Minne voi päästä töihin jos ei oo koulutusta eikä paljon työkokemusta?
Kommentit (114)
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan kuka tahansa.
Ei vaadita yhtään mitään :D Tämä nähty.
Lisäksi saikun paikkailua riittää kun saikuttavat koko ajan.
ounli fäns oon kuulluna että antaa töitä
Minä aloitin varastolta, 11e/h. Stressitöntä hommaa, mutta fyysistä. Ja sitä jaksaakin tehdä pari vuotta, ja siitä sitten edetä joko talon sisällä, tai sitten etsiä muita hommia. Kehosta pitää pitää huolta, koska homma saattaa oikeasti olla rankkaa, riippuen toki työtehtävästä.
Miksi ei ole koulutusta? Ei kai kukaan nykypäivänä kuvittele pärjäävänsä ilman minkäänlaista (ammatti)koulutusta? Jotain on kyllä mennyt pieleen, jos on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen. Eikö vanhemmat ole ymmärtäneet tukea opiskeluita tms? Toivottavasti et ole rähmäkäpälä, niin saatat päästä tuntityöhön johonkin kauppaan hyllyjä täyttämään tai lyhyen kurssin jälkeen siivoamaan, mutta siivoaminen edellyttää myös tarkkuutta, eikä saa olla sählä, jolta putoaa kaikki käsistä. Jotain kannattaa ihmisen opiskella, vaikkei olisi ns. lukupäätä/älyä sen ihmeemmin. Huono ennuste koko elämää ajatellen, ellei mitään osaa tehdä. Miksi ihmeessä kukaan palkkaisi sellaisen? Saadaksesi työpaikan sinulla täytyy olla jotain, mitä voit työnantajalle myydä.
Hae opiskelupaikka ammattioppilaitoksesta. Tilaa työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologilta aika. Hän auttaa löytämään sopivan linjan. Ei nykyään juuri oteta työhön ilman jotakin koulutusta ja riaski syrjäytyä työelämästä lopullisesti on suuri ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelupaikka ammattioppilaitoksesta. Tilaa työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologilta aika. Hän auttaa löytämään sopivan linjan. Ei nykyään juuri oteta työhön ilman jotakin koulutusta ja riaski syrjäytyä työelämästä lopullisesti on suuri ilman koulutusta.
Korjaus: riski.
Postiin pääsee töihin vaikka heti todella monella paikkakunnalla.
Pikaruoka-alalle pääsee, jos on reippaan oloinen. Hygieniapassi vaaditaan, mutta sen saa helposti, ehkä työnantajan kauttakin.
Käsinkeräilijä varastoon
Siivooja
Pikaruokaravintolan työntekijä (järjestävät hygieniapassinkin)
Kaikenlainen yksinkertainen linjastotyö
Oppisopimuksella lähihoitajaksi (moni tuttu tehnyt tämän)
Puhelinmyyjä
Kauppaan töihin, siellä on muitakin tehtäviä kuin kassamyyjä
Oppisopimus yleensäkkin
Tuotantotyöntekijä
Jos on hygieniapassi, niin töitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole koulutusta? Ei kai kukaan nykypäivänä kuvittele pärjäävänsä ilman minkäänlaista (ammatti)koulutusta? Jotain on kyllä mennyt pieleen, jos on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen. Eikö vanhemmat ole ymmärtäneet tukea opiskeluita tms? Toivottavasti et ole rähmäkäpälä, niin saatat päästä tuntityöhön johonkin kauppaan hyllyjä täyttämään tai lyhyen kurssin jälkeen siivoamaan, mutta siivoaminen edellyttää myös tarkkuutta, eikä saa olla sählä, jolta putoaa kaikki käsistä. Jotain kannattaa ihmisen opiskella, vaikkei olisi ns. lukupäätä/älyä sen ihmeemmin. Huono ennuste koko elämää ajatellen, ellei mitään osaa tehdä. Miksi ihmeessä kukaan palkkaisi sellaisen? Saadaksesi työpaikan sinulla täytyy olla jotain, mitä voit työnantajalle myydä.
En tiedä ap:n tilannetta, mutta näissä tapauksissa taustalla voi olla sairaus ja joskus taustalla on pitkäaikainen sairastelu. Nuoren ihmisen kohdalla voi olla kyse niin vaikeista kotioloista, että nuori ei ole jaksanut käydä koulua kunnolla ja saada hyvää todistusta. Voi myös olla kyse päihderiippuvuudesta. Kauan sitten menin kaverini mukana koululle hakemaan hänen päästötodistustaan. Tämä tapahtui kevätjuhlan jälkeen. Ehkä oli jo ensimmäinen lomapäivä. Paikalla oli opettaja, joka alkoi haukkua tyttöä koulunkäynnin laiminlyönnistä. Silloin minulla poksahti päässä ja huusin opettajalle, että hän ei tiedä millaista ystäväni kotona on. Siellä oli alkoholistivanhemmat ja perheen lapsia hakattiin. Opettaja muuttui heti ystävällisemmäksi ja pahoitteli, kun kaverini ei ollut puhunut asioista aikaisemmin.
Posti. Ei tarvi osata edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Käsinkeräilijä varastoon
Siivooja
Puhelinmyyjä
Oppisopimus yleensäkkin
Tuotantotyöntekijä
Joo on kaupassa muitakin töitä kuin kassatyö,vaan kun sitä kassatyötä pitää tehdä myös,et voi olettaa,että ainoastaan juuri sinä vaan hyllytät siellä kaupassa :) siellä tehdään kaikkia hommia
Kahvilaan, baariin, ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsinkeräilijä varastoon
Siivooja
Puhelinmyyjä
Oppisopimus yleensäkkin
TuotantotyöntekijäJoo on kaupassa muitakin töitä kuin kassatyö,vaan kun sitä kassatyötä pitää tehdä myös,et voi olettaa,että ainoastaan juuri sinä vaan hyllytät siellä kaupassa :) siellä tehdään kaikkia hommia
Itse olen ollut kaupassa töissä, olin osastotyöntekijä. En ollut kassalla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsinkeräilijä varastoon
Siivooja
Puhelinmyyjä
Oppisopimus yleensäkkin
TuotantotyöntekijäJoo on kaupassa muitakin töitä kuin kassatyö,vaan kun sitä kassatyötä pitää tehdä myös,et voi olettaa,että ainoastaan juuri sinä vaan hyllytät siellä kaupassa :) siellä tehdään kaikkia hommia
Itse olen ollut kaupassa töissä, olin osastotyöntekijä. En ollut kassalla koskaan.
Vaikka työskentelis jollain osastolla,saattaa joutua kiire-tai sairaustapauksissa tuuraamaan kassalla. Ei tietysti joka paikassa saata olla näin,mut aika yleistä. Riippuu työnkuvasta ja työpaikasta.
näin kirjoitti:
Aika vaikea päästä nykyään mihinkään ilman koulutusta tai työkokemusta. Kertoo aika paljon ihmisistä, jos ei ole kumpaakaan. Työvoimapulan toitottamisesta huolimatta, työttömiä riittää. Suosittelen oppisopimuskoulutusta.
No ei se kerro ihmisestä välttämättä mitään negatiivista. Lukion käyneellä ei ole ammattiin valmistavaa koulutusta ja koronan aikana ei kesätöitä juurikaan ole ollut tarjolla sulkujen ja sen aiheuttaman työpaikkojen rahapulan vuoksi.
Jos sulla on ulkonäköä hae mallitoimiston / missikisoihin.
Lola kävi peruskoulu ja mallikoulu ja koska menestyi missinö tienaa yhä sillä elantonsa.
Myös Japanin miss international beauty kisassa myös kolmonen sai mennä vuosina muhkean rahapalkinnon kuten Saija Palin