello säilyttää varmaan vähintään nykyisen asemansa mutta eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Luultavasti rannekellot voivat jopa saavuttaa hieman menetettyä suosiotaan kun taas älykellot tulevat kehittymään lisää ja ulevat saamaan uusia ominaisuuksia joiden vuoksi niiden myynti tulee vain kasvamaan.
Olen huomannut, että jotkut on aivan koukuttuneet älykelloihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se on työkalu, joka tukee urheilua
Mulla ainakin näin. Innostuin askeleista ja treenin määrästä sekä arkiliikunnasta älykellon myötä niin, et olen laihtunut 6,5kg syyskuusta alkaen. Silloin siis sain kellon.
Älykello on ihmisen lisäosa, joka tuottaa olemassaolollaan arvoa ja helpotusta/ahdistusta arkeen, jonka lisäksi se näyttää ajan. Tavallinen kello näyttää vain ajan. Näillä on kaksi täysin erilaista käyttötarkoitusta, vaikka niitä nimitetään molempia kelloiksi ja pidetään ranteessa.
Onko keskuudessamme uusi hullu erikoistunut (äly)kelloihin? 🤪
Vierailija kirjoitti:
Nyt palaamme aikaan käkikellojen.
Taskukeloljen aikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea mekaaninen kello on monin tavoin arvokas ja tyylikäs esine. Muovinen piirilevypala ei ole minkään arvoinen. Puvun kanssa älykello vieläpä on erittäin paha virhe.
Ranteessani on noin tonnin arvoinen automaatti-Seiko. Kymmenen vuoden kuluttua saan siitä enemmän kuin itse olen siitä maksanut, mutta tuskinpa siitä edes luopuisin. Hyllyssä on myös Apple Watch. Kymmenen vuoden kulutua sillä ei tee yhtään mitään ja se on muuttunut ongelmajätteeksi.
Ei kukaan maksa käytetystä kellosta enempää kuin uudesta. Jollei nyt sitten puhuta jostain todellisista harvinaisuuksista.
Mulla oli, stressasi enemmän. Unen "tutkinta" jne. Itse kyllä itsestäni näen ja koen ja tiedän koska nukuttu ja liikuttu. Lisää isoveli valvoo menoa ja kaiken mittaamista ja mitattavissa olemisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät arvokkaat rannekellot ole mitään muotiesineitä. Muotikellot ovat arvotonta rihkamaa.
Kaikkien kellojen ulkoasua säätelee muoti. Ihan niin kuin vaatteidenkin. Vuosikymmeniä vanha kello on yksinkertaisesti vain vanhan näköinen, oli se sitten ollut kalliskin.
Ei. Se on työkalu, joka tukee urheilua