Minkä ikäisenä vanhempasi kuolivat?
Kysely. Minkä ikäisenä vanhempasi kuolivat? Kuolinsyy?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli 54- vuotiaana syöpään. Isäni on 75- vuotias vanha ja sairas mies, mutta siis yhä elossa monien vaivojensa kanssa. Joudun monien syiden takia asumaan isäni kanssa ja tahtomattani toimimaan käytännössä jonkinlaisena omaishoitajana. Tämä kuormittaa hirveästi. Olen itse työtön ja kärsin mm. kovasta ahdistuksesta ja olen autismikirjolla. Sossu ei ole auttanut.
Voimia teille! Voisiko vanhuspalveluista saada apua? Olisitte oikeutettu kotihoidon palveluihin ainakin.
Tuontyyppisessä tilanteessa olevat epäviralliset omaishoitajat ovat väliinputoajia omalle jaksamiselle tarvittavan avun saannissa. Esimerkiksi vaikka juurisyynä uupumukselle on vanhemmasta huolehtiminen, se sivuutetaan kokonaan, ja uupumusta käsitellään muista syistä johtuvana, pahimmillaan pelkkänä laiskuutena. nimim. been there
Molemmat reilusti yli 90 vuotiaana. Samana vuonna; isi kuoli alkuvuodesta, äiti meni perässä alkusyksystä.
Isä 56 vuotiaana aivoverenvuoroon. Äiti onneksi elää, on 68 v.
Itsellänikin on aivoaneurysma (olen 42 v) sukurasitteena, ei elämäntavoilla hankittu (elän terveellisesti). Toivon eläväni pidempään kuin isäni, että saisin nähdä lasteni kasvun.
Vanhemmat vielä elossa 52v ja 54v
Äidin vanhemmat 60v ja 64v, molemmat menehtyi sairauteen.
Isän vanhemmat 78v (elossa) ja 61v menehtyi sydänkohtaukseen.
Isä kuoli 94 v., äiti kuoli 90 v. heillä oli vuosi ikäeroa.
Helsinkiläinen kirjoitti:
Isän vanhemmat 78v (elossa) ja 61v menehtyi sydänkohtaukseen.
Kolme isovanhempaasi menehtynyt noin kuusikymppisenä. Melko "nuorena" voisi sanoa.
Monisairas isä 68 v. Äiti 80 v Alzheimer & sydänkohtaus.
Äiti ja isä kuolivat molemmat 71 vuotiaina. Isällä oli haimasyöpä (oli kaljamies) ja äidillä keuhkosyöpä, vaikkei ollut ikinä polttanut tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Isän vanhemmat 78v (elossa) ja 61v menehtyi sydänkohtaukseen.Kolme isovanhempaasi menehtynyt noin kuusikymppisenä. Melko "nuorena" voisi sanoa.
Niin on 😕 äidin vanhemmat en oo koskaan nähty. Kuollut ennen ku synnyin..
Isäni kuoli 37-vuotiaana keuhkoveritulppa, äiti 56-vuotiaana syöpä.
Kahdenlaisia vastauksia, toiset on ymmärtäneet kysymyksen oikein ja toiset väärin.
Äiti kuoli syöpään ollessaan 66v.
Isä kuoli 62 v syöpään,
äiti 93 v vanhuuteen.
Isä 41v autokolarissa, äiti 85 v syöpään
Isä kuoli 64-65v kurkkusyöpään 80-luvulla. Äiti elossa 73v.
Alle 60- ja alle 70-vuotiaina. Syöpä molemmilla.
Isä kuoli 60 vuotiaana, keuhkosyöpä. Äiti elää 82 vuotias, on selättänyt syövän, infarktin ja tukoskin oli päässä, edelleen asuu itsekseen, ei mitään ongelmia.
Eiköhän se ole kaikille selvää ettei muutaman kymmenen ihmisen kokemukset vanhempien kuolemasta nuorella iällä riitä tekemään siitä hyvinkin yleistä asiaa.