Joulun lapsilisät tuplana lietsoivat vanhemmat Vantaalla ostoshurmokseen Aivan järkyttävää!
On kyllä järkyttävää munkin mielestä lähtee kuluttamaan samantien tili tyhjäksi. Meillä meni ainankin suoraan säästötilille kahden lapsen lapsilisä.
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin joskus Thl:n sivuilta, että eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa. Nuo kaikki menee verorahoista.
Ihanan kallista! Olen kohta 5 vuotta ollut eläkkeellä ja kerran käynyt naamaani näyttämässä terveyskeskuksessa ja labrassa, jotta sain reseptit uusittua. Lisäksi olen pari kertaa uusinut reseptit netissä. Seuraava uusinta on kahden vuoden kuluttua.
Tuolle käynnille ja labralle tuli sitten hintaa 32500€. Eikö oikeampi kysymys olisi se, mihin julkinen terveydenhuolto kuluttaa ne rahat? Eläkeläisistä moiset kustannukset tuskin syntyvät, kun ottaa huomioon sen, että jo ajanvaraus tökkii ja vastaanotolle ei juurikaan pääse. Nykyään ei pääse edes päivystykseen.
Summa on jaettu kaikkien eläkeläisten kesken. Lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset täällä marmattaa sitten tammikuussa, kun ei ole rahaa mihinkään.
Mihin meni lapsilisät? -Ai, ne meni pleikkapeleihin, kun kerrankin sai ostaa paljon lahjoja.
Sitten sähköt poikki tammikuussa, kun ei ole varaa maksaa sähkölaskua, niin ei pleikkakaan toimi.
(Juu, tiedän, sähköjä ei noin vain katkaista.)
Sain työnantajalta kolme tonnia bonusta. Luuletteko, että olen pistänyt rahan haisemaan? Ostellut kaikkea turhaa?
En todellakaan.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa... 3 000€:n bonus ei ole mitenkään verrannollinen ylimääräiseen lapsilisään. Jos olisit saanut muutaman satasen bonuksen/lahjakortin, voisi asioita verrata...
Ja siksi toiseksi sääliksi kävisi työnantaja, jonka työntekijä ei ymmärrä olla somessa hiljaa saamastaan bonuksesta ellei tekstistäsi huokaisi suunnaton katkeruus ja työpaikkasi vaikuttaisi sen vuoksi olevan "Porvoossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella usein vain unohdetaan pienituloisuudesta puhuttaessa että useimmat saavat sen työmarkkinatuen tai sairauspäivärahan lisäksi esimerkiksi asumistukea, harkinnanvaraista toimeentulotukea tai jotakin muuta tukea jolloin ne kuukausitulot tosiasiassa on ihan tavallisen (mukamas hyvätuloisen) hoitajan palkan verran. Ei palkkatyössäkään se niin mene että se palkka jää kokonaan hurvitteluun. kyllä siitä maksetaan ihan itse kaikki asumiskuluista ja puhelimesta bussikorttiin ja makaroniin. eikä toivoakaan että olisi mahdollisuutta mihinkään edulliseen kaupungin vuokra-asuntoon. joten kyllä se tuplalapsilisä ihan oikeasti näin keskituloisellekin oli ihan kiva saada vaikkakin kyse oli vain ylimääräisestä alle satasesta :(
Etuuksilla elävät eivät aina näe sitä, että työssäkäyvät ovat itse vastuussa ihan kaikista menoistaan ja palkalla katetaan myös lasten kulut. Ovat kai niin tottuneita siihen ettei itse tarvitse huolehtia mistään.
Mihin unohtui lapsilisät? Olette kai niin tottuneita siihen, että päsee aina unohtumaan se ilmainen verinmaksajilta tullut sosiaalietuus.
Lapsilisä on niin pieni apu, ettei sitä minusta oikein voi verrata esim. siihen kuinka joillain ihan kaikki kulut katetaan. Muotoilin ehkä huonosti, mutta esim. sellaisia työttömiä todella on, jotka eivät ymmärrä että joku työssäkäyvä voi olla paljon tiukemmilla kuin he, varsinkin jos on vielä lapsiakin huolehdittavana. Monilla eläkeläisilläkin on asiat ihan hyvin mutta silti tuovat itseään esille köyhinä ja kerjäävät sääliä. En oikein ymmärrä miksi juuri lapsilisä ja etenkin nyt tämä tuplana maksettu on herättänyt monissa vihaa ja katkeruutta.
Olikohan tämä joku temppu ostaa lapsiperheiden äänet ensi vuoden vaaleissa? Tällä hallituskokoonpanolla ensi vuonna taas lapsilisät tuplana jouluna? Onkolasten menot muka oikeasti kasvaneet tämän vuoden aikana niin paljon että tämä oli validi syy tuplaukseen? Eikö muilla vähävaraisilla ole kustannukset nousseet, esim eläkeläisillä joista moni asuu sähkölämmitteisissä omakotitaloissa joiden kuluja ei olla todellakaan mitoitettu tämän vuoden sähköhintahelvettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ilo olla veronmaksaja tässä hienossa maassa!
Etenkin kun muistaa, että 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. On vain oikein, että kaikki lapsiperheet saavat lapsilisää, koska on väärin, että tietty ryhmä on aina maksajana.
Lapsiperheetkö niitä ainoita veronmaksajia ovat?
T. Vela, jonka palkasta menee veroa yli 1000€/kk.
Ei toki, mutta kyllä esim meidän taloudesta lähtee veroja yli 5000€/kk. Lapsia on kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus pelastaa nuoremmat eläkeläisten hoidolta leikkaamalla ansiosidonnaista ja ottamalla autot pois. On muuten kamalassa kunnossa tiet, kotihoitajat saa rikkoa autonsa ja maksaa remontit.
Ei kyllä kiinnostaiskaan mikään eläkeläisen auttaminen, että kokoomus pelastaa nuoremmat. Kaupungit ja kunnat saa palkata lisää kotihoitajia.
Mielummin sitä nyt on vaikka vauva palstalla kuin siivoaa eläkeläisen kotia.
Moni saa vain 6 kuukautta palkkatukityön. Ansiosidonnaisella on maksettu autoremontteja, kun toisella on vakituinen työ, pesukoneet ja muut tarpeelliset.
No, kohta moni ei voi käydä töissä, kun ei ole rahaa autoon: autovakuutus, auton käyttömaksut, katsastus, remontit, renkaat, bensat, remontit.
Sitä en tiedä kuka eläkeläisten luona autoilee:kotihoitaja kai, mutta hän ei kanna lämmityspuita sisälle, ei siivoa, ei pese pyykkiä eikä tee lämmintä ruokaa eikä käy kaupassa.
No, eihän se meidän nuorempien ongelma ole vaan eläkeläisen.
Me nuoremmat voimme unohtaa eläkeläiset kokonaa. Se on heidän ongelmansa hoitaako heitä kukaan. Lämmittäköön sähköllä, jos menevät niin huonoon kuntoon etteivät jaksa polttopuita kantaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin kun muistaa, että 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. On vain oikein, että kaikki lapsiperheet saavat lapsilisää, koska on väärin, että tietty ryhmä on aina maksajana.
No onko tuo mielestäsi paljon? Mulla menee yli joka kuukausi. Sen lisäksi olen maksanut yrityksestäni veroja vaikka kuinka eikä se riitä, vaan alvit ja työntekijäverot pitää maksaa ja jonain vuonna muutamasatatuhat myyntivoittoja, kun kauppasin edellisen yrityksen, kun olin ostanut ja kasvattanut sitä vuosia. Jos ne sen yhden vuoden verot jakaisi vuosille joilta olen maksanut veroa, olen pelkästään siitä maksanut 10000 eur/v.
Kyllähän tuo 1000-1200€/kk on melko paljon, moni ei saa edes palkkaa niin paljoa. Mitään vastinetta en sille kylläkään saa, kiva että lapsiperheet saavat niistä nauttia.
Sä et ole käynyt mitään kouluja? Et liiku kaduilla? Et hyödynnä yhteiskunnan palveluja mitenkään? Et ole koskaan ollut sairaslomalla? Käynyt uimahallissa, lenkkipolulla? Et ole käynyt terveyskejsessa, hammaslääkärissä? Kelalorvaus yksityisestäkin hoidosta tulee verorahoista.
Ymmärrän itse olevani hyvätuloinen ja hyväosainen. 3 täysi-ikäistä opiskelevaa lasta kotona. Pelkästään mun palkasta veroja menee 2 tonnia kuussa. Mutta ymmärrän myös sen, että yhteiskunta pyörittää infraa ympärilläni, jota tarvitsen päivittäin. (Tänään sinäkin tiet ja jlen tv-lähetys)
En harrasta uimista, koiran kanssa käyn kyllä lenkillä. Käytän yksityisiä terveyspalveluja, koska julkiset ovat niin surkeita nykyään eli sitäkään hyötyä en maksamistani veroista saa. Olen kyllä korkeakoulutettu, mutta en katso olevani siitä mitään velkaa yhteiskunnalle. Fakta on, että lapsiperheitä tuetaan ruhtinaallisesti Suomessa (tuet+ ilmaiset palvelut raskausajasta alkaen 18 ikävuoteen asti) ettekä te osaa kuin valittaa ja vaatia lisää.
Toivottavasti susta ei tule pitkäaikaissairasta, että saattaisit joutua käyttämään surkeaa julkista terveydenhuoltoa tai toivottavasti et joudu esimerkiksi auto-onnettomuuteen, jonka seurauksena ambulanssi vie sut sairaalaan. Itse ainakin olen kiitollinen siitä, että Suomessa on pääasiassa verovaroin kustnnettu terveydenhuolto, johon pääsee nopeasti, jos tarve on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitinko, että vain lapsiperheet maksavat veroja? Tuollainen 1000 e/kk on vielä melko olematon verosumma, sillä en vielä keekoilisi. Toki yli 1000 e/kk voi varsin hyvin olla esim. 4200 e/kk, kuten minä maksan.
Hm, aika kovat bruttotulot täytyy ansiotuloverolain mukaan olla ihmisellä, jonka ennakonpidätys asteikon mukaan on 4200,-/kk.:):) Mutta mukavaa, että ovat siitä huolimatta täällä VAUVA-kommenttipalstalla keskustelemassa (muiden ihmisten) köyhyydestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joululahjoihin tukea? Mitä ihmettä!?!
Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.
Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.
Tuo kelataxi on kyllä rasittava.
Maksakoot jokainen itse taxinsa. Ei kuulu mitenkään veronmaksajille maksella toisten taxeja.Ainakin siitä voisi leikata 90 % pois.
Edelleen mikä tämä viha sairaita ihmisiä kohtaan on? Ymmärrän kyllä kateuden rikkaita kohtaan, mutta se, että kadehditaan sairasta ihmistä vaikuttaa kyllä jo pahimman laadunsairaudelta, johon ei hoitokeinoja ole eli ku*ipäisyydeltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko tuo mielestäsi paljon? Mulla menee yli joka kuukausi. Sen lisäksi olen maksanut yrityksestäni veroja vaikka kuinka eikä se riitä, vaan alvit ja työntekijäverot pitää maksaa ja jonain vuonna muutamasatatuhat myyntivoittoja, kun kauppasin edellisen yrityksen, kun olin ostanut ja kasvattanut sitä vuosia. Jos ne sen yhden vuoden verot jakaisi vuosille joilta olen maksanut veroa, olen pelkästään siitä maksanut 10000 eur/v.
Kyllähän tuo 1000-1200€/kk on melko paljon, moni ei saa edes palkkaa niin paljoa. Mitään vastinetta en sille kylläkään saa, kiva että lapsiperheet saavat niistä nauttia.
Sä et ole käynyt mitään kouluja? Et liiku kaduilla? Et hyödynnä yhteiskunnan palveluja mitenkään? Et ole koskaan ollut sairaslomalla? Käynyt uimahallissa, lenkkipolulla? Et ole käynyt terveyskejsessa, hammaslääkärissä? Kelalorvaus yksityisestäkin hoidosta tulee verorahoista.
Ymmärrän itse olevani hyvätuloinen ja hyväosainen. 3 täysi-ikäistä opiskelevaa lasta kotona. Pelkästään mun palkasta veroja menee 2 tonnia kuussa. Mutta ymmärrän myös sen, että yhteiskunta pyörittää infraa ympärilläni, jota tarvitsen päivittäin. (Tänään sinäkin tiet ja jlen tv-lähetys)
En harrasta uimista, koiran kanssa käyn kyllä lenkillä. Käytän yksityisiä terveyspalveluja, koska julkiset ovat niin surkeita nykyään eli sitäkään hyötyä en maksamistani veroista saa. Olen kyllä korkeakoulutettu, mutta en katso olevani siitä mitään velkaa yhteiskunnalle. Fakta on, että lapsiperheitä tuetaan ruhtinaallisesti Suomessa (tuet+ ilmaiset palvelut raskausajasta alkaen 18 ikävuoteen asti) ettekä te osaa kuin valittaa ja vaatia lisää.
Tee lapsi niin saat 95 euroa kuukaudessa ja päivähoitomaksu on 250 kuukaudessa, sitten vaatteita ja ruokaa lapselle lisäksi+ lapsen hoitaminen vapaa-ajalla.
Ei kiitos. Lisääntyminen on oma valinta ja sen seuraukset maksetaan itse. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää teidän jälkeläisiänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.
Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.
Ja arvaas kuinka paljon mummo on rakentanut työllään tätä maata sodan jälkeen. Arvaa vielä saiko hän avustuksia ja isoja lapsilisiä? Arvaa vielä oliko hänen lapsillaan lähes ilmainen päivähoito tai pääsivätkö yleensä päivähoitoon. Ei mummo huvikseen kelataksilla sairaalaan matkustele. Jotain rajaa kirjoitteluun!
Työvoimatoimisto oli jo 1990 - luvulla ja ansiosidonnaista sai 2 vuotta. Kaikki mummot ei ole olleet töissä. Siksi on kansaneläke ja takuueläkee 922 netto. Osa mummoista on käynyt töissä ja rakentanut itselleen omakotitalon ja mökin ja matkustellut. Ihan samalla lailla osa nytkin töissä käy ja rahoittaa sairaaloita ja kouluja ja eläkkeitä ja eläkeläisen asumistukea joka on isompi kuin yleinen asumistuki.
Äitini asuu yksin 5 h + k + S+ 2 vessaa omakotitalossa, maksaa leskeneläkkeellä omakotitalon kulut ja oma eläke jää ruokaan ja matkustamiseen.
Äitini sanoi, että ei pystyisi asumaan omakotitalossa ilman leskeneläkettä, koska oma eläke vain 1200 netto.
1975 syntyneet ja nuoremmat saavat leskeneläkettä vain 10 vuotta.
Entinen luokkakaveri osti 200 neliön talon. Hyvä, että ei saa leskeneläkettä.
Osta sinäkin niin ei tarvitse kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lapsi niin saat 95 euroa kuukaudessa ja päivähoitomaksu on 250 kuukaudessa, sitten vaatteita ja ruokaa lapselle lisäksi+ lapsen hoitaminen vapaa-ajalla.
Ei kiitos. Lisääntyminen on oma valinta ja sen seuraukset maksetaan itse. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää teidän jälkeläisiänne.
Kummasti vain yhteiskunnan tahtotila on auttaa ja tukea lapsiperheitä. Pure sinä kieltäsi ja tikahdu myrkkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin joskus Thl:n sivuilta, että eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa. Nuo kaikki menee verorahoista.
Ihanan kallista! Olen kohta 5 vuotta ollut eläkkeellä ja kerran käynyt naamaani näyttämässä terveyskeskuksessa ja labrassa, jotta sain reseptit uusittua. Lisäksi olen pari kertaa uusinut reseptit netissä. Seuraava uusinta on kahden vuoden kuluttua.
Tuolle käynnille ja labralle tuli sitten hintaa 32500€. Eikö oikeampi kysymys olisi se, mihin julkinen terveydenhuolto kuluttaa ne rahat? Eläkeläisistä moiset kustannukset tuskin syntyvät, kun ottaa huomioon sen, että jo ajanvaraus tökkii ja vastaanotolle ei juurikaan pääse. Nykyään ei pääse edes päivystykseen.
Päivystys ei ole seurapalvelu. Aina olen päivystyksessä hoitoa saanut, jos todella on tarve ollut. Viimeksi torstaina olin, oli kyllä pitkään aikaan ensimmäinen kerta, että ensimmäinen, joka ehtii mun luokse oli päivystävä erikoislääkäri yksin. Yleensä on jo hoitajat nostamassa sänkyyn ambulanssin ensihoitajien kanssa, nyt hoitajia oli ilmeisesti vähemmän ja kaikilla kädet täynnä töitä. Päivystävä lääkäri joutui 5 kertaa mun tutkimisen aikana vastaamaan puhelinkonsultaatioon, joten töitä tuntui hänellä piisaavan myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vain yhteiskunnan tahtotila on auttaa ja tukea lapsiperheitä. Pure sinä kieltäsi ja tikahdu myrkkyyn.
En minä mihinkään tikahdu, ihmettelen vain tätä "tasa-arvoista" yhteiskuntaamme. Toki ymmärrän miksi perheitä tuetaan: jotta saadaan lisää työntekijöitä ja veronmaksajia pyöriä pyörittämään. Eihän yhteiskunta teidän lapsistanne muuten välitä kuin hyötymistarkoituksessa. Oletko muuten eri mieltä siitä, että lapset kuuluu elättää itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä jälkeläisten tehtävä ole hoitaa eläkeläisiä. Maksakoon hoitajat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot jokainen itse taxinsa. Ei kuulu mitenkään veronmaksajille maksella toisten taxeja.Ainakin siitä voisi leikata 90 % pois.
Edelleen mikä tämä viha sairaita ihmisiä kohtaan on? Ymmärrän kyllä kateuden rikkaita kohtaan, mutta se, että kadehditaan sairasta ihmistä vaikuttaa kyllä jo pahimman laadunsairaudelta, johon ei hoitokeinoja ole eli ku*ipäisyydeltä
Ei kaikki eläkeläiset ole köyhiä ja juuri oli juttu, että osa lääkäreissä käyvistä on fyysisesti terveitä, mutta yksinäisiä. Pitää itse hankkia niitä ystäviä, ei se ole muiden tehtävä.
jonothan oli niihin tatuointi ja lävisty IDIIIOOOTTISSTDIOIHIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki eläkeläiset ole köyhiä ja juuri oli juttu, että osa lääkäreissä käyvistä on fyysisesti terveitä, mutta yksinäisiä. Pitää itse hankkia niitä ystäviä, ei se ole muiden tehtävä.
Kelataksin saa vain perustellusta syystä eli joka kerta hoitaja tekee lomakkeen kelalle. Pitkäaikaispäätökset eli jatkuvan kelataksin käyttöoikeuden sairauteen liityviin matkoihin tekee hoitava lääkäri eli silloin on todella sairaudesta kyse. Mikäli vanhus hakeutuu hoitoon vain yksinäisyyttään ei todennäköisesti kirjoiteta "kelataksilappua" eli asiakas joutuu maksamaan matkansa itse. Kuulemma kela olisi ainakin tänä vuonna perinyt jopa asiakkailta takaisin perusteettomia kelataksimatkojaeli matkoja, joihin asiakas tilannut kelataksin, eikä hoitopaikka ole arvioinut matkaa tarpeelliseksi. Taksiyrittäjille tämä on tietysti kurjaa, koska yleensä ns kuluttajakyydit ovat parempi hintaisia kuin kelakyydit ja yrittäjä saa näistä matkoista korvauksen kelalta, kun nykysysteemi on se, ettei "kelataksilappua" tarvitse olla kyytiä tilateessa eli keskus ei voi tietää, saako asiakas käyttää kelataksia vai ei. Myös proviisiopalkkainen kuljettaja saa silloin kyydistä pienemmän palkan.
ÄITYLIT VOIMASTUIVAT kirjoitti:
jonothan oli niihin tatuointi ja lävisty IDIIIOOOTTISSTDIOIHIN
Opettele joutessasi kirjoittamaan.