Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla juhlapäivät joskus töitä

Vierailija
23.12.2022 |

Miten teillä on määrätty milloin on työvuoro esimerkiksi jouluna/uutenavuotena/juhannuksena ja milloin vapaa.

Itse olen aiemmin ollut työpaikassa, jossa oli lähes arpapeliä, miten vapaat osuivat. Esimerkiksi saattoi olla jouluna jouluaatto aamu, joulupäivä vapaa ja tapaninpäivä ilta. Tai sitten joskus oli pelkästään yksi työvuoro, esimerkiksi joulupäivä-tapaninpäivä yö, jolloin ei oikein pystynyt tekemään kuin aattona jotain reissua. No vaihdoin työpaikkaa ja nyt on käytännössä aamua ja iltaa niin, että aina koko juhla-aika on samaa. Eli joka kolmas vuosi on kokonaan (aatonaatto-tapaninpäivä) vapaa ja sitten kahden vuoden ajan joulu töitä, toinen aamua ja toinen iltaa. Näin on kuulema työntekijöiden toive aikoinaan ollut ja on jäänyt tänne pysyväksi käytännöksi...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala. Vuorot on miten sattuu. Nyt pitkästä aikaa koko joulu vapaata eli viisi päivää vapaata.

Vierailija
2/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotellen oltu jouluna töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vapaaehtoinen joulun, yms vuoroihin. Vapaaehtoisia on useampikin. 

Vierailija
4/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli enemmän kiertävästi, kun  koko joulun ja loppiaisen välillä oli enemmän vuoroja, joten usein oli joko joulu töitä tai vuodenvaihde+ loppiainen. Mutta sittemmin vuoroja on ollut vähemmän koko vuodenvaihteessa, joten ne on tehnyt se tai ne, joille se sopii ja ne jotka haluaa vapaata ovat sitä saaneet. Kyse on just sopivan kokoisesta työyhteisöstä, että asiat sujuu melkoisen mutkattomasti. 

Vierailija
5/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan keskenämme. Meillä on useampia, jotka haluavat tehdä pyhälisillä töitä, joten noista syntyy ihan kilpailua välillä. Itse olen kohta 10 vuotta tehnyt kaikki joulut, juhannukset, pääsiäiset jne töitä ja toivon ettei ikinä tule mitään muutosta tähän (kiertävää systeemiä tms).

Vierailija
6/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olen joulun töissä. Ei stressiä kinkun paistosta, sähkökatkoista, joka paikkaan juoksemisesta kylästä toiseen, ja tilipäivänä sitten ihan kiva kun saa muutamia satasia enemmän. Töissä menee menee myös uusivuosi ja loppiainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän