Aurinkotuolit oli varattu ennen aamukuutta – perheenisä voitti oikeudessa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011990694.html
Itsehä kippaan aamulla kaikki pyyhkeet altaaseen ohikulkiessani. En edes ota aurinkoa.
Kommentit (46)
Vakio hotellimme kerää ennen allasalueen aukeamista viedyt pyyhkeet pois.
En mene lomalle notkumaan altaalla. Ja eikä myöskään varata sitä halvinta massaturismihotellia, ja hotellin pitää ehdottomasti olla myös lapsi vapaa.
Hirmu traagista, että lapset joutui makaamaan maassa. Viettävät varmaan loppuelämänsä psykoterapeutin sohvalla, raukat.
Miettikää kaikkia niitä ihmismassoja Suomen uimarannoilla ja merenrantakallioilla kesällä. Makaamassa tyytyväisenä maassa. Ymmärtämättä, miten kauhean traumaattista se on.
Itse en tajua noita rantatuoleja ollenkaan, kauhean epämukavia. Ylipäänsä altaassa nyt voi uida Saksassakin, miksi menee jonnekin Kosille eikä ui meressä? Siellä voi snorklaillessakin nähdä kaikkea kivaa, olisihan se lapsillekin hauskempaa kuin altaassa rypeminen. jos vesi tuntuu liian viileältä, märkäpukuja saa ihan vuokrata.
Hotellien allasalueet ovat muutenkin yksiä helvetin esikartanoita. Kuka haluaa viettää aikaa sellaisella, kun parinsadan metrin kävelyllä olisit oikean meren rannassa, ja jos viitsisit pysyä sen verran selvinpäin että voisit vuokrata auton, pääsisit jonnekin rauhalliselle kalliolle kauas ihmisvilinästä? Tai voisi ihan veneenkin vuokrata? Jos siis vesi elementtinä kiehtoo lomalla.
Meni lomalle turistihelvettiin. Koki turistihelvetin.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirmu traagista, että lapset joutui makaamaan maassa. Viettävät varmaan loppuelämänsä psykoterapeutin sohvalla, raukat.
Miettikää kaikkia niitä ihmismassoja Suomen uimarannoilla ja merenrantakallioilla kesällä. Makaamassa tyytyväisenä maassa. Ymmärtämättä, miten kauhean traumaattista se on.
Itse en tajua noita rantatuoleja ollenkaan, kauhean epämukavia. Ylipäänsä altaassa nyt voi uida Saksassakin, miksi menee jonnekin Kosille eikä ui meressä? Siellä voi snorklaillessakin nähdä kaikkea kivaa, olisihan se lapsillekin hauskempaa kuin altaassa rypeminen. jos vesi tuntuu liian viileältä, märkäpukuja saa ihan vuokrata.
Hotellien allasalueet ovat muutenkin yksiä helvetin esikartanoita. Kuka haluaa viettää aikaa sellaisella, kun parinsadan metrin kävelyllä olisit oikean meren rannassa, ja jos viitsisit pysyä sen verran selvinpäin että voisit vuokrata auton, pääsisit jonnekin rauhalliselle kalliolle kauas ihmisvilinästä? Tai voisi ihan veneenkin vuokrata? Jos siis vesi elementtinä kiehtoo lomalla.
Kyseessä lapsiperhe, altaalla olo helpompaa ja turvallisempaa.
Jos hotelli oli kieltänyt paikkojen varaamisen, olisi ukko voinut vaan istua valitsemalleen tyhjälle paikalle. Nyt oli kyllä uhriutumisen makua.
Tuntiveloitus niin toimii paremmin. Ei ilmaisia sillä noin käy.
Kaikesta ihmiset jaksaakin lähteä oikeuteen asti vääntämään.
Olen kylmän rauhallisesti siirtänyt ne pyyhkeet allasalueella olevaan pyykkikoriin, eikä ole kukaan tullut ajamaan pois.
Uskomattoman itsekeskeisiä minä-minä-minä-ihmisiä tuollaiset, jotka varavat aurinkotuoleja ja eivät itse edes ole siellä. Mitähän siellä päässä liikkuu silmien lisäksi? Vai liikkuuko yhtään mitään.
No, eipä siinä, pyyhkeen voi aina nostaa sivuun jos paikalla ei ole ketään.
Kuinka moni siellä altaalla oikeasti ui ja kuinka pitkään? Jos on tuoli tyhjä yli tunnin niin sen pitäisi olla vapaassa käytössä. Tuohan on tosi epäkohteliasta varata aurinkotuoli koko päiväksi jos et ole siellä koko päivää.
Olen kerran siitänyt pyyhket pois muutamasta aurinkotuolista, kun joku muija oli varannut kahdeksan tuolia itselleen ja jossain piileskeleville kavereilleen. Hotellin henkilökuntaan kuulunut mies kävi kiittämässä minua.
En ymmärrä miksi niitä pyyhkeitä ei voi vaan siirtää sivuun, kun tuolit lojuvat tyhjänä. Tässäkin tapauksessa ehdittiin olla yli tunti altaalla, ennenkuin tyypit tulivat paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lapsiperhe, altaalla olo helpompaa ja turvallisempaa.
Haluan lomalla myös ihan vaan olla ja maata hiekkavapaasti, enkä ravata ympäri kylää koko lomaa. Enkä varsinkaan ymmärrä tuota joidenkin auton vuokraamis intoa, saan ajaa autoa muutenkin ihan liiaksikin asti.
Suurta huvia kun tulee aamulla baarien jatkoilta hotellille, nakella noita pyyhkeitä tuoleilta altaaseen.
Tuota tullu tehtyä varmaan sen 100 kertaa jo.
Saavat sitte siat tapella keskenään että kenen pyyhe oli missäkin penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni siellä altaalla oikeasti ui ja kuinka pitkään? Jos on tuoli tyhjä yli tunnin niin sen pitäisi olla vapaassa käytössä. Tuohan on tosi epäkohteliasta varata aurinkotuoli koko päiväksi jos et ole siellä koko päivää.
Minä uin useammankin kerran päivän ja loman aikana.
Miksi pitää olla altaalla? Ja jos on, niin meren rannalle sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uin useammankin kerran päivän ja loman aikana.
Hyvä, silloin sinulle pitäisikin halutessasi löytyä aurinkotuoli uimisen yhteydessä. Kukaan ei kuitenkaan tarvitse sitä aurinkotuolia sinä aikana kun on aamiaisella/lounaalla/päiväunilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa hotellista, jossa on uima-allasalue ( ja sitä aluetta hotelli tai matkan ärjestäjä mainostaa)sitä jotkut ymmärrettävästi haluaa käyttää. Aika ankeeta maata maassa jossain hotellin uima-altaalla kuin stadikalla ikään. Hotellien ahneudestahan tämä on kiinni, että ei varata tarpeeksi tuoleja maksaville asiakkaille ja että uima-allas alue on alimitoitettu asiakasmäärään nähden. Tosi suomalaista, että ei pitäisi valittaa, jos on maksanut matkasta, vaan pitäisi tyytyä makaamaan jossain betonikivetyksellä. Ihan oikein, että saivat korvausta.
Niin minäkin.