Rajut koronaoireet, olenko ainut?
Olen tähän asti säästynyt koronalta, vaikka työskentelen asiakaspalvelussa. Olen altistunut satoja kertoja aiemmin, mutten ole saanut koronaa. Olen 30-vuotias, hoikka, erittäin urheilullinen ja terve. Viimeisimmän rokotuksen olen saanut tammikuussa 2021.
Korona alkoi keskiviikkona, tein testin viisi kertaa, jokainen positiivinen. Kuumetta on iltaisin ja öisin 40 astetta, päivisin laskee 37 asteeseen. Yskittää kuivaa yskää, joka sattuu ihan mielettömästi. En halua syödä, kun kurkku on ärtynyt. Hammaspesu meinaa saada oksentamaan. Lihaskivut ovat todella pahoja, tuntuu, kuin raajoja poltettaisiin tulella. Pääkipu on todella rajua, aivan kuin pään ympärillä olisi vanne, jota kiristetään koko ajan. Nenä valuu koko ajan ja aivastuttaa. Olen väsynyt, mutta nyt en voi yskän takia edes nukkua.
Olenko täysin epänormaali? Kaikkialla lukee, että korona on lievä nuha. Olen ollut viimeksi sairas vuonna 2009, kun sain sikainfluenssan. Se ei ollut puoliksikaan näin paha.
Millaisia koronakokemuksia teillä on viime ajoilta?
Kommentit (40)
Surullista, että lehtien levittämä väärä viesti on saanut ihmiset uskomaan, että korona olisi lievä tai vaaraton. Suomessahan siihen kuolee satoja joka kuukausi ja oireet voivat olla todella rajut eivätkä usein ole helpommat, vaikka olisi sairastanut jo useamman kerran. Tunnen nyt monta perhettä, joiden joulu on mennyt koronan takia pilalle. Olisi ollut hyvä jos olisi vielä pidetty vaikka yhteislaulut oman luokan kesken ja vähän pienimuotoisemmat joulujuhlat kouluilla.
Keski-Suomessa levisi korona mukavasti koulun joulujuhlassa, sairastuneita jo nyt iso määrä. Mutta piti vain itsepintaisesti koulujen pitää joulujuhla, kun korona on jo ohitse.
Paxlovid lääkettä ei tosiaan Suomessa saa juuri kukaan, en ymmärrä miksi. Päivystykseen ei todellakaan kannata lähteä jos ei ole oikeasti henkihieverissä. HUS alueella tuli voimaan määräys, että henkilökunta ei saa jäädä kotiin vaikka on koronassa vaan pakko tulla töihin jos pystyy. En todellakaan haluaisi nyt joutua sairaalaan.
Lapsi sairastui torstaina, odotamme muut omaa vuoroamme. Kiva joulu.
Sairastin pari kuukautta sitten ja oli yhtenä päivänä melkein 39 astetta kuumetta, muuten sellaista lämpöilyä. Ja se päänsärky oli inhottavaa. Sitten hirveä nuha ja kaikki maistui ihan oudolle, kahvi ihan karmealle. Ei ollut mikään tavisflunssa, itsellä tosin influenssa oli paljon pahempi. Tsemppiä toipumiseen!
Mulla tällä viikolla lievä nuha muutaman päivän, kuumetta ad 38,1 kaksi päivää. Elämäni laimein flunssakuume. N34
Korona rajuna päällä mulla myös. Piip Salmiset ja Järviset ja lievä korona!
Ennen koronasta tietämistä nämä olisivat olleet normiflunssia.
Kyllähän niitä nuhakuumeita ennen tuli joka syksy ja talvi. Kuumetta, päänsärkyä, lihaskipuja, yskää, nuhaa, kurkkukipua.
Itse olen ollut kipeänä viikon. Kuume on alentunut, yskä ja nuha vielä sekä kurkku vielä karheana
En ole miettinyt onko koronaa vai muuta. Kipeä mikä kipeä.
Pysyn kotona niin kauan kuin olen kunnossa.
Meillä oli koronassa kaikilla kuiva, karkea kurkku. Lisäksi kuumetta vähän vaihtelevasti. Appivanhemmilla, joista tauti lähti, oli eniten kuumetta aikuisista, 38-39 astetta pari-kolme päivää. Heillä kolme rokotetta.
Vauvalla melkein 40 astetta kuumetta puoltoista vuorokautta, sitten parani. Sairastui ekana meidän perheestä.
Puolisollani (kaksi jo aikaa sitten vanhentunutta rokotetta) oli myös kuumetta 38-39 astetta ja kovat lihassäryt pari päivää kuumeen kanssa. Tärisi ja otti päikkyjä. Oli myös tosi tukossa ja räkäinen.
Minulla ei rokotteita, kuiva kurkku, kuumetta 37-38 astetta pari päivää, pientä lihassärkyä yhtenä päivänä. Yskä vaivaa edelleen, vaikka taudista on jo puoltoista viikkoa ja lievää räkäisyyttä on myös edelleen. Muuten itse tauti oli lievempi kuin puolisolla, mutta puoliso onkin sitä miesflunssasorttia, että kuolema korjaa jos vähänkin niiskututtaa.
Taapero ei sairastunut, tai ei ainakaan ollut kuumetta. Ekana altistui kuitenkin, joten saattoi sairastaa enimmäkseen oireettomana.
Omat vanhemmat, melkein 70v eläkeläiset sairasti kaikista lievimpänä (molemmilla 4 rokotetta), ei kuumetta ollenkaan, mutta kuiva ja arka kurkku + päälle yskä. Isällä on ääni vielä paineessa näin viikkoa myöhemmin, mutta muuten ok. Onneksi säästyivät pahimmalta, pelkäsin jo oikeasti heidän puolestaan, kun ikää ja perussairauksia on molemmilla (ja minulla bonuksena molempien perussairaudet...).
Yskän kanssa voin elää, kun refluksi aiheuttaa yskää muutenkin, mutta onneksi ei mennyt keuhkot tai kenellekään käynyt mitään pahempaa. Kyllä silti ärsytti älyttömästi, kun appiukko tartutti oikeasti tällaisen määrän väkeä kun ei voinut olla kotona sen aikaa, että puoliso saa testin tehtyä. Olis voinut mennä paljon huonomminkin tällä geenilotolla.
Olisit jättänyt rokotukset ottamatta, niin korona olisi todennäköisesti ollut vain pikkuflunssa.
Tuskin olet ainoa ja moni ei ole enää kertomassa edes kokemuksistaan.
Meillä on perheen kahdella teinillä täsmälleen samat oireet mutta testatusti kummallakaan EI OLE koronaa vaan kausi-influenssa.
Järkyttävän kova kuume (aluksi) ja niin kova kurkkukipu ettei voi niellä mitään, voimat täydellisesti poissa ja äänikin kadonnut. Jatkunut nyt viikon.
Influenssarokotteen ottaneet perheenjäsenet (kuten minä) terveitä.
Ap on varmaan saanut molemmat yhtä aikaa jos koronatesti näyttää positiivista.
Kannattaa lähteä arvauskeskukseen saamaan hoitoa.
Pari viikkoa sitten saatu, edelleen oireillaan.
Minulla kesti 2.5 viikkoa, yskä ja rääntulo jatkui kuukauden.
Ihan selvästi media taas kusettaa, että on pieni nuha.
En ole sairastanut koronaa, eikä ole miehenikään.
Yli kymmeneen vuoteen ei minkäänlaista hengitystieinfektioita.
Ei rokotuksia myöskään.
Minulla oli ihan samanlaiset kauheat oireet. Kestivät 8 päivää. Pari viikkoa oireiden lopusta sairastuin kolmoishermotulehdukseen. Melko varmasti koronan seurauksena.
Tsemppiä!