Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne voi päästä töihin jos ei oo koulutusta eikä paljon työkokemusta?

Vierailija
24.12.2022 |

joku muu kuin kassa

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rakennusfirmaan pääse oppihenkilöksi ja sitä kautta voi erikoistua esimerkiksi maalaus timpuri laatoitus, ja 2-4 vuoden päästä sa jo täyden palkan. Siinä ei tarvitse mitään muuta kuin oikean asenteen työntekoa kohtaan. Itse olen opettanut monta nuorta ammattin.

Kerropa yhteystiedot. Ja pitääkö olla nuori. 

Vierailija
102/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynninohjaaja, vaatii vaan kärsivällisyyttä ja kykyä toimia lasten kanssa.

Joo, pätkätöihin voi päästä sillä tavoin joo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aulapalvelut, jos habitus on siisti ja olet ystävällinen, vastuuntuntoinen ja valmis oppimaan. Aulapalveluista pääsee helposti eteenpäin firman sisällä, jos on näyttänyt mihin pystyyn ja kunnianhimo kasvanut.

Siis mihin firmaan pääsee? Aulapalvelut on yleensä ulkoistettu, joten tarkoitatko, että pääsee siihen firmaan, joka hoitaa kyseiset palvelut, vai tarkoitatko sitä firmaa, joka ostaa aulapalveluja? 

Jos IT-firma ostaa aulapalveluja, niin miksi luulet, että joku kouluttautumaton, aulassa asiakkaille pari kuukautta hymyillyt tyyppi pääsisi ilman kokemusta tai koulutusta esim. koodariksi? Tai jos yksi tyyppi pääsisikin, miksi luulet, että IT-firmalla olisi jatkuvasti tarvetta aina uudelle samanlaiselle tyypille? 

Tai miten edes aulapalveluja tuottava yritys voisi jatkuvasti palkata hetken aikaa aulassa istuneen kouluja käymättömän ihmisen johonkin toi

Olen itse alalla ja todistanut montakin tapausta, jossa aulatyöntekijä joko siirtyy toisiin tehtäviin oman firmansa sisällä tai  myöskin palvelunostajan työntekijäksi. Aulapalvelut ovat sitäpaitsi paljon muutakin, kuin hymyilemistä, tosin riippuu asiakkaasta tai asiakkaista. Parhaimmillaan se on palvelunostajan oikea käsi monessa asiassa, varsinkin HR-oasaston apuna. 

Vierailija
104/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodora, Wolt

Vierailija
105/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikoita poimimaan pääsee aina.

Ei todellakaan pääse. Suomalaisia ei mielellään oteta. 

Vierailija
106/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli ettei sinulle noi kaupankassan duunit maistu. Siitä niin helposti etenee pääministerin virkaan.

Mitä nyt välissä äkkiä lukaisee hallintotieteiden maisteriksi. Teepä perässä. 

Vierailija
107/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylioppilas voi hakea Suomen presidentiksi! 

Vierailija
108/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vähän vaikea päästä mihinkään. Jo yli 20 v sitten esimieheni sanoi että seuraavan toimistoihmisen pitää olla alle 20 vuotias, korkeasti koulutettu ja pitkän työkokemuksen omaava ja vielä kaunis ja pitkät vaaleat hiukset. Esimies oli nuori poikamies. Se oli tietysti läpällä sanottu, mutta joskus tuntuu, että nämä kriteerit pitää paikkaansa monessa työpaikassa. Kehoittaisin kouluttautumaan johonkin ammattiin.

Vierailija
109/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle/myyjäks, lisien kanssa palkkakin ihan jees mut osa-aikaisena hommana lähinnä kun ei täystuntisia sopimuksia tunnuta tekevän missään.

Vierailija
110/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon töihin, suntioksi. Tai ohjaamaan lapsia seurakunnan kerhoissa, leireillä.

Vierailija
111/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntaan.

Vrt. Jani Toivolan ja Tanja Karpelan tapaukset.

Sopeutumiseläkkeet ilmaiseksi perään.

Vierailija
112/114 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamaan taloja. Ei tarvitse osata edes suomea. Ja kun yksi rakennus valmis niin pääsee korjaamaan edellistä rakennusta kun kamalasti rakennusvirheitä.

Eduskuntaan. Ei tarvitse koulutusta eikä olla välttämättä edes työpaikalla. Palkka juoksee, edut on hyvät ja avustajat tekee pääosan sun töistä. 

Vierailija
113/114 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita joku tutkinto, ei tarvitse kysellä. Ammattikoulutasoisen tutkinnon saat kolmessa vuodessa, siitä voi sitten jatkaa moneen juttuun, tai mennä työelämään.

Vierailija
114/114 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päiväkodissa töissä eikä ole mitään koulutusta lukion jälkeen. Eikä myöskään alan kokemusta muuta kuin omien lasten kasvatus. Aiemmin olin toimistotyössä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi