Joulun lapsilisät tuplana lietsoivat vanhemmat Vantaalla ostoshurmokseen Aivan järkyttävää!
On kyllä järkyttävää munkin mielestä lähtee kuluttamaan samantien tili tyhjäksi. Meillä meni ainankin suoraan säästötilille kahden lapsen lapsilisä.
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näkee. Naapurin mummo joutui hoitokotiin eikä kukaan osta asuntoa. Kohta on perintötili mennyt vastikkeisiin. Mummojen lapsilla kun on jo omat asunnot.
Kun perintötili on tyhjä niin mistä vastikkeet sitten maksetaan, kun ei saa vuokralaista eikä asunto mene kaupaksi. Ehkä omaiset sitten alkaa maksamaan. Koko eläke kun menee hoitokodille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näkee. Naapurin mummo joutui hoitokotiin eikä kukaan osta asuntoa. Kohta on perintötili mennyt vastikkeisiin. Mummojen lapsilla kun on jo omat asunnot.
Kun perintötili on tyhjä niin mistä vastikkeet sitten maksetaan, kun ei saa vuokralaista eikä asunto mene kaupaksi. Ehkä omaiset sitten alkaa maksamaan. Koko eläke kun menee hoitokodille.
Vastike näyttää olevan 500 eli varmaan aletaan jakamaan asuntoja ilmaiseksi pois.
Ylimääräinen lapsilisä olisi pitänyt kohdistaa paremmin. Jos lapsilisä meni suoraan säästöön, niin onko sille oikeasti niin suurta akuuttia tarvetta? Tuskinpa. Sen sijaan Suomessa on paljon oikeasti vähävaraisia perheitä, joille se ylimääräinen lapsilisä tulee tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne,ketkä laittaa lapsilisät säästötilille ei niitä oikeasti edes tarvitse.
Lapsi saa ne rahat aikuistuttuaan voi käydä sitten autokoulun tai ostaa huonekaluja kun omilleen lähtee, osalla säästetään ne rahat esimerkiksi lapsen harrastukseen saa niillä ostettua lumilaudan ja pääsee laskettelemaan. Nämä säästöön menneet rahat menevät varmasti lapsille eivät esimerkiksi vanhemmille, jota tapahtuu ihan liikaa. Arvostan siis enemmän säästämistä, meillä meni lapsilisät lasten vaatteisiin ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Lahjat paketoitu jo alkukuusta. Säästöön meni lapsilisät täälläkin
Aikoinaan mainitsin työpaikalla, että itselle ostettavien meikkien ja hajuvesien sijaan laitan lapsilisät lasten tilille odottamaan todellista tarvetta.
Tästä alkoi piilo v,...t,,...uilu ja ajoittainen kiusaaminen.
Olkaa ihmiset varovaisia, mitä puhutte.
Nykyään en kerro mistään talouteen liittyvästä kenellekään perheen ulkopuoliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakehuoneisto otetaan taloyhtiön haltuun ja tekevät sitten, mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei vissiin se sähkölasku ollutkaan minne rahat tarvittiin köyhissä lapsiperheissä...
Sähkölasku on maksettu sillä normaalilla lapsilisällä, ja nyt ihmiset ostavat lapsilleen joululahjoja ja perheelleen ruokaa tällä toisella lapsilisällä.
Eikö ne normaali lapsinlisätkin tulleet eilen`? Ainakin minä, silloin kun lapset vielä saivat lisiä, ostin joululahjat joulukuun lapsinlisillä. Joten olisivat ainakin suurperheet muutenkin ostoksilla vasta eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakehuoneisto otetaan taloyhtiön haltuun ja tekevät sitten, mitä haluavat.
Kyllä omistaja voi sen ilmaiseksi antaa pois.
Jos se on taloyhtiöllä niin osakkaat maksavat vastikkeet, kun ei saa vuokralaista eikä myytyä.
Lapsille krääsää joululahjoiksi. Kyllästyvät niihin ennen uuttavuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset valittaa kun joku lapsi saa 100 eurolla lisää leluja.
Itse aikuiset ottavat pankista 200 000 asuntolainaa, kun asunto on pakko saada.
Ja aikuiset miehet ottaa lainaa moottoripyöriin, veneisiin ja autoihin.
HävetkääNo ne lapsilisät katsos tulee veronmaksajilta, siinä se ero on.
Ostakoot vanhemmat itse tienaamillaan rahoilla pennuilleen vaikka tonnilla lahjoja ihan vapaasti.Kyllä moni palkkakin tulee veronmaksajilta.
Täytyy ehdottaa Kokoomukselle, että valtion maksamat 5000 palkat voidaan puolittaa ja palkata 1 töihin lisää. Loppuu se valitus työttömistäkin.
Korkkaahan uusi pullo, kun ei sulla näytä edes jouluaattona muuta elämää olevan.
Ja sinulla ei varsinkaan ole :)
Se on itse täällä palstalla.
Kannattaa muistaa k
Joo, vaikuttais tämä SUURI VERONMAKSAJA viihtyvän yllättävän hyvin palstalla, n. 24/7/366
Niin, nyt on vapaata. Olen kyllä 8 h töissä arkipäivisin eli et ole todella tarkka. Mutta näin joulun aikaan on vapaapäiviä.
Oi voi ja opettajat on 2 viikkoa vapaalla eli sossupummeja täällä kirjoittelemassa.
Opettajat tienaa huomattavasti enemmän kuin kaupan alalla töitä tekevät. Lukio open palkka 4000 brutto kuukaudessa ja järkyttävät lomat.
Kannattaa muistaa, että koulutusaika on kassan ja open hommiin vähän eri pituinen.
Ope pystyy kassan hommiin, mutta menepä kassatyttö esim fysiikan opettajaksi.😅
T.molempia töitä tehnyt
Parempi että kuluttavat niin tarve sille rahalle on oikeasti kun taas mua oksettaa maksaa veroja että ap voi säästää rahat.
Helvetinmoinen typeryys maksaa kaikille tämä ylimääräinen lapsilisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne,ketkä laittaa lapsilisät säästötilille ei niitä oikeasti edes tarvitse.
En tarvitsekaan, mutta ilolla otan vastaan. Tiukkojakin vuosia on ollut ja olen onnellinen, että nykyisin on toisin. Säästöön meni.
Suokaa anteeksi, mutta itse hyvätuloisena veronmaksajana olisin suonut fyrkkien menevän vaikkapa köyhille eläkeläisille. Lähtökohtaisesti en halua maksaa kenenkään lapsista, mutta demokratiassa on pakko. Ne jotka sanovat että varakkaat lapsiperheet maksavat verojakin enemmän, "ansaitsevat" tuplatuet, ovat väärässä. Koska jokaisen lapsen jo peruskoulun hinta, terveydenhuollosta puhumattakaan, menee reippaasti sen yli mitä veroistaan maksavat. Saavathan nauttia itsekin muista valtion eduista. Itse perusterveenä, lapsettomana ja hyvätuloisena olen suurin nettohäviäjä veroissa, enkä kitise mitä "ansaitsen" ja mitä en.
Miksei työttömille jotka ei kelpaa firmoille? 570 euroa kuussa on korvaus eikä naishallitus sitä nosta koska suurin osan työttömistä on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi että ostavat perheelle ruokaa ankkahuulien sijaan.
Osa kyllä laittaa huuliin ne rahat.
No mutta pitäähän siitä hyvinvoinnista huolehtia, ja eikös huulet ole perheelliselle ihmiselle oleellinen osa hyvinvointia? Huoh... Kohta varmaan annetaan perheellisille valtion puolesta kotiapulaiset/yksityiset lastenhoitajat, autot ja bensatkin, että pääsevät hemmottelemaan lapsiansa tonnien puhelimilla ja laitteilla #hyväsuomi
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas kaikkia niitä virolaisia ja romanialaisia siirtotyöläisiä, joiden kotimaissa olevista lapsista maksettiin myös nuo tuplalisät! Onnea tulvillaan puolen Eurooppaa nyt :D.
Miksei 100 000 virolaosta suomessa raksoilla suomalaisten duunit veieneitä lapsilisien saajaa haastatella? 4 tonnia on isoa raha virossa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustan vaalitemppuhan tämä tuplalisä oli. Moni perhe ei tuota lisää olisi tarvinnut, pienituloisimmat varmasti kylläkin. Olisi toivottavaa, että näinä aikoina, kun ylikulutusta pitäisi vähentää, rahat menisivät johonkin oikeasti tarpeelliseen, eikä muoviroinaan.
Juuri näin, vaalitemppu ja hyvää mainetta. Suurimmalla osalla lapsiperheistä ei selvästikään ollut tuolle rahalle oikeaa tarvetta, kerta tuo raha käytetään muoviroinaan johon kyllästytään kahdessa viikossa...
Varasin tatuointi ajan välipäiviksi. Kiitti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset valittaa kun joku lapsi saa 100 eurolla lisää leluja.
Itse aikuiset ottavat pankista 200 000 asuntolainaa, kun asunto on pakko saada.
Ja aikuiset miehet ottaa lainaa moottoripyöriin, veneisiin ja autoihin.
HävetkääNo ne lapsilisät katsos tulee veronmaksajilta, siinä se ero on.
Ostakoot vanhemmat itse tienaamillaan rahoilla pennuilleen vaikka tonnilla lahjoja ihan vapaasti.Kyllä moni palkkakin tulee veronmaksajilta.
Täytyy ehdottaa Kokoomukselle, että valtion maksamat 5000 palkat voidaan puolittaa ja palkata 1 töihin lisää. Loppuu se valitus työttömistäkin.
Korkkaahan uusi pullo, kun ei sulla näytä edes jouluaattona muuta elämää olevan.
Ja sinulla ei varsinkaan ole :)
Se on itse täällä palstalla.
Kannattaa muistaa k
Joo, vaikuttais tämä SUURI VERONMAKSAJA viihtyvän yllättävän hyvin palstalla, n. 24/7/366
Niin, nyt on vapaata. Olen kyllä 8 h töissä arkipäivisin eli et ole todella tarkka. Mutta näin joulun aikaan on vapaapäiviä.
Oi voi ja opettajat on 2 viikkoa vapaalla eli sossupummeja täällä kirjoittelemassa.
Opettajat tienaa huomattavasti enemmän kuin kaupan alalla töitä tekevät. Lukio open palkka 4000 brutto kuukaudessa ja järkyttävät lomat.
Kannattaa muistaa, että koulutusaika on kassan ja open hommiin vähän eri pituinen.
Ope pystyy kassan hommiin, mutta menepä kassatyttö esim fysiikan opettajaksi.😅
T.molempia töitä tehnyt
Moni kassalla työskentelevä on Tradenomi eli ammattikorkeakoulu 3 ja puoli vuotta.
Onneks me tehtiin ostokset jo hyvissä ajoin. Eilen käytiin kaupan yhteydessä olevassa ravintolassa syömässä, tyhjää oli ravintolassa. Kaupassa melkonen hässäkkä ja jonot.
Sosialismi loppuu aina rahojen loppumiseen ja kansan kituuttamiseen. Aina.