Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja elän perustoimeentulotuella...Pitäisikö minulla sinun mielestäsi olla varaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti?

Vierailija
24.12.2022 |

Se alkaa nimittäin olla hyvin vaikeaa tällä perustoimeentulotuella.
Ostan kanasuikaleita, ruisleipää, kalaa, margariinia, juustoa, riisiä, jauhelihaa, makaronia, paprikaa, salaattia, päärynöitä, tuoremehua, maitoa, halvinta sokerintonta appelsiinilimua...Jne

Ruoan hinta on noussut varmaan 40% näissä perusjutuissa, samaan aikaan kun tuki on noussut jotain pari prosenttia...Terveellinen syöminen alkaa olla haastavaa.

Pitäisikö minulla olla varaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sinusta tiedä, mutta itse syön ainakin sitä mitä haluan. Syön kalaa, kanaa, riistaa ja paljon kasviksia.

T. Työtön toimeentulotuella.

Vierailija
2/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika Provo.

Jouluaattona

Onko tylsää.

Ja ajatellaan asiaa.

Miten kerrostaloasuja esim. Keskustassa voisi olla mahdollisimman omavarainen.

Kasvata lihakaneja parvekkeella. Ja syö ne.

Lisäksi perunaa ei tule kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisitkö saada töitä, jos kaikki herkut olisivat ulottuvillasi toimeentulotuellakin?

Vierailija
4/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siirtyy kasvisruokaan, niin se on oikeasti todella edullista ja terveellistä. Esim. soijaa saa pussin samalla hinnalla kuin paketin jauhelihaa ja siitä soijasta kokkaa 10kertaa ja jauheliha paketista kerran.

Porkkanaa saa alle eurolla kilon, samoin perunaa ja lanttua....

Vierailija
5/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työssäkäyväkään ei pysty syömään tarpeeksi kalaa, hyvälaatuisia rasvoja ja hyvälaatuisia kasviksia, hedelmiä sekä marjoja. En tiedä, pitäisikö sinulla olla sen kummempi oikeus vai pitäisikö kaikilla olla oikeus ja mitä se sitten tarkoittaa maailmassa, jossa liikalisääntymisen seurauksena on jo yli 8 miljardia ihmistä.

Vierailija
6/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
7/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos pystyt  ostamaan noin terveellistä ruokaa, kadehdin sinua ja tukiasi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, en saa tukia ja ruokaan menee alle 200 e/kk. Sillä ei tuollaisia osteta. Syöt jo melko terveellisesti. Minä elän kasvisruualla, joka ei aina ole kovin monipuolista. Mehuja en ostaisi, vaikka olisi varaakin. Tuore hedelmä (muukin kuin omena tai päärynä *siis alle 1 e/kg*) olisi joskus kiva syödä. Nauti sinä, pahempaa on tulossa!

Vierailija
8/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa kanasuikaletta muutkin syö.Niin rikkaat kuin köyhät.Ruoka ei ole mikään pääteema maailmassa täällä on paljon muutakin kuten harrastukset liikunta käsityöt opiskelu oppikirjat matkustelu luovuus että siinä mielessä moni ei ajattele ruokaa ennemmin juo oluen ja syö omenan kiireessä.Juosten harrastuksiin lenkille uimaan taidetta.Moni pitää kissaa syö kissan kanssa itse ongittua kalaa.Monet naiset ompelee korjaa tekee tyynyjä päällisiä opiskelee verhoojiksi tai myy lisätulona kirppiksellä tai itseleivottua pullaa.Monen harrastus on pyöräily tai kiipeily tai koirakoulu.Ei ehdi miettiä ruokaa.Kerran viikossa syö paremmin tai tekee keittoja.Porkkana nakki keitto ja menoksi. Älä mieti kokoajan ruokaa. Hyvä on töitä opetella ja harjoitella.

Vierailija
9/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan ruokaa tyhjästä kuten Afrikassa Intiassa mennään rantaan rahavoidaan vähän hiekkaa pois ja siellä sitä on rapuja ,mustekalaa, simpukkaa.Menet kauppaan ostat toisen kasvattamaan ruokaa porkkanaa etkö voisi itse kasvattaa??? Sipulia tulee kukkapurkissa.TUET on VAIN tilapäisesti tarkoitettu jos on välillä vaikeaa ne ei ole sama kuin työpalkka.

Vierailija
10/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran koulutus esimerkiksi on hyvä harrastus tai pyörien korjaaminen.

Vierailija
11/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAASKO sä jankkaat tätä?!!

Vierailija
12/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotuella eläminen ei kyllä edellytä sitä, että postaa jatkuvasti uudestaan samaa kirjoitusta. Vai luuletko, että täällä menee eri maksu siitä, jos kirjoittaa jotain uutta?

Vierailija
13/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alepassa onkin super ale kun niillä jäi kinkkua myymättä niin punalappuiset onkin kassalla saa vielä 60 prossan alennuksen niistä suussa sulavista kinkuista ja mitä siellä nyt onkin.

Vierailija
14/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alepassa onkin super ale kun niillä jäi kinkkua myymättä niin punalappuiset onkin kassalla saa vielä 60 prossan alennuksen niistä suussa sulavista kinkuista ja mitä siellä nyt onkin.

Vierailija
15/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sama aihe ja tuollainen ostoslista työttömällä? Eikö sinne pieneen päähän mahdu millään, että ostaa sesonkivihanneksia eikä jotain salaatteja ja paprikoita talvella? Ruoat pitää tehdä itse kun on vähän käyttörahaa. Ap tietysti ostelee tomaattia ja kurkkua 5 e kilohinnalla koska katsoo sen ihmisoikeudeksi syödä noita talvella. Terve järki ihan hukassa. 

Vierailija
16/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleisesti tiedossa, että suositellun lautasmallin ruuat jäävät väliin joiltakin, koska rahat eivät riitä. Se kostautuu yheiskunnalle myöhemmin korkeampina kustannuksina. Asialle pitäisi tehdä jtkn., mutta mitään ei ole tehty. Koita jotenkin pärjätä, tsemppiä.

Vierailija
17/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puuroa elätti.

Vierailija
18/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisitkö saada töitä, jos kaikki herkut olisivat ulottuvillasi toimeentulotuellakin?

Ap ei puhunut herkuista vaan terveellisestä ja monipuolisesta ruoasta.

Vierailija
19/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kasvikset on kyllä halpoja ja terveellisiä.

Vierailija
20/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työttömät syövät pakastepitsaa, sipsiä, makkaraa, ranskalaisia yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä