Joulun lapsilisät tuplana lietsoivat vanhemmat Vantaalla ostoshurmokseen Aivan järkyttävää!
On kyllä järkyttävää munkin mielestä lähtee kuluttamaan samantien tili tyhjäksi. Meillä meni ainankin suoraan säästötilille kahden lapsen lapsilisä.
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne,ketkä laittaa lapsilisät säästötilille ei niitä oikeasti edes tarvitse.
Laitoin puolet lapsen tilille ja puolet säästöön kevättä varten. Kyllä sitä rahaa tarvitaan muulloinkin kuin jouluna.
Tämä.Jengi tuhlaa kaikki rahat joululahjoihin onko järkeä?Ne isot sähkölaskut sun muut on vasta tulossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joululahjoihin tukea? Mitä ihmettä!?!
Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.
Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.
Tuo kelataxi on kyllä rasittava.
Maksakoot jokainen itse taxinsa. Ei kuulu mitenkään veronmaksajille maksella toisten taxeja.Ainakin siitä voisi leikata 90 % pois.
Edelleen mikä tämä viha sairaita ihmisiä kohtaan on? Ymmärrän kyllä kateuden rikkaita kohtaan, mutta se, että kadehditaan sairasta ihmistä vaikuttaa kyllä jo pahimman laadunsairaudelta, johon ei hoitokeinoja ole eli ku*ipäisyydeltä
Ei kaikki eläkeläiset ole köyhiä ja juuri oli juttu, että osa lääkäreissä käyvistä on fyysisesti terveitä, mutta yksinäisiä. Pitää itse hankkia niitä ystäviä, ei se ole muiden tehtävä.
Kelataksin saa vain perustellusta syystä eli joka kerta hoitaja tekee lomakkeen kelalle. Pitkäaikaispäätökset eli jatkuvan kelataksin käyttöoikeuden sairauteen liityviin matkoihin tekee hoitava lääkäri eli silloin on todella sairaudesta kyse. Mikäli vanhus hakeutuu hoitoon vain yksinäisyyttään ei todennäköisesti kirjoiteta "kelataksilappua" eli asiakas joutuu maksamaan matkansa itse. Kuulemma kela olisi ainakin tänä vuonna perinyt jopa asiakkailta takaisin perusteettomia kelataksimatkojaeli matkoja, joihin asiakas tilannut kelataksin, eikä hoitopaikka ole arvioinut matkaa tarpeelliseksi. Taksiyrittäjille tämä on tietysti kurjaa, koska yleensä ns kuluttajakyydit ovat parempi hintaisia kuin kelakyydit ja yrittäjä saa näistä matkoista korvauksen kelalta, kun nykysysteemi on se, ettei "kelataksilappua" tarvitse olla kyytiä tilateessa eli keskus ei voi tietää, saako asiakas käyttää kelataksia vai ei. Myös proviisiopalkkainen kuljettaja saa silloin kyydistä pienemmän palkan.
Kelataksikyytiä ei ole sidottu tuloihin ja osa eläkeläisistä kulkee sillä, vaikka pihassa uusi auto ja on omakotitalo ja mökki meren rannalla.
Tuttava tienaa 70 000 vuodessa ja kulkee myös kelataksilla.
Mutta aina käydään Suomeessa työttömien kimppuun ja ollaan heiltä leikkaamassa.
Kasvattaa vihaa yhteiskunnassa.
Sosiaaliohjaajat saa huostaanottaa eläkeläiset, ei kiinnosta.
Jos eläkeläinen kaatuu kotonaan niin omainen voi käydä antamassa sille puhelimen ja sanoa: soita Petteri Orpolle että tulee nostamaan sinut ylös.
Kuulemma ihmiset haluavat äänestää Kokoomusta.
Ja ensi viikolla itketään, kun tili on tyhjä ja laaaapsiparoille ei ruokaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin joskus Thl:n sivuilta, että eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa. Nuo kaikki menee verorahoista.
Ihanan kallista! Olen kohta 5 vuotta ollut eläkkeellä ja kerran käynyt naamaani näyttämässä terveyskeskuksessa ja labrassa, jotta sain reseptit uusittua. Lisäksi olen pari kertaa uusinut reseptit netissä. Seuraava uusinta on kahden vuoden kuluttua.
Tuolle käynnille ja labralle tuli sitten hintaa 32500€. Eikö oikeampi kysymys olisi se, mihin julkinen terveydenhuolto kuluttaa ne rahat? Eläkeläisistä moiset kustannukset tuskin syntyvät, kun ottaa huomioon sen, että jo ajanvaraus tökkii ja vastaanotolle ei juurikaan pääse. Nykyään ei pääse edes päivystykseen.
Summa on jaettu kaikkien eläkeläisten kesken. Lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa.
Ei lonkkaleikkauksiakaan tehdä kaikille. Tuttu mursi lonkkansa, mutta lonkkaleikkausta ei tehty, koska henkilöllä oli todettu dementia. Nyt hän kulkee pyörätuolilla ja syö kipulääkkeitä, koska ei pysty enää kävelemään.
Mieheni on "säästänyt" myös 32500€ lonkkaleikkausrahaa, sillä hän ei ole käyttänyt julkisia terveyspalveluja kertaakaan eläkkeellä ollessaan. Tästä johtuen olemme yhdessä säästäneet julkisen terveudenhuollon kustannuksia jo 4,6 lonkkaleikkauksen verran. Jos yli neljä henkilöä kuudesta saa uuden lonkan, niin se tarkoittaa periaatteessa sitä, että 67% eläkeläisistä käy lonkkaleikkauksessa. Onkohan näin?
Suurin osa taisi laittaa rahat viinaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.
Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.
Maksakoot jokainen itse taxinsa. Ei kuulu mitenkään veronmaksajille maksella toisten taxeja.Ainakin siitä voisi leikata 90 % pois.
Edelleen mikä tämä viha sairaita ihmisiä kohtaan on? Ymmärrän kyllä kateuden rikkaita kohtaan, mutta se, että kadehditaan sairasta ihmistä vaikuttaa kyllä jo pahimman laadunsairaudelta, johon ei hoitokeinoja ole eli ku*ipäisyydeltä
Ei kaikki eläkeläiset ole köyhiä ja juuri oli juttu, että osa lääkäreissä käyvistä on fyysisesti terveitä, mutta yksinäisiä. Pitää itse hankkia niitä ystäviä, ei se ole muiden tehtävä.
Kelataksin saa vain perustellusta syystä eli joka kerta hoitaja tekee lomakkeen kelalle. Pitkäaikaispäätökset eli jatkuvan kelataksin käyttöoikeuden sairauteen liityviin matkoihin tekee hoitava lääkäri eli silloin on todella sairaudesta kyse. Mikäli vanhus hakeutuu hoitoon vain yksinäisyyttään ei todennäköisesti kirjoiteta "kelataksilappua" eli asiakas joutuu maksamaan matkansa itse. Kuulemma kela olisi ainakin tänä vuonna perinyt jopa asiakkailta takaisin perusteettomia kelataksimatkojaeli matkoja, joihin asiakas tilannut kelataksin, eikä hoitopaikka ole arvioinut matkaa tarpeelliseksi. Taksiyrittäjille tämä on tietysti kurjaa, koska yleensä ns kuluttajakyydit ovat parempi hintaisia kuin kelakyydit ja yrittäjä saa näistä matkoista korvauksen kelalta, kun nykysysteemi on se, ettei "kelataksilappua" tarvitse olla kyytiä tilateessa eli keskus ei voi tietää, saako asiakas käyttää kelataksia vai ei. Myös proviisiopalkkainen kuljettaja saa silloin kyydistä pienemmän palkan.
Kelataksikyytiä ei ole sidottu tuloihin ja osa eläkeläisistä kulkee sillä, vaikka pihassa uusi auto ja on omakotitalo ja mökki meren rannalla.
Edelleen kelataksin käyttö edellyttää sitä, ettei pysty sairauden vuoksi käyttämään julkista liikennettä/sitä ei ole tai ei kykene sairauden vuoksi ajamaan omalla autolla/ole ajokorttia. Samasta syystä voidaan myös korvata auton käyttö hoitoon liittyvillä matkoilla, jos esimerkiksi omainen kuljettaa taksin sijasta omalla autolla hoitoon ja/tai sieltä kotiin. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin netissä huutelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitsekaan, mutta ilolla otan vastaan. Tiukkojakin vuosia on ollut ja olen onnellinen, että nykyisin on toisin. Säästöön meni.
Olisit antanut hyväntekeväisyyteen, Hope tms.
Vela ja köyhä kirjoitti:
Ei haittaa. Minä otan osuuteni varastamalla lapsilta joulun jälkeen.
Minäkin vela ja köyhä, enkä ikinä varastaisi lapsilta tai keltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, joilla lapsilisät menevät kaljaan ja/tai tupakkaan, eivät niitä oikeasti tarvitse.
Tai oisi ajatella että ne vasta tarvitsevatkin, koska rahat ovat menneet kaljaan ja tupakkaan, ja jotain tarttus syödä. No, yritän vain elöytyä että varmaan jotenkin noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava tienaa 70 000 vuodessa ja kulkee myös kelataksilla.
Mutta aina käydään Suomeessa työttömien kimppuun ja ollaan heiltä leikkaamassa.
Kasvattaa vihaa yhteiskunnassa.
Sosiaaliohjaajat saa huostaanottaa eläkeläiset, ei kiinnosta.
Millä sinne hoitoon pitäisi sitten mennä, jos ei kykene ajamaan autoa/ole ajokorttia eikä julkiset kulje tai pysty niitäkään käyttämään sairauden vuoksi?
Mikäli hyvätuloiset eivät olisi oikeutettuja samoihin tarvittaviin etuuksiin ja joutuisivat maksamaan veroja kuitenkin kuten nykyisinkin, niin sekö ei synnyttäisi vihaa yhteiskunnassa? Luulenpa, että moni rikas ja hyvätuloinen olisi valmis esimerkiksi 20% tasaveroon, jos joitakin etuuksia jätettäisiin pienituloisille. Toisaalta helposti syntyisi myös kannustinloukkuja, joissa työnteko ei olisikaan kannattavaa.
Työttömyysturva pitäisi myös olla sellainen etuus, että aina on kannattavampaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee tietenkin, lapsen tulevaisuuteen. Ei se ole mikään köyhien avustusraha. Vai onko niin että kuka tahansa joka saa pari penniä pihistelemällä säästöön ei ansaitse mitään ylimäärästä?
Tämä on keskustapuolueen rasvainen kädenojennus ja joululahja Keskolle ja S-ryhmälle. Varmasti tulevat tekemään suuret voitot, kun muutenkin ovat hilanneet lähes kaikkien tuotteiden hintoja ylöspäin päivittäin milloin vedoten sähkön hintaan, milloin koronaan ja milloin taas Ukrainan sotaan.
Tiedetään kuka pullukka on tämän kaiken takana. Mutta niin - veronmaksajat kustannamme iloisina pikkulikkahallituksen marimekkokuosit, ilot ja valot, jauhot ja äänestyskunnan perseennuolennat.
Raha tuli ja jäi tilille. Yleensäkin tiliä ei vedetä tyhjäksi, kun sinne rahaa tulee. Lahjat ostettu ja kyllä niihin meni rahaa, mutta tarpeellisia oli ja laadukkaita.
Terkuin pitkäaikaistyötön, jolla jää rahaa säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ilo olla veronmaksaja tässä hienossa maassa!
Etenkin kun muistaa, että 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. On vain oikein, että kaikki lapsiperheet saavat lapsilisää, koska on väärin, että tietty ryhmä on aina maksajana.
Lapsiperheetkö niitä ainoita veronmaksajia ovat?
T. Vela, jonka palkasta menee veroa yli 1000€/kk.
No onko tuo mielestäsi paljon? Mulla menee yli joka kuukausi. Sen lisäksi olen maksanut yrityksestäni veroja vaikka kuinka eikä se riitä, vaan alvit ja työntekijäverot pitää maksaa ja jonain vuonna muutamasatatuhat myyntivoittoja, kun kauppasin edellisen yrityksen, kun olin ostanut ja kasvattanut sitä vuosia. Jos ne sen yhden vuoden verot jakaisi vuosille joilta olen maksanut veroa, olen pelkästään siitä maksanut 10000 eur/v.
Kyllähän tuo 1000-1200€/kk on melko paljon, moni ei saa edes palkkaa niin paljoa. Mitään vastinetta en sille kylläkään saa, kiva että lapsiperheet saavat niistä nauttia.
Sä et ole käynyt mitään kouluja? Et liiku kaduilla? Et hyödynnä yhteiskunnan palveluja mitenkään? Et ole koskaan ollut sairaslomalla? Käynyt uimahallissa, lenkkipolulla? Et ole käynyt terveyskejsessa, hammaslääkärissä? Kelalorvaus yksityisestäkin hoidosta tulee verorahoista.
Ymmärrän itse olevani hyvätuloinen ja hyväosainen. 3 täysi-ikäistä opiskelevaa lasta kotona. Pelkästään mun palkasta veroja menee 2 tonnia kuussa. Mutta ymmärrän myös sen, että yhteiskunta pyörittää infraa ympärilläni, jota tarvitsen päivittäin. (Tänään sinäkin tiet ja jlen tv-lähetys)
En harrasta uimista, koiran kanssa käyn kyllä lenkillä. Käytän yksityisiä terveyspalveluja, koska julkiset ovat niin surkeita nykyään eli sitäkään hyötyä en maksamistani veroista saa. Olen kyllä korkeakoulutettu, mutta en katso olevani siitä mitään velkaa yhteiskunnalle. Fakta on, että lapsiperheitä tuetaan ruhtinaallisesti Suomessa (tuet+ ilmaiset palvelut raskausajasta alkaen 18 ikävuoteen asti) ettekä te osaa kuin valittaa ja vaatia lisää.
Tee lapsi niin saat 95 euroa kuukaudessa ja päivähoitomaksu on 250 kuukaudessa, sitten vaatteita ja ruokaa lapselle lisäksi+ lapsen hoitaminen vapaa-ajalla.
Ei kiitos. Lisääntyminen on oma valinta ja sen seuraukset maksetaan itse. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää teidän jälkeläisiänne.
Eikä jälkeläisten tehtävä ole hoitaa eläkeläisiä. Maksakoon hoitajat itse.
Eläkeläiset ovat sentään tehneet töitä vuosikymmenet ja tuottaneet hyvinvointia maahamme. Lapset eivät ole tehneet yhtään mitään. Eivätköhän ne vanhukset itse maksa hoitajansa, eivät heidän lapsensa.
Mistä löytyy lista jotka tämän vappusatasen lapsilisään runnoivat? Tietäisi olla äänestämättä kyseisiä henkilöitä. Tuskinpa mikään luolue oli sisällään täysin yksimielisiä asiasta, joten siksi olisi hyvä olla lista jotka puolsivat tätä.
Sinänsä köyhä vanhempi lapsineen hyötyy varmasti tästä,eikä minulla ole mitään sitä vastaan, mutta se että tuo annettiin vain eroperheen toiselle vanhemmalle on liikaa minulle.
Minullakin on tiukkaa,m mutta mitä saan annettavaksi lapsilleni? En muuta kuin monen kymmenen euron indeksikorotukset elareihin jotta minulle ei ensi vuonna jää sitäkään vähää käytettäväksi ITSE omiin lapiini. En siis saa valita enkä kasvattaa lapsiani taloudessa, vaan yhteiskunta antaa tämän ainoastaan ekäni tehtäväksi, ja se on väärin. Kaikki jotka äänestivät tämän tuen puolesta, kannattavat täten epätasa-arvoa etä ja lähivanhempien välillä, enkä äänestä sellaista missään tilanteessa.
Suomessahan tuli pyrkiä tasa-arvoon, miksi se ei koske näitä tuhansia Etävanhempia(eli isiä) ???
???
Vierailija kirjoitti:
Ja ensi viikolla itketään, kun tili on tyhjä ja laaaapsiparoille ei ruokaan rahaa.
Eikä sähkölaskuun ja sekin on hallituksen tai vähintään lapsettomien vika.
Juu periaatteessa, mutta käytännössä Kelataksia on erittäin helppo käyttää väärin. Oon töissä tilauskeskuksessa, ja ihan älyttömästi näitä varataan vaikka olisi mahdollisuus käyttää julkisia. Ja väitetään että on matkakorvaustodistus vaikka ei oikeasti ole. Ottaa niin päähän monet näistä, heittäytyvät täysin yhteiskunnan harteille, mitään eivät itse voi hoitaa. Ja en tarkoita liikuntakyvyttömiä tai vanhuiksia, vaan ihan työikäisiä omin jaloin käveleviä jotka yhtäkkiä alkaa käyttää kela-taksia, esim. Espoosta Meilahteen, vaikka sinne pääsisi julkisillakin..
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustapuolueen rasvainen kädenojennus ja joululahja Keskolle ja S-ryhmälle. Varmasti tulevat tekemään suuret voitot, kun muutenkin ovat hilanneet lähes kaikkien tuotteiden hintoja ylöspäin päivittäin milloin vedoten sähkön hintaan, milloin koronaan ja milloin taas Ukrainan sotaan.
Tiedetään kuka pullukka on tämän kaiken takana. Mutta niin - veronmaksajat kustannamme iloisina pikkulikkahallituksen marimekkokuosit, ilot ja valot, jauhot ja äänestyskunnan perseennuolennat.
Todellakin näin... keskusliikkeet tästä keräsivät taas rahat... ja nyt sitten monelle alkaa ankea köyhä talvi tammikuusta ja köyhä vuosi jatkuu läpi vuoden... perusmaksut ovat jo pelkästään sitä luokkaa... ja siihen kun tulee köyhemmille vaikka jokin autoremontti yms. vielä päälle niin asetelma ulosottoon on valmis... köyhdyttämisen agenda etenee hallinnon tukemana ja suuryritykset nostavat katteet ja voitot...