Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortti mennyt miinukselle - Miten saan maksettua laskun?

Vierailija
24.12.2022 |

Mastercard-tili on mennyt miinukselle ja pitäisi maksaa yksi hotellimaksu. Miten saan verkkopankissa siirrettyä rahaa luottokorttitilille tai maksettua puuttuvan summan? Nordean asiakaspalvelu on jouluna kiinni. Kiitos jos joku osaa auttaa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tallentanu luottoyhtiön laskun tiedoilla maksupohjan verkkopankkiin. Monta vuotta maksanu sen samalla tilinumerolla ja viitteellä luoton aina käytön jälkeen (käytän luottoa vaan nettiostoissa, matkavarauksissa ja isoissa ostoksissa joiden maksutavan jaan osiin) nollille. Eli jos vanha lasku, niin sen tiedoilla.

Vierailija
22/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idis mennä hotelliin kun kortti tapissa? jos oli paniikki ratkaisu, että hotelliin oli pakko päästä, niin miksi se kortti oli tapissa? luottokortti on sitä varten että sitä käytetään vakaasti harkiten, itse kun käytän maksan maksun heti pois, itse asiassa Visalla on ainakin mahdollista maksaa 10% ylimääräista sinne luottotilille eli laittaa sinne säästöön, tosi kätevää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen av-mamma sai tuplalapsilisien myötä ainakin 1 600 euroa, joten missä rahasi oikein on?

Vierailija
24/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon tallentanu luottoyhtiön laskun tiedoilla maksupohjan verkkopankkiin. Monta vuotta maksanu sen samalla tilinumerolla ja viitteellä luoton aina käytön jälkeen (käytän luottoa vaan nettiostoissa, matkavarauksissa ja isoissa ostoksissa joiden maksutavan jaan osiin) nollille. Eli jos vanha lasku, niin sen tiedoilla.

Laskun maksaminen/lyhentäminen vie vain aikaa, tässä tapauksessa tilisiirto olisi näkynyt aikaisintaan tiistaina mastercardilla. Verkkopankin kautta voi mennä suoraan luottokortin saldolle ja sieltä voi siirtää viiveittä rahaa käyttötilille tai käyttötililtä luottokortille.

Vierailija
25/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kirjoitti:

hyvä idis mennä hotelliin kun kortti tapissa? jos oli paniikki ratkaisu, että hotelliin oli pakko päästä, niin miksi se kortti oli tapissa? luottokortti on sitä varten että sitä käytetään vakaasti harkiten, itse kun käytän maksan maksun heti pois, itse asiassa Visalla on ainakin mahdollista maksaa 10% ylimääräista sinne luottotilille eli laittaa sinne säästöön, tosi kätevää. 

Jeesustelu on turhaa. Asia ratkesi jo, voit mennä joulun viettoon.

Vierailija
26/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että olet jo käyttänyt luottorajasi tappiin?

No mitäpä luulet jos luotto on miinuksilla. Muuten voit jättää kommentoimatta jos et osaa avuksi olla.

En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan "luotto on miinuksella", kun he tarkoittavat, että luottoraja on ylitetty. Luottohan on jo "miinusta", joten jos miinus on miinuksella niin itse olettaisin tuon tarkoittavan että luottotilille on laitettu _liikaa_ rahaa.

Ei siis tarvitse ärtyä ja ottaa veetuiluna, jos itse keksii ilmaisuja, ja ihmiset eivät niitä ymmärrä välittömästi.

Vierailija
27/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

painat siellä verkkopankissa siinä kortin tiedot kohdassa "lyhennys" nappia niin voit maksaa ylimääräisen maksun.

eri pankeissa menee vähän eri tavalla. OoPeessa ei ole tuollaista, vaan hiton vaikeaa. Pitää kaivella jostain asetuksesita joku tilinumero ja siirtää tietylle tilinumerolle. 

Kyllä onnistuu op:ssa yhtä helposti. Menet kortin tapahtumiin ja siinä on nappi "lyhennä luottoa"

Vierailija
28/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kirjoitti:

Jokainen saa käyttää sitä korttia miten haluaa. Jos kaikki käyttäisi kuten sinä, ei pankkien kannattaisi tarjota niitä ollenkaan. Korkoa maksetaan juuri siksi, että halutaan joustoa maksuaikatauluihin.

-sivusta

Vierailija
29/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siirrän rahaa luottotilille ihan normaalina tilisiirtona. Mutta mihin sä tässä tapauksessa luottoa tarvitset? Jos sulla on rahaa siirtää sinne.

Hotelleja varten tarvitaan yleensä luottokorttia. Ainakin katevaraukseen.

Juu mutta riittää että esittää respassa.

No mutta jos sen hotellin varaa etukäteen netistä niin tarvii tiedot siirtää samantien. Lopetetaan jankkaaminen, kyse oli rahansiirrosta eikä siitä mihin kortin tietoja tarvitaan.

Jep, eipä tässä ollut tarkoitus jankata vaan tarjota vaihtoehtoinen tapa toimia jos rahan siirto luottotilille ei olisi onnistunut.

Vierailija
30/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että olet jo käyttänyt luottorajasi tappiin?

No mitäpä luulet jos luotto on miinuksilla. Muuten voit jättää kommentoimatta jos et osaa avuksi olla.

En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan "luotto on miinuksella", kun he tarkoittavat, että luottoraja on ylitetty. Luottohan on jo "miinusta", joten jos miinus on miinuksella niin itse olettaisin tuon tarkoittavan että luottotilille on laitettu _liikaa_ rahaa.

Ei siis tarvitse ärtyä ja ottaa veetuiluna, jos itse keksii ilmaisuja, ja ihmiset eivät niitä ymmärrä välittömästi.

Lainaraha/luotto on varallisuutta, aina. Niin on velallinen omakotitalokin vaikka sitä joutuu samalla lailla kuukausittain lyhentämään ja maksamaan korkoa. Ei ole keksitty ilmaisu vaan fakta.

Vierailija
31/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kirjoitti:

Jos menee tienaamaan sinne?

Vierailija
32/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskessakin onnistuu ihan normaalina tilisiirtona luottokorttitilille.

Vierailija
33/33 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kirjoitti:

Tekee isommalle porukalle matkavarausta tms? Just itellä oli tilanne, että lentojen osto vei niin paljon saldoo etten pystyny ilman säätöö varaan hotelleja. Voi se luotto olla tapissa muustakin syystä kuin rahatilanteesta tai rahanhallinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä