Olen työtön ja elän perustoimeentulotuella...Pitäisikö minulla sinun mielestäsi olla varaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti?
Se alkaa nimittäin olla hyvin vaikeaa tällä perustoimeentulotuella.
Ostan kanasuikaleita, ruisleipää, kalaa, margariinia, juustoa, riisiä, jauhelihaa, makaronia, paprikaa, salaattia, päärynöitä, tuoremehua, maitoa, halvinta sokerintonta appelsiinilimua...Jne
Ruoan hinta on noussut varmaan 40% näissä perusjutuissa, samaan aikaan kun tuki on noussut jotain pari prosenttia...Terveellinen syöminen alkaa olla haastavaa.
Pitäisikö minulla olla varaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti?
Kommentit (24)
Juusto ja salaatti ei nyt ole järin terveellisiä ja ne mehut voisit vaihtaa aitoon kokonaiseen hedelmään niin saisit hivenaineiden lisäksi enemmän kuitua. Nuo kaikki ovat toki herkullisia ja aivan vapaasti niitä voi syödä/juoda jos haluaa ja rahat riittää. Halusin vain alleviivata että jos ruoan terveellisyys ja monipuolisuus todella on prioriteettisi niin samalla rahalla mitä nyt menee voisit jo saada terveellisempiäkin vaihtoehtoja vatsan täytteeksi.
Suomessa asutaan sellaisellä leveysasteella että talvella ne juurekset ovat se edullisin tapa lisätä kuituja ja hivenaineita ruokavalioonsa. Joku tomaatti ja kurkku on sitten ihan höyste silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Minne, milloin, mikä homma ja paljonko maksat?
Tietysti pitää olla. Suomen perustuslain mukaan: jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Esimerkiksi Suomessa turvataan jokaisen lapsen ihmisarvoinen elämä antamalla ilmaiset lapsilisät 17 vuoteen asti.
Hänen listassaan olivat kalat, jauhelihat, etelän hedelmät, mehut ja muut. Minulle sellaiset herkut eivät tulleet mieleenkään, kun olin köyhä.