Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoivakodissa yleensä huomioidaan, jos joku täyttää 90v?

Vierailija
31.05.2025 |

Vai huomataanko edes jollei muistuta asiasta? Pahasti muistisairas äitini täyttää kohta 90v ja ajattelin mennä käymään merkkipäivänä. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jonkun vanhempi on täyttänyt hoivakodissa pyöreitä? Epäilen vahvasti, että sielä ei edes huomata koko asiaa jollei siitä muistuta.

Ap

Vierailija
2/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisten vastuulla järjestää muistamiset/juhlat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin talo tarjoaa täytekakkukahvit pyöreitä täyttäville, ja olikohan 90 v eteenpäin joka vuosi.

Vierailija
4/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruvetaan katsomaan hautapikkaa

Vierailija
5/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin saatiin tilata kakku iltapäiväkahville mutta hyvinvointialue piti sitä turhana kustannuksena ja kielsi. Nyt yritetään leipoa itse jotain "spesiaalia", laitetaan kahvikupit mukien sijaan, pidetään puhe ja ojennetaan hoitajien hankkima kortti. Monen päivänsankarin omaiset haluavat itse tuoda jotain tarjottavaa kaikille asukkaille.

Vierailija
6/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinäkö et itse ajatellut viedä mitään sille äidillesi vaan odotat sen olevan muiden homma?

Vierailija
7/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ruvetaan katsomaan hautapikkaa

Se on ollut tiedossa jo 25v. Huono vitsi.

Vierailija
8/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin talo tarjoaa täytekakkukahvit pyöreitä täyttäville, ja olikohan 90 v eteenpäin joka vuosi.

Siis vain pyöreitä täyttäville vai joka vuosi yli 90-vuotiaille? 

Vierailija
9/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinäkö et itse ajatellut viedä mitään sille äidillesi vaan odotat sen olevan muiden homma?

Mistä sinä tämän päättelit? En edes halua mitään isompia juhlia kunhan että hoivakodin puolelta muistetaan asia. Valitettavasti en usko, että välttämättä huomaavat koko asiaa.

Vierailija
10/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tämän päättelit? En edes halua mitään isompia juhlia kunhan että hoivakodin puolelta muistetaan asia. Valitettavasti en usko, että välttämättä huomaavat koko asiaa.

Pitäisköhän sun kysyä asiaa sieltä hoivakodista? Vaikka heti soitat ja kysyt?

Vierailija
11/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa olla vuorovaikutuksessa hoivakotiin silloin tällöin. Muutkin omaiset yleensä ovat.

Vierailija
12/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa olla vuorovaikutuksessa hoivakotiin silloin tällöin. Muutkin omaiset yleensä ovat.

Kyllä olen ollutkin. Monesti asioista mitä eivät ole hoitaneet tai huomanneet.

Vierailija
13/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko olla tästäkin. Mistä helvetistä kukaan täällä voi tietää mikä mutsis hoivakodin käytäntö on. 

Vierailija
14/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelit mennä käymään"? Onko vaihtoehto, että et menisi?!

Vierailija
15/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat onnittelevat hoitotoimien aikana ja omaiset järjestävät kakkukahvit. Laitos on laitos, ei koti eikä hyvinvointialueella ole varaa siihen, että järjestetään juhlia potilaille, joista suurin osa ei edes maksa kunnolla hoidosta.

Vierailija
16/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko olla tästäkin. Mistä helvetistä kukaan täällä voi tietää mikä mutsis hoivakodin käytäntö on. 

Et sitten jaksanut lukea otsikkoa ajatuksella. Kysyin miten yleensä huomioidaan. 

Ap

Vierailija
17/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ajattelit mennä käymään"? Onko vaihtoehto, että et menisi?!

Ajattelin mennä käymään juuri kyseisenä päivänä. En edellisenä enkä seuraavana. Asun kaukana.

Ap

Vierailija
18/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne siellä juuri kenenkään merkkipäiviä ajattele sen paremmin kuin mitään muutakaan. Niiden kyynistynyt näkemys liittyy vaan kusen ja paskan lappamiseen, toisaalta hyvä että edes siihen. Siitähän se liksa niille maksetaan.

Vierailija
19/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmissa hoivakodeissa muistetaan tarjoamalla ylimääräinen vaipanvaihto heti iltapäivällä kahvitilaisuuden jälkeen, jos omaiset ovat tuoneet koko talon väelle myös riittävästi kaakkua.

Vierailija
20/43 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat onnittelevat hoitotoimien aikana ja omaiset järjestävät kakkukahvit. Laitos on laitos, ei koti eikä hyvinvointialueella ole varaa siihen, että järjestetään juhlia potilaille, joista suurin osa ei edes maksa kunnolla hoidosta.

Hän on asukas hoivakodissa, ei potilas jossain laitoshoidossa. Ja hoivakoti kyllä saa rahansa vaikka osa siitä tuleekin kunnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi