Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¨¤¨¤ MAALISMASUJEN MAANANTAI ¤¨¤¨¤

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin piiiitkästä aikaa tänne kirjoitan... Lueskellut kyllä olen noita teidän juttujanne mielenkiinnolla! :) Anteeksi vain siis tällainen hitauteni.

Vaunuista ollut puhetta. Me sitten päädyttiin ostamaan Emmaljungan Edget sillä taittuvalla (Classic) rungolla, ei siis heittoaisaa. Ollaan molemmat sen verran lyhkäsiä, että aateltiin, että tuo Classic ois parempi meille. Joulun aikaan sitten haetaan ne liikkeestä. Joutuvat kyllä siltikin odottamaan vielä reippaat kaksi kuukautta, että pääsevät käyttöön.

Turvakaukaolksi aateltiin ostaa Gracon Logico S (se on uudempi versio autobabysta. Tosin olen kuullut, että siinä olisi aika lyhyet vyöt lapselle. Siis, että isompikokoinen lapsi ei kovinhyvin talvikamppeissa mahtuisi vöihin. Mimmosia kokemuksia teillä kanssaihmisillä on? Pitääkö paikkansa? Jos pitää, niin sitten päädymme kyllä Britaxiin...

Leanna kyseli viikonlopun pinossa gallupia vauvan painoarvosta, jos rakenneultra tehtiin viikolla 19-20... Meille tehtiin viikolla 20 tasan, jolloin vauva paino ruhtinaalliset 425g!! Mulla masu jo nyt ihan valtava (huomenna seuraava neuvola, saapa nähdä, mikä on sf-mitta...). Tosin ultraaja meinasi, että laskettuaika voisi olla viikkoa aikasemmassa, muuta ei alkanut sitä enään muuttelemaan, koska oltiin jo puolessa välissä raskautta. Aloin jo huolestua, että minkähänlainenhan jättiläinen sieltä on tulossa ja ennen kuin ultraajalle (=kätilö?) kerkesin " huoltani" kertomaan hän rauhoitteli, että ei varmaankaan mikään jättiläinen ole, ennemminkin oletti, ettei tämä raskaus mene yliajalle. Hyvä vain, jos ei mene. :)

Joskus kyllä mietin, että onkohan tuolla sittenkin kaks potkimassa, koska masu on jo aikamoisen suuri! Liekkö sillä mitään merkitystä, että istukka on etuseinämässä ylhäällä? En tiedä. Parempi näin, että jotain elämisen merkkiä ja mahan kasvua, entäkö epätietoisuutta.

Juuh. Tämmösiä siis meidän arkeemme. Koitan jatkaa työskentelyä.

-Utukka rv 23 (ohhoh! jo noin paljon...:)

Vierailija
2/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa olla vähän vatsatauti olo nyt itselläkin, lapsillahan meillä on ollutkin.. Nyt vaan ei jaksais itselle sellaista!

Zeldatar: Sitäpä minäkin lääkärille tuumailin, että kun edellinen synnytys oli aikas nopea enkä ehtinyt saada kuin kohdunkaulapuudutteen, hyvä sekin varmasti mutta ei ehtinyt auttaa oikein eikä ehditty sitä lisätä joten puudutteen vaikutus oli nolla.. että mitenköhän se sitten pystyttäis takaamaan että saa epiduraalin esim... Lääkäri sanoi vain, että seurataan nyt tilannetta sinne yli rv30 ja ollaan äitipoliin hyvissä ajoin yhteydessä ja suunnitellaan sitä kautta, oisko sitten pahoissa tapauksissa käynnistys edessä?

Jouluostokset ajattelin tehdä niin että suunnittelen hyvin jo tässä kotona, mitä kenellekin ostan ja sit miehen kans kaksistaan mennään yhteen tavarataloon josta saadaan varmasti kaikki.. ei auta kuin istuskella välillä ja juoksuttaa miestä;) Jos nyt niin pahat kivut taas ettei jalat liiku niin lahjat jää ostamatta! Toki mies sitten voi jotain käydä ostamassa siinä tapauksessa ihan yksinkin..

Nyt pitää lähtee lepäileen, tulee jotenkin heikko olo kun on kauan ylhäällä..

Sinna rv23+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kilometriviestin ja sitten se katos! Plaah.

Viikonloppu meni taas ulkotöissä. Ne olis kohta ihan valmiita ja nyt on hevosilla paikat kunnossa ja siirrytään sisähommiin. Tytölle pitäisi nimittäin huone rempata (no, tapetoida ja sisustaa) jotta hän pääsisi omaan huoneeseen hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa.

ZELDATAR:

onkos teillä poni kotosalla vai jossain hoidossa? Meilläkin tyttö aina välillä hinkuu ratsastamaan, mutta eipä itselläni ole kovasti motivaatiota lähteä mahan kanssa lyllertämään. Ja etenkin kun saa ihan tarpeeksi lyllertää jo ruokkimassa ja muuten hoitamassa hevosia. Viikonloppuna olen varmaan pari tuntia yhteensä hiippaillut varsan perässä kun se arkana tyyppinä ei anna laittaa riimua tai madottaa... Hohoijaa.

MASULI68:

Eilen isänpäiväkaffella mun iskä (joka ei näe mutta tuntee kuitenkin) halasi mua ja huokaili taas kuinka mä olen paisunut. Taputin sen omaa elintasokumpua ja sain isän hiljenemään ;-D

LEANNA:

Mä olin ultrassa 20+0 eli viime viikolla ja vauvan painoksi arvioitiin 380g. Ei mitään puhetta tosin ollut syntymäpainon arviosta.

Ultrataan sitten vielä kertaalleen vkolla 37 kun tehdään synnytystapa-arvio. Ehkä silloin saadaan jotain arviota syntymäpainostakin.

Menevätkö muut viime metreillä ultraan? Ja miksi? Mulle tää ultra tehdään siksi että eka synnytys oli tosi nopea (4h) ja voi olla että lääkärit haluavat valvotusti käynnistää tätä seuraavaa. Itseäni nimittäin vähän hirvittää, että miten me ehdimme sairaalaan jos tämä pikkukakkonen tuleekin tuplasti nopeammin!

Tämmöisiä täällä tänään,

Telma ja mahassa mylläävä 20+5

Vierailija
4/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ostin tuon turvakaukalon tulevalle pojalle .Kyllä niissä vöissä riittävästi pituutta on. =) Kätevä kaukalo ja ne viispistevyöt. Meillä värinä Metropolitan.

Eve -71 ja napero 23+

Vierailija
5/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G; siitä ultra painosta

Me käytiin hirmu aikaisin, eli 18+2 oli merkattu ä-korttiin rakenneultra-ajaksi. Mihinkään se tätsy ei sitä painoarviota kirjannu joten kummallekaan ei jääny se kauheen hyvin mieleen. Jossain reilun 200g;n tienoilla se sillon oli..kai.

Ihanan paljon on tullu asiaa tuonne koirakeskusteluun - hieno homma!! Mä kamppailen täällä ajurin kanssa, se mokoma louskutti siis jänöä 8 TUNTIA toissapäivänä - ja eilen oli käpälät niin arat ettei päässy edes sohvalle nostamatta. Tänään roikottaa etukäpälää, ja sieltähän löytyyki isosta anturasta pienen pieni punanen hankauma (siis about puolikkaan pikkurillin kynnen kokonen!!). Ja se on NIIN kipee ettei mitään rajaa - varsinainen marttyyri :) laitoin Terra-Poly vettiä ja sukan päälle...kesti sitten n.3minuttia. Plääh..tuo aina liiottelee saadaksee lisää huomiota, lenkille lähtiessä ei muista koko käpälää!

Kattelin niitä Oran vaunuja netissä...vaikutti tosi hyviltä, vaan täältä ei löydy yhtään jälleenmyyjää jolla pääsis käymään renkaita potkimassa :( kirottua..lähin tais olla Lahdessa. No, katotaa mitä lastentarvikkeesta löytyy ja funtsitaa sitte mitä tehdään.

Mun oma napaseni on taas kasvanu, hassua. Sunnuntait on meillä se päviä kun vko vaihtuu, ja sillon aina kaivetaa vau-kirja esiin ja luetaan mitä viikolla tapahtuu masussa, lisäks tiirataa netistä pampersin raskauskalenterista mitä on odotettavissa vauvalle ja äidille :) sunnuntai on kiva päivä.

Uskaltauduin varovasti vaakaan aamulla, kun muistin että torstaina olis taas neuvola..ooh, ei ollu kun YKSI kilo enemmin kun kolme vkoa sitte! Vautsivau, ehkä mä onnistun sittenkin pitämään tän nousun ees vähän kurissa (hope so).

Kyl maar, mies tykkäs kauheesti isänpvä lahjastaan ja ihaili kaikkia tavaroita haltioissaan - söpöä.

Mut nyt täytyy lähtee valumaan kaupalle...nälkä on ja kaappi tyhjä, ja toi koirakin tuli viereen roikottamaa käpäläänsä surkeen näkösenä..ei sais nauraa sille mut :D niin säälittävä niin säälittävä..

Tappert ja Puksu 23+1

Vierailija
6/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli piiiitkäään odotettu neuvolakäynti. Kaikki oli ihan niin kuin pitääkin. Vaakakaan ei edes hajonnut, vaikka eilen söin mielettömästi voileipäkakkua (Hk-sinisestä tuli muuten tosi hyvä täyte...kokeilkaa ihmees!!) ja kääretorttua... No paino oli noussut 420 g/vko. Ei siis kauheesti, kun esikoista odottaessani se nousi 800-1200g/vko... Olen siis tosi onnellinen tuosta! Hemoglobiini oli laskenut 142:sta 121:een. Ajattelin siirtyä rautakuurille, kun noita Obsidanejakin näyttää tuolla kaapissa vielä olevan. Eihän siitä mitään haittaakaan ole, varsinkin kun väsyttää aika lailla... Pikku asukki tuolla masussa tervehti meitä neuvolassa. Piti meinaa sellaista liikettä, ettei sydänääniä saatu kuulumuaan kuin hetkeksi kerrallaan. Heh!! :) Mutta vahvat olivat äänet, silloin kuin kuului. Sf-mitta oli 17,5. Se menee keskikäyrällä. Esikkoa odottaessa kaikki mahdolliset käyrät menivät yläkäyrän yläpuolella... :/ Hyvä siis näin! Verenpaine oli aika matalalla ja pissassa oli leukkarit kohdallaan. Ettei vaan olisi taas virtstietulehdus piilevänä?! Pitää siis kipaista joku aamu labraan bakteeriviljelyn kanssa. Näitä nyt sitten seuraillaan...

Meidän kunta ei tarjoa rakenneultraa. Pitänee siis mennä yksityiselle, jos haluaa siihen!! Toisaalta minusta olisi ihan mielenkiintoistase nähdä, kun esikkoa odottaessani siellä käynyt. Toisaalta taas toi sukupuolikin kiinnostaisi. :)

Sain muuten lääkärin kirjallisen suostumuksen tuohon tuberkuloosirokotteeseen... Olihan se vähän kahden vaiheilla, mutta onneksi onni kääntyi puolellemme. Asumme n. 4 km päässä Itä-rajalta ja meillä on jonkin verran venäläisiä perhetuttuja ja ystäväperheitä, joita tapaamme aika säännöllisesti. Siis tavallaan kuulumme tuohon riskiryhmään... Minusta se uusi käytäntö on aika outo! Mielestäni synnärillä jokainen voisi valitakysyä haluaako sen lapselleen vai ei. Se on ihan eri asia esim. Länsi-Suomessa asuville, kuin täällä meillä päin!! Esikoiselle ei ainakaan ollut mitään haittaa kyseisestä rokotteesta...

G: Tarjoaako kuntanne rakenneultran? Vai pitääkö teidän käydä yksityisellä?

Täällä oli puhetta valkovuodosta ja liitoskivuista... Minulla on kumpaakin. :) Valkovuotoa on todella reilusti ja se on erittäin vetistä. Se on erittäin ärsyttävää, varsinkin öisin. Öisin sitä tulee vielä enemmän ja joskus heräänkin siihen kun pikkuhousut kastuu. Pikkuhoususuojista en yhtään välitä, kun ne hautoo. ja sit kun ne hautoo niin rupeaa kutittamaan. Kyllä on vaivaa monenlaista...

Liitoskipujakin on. Tällaisia kipuja mulla oli esikkoa odottaessani vasta ihan viime metreillä... Mutta kai mä selviän! Taitaa mulla olla kyse tuosta lantion löystymisestä ja siitä kun edellisestä synnytyksestä kun on niin vähän aikaa, niin keho ei ole vielä kerennyt palautumaan kunnolla. No lenkkeillessäni vaapun kuin vanha pingviini. Menokin on yhtä hidasta kuin iäkkäillä mummoilla. Miehenikin 88-vuotias mummo kävelee ripeämmin kuin minä! :)

Eilisestä päivästä selvittiin kunnialla. Anoppi kävi kahvilla miehensä kanssa. Kävimme myös hautausmaalla " tervehtimässä" mieheni isää, joka ei nyt sattuneesta syystä päässyt meille tulemaan. Olihan se kivaa, että joku kävi, kun miehelläni oli ihka ensimmäinen isänpäivä... Taidankin hipsiä tästä kohta tuonne jääkaapille herkuttelemaan voileipäkakkua! Käretorttu syötiin eilen. Plaah! Se ois niin hyvää...

Poika on taas flunssassa! Yritti nukkua äsken pihalla vaunuissa, muttei siitä mitään tullut. Hän yskii koko ajan ja piti hänet hakea sisälle. Saapi nähdä mitä tästä päivästä tulee, kun hän ei suostu jostain syystä nukkumaan sisällä?!?

Mutta nyt pitää menne, pojalla on kakat housussa. Ei kun siivoamaan... :/

Hanna rv 22

Vierailija
7/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kähisevä maalimasu. Soitin terv.keskukseen ja sain kuin sainkin ajan lääkärille. Ei ollut vapaita aikoja, mutta täti puhelimessa oli niin huolissaan, että ymppäs mut johokin väliin (keskusteltuaan ylilääkärin kanssa). Oli ihan eri ääni kellossa kun viikko sitte. Olisinkin eilen mennyt Mariaan, mutta Isänpäivää en viitsinyt siihen tuhlata.

G: Helsinki tarjoaa rakenneultran. Meillä ei vaan mainittu vauvelin painosta yhtään mitään.

Tappi: taitaa koirat olla kuten lapsetkin, hirvee itku pienestä nirhaumasta, mutta leikin lomassa ei kipua muisteta.

Nyt meen nukkumaan, kun on nuo yöt olleet hieman katkonaisia.

-m- ja Hippu rv 23+5

Vierailija
8/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuun tapaan, pojat päikkäreillä ja tää äiti koneella :)

Isänpäivän kunniaksi meidän mahan asukki päätti eilen potkassa ekan kerran isillekkin :) Tähän saakka potkinu tuonne ihan alas kohdistunut, varmaan häpyluita koputellut ja istukkaa vaan, sillä ei ole tuntunut liikkeet vatsan päältä kovinkaan hyvin! Mutta eilen sitten kaiketi kääntyi joksikin aikaa toisteppäin ja potkaisi muutaman kerran oikein mojovasti tuohon navan yläpuolelle... ja se kyllä sekä tuntui että näkyi!!! Oikein maha velloi :)

Nyt sitten taas varmaan toisteppäin kääntynyt, sillä potkii taas luita....

Meillä kaupunki tarjoaa vain yhden ultran, joko niskapoimun tai rakenne ultran. Itse saa valita. Me ollaan käyty aina siinä rakenne ultrassa...

Painoa en taaskaan tajunnut kysyä ja sitä meille ei erikseen ultraaja sanonutkaan...

Mutta koska mulla ollut ne sokerit tarkkailussa kaikissa raskauksissa (siis ihan raja-arvoissa pysyneet, ainoastaan paasto ollut lähellä sitä mitä saa olla) + silloin sokerin rasituksessa ollut hieman yli sen mitä saa olla niin olen päässyt aina sinne vk: 37 tuntumissa tehtävään synnytystapa-arvioon :) Eli me pääsemme sen 2 kertaa ultraan :)

Se synnytystapa-arvio kyllä kiva, kun saa vähän tietoa tulevasta.

Mulla eka synnytys siis käynnistetiin, mutta varoittelivat etten kamalan pitkiä odottelisi sitten toisen kanssa, koska synnytys oli ensimmäiseksi nopea: 5,5 tuntia.

Toinen käynnistyi ihan itsestään ja kesti 8 tuntia...

Nyt sitten jää nähtäväksi vieläkö synnytykset pitenee vaiko nopeutuu.

Ensimmäinen oli hieman yli 4kg ja toinen reilut 3,6kg. Se mulle sopisi, että lapsen koko aina pikkasen pienenisi :) :)

Pitäisi huomenna viedä labraan pissanäyte. Mulla joku tulehdus (ilm. oireeton virtsatietulehdus mitä seuraileevat...) viime raskadessa sain saman vaivan keskiraskauden kohdalla ja hoidettiin lääkkeitse se pois sitten viimesillä viikoilla. Nyt tää ollu jo alkuraskaudesta saakka. Ilmeisesti eivät anna lääkkeitä, koska todennäköisesti uusiutuisi kuitenkin ja haittaa ei kuulemma ole, kunhan ei ala supistella suurissa määrin... Ensiviikon keskiviikkona olisi lääkärineuvola ja sinne pitää ne tulokset saada. Oon vaan niin lahopää, että aina aamulla kerkeen käydä vessassa, ennen kuin muistan et se näyte piti ottaa.

Mutta nyt tirsimään, että taas jaksaa illan :)

t. K@tju ja mahanasukki rv: 23+5

Vierailija
9/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mietimme silloin viime talvena noita Oran vaunuja. Hyvällä ystävälläni ja serkullani on ne ja ovat kovasti kehuneet (paitsi serkulle oli tullut aluksi ns. maanantaikappale, niin runkoon tuli ruostetta ja lähettivät ne sitten tehtaalle takas ja sai uudet tilalle ja pehmeä kantokassi on kuulemma tosi pieni. Mutta niinhän ne aina ovat). Ne sitten jäi hankkimatta, kun ei ollut jälleenmyyjää täällä päin Suomea. HARMI!! Niissä on hinta-laatusuhde kohdallaan ja kankaat ovat hyvälastuisia. En sitten tiedä minkälaiset ne ovat työntää, kun en ole kokeillut edellä mainittuja vaunuja... Kai ne on ihan hyvät, eiväthän kaverini olisi niitä muuten kehuneet. :) Selailin niitä netistä ja niissähän on tosi kivoja värejä tarjolla...

Vierailija
10/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällee lomalla on niin kauheen tylsää (kuinka selvitä äitiyslomasta ennen synnytystä??!!)...

HANNA_N;

Älä luota siihen että ultrassa näkisit sukupuolen, saati että se sulle kerrottais! Meillä oli niin huono kuva etten itse tajunnut siitä mitään, lääkäri ilmeisesti tajus, mutta eipä sekään mitään sanonut.

MASULI;

Meillä tuo ajuri on niin herkkis..ollu aina. Se on jotenkin niin " ihmismäinen" - osottaa mielipiteensä ihan suoraan ja osaa tosiaan liiotella. Ulkona tarhassa palelee -> tärisee ja nostelee etukäpäliään, tekee saman vaikka olis kesällä ulkona helteessä, kunhan vaan joku huomais ja päästäs sisään. Ruokaa kerjätessä vetää posket lommolle ja napittaa suklaasilmin pää polvella..eikä silti saa mitään njähnjäh.

G ultrista;

meillä oli se valinnainen, yksi ultra kunnan puolesta - joko np- tai rakenne. Käytiin np-ultrassa kunnan piikkiin (no, maksohan se sen polimaksun verran), ja sitten yksityisellä rakenteessa.

(.) mistähän mahtais johtua, kun vasemman rinnan alapuolella tuntuu ihan kuin olis elohiiri, iiiso elohiiri, puolen kämmenen kokonen alue ikäänku puutuu ja siinä tuntuu sellasta elohiirimäistä kutitusta - työntyyköhän jotkut sisäelimet sinnepäin tai jotain? Tää on tuntunu jo ainaki viikon aina sillon tällön - outo.

Potkuja tunsi mieskin eilen tosi ylhäällä, aiemmin on tuntunu aina tossa alavatsan keskitienoolla, jommalla kummalla puolen, mutta nyt tais olla kaveri pää alaspäin kun potkuja sateli navan YLÄpuolelle, pari sormen leveyttä navan yläpuolella oikein näky kun potku osu. Hurjan korkeella!!

Ja arvaatkaa mikä " nolo" vaiva mulla on, tai no, nolo ja nolo..en tiedä millaset alushousut pitäis olla, kun välillä tuntuu että nivustaipeet hiertyy verille asti. Ei aina, mutta välillä. Saman malliset pikkarit on ollu käytössä kaiken aikaa, ja välillä hiertyy tosi tuskallisen kipeiksi nivuset, ja välillä ei ole viikkoihin mitään! Tosi tuskallista kun heti aamusta alkaa tuntua ettei voi edes kävellä kun polttaa ja hiertää - todella NOLOA!!

Nyt tää noloilija lähtee tekemään lasagnea, ja sitten naapuriin kattomaan tylleröistä (½v.) :)

Tappuli ja Pukkeli

Vierailija
11/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivä meni appivanhempien luona, jossa olikin sitten isompi porukkaa koolla. Samalla porukalla lähdetään myös pohjoiseen pidennetyn viikonlopun viettoon.

Ajattelin lisätä tähän hanhien ja lampaiden jalkojen luetteloon vielä hirven kylkiluut ja selkärangan, jotka minulla on nyt tuolla uunissa :D Niihin jäi vielä lihaa joten leivinuunissa ne kypsenee sopivasti, että lopun lihan saa irti. Kuulemma näistä paahdetuista luista sais vielä hyvän lihaliemenkin, mutta kun tuo reissu odottaa niin pitää kahtoa, jos joku pilkkois ne mulle tuonne pakkaseen, kun en nuita tuon kokosena viittis pakkaseen tunkea.

Joku kyseli ultrista... Kunta tarjoaa täällä nt- ja rakenneultran.... ja minulla kun tuo istukka on tuolla kohdunsuunpäällä tai ainakin turhan lähellä niin viikolla 30 pitää ultralla varmistaa missä istukka on. Neuvolassa päättävät missä ultra tehdään. mutta jos en pääse OYS:n ultraan, niin keksin kyllä jotain oireita joi lla saan sinne lähetteen... oli meinaan sen verran epävarman tuntunen toi meidän neuvolalääkäri, että sen tutkimuksiin en luota sitten pätkääkään!

Viimeisimmän ultran mukaan, joka tehtiin tasan viikolla 22, meidän poitsu painoi silloin 411 g.

Tämän päivän olen touhuillut sekalaista, reissua varten pitää pestä vaatteita ja etsiä itselle sopivia vaatteita :D Onneksi yksi pitkä talvitakki vielä menee, joten sitä ei tarvi alkaa ostelemaan kiireessä... tosin anttilan ale-luettelossa oli pitkä takki, joka maksoi vain 20 e ! Se olis oikein hyvä väliaikaistakiksi.

Vaunuja en ole katsellut, ehtii vielä myöhemminkin, netin kautta ei saa oikein selkeää kuvaa siitä millaiset vaunut on käytännössä, luultavasti tulee jotku perusvaunut, joissa on kunnon renkaat, täällä sivummalla asuessa tarvii kunnon kulkuvälineen. LIsäksi pitänee autoon ostaa jotku pikkurattaat, kun ei taida tukeva ratas sitten olla sellainen autossa sujuvasti kulkeva tapaus....

hauskaa päivänjatkoa...

t. punkeli rv23

Vierailija
12/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPERT:

toi ny mitään noloa ole jos kalsarit ei sovi! Mua kiristää mahasta kaikki housut, alkaarit, sukkikset yms. vaikka olis kuinka mammamallia.

Taannoin siskontyttöni 18 vee valitti kun hänen stringit on pepun välissä ja kysyin että eikös ne nyt aina ole siellä (joo, joo -en käytä stringejä). Sain mulkoiluvastauksia ;-). Sitten sanoin, että mulla ei kyllä oo kun on niin megalomaanisen kokoiset ja tyttö kysyi multa ihan silmät pyöreinä että ai sellaisia kuin Bridget Jonesilla. Totesin vaan, että ei kun vielä isompia ;-D. Meinas likka pyörtyä, mutta minkäs teet. Pienempiä en voi käyttää, koska alavatsaa kiristää normaalikokoiset ja mammamalliset eivät ole mitään ihan stringejä. Tää vois kans olla aika noloa, kun narulla roikkuu megapöksyjä!

Vierailija
13/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai ja uusi raskausviikko! Nyt kasassa 24+0, niin ne viikot vierii nopeaan. Ystäväni sai viikko sitten tytön, ja meistä onnellisista tulee toiset kummit :)) Eli jos me teemme kolmannen pojan, niin onpa ainakin kummityttö, jes! Nyt kun ystävä sai lapsen niin oma vauvakuume senkun kasvaa! Haluaisi jo sen oman nyytin syliinsä..odottavan aika on pitkä.

Vauva potkii todella tomerasti! Ihanaa, kun tuntee oman pienen kullan möyrivän mahassa. Muutenkin olen voinut hyvin. Kävely kyllä täälläkin on jo lähennä hidasta eteenpäin menoa. Reippaasta kävelystä ei saa muuta kuin häpyluunsa ja vatsansa kipeäksi! Pahoja liitoskipuja en vielä kärsi, mutta maatessa ja kylkeä kääntäessä jo aristaa, muttei vielä pahasti.

G: Meillä on viime keväiset emmaljungat, calssic. ei siis heittoaosaa. Niin vähän tuota työntösuuntaa vaihtaa, että päättelimme, että silloin harvoin voi nostaa koko koriosan ympäri. Myimme tuolloin kaksostenrattaat, Orat pois ja ostimme yhden lapsen vaunut. Olimme tyytyväisiä Oraan (jos joku harkitsee, niin suosittelen), ja olemme kyllä olleet tyytyväisiä emmaljungaankin. Yritämme pärjätä nyt yhden hengen rattailla ja seisomalaudalla. Esikoinen on vauvan synnyttyä 3v8kk (uskon, että kävelee itse pitempiäkin matkoja) ja keskimmäinen sitten 2v (toivon, että seisoo seisomalaudalla). Katsotaan miten menee.

Mutta nyt pojat TAAS tappelevat, mentävä.

Caius ja ilona 24+0

Vierailija
14/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrista oli kyselyä. Meillä kaupunki tarjoaa alkuraskauden ultran, eikä muita. Olen kuitenkin menossa ultraan rv 28, kun istukka osittain kohdunsuulla ja rv 37 menen äippäpolille ultraan, katsotaan vauvan kasvua, kun viimeksi oli ongelmia istukan toiminnassa ja synnytys käynnistettiin rv 39+4.

Olen nauttinut pojan kanssa vapaapäivästä, ollaan ulkoiltu ja nukuttinpa uhdessä päikkäritkin. Nyt pitäis rueta syömään. Kuivaksi opettelu on sujunut melko hyvin, äsken tosin tuli vahinko keittiön matolle :(.

Eilen näki mieskin kun tiitiäinen potkutteli, naureskelin vain, että kylläpä se nyt hiljaa potkii, yleensä potkii kovempaa :). Prejantaina olis se kauan odotettu neuvola. Tovottavasti nää menkkamaiset kivut ei ole availleet paikkoja..

Nyt syömään.

möhkis ja tiitiäinen 21+3

Vierailija
15/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin saikkua tuli loppuviikko. Ja lisää pitää kortisoni-inhalaattoria imeä. Lääkärin mukaan jokin tulehdus, mutta ei vaadi antibiootteja. Onneks. Ihan en ymmärtänyt mitä doktoori selosti, kun äidinkielensä ei ollut suomi. Ja saikusta kysyi, että haluatko, mua sitten tympii toi kysymys, hänhän se lääkäri ja asiantuntuja on, en minä. Yleensä raskaana oleville mätkäytetään saikkulappu kysymättä mitään.

Voisin noihin " outoihin" ruokiin lisätä vielä yhden, mutta ehkä sitten myöhemmin, kun olette tottuneet näihin meikeläisen menuihin. Eipä toi hirven selkäranka kuullosta pahalle, mahtaa tulla hyvä liemi.

Alushousuista. Löysin tyttöä odotelessa Stokkalta Sloggin stringit (mä oon stringifani), mutta niissä on kuitenkin korkea masuosa ja sivultakin ne on leveät. Niissä on edessä tuplakangas eli pitäis olla jotain tukeakin. En muista mallia, mutta niitä olen nytkin käytellyt.

Nyt laittamaan miehukselle kanakeittoa ja juustoleipiä.

Mukavaa viikonalkua maaleille.

-m-

Vierailija
16/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jatkoa oudoille ruoille..ei toi hirvi missään muodossa ollu outo, mulla tulvii pakastin aika-ajoin hirveä, tällähetkellä taitaa olla kyllä hirviöt syöty..*odottelee lihanjakopäivää* Masuli varmaan aikoo tehdä jotain munuaispiirasta tai täytettyä lehmän pötsiä - jamiii. *virn

VAUNUSTA VAIPPAAN..

Sitähän mä vaan tulin niinku utelemaan, että onko täällä kestovaippa-ihmisiä? mä olen lukenu ja lukenu ja yrittäny tajuta kaiken (toivotonta) kestiksistä..aion kuitenkin sinnikkäästi muutamat vaippamallit väsätä ja kokeilla - eikai se niin tolkuttoman vaikeeta VOI olla. Haaveena olis käyttää kestoja aina kun mahdollista ja kertakäyttösiä sitten esim matkustaessa tms..paitsi ettei me matkusteta, kuitenkin. Jos " harrastajia" löytyy ni vinkkejä siitäkin aiheesta..kaavoja vaipoista yms...tänne nyt heti välittömästi.

Kestovaippainfosta netistä löytyy jos jonkinlaista jos kiinnostaapi..siellä mä oon kahlannu ja yrittäny tajuta..vaan kun tuppaa menemää sekasin kaikki kuivaliinat ja sisävaipat ja ulkokuoret ja villikset ja vaippahousut...jösses että nekin voi olla monimutkasia kapistuksia!

Huomenna mennään koeajamaa vaunuja :D jeejee..*innosta täpinässä* kauheesti muakin kiinnostas ne Oran vaunut, tottakai kun ei täälläpäin sitä jälleenmyyjää ole - jos olis ni tuskinpa kiinnostas - joopajoo.

Nyt tää alkas niinku kerätä listaa vaunuasioista vanhoista pinoista...

Tappuliini ja potkuri-Puksu *ei siis mikää potkukelkka vaan potkija..niih*

Vierailija
17/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappi: kyllä mä teidät sitten iloisesti yllätän (keitetyllä possunpäällä tai jollain) kjäh, kjäh ;))

Asiaa: mun käly on vihkiytynyt kestoilija ja hän kehuu babyidean sivuja. Yks vinkki: niitä pitää ainakin pestä useamman kerran ennenkun kunnolla imevät. Mulla on yks kestovaippa, mutta olen niin huono pyykkäämään, että on käyttö jäänyt vähiin. Ajatushan on mitä mainioin, kyllä tota roskamäärää kertyy tässä maailmassa. Mutta käy kattomassa

www.babyidea.fi

Sieltä kuulemma ainakin saa hyviä neuvoja ja opastusta.

-m-

Vierailija
18/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopas joo .. Mäkin kirjoittelin pitkät tarinat jo aikaisemmin illalla, mutta jonnekin katosi se kirjoitus (?) Kurjaa tuollainen, mutta koneet on koneita, ja bittimaailma on bittimaailma :-))

Suoraan suomeksi sanottuna ' veetuttaa' olen kärsinyt lauantaista lähtien kovista liitoskivuista, siis aivan kamalista sellaisista. Vasen nivunen, reiden etupuoli, reiden takapuoli, alaselkä ym niin samperin kipeitä, että istuminen ja kävely + sängyssä kääntyminen työn ja tuskan takana. Olenko ainut jolla on kovia liitoskipuja ? Kertokaas tyhmälle, että mitä liitoskivut sitten on, kohtuko kasvaa, vai paikat löystyy ... Plaah voi kun kipu pian loppuisi niin kurja olo on. Tämä on siis tuplasti kamalampaa kuin pahoinvointi.

Mulla on masukin kasvanut hurjasti, ja eilen suihkun jälkeen huomasin kolme punaista pitkää viivaa masussa, ja eikös ne ole niitä r-arpia ? Olen rasvannut ihoa hyvin ja päivittäin, mutta tänään ostin aloe vera baby-öljyä ja käytän nyt sitä. Reisiin on tullut sellua myös. Mikäköhän siihen auttaisi, nyt en voi edes jumpata, kun on näitä kipuja.

Tappi: Paino oli noussut vain kilon neuvolassa. Wau-todella hyvä, saas nähdä millaiset luvut se meidän painonvartija saa ensi keskiviikkona. Mua ei steressaa juurikaan paino, mutta se hoitaja :-))

Masulille: pikaista paranemista ! Kyllä välillä vaikuttaa siltä, että siellä kirjoittelee ' gourme kokki ' Me täällä tehdään ihan Matti&Maija Meikäläisen ruokaa ja välillä olisi ihana repäistä ja tehdä jotakin todella extremiä ..

Telma: Ihanaa, joku toinenkin käyttää sellaisia mummo-alkkareita :-)) Meillä mies aina kiusaa, että jätetään alushousut alakerran kuivaushuoneeseen kuivumaan, ne kun on kokoa metri kertaa metri. Mutta olen hankkinut myös hieman naisellisempiakin alkkareita, ihan tavallisia, mutta ' low cut' mallistoa ja ISOJA tietty :-)) Ihan stringeistä en tykkää, vaikka niitäkin kaapeista löytyy. Kävin ostamassa sukkiksia muutamat ja koko taisi olla 42, mutta tuntuu ettei nekään ihan enään päälle istu :-((

Paljon oli kommentoitavaa ... mutta muistikin on mennyt ... Niin vaunuista, näin vauva-lehdessä ihan mukavat vaunut, mutta tiedä sitten onko hyvät. Taisivat olla Brio Happyt-ja värivaihtoehtoja löytyi .. Oli ihan kätevän näköiset. No muutaman viikon päästä mennään katsastamaan.

No niin huomenna pitäisi mennä iltavuoroon, mutta jos kivut on tätä luokkaa niin sitten täytyy vain kylmästi soittaa ja perua. Nyt iltapalalle ja sitten nukkumaan, viime yönä en nukkunut kuin muutaman tunnin. t. emmi rv-21+1