*~♥ T-TERHOJEN maanantaimiitinki ♥~'
Kommentit (36)
Tajuan toki ja tiedän tapauksia ,jossa isä on parempi vaihtoehto,kuin äiti, mutta täällä ainakin on nyt liikaa alettu,kuinka tän sanoisin, etten taas sanois hullusti,mutta liikaa ollaan nyt muodin mukaisesti ajattelemassa isän oikeuksia,eikä tajuta katsoa tapaus kerrallaan..
Isiä kun on nyt muotia ymmärtää,mikä sinänsä on ihan ok,kun asiat on kohdillaan..
mutta tässä tapauksessa en asiaa ymmärrä,jos minä tekisin kuten exä,mähän olisin jo hullujen huoneella sossun toimesta!!
Ja se että tässä katsotaan vaan lasten oikeuksia,on hassua,entäs mun oikeudet normaaliin elämään ilman joka viikkoista stressiä ??
ja kun tätä on tiedossa pahimmassa tapauksessa vielä 11 vuotta,eli kunnes nuorempi näistä lapsista on 18vee, toki asiaan saa jotain sanoa sitä enne lapsetkin,kun heidät katsotaan siihen tarpeeksi kypsiksi..
nyt kauppaan..
Ps: mul on pesäpallo maila(miesten)eteisen kaapis,mutta ei viitti käyttää,joutuu pian ite linnaan.. mieli tekis,usko mua!!
Kylläpä kuulostaa kurjalta tuo sun isänpäiväviettos, Maria! Voit poliisilta pyytää lähestymiskieltoa EX:ällesi, minun tätini joutui semoisen hankkimaan omalle ex:älleen koska hän muuttui eron jälkeen uhkaavaksi. Saa sit soittaa poliisit jos tulee liian lähelle. Lapsethan voi hakea ja viedä suoraan koulusta/päiväkodista, monet tekee niin nykyään, ei tarvi riidellä sitten lasten nähden. Jos on läksyt tekemättä, näen sen ex:än häpeänä, kerrot vain rohkeasti opettajalle tilanteesta. Uskon että molemmat tarvisitte välimatkaa toisistanne, että tilanne rauhoittuisi. Sosiaali ei voi tilanteeseen mitenkään puuttua, riita tilanteet eivät heille kuulu. Toivottavasti sulla on tukiverkkoa ja että tilanne vähitellen rauhottuisi. Ei pitäisi kenenkään joutua tuollaiseen raskaana, henkinen stressi voi hyvinkin lisätä niitä suppareita. Paljon voimia sulle Maria!
Ihan muusta aiheesta, jouluperinneruuasta, täällä saaristossa on tapana jouluaattona syödä madetta ja mätiä jouluaattona. itse en syö madetta ollenkaan, mutta mäti on mun suurinta herkkua, nyt raskaana ei vaan saisi syödä kun siinä on mukana maksaakin. Nyyyh... Mutta paljon vaihtelevat tavat, lisäksi olen siskoni kanssa lisännyt omaan perinneruokaan katkarapusalaatin, vain siksi kun ollaan hulluina siihen =) Koska en madetta syö, meillä löytyy pöydästä myös savustettua kalkkunaa perinteisten laatikoiden lisäksi. Eli kaikille jotain. Hmm, tulee ihan nälkä! Mun anoppina laittaa myös joulupöytään makaroonilaatikkoa, eli monilla näköjään on sekin tapana.
eipä nyt muuta, onnea ultraan äitylille, toivotaan että saat selville sukupuolen!! Ja minäkin huhuilisin lydi@a, missä olet?
[COLOR=deeppink] Olen ollut vähän laiska enkä ole jaksanut oikein palstailla. Nyt ajattelin sitten tulla katsomaan mitä teille kuuluu..
Meillä menee ihan kivasti. Kivut on aika kovia kun vaavi painaa lantioon. Joskus ei meinaa päästä kävelemään ja vaapunkin kuin ankka. Kävin lekurillakin kun paineentuntu kasvoi niin kovaksi. Kohdunkaula oli sentillä lyhentynyt ja pehmennyt. Lisäksi se oli hieman auennut. Lekuri sanoi että näillä viikoilla ei haittaa niin kamalasti ja nyt seuraillaan tilannetta.
Ton jälkeen mulla on alkanut tuntua aika ajoin myös aika kovia vihlauksia kohdunkaulassa silloin tällöin. Samanlaisia tuntemuksia oli esikon aikaan ihan loppuvaiheessa. Eilenkin sain noita vihlaisuja maistaa oikein kunnolla kun erehdyin lähtemään kävellen pulkan kanssa isääni moikkaamaan. :(
Tästä päästäänkin jouhevasti ihannesyntymäpäivään; Mä voisin haluta et tää syntyis ihan alkukuusta. Vaikka siinä välillä 3-6.1. Ihan 16 päivää yliaikaiseksi ei tällä kertaa varmaankaan tartte mennä, niin lupaavalta tää tilanne vaikuttaa :) Niin ja ostin meille liput tonne disney on iceen ( en ota vauvaa mukaan ellei sitten ole vielä mun masussa ) niin toivottavasti Nasu syntyis ennen sitä.
Isabelluska kyseli tärinästä. Oon jostain lukenut että joillain on sellaisia surina-tuntemuksia mahassa, eli vähän kuin olis vibraattori siellä surisemassa. Se kuulemma johtuu siitä kun vauva pissaa :0
En sitten tiedä voisko toi sun juttu olla sitä. En ite oo kyllä tuntenut moista kertaakaan. Lisäksi jossain kun oli juttua tosta niin oli että poikavauvat surisevat enemmän kuin tytöt. Tiedä sitten onko toi juttu totta vai ei ?!?
Marylle kiitos pipariohjeesta. Oon luullut että vaaleiden pipareiden teko olis työläämpää. Otin ohjeen talteen ja meinaan kokeilla. Kuinkahan paljon tollaisesta tulee niitä? Vastaako suunnilleen yhtä tai kahta kaupan taikinapakettia?
Mahan putoamisesta: Tuntuu jotenkin alempana olevan täälläkin. En sitten tiedä johtuuko se siitä että vauva oli ennen poikkitilassa ja nyt on melko alhaalla raivotarjonnassa..
Täytynee lähteä kattomaan meiän kuvagalleriaa..
RV 30+6
tai iltapäivähän vasta on, mutta ulkona pimenee jo :( Mä oon ehdottomasti lämpimän ja valoisan kauden tyyppi.
Ristiäiset meni hienosti, jaksoin pitää pikkuista hyvin. Pappi ja äiti olivat sopineet että osan ajasta saisin istua. Vaavi ei itkenyt juurikaan ja tapitti kummitätiänsa lähes koko toimituksen :D
Isukki oli mielissään poikien kortista ja pikkuisista lahjoista. Esikko oli tehnyt tarhassa ´taulun savesta johon oli painettu kasvin muotoja, oli tosi ihana. Kakkosen kanssa oltiin ostettu salmiakkijoulukalenteri ja pari arpaa isukille.
Tänään mä oonkin sitten ottanut suht rauhallisesti mitä nyt vähän oon imuroinnut, heti kyllä tuntuu mahassa.
Zatu: kestääkö sulla suppari kauankin? Mulla vain n 1min mutta niitä saattaa tulla parhaimmillaan useampi tunnissa.
Maria: hui mitä käytöstä exän puolesta, pelottais vähempikin.
Pipareista: me ollaan tehty ihan perinteisiä ja sitten " vaaleita vannikoita" , jsut tollaisia vaaleita pipareita ja ne on todella helppoja tehdä ja pojat on ihan hulluna niihin.
Syntymä päivä G: mulle kun tulee sektio niin se on joko 18, 19 tai 22. Itse haluisin ton 22 koska se olis lähimpänä la:ta, mut saas nyt nähdä.
Meillä on kanssa msksronilooraa, sellaista joka on ilman lihaa ja hivenen makeahkoa, koska haudutetaan uunissa kauan miedolla lämmöllä. Hyvää on.
Eipä tässä muuta, poikia kotio odotellessa. Kohta lähdetään Ikeaan ostamaan lipastoa ja vaatekaappia babylle.
-MM- ja baby 29+3
Jee, me saadaan tänään uusi auto (tai siis käytetty, mutta meille uusi)!!! Kauan me ollaan ängettykin pieneen kaksioviseen Opel Astraan koko perhe :)
Ihan ensiksi nennille täältä iso voimahalaus! Kirjoittamasi teksti sai täälläkin aikaan oikean tunnemyrskyn. Uskon sellaiseen lauseeseen, kuin: " asioilla on taipumus järjestyä." Ja luettuani teksiäsi toivon todellakin lauseen pitävän paikkansa myös teidän kohdalla!
Syntymäpäiväg: L.A on 7.1, mutta on tullut tunne, että poika syntyy 29.12, koska silloin on isäni syntymäpäivä. Tunne on jännän voimakas. Isäni on ollut kuolleena jo 30 vuotta, joten ihan kuin poika tulisi " jatkamaan" suvun perinnettä loppuvuoden syntymäpäivän juhlijana. Toivotaan kyllä, että syntyisi vasta uuden vuoden puolella.
Isänpäivää juhlittiin oikein pitkän päivän mukaisesti, kun poika päätti herätä jo 5.30 ja sitten ei nukuttukaan enää kukaan. Miehen tyttö tuli viettämään isänpäivää luoksemme ja ruoaksi haettiin meidän isin lempiruokaa kebabia :).
Huomenna on taas neuvola. Jännittää ihan hirveäsi tuo painonnousu, kun kaksi viikkoa on mennyt vähän vähemmän dieettiä noudattaen. Lisäksi turvotus ja ummetus on tullut ilokseni. Painoa siis tullut varmaan yli 1 kg/viikko.
Huomasin kanssa tässä eilen, että maha on laskeutunut alemmaksi.
Jaahas, se alkaa olla ruoka-aika. Taidan laittaa pojalle ja itselle hernekeittoa ruoaksi, jos vaikka vatsa rupeaisi toimimaan...
Taneli+ perttuvauva 32+1
[color=darkviolet]Sisällä on menny päivä puuhastellessa, kuten monasti ku akka on hoijossa. Kävin ostaan piparkakkumaustetta, ku leipomisvietti taitaa herätä teiän juttuja lukiessa :D Katotaan saanko tänään aikaseksi kiehauttaa mausteet ja heittää taikinan jääkaappiin muhimaan.
Ei ollu tänä vuonna tuossa piparimaustepussukassa ohjetta, joten kaivaa kätköistä joku muu ohjeistus. Enpä mäkään jaksa muistaa nyt millä ohjeella tein viime vuonna :O niistä tuli hyviä, rapsakoita vähän -> mun makuun :b
[color=blue]Mirabella [color=violet]toivottavasti remppa luistaa sujuvasti ja ei tartte kauaa olkkarissa majailla.
[color=blue]Mary [color=maroon]heh :D mikset vois töihin sitä lahjapaitaa laittaa :O Ukon pöksyihin tosiaan painoin käden kuvat niin, että näyttäs kuin eestä päin oisin tullu ja tarttunu kii. .
[color=blue]Monttu [color=violet]mä vasta juttelin hoitopaikan pomon kanssa ja onneksi joustavat eli ei tarvi tiettyä päivää laittaa hoitopaikan irtisanomislappuun. Me siis päätettiin kuukauen tauko ottaa akan hoitoon eli säästenään yhen kk:n lasku. Pitäski naputella tuo irtisanomislappunen ja samantien hakea uudestaan virikepaikkaa. .näin kuulemma homma toimii :)
Ite asiassa huomenna mulla on labrassa käynti eka kerran sitten alkukokeiden. Viime viikolla halusin kontrolliarvojen ottamista. Ens viikolla sitten uus neuvolakäynti ja katotaan miltä näyttää muutenki tilanne. 12 tammikuuta näyttäs olevan rv 37 kasassa. Sillonhan on suositus käynnistämiseen, jos tarve vaatii tai voihan sitä aiemminki. Meillä akka tosin synty 39+5 huolimatta siittä, ett olin kutinamami.
[color=blue]Isa [color=maroon]apua mie en halua vielä miettiä laukun pakkaamista. Enpä kyllä jaksa muistaa miten akkaa oottaessa olin jo valmistautunu. Aikalailla varmaan rv 35 kieppeillä.
[color=blue]Hermione [color=violet]toivottavasti ukkos ei saanu hepulia. Peltiähän se vaan on :) Meillä toistaseksi on niin, ett jos jotai pientä kolhua on johonki autoon tullu niin sepäs ei oo ollu mun aiheuttamaa vaan ukon ;) eli jos joskus satun kämmään niin ukolla ei oo nokankoputtamista.
[color=blue]SyntymäpäiväG: [color=maroon]hmm. .ei kai sellasta oo. Mutta en halua kovin lähellä oikeeta LA:a koska se mahollisesti tarkottas sitä, että peipi on i s o. Jos vaikka rv 37 eli se päivä vois olla 12 tammikuuta, akka on syntyny 12 huhtikuuta :) :)
[color=blue]Ardisia [color=violet]juu aika menee liian nopeesti. Ihan käsittämätöntä :O
Mulla kans harvinaisia nuo itku" kohtaukset" ihmeen seesteinen olo on kaikkinensa ollu muuten. Varmaan olin herkempi itkemään ennen raskautta, ku nyt.
[color=blue]Nenn [color=maroon]onpa tosiaan ollu harmillisia tapahtumia nuorikkos saapuessa maailmaan. Mä pohdin ite asiassa viime yönä kaikenlaista miten sitä pääsee onnellisesti synnärille ja mitä kaikkee siihen reissuun voikaan liittyä. Tuli kyllä nukuttuakin, vaikka vois luulla tuommosen pohdinnan vievän aikaa.
[color=blue]Maria [color=violet]hirveitä kokemuksia sulla varmaan takana. Toivottavasti jotenki saatte sun exän aisoihin. Pesäpallomailan kans vois tieten takoo sitä järkee päähän, mut siinä voi käyä sullekkin huonosti. Joten voimia ja toivotaan parempia päiviä jatkossa *halaa*.
[color=blue]Masunputoaminen: [color=maroon]ei oo ainaskaa vielä. Akkaa oottaessa muistan sen aamun, ku tuntu ettei masua oo :O Peiton alle piti kurkata ja tunnustella ja seisallaanki vielä, ett hei missä se on :D Tänään ite asiassa aamusella tuli ympärys mitattua ja se on 101,5 senttiä. Tarkka, koska ei se nyt voi olla vielä 102 sehän ois jo paljo enempi ;)
Eilen kattelin akan aikusta ä-korttia niin kohunpohjan korkeus on ollu pari senttiä enempi tähän aikaan, mut painoo on nyt sellanen kilo enempi. Ja mä kun luulin ettei nyt tuu painoa niin paljo ku viimeks (17kg) niin on se yhä mahollista :/ Niin ja tosiaan nyt on masunympärystä jo enempi. Akan aikaan rv 30 oli 99 senttiä. .eli niin ne masut on vaan eri mallia.
[color=blue]Moominmamma [color=violet]ei oo tullu katottua aikaa, ett kauan supistus kestää. Kipua ei oo, mut tuskanen olo vaan tulee. Onko se sama asia :O ? No eni vei. En sinällään nyt huolehi, ku levolla menee ohi. Siis ku vaan malttasin levähtää.
Tänään en sentään oo imuroinu, vaikka sitä suunnittelin. Aattelin potkasta ukkoa imurinletkua kohti, jos se auttas :D Vois sit ite huomenissa mopata. Niin siks en tänään siivonnu, koska hankalalta on tuntunu kyykkiminen.
Niin ja mulla ei oo hajuakaan kuinka usein/harvon supistuksia tulee. Hassua, vaikka koekappale jo tuossa touhuaa :)
[color=darkviolet]Pitääpä katastaa joko uunista loppu powerit loppujen sämpylöitten paistoon. Joutunee ehkä sittenkin käyttään sähköuunia. .
Olen koettanut kertaallen hakea lähestymis kieltoa,sitä saamatta.
Meillä mä hoidan kuljetuksen aina viikonloppu käynneille ja takas. exä hakee ja tuo sitten pe iltakäynnillä,joka on klo 16-20:30,joten lapset on jo kotona koulusta silloin..
eniten tuota takkua tuo noi muut tapaamiset,kuin nää normaalit vkoloppu ja ilta. kun se tulkitsee sitä sopimusta ihan kui sattuu,eikä usko edes sossua,joka on koettanut kyllä sille selittää oikean ajan..
En oo kans moneen päivään jaksanut käydä lukeen juttuja. Ihmeellisesti on veto pois ja oon ollut tosi itkuinen ja tuskainen viime aikoina. Ihan siihen on syytäkin, nimittäin toi vauvan koko ja lapsivesiasia. Jos nyt siitä kirjoittaisin ensin. Eli perjantaina oli se kontrollikäynti taysissa, ensin otettiin sitä syke-, ja liikekäyrää ja se oli ihan ok. kova vauhti oli vauvelilla päällä. Sitten oli lääkärin ultraus. Kaikki siis kunnossa noin muuten, mitään rakennevikaa ei ole löytynyt missään ultrassa, ei tässäkään. Mutta lapsivettä on RUNSAASTI ja vauvan painoarvio huikeat 2257 eli yli 90 persentiilin painokäyrälle. Vauva vastaa siis jo viikkoja 34-35, vaikka mulla vasta rv 30+6 tuolloin kun ultrattiin. Eli diagnoosi on nyt macrosomia fetus ja polyhydramnion eli iso vauva ja liikaa vettä.
Kyllä oli taas ikävä maata siinä tutkittavana ja pelätä että jotain huolestuttavaa löytyy.
Tilanne on siis se että taas perjantaina katsotaan ultralla.ja keskiviikkona joudun taas sokerirasitukseen. vaikka mulla oli silloin rv 26 ihan hyvät arvot, ei lähelläkään niitä raja-arvoja niin se katsotaan nyt kuitenkin uudestaan. Ottaa niin hermoon toi kun viimeksikin mulle tuli niin huono olo, kun sokerit laski niin alas. jouduin makaan siellä sairaalassa kun pökerrytti niin paljon. Mutta hyvähän sekin on nyt vielä poissulkea.
Lääkäri oli sitä mieltä että ei tää raskaus mene missään nimessä laskettuun aikaan, että on vaarana ennenaikanen synnytys kun ottaa huomioon tilanteen ja nää mun supistelut. Sanoi jotain, että kun on liikaa vettä niin voi tulla sellaisia komplikaatioita että sikiökalvot repee tai jotain. Että onpa lohduttavaa.
Että sellaista täällä. Tänään on taas supistellut, ei kivuliaasti mutta niitä mahan kovettumisia on ihan hirveesti ja tuntuu ettei se tunne häviä välillä ollenkaan vaan maha on ihan pingottunut pitkiäkin aikoja.
Synnytyspäivägalluppiin vastaisin siis että ennen joulua on meillä käärö maailmassa.
Sori nyt tuli ihan omanapainen juttu, en jaksa istua kauempaa tässä koneella kun ottaa mahan päälle.
Joo todellakin töitä riittää..kun lapset ovat vielä niin pieniä ja kolmaskin jo tulossa,mut onnex ei sentää kaikkea yksin tarvi tehä:)huomenna pitäs mennä labrassa käymään jos vaan kerkeän,meillä aamut venyy aina niin pitkiksi..torstaina meillä tulee käymää herralatalojen myyntiedustaja ja hänen kanssaan keskustellaan että millane talo me halutaan:)tässä on kovasti miettiny että mitä ostaisin tytöille joululahjax,kun synttärilahjat on jo ostettu mut joululahjat puuttuu vielä..mutta nyt syömään ja kattomaan telkkua:)
mansemamma ja vauva rv 32+5
Törmäsin Elloksen nettisivuilla päiväpeittoon mutta se ei näytä mikä väri on kyseessä. Jos joku olisi tosi kultainen jolla se luettelo on Syksy 2006 (omani olen heittänyt jostain syystä pois) ja voisi katsoa sivulta 416-417 sintsipäiväpeiton kuvaa ja mikä se kuvassa olevan peiton väri on? Ohessa myös linkki nettisivuille jos vielä jaksaa katsoa onko se luettelon kuvassa oleva samanvärinen kun tossa nettisivulla.
https://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=206&product…ä][2256002]
Miljoonat kiitokset jos joku jaksaa nähdä vaivan!
t. Mirabella
Ihan alkuun FABLElle peukutukset bd bd bd. Toivottavasti loput odotuksesta menee hyvin ja vauvakin syntyy sitten kun on siihen valmis.
Syntymäpäiväg: mulla on vahva tunne ollut jo pitkään, että pikku-ukko syntyisi 1.1.07 (lisään sen tuonne esittelylistaan myös). La on kuitenkin " vasta" 14.1. Kovasti toivon kuitenkin,että tammikuun puolelle päästän.
Masun laskeutumisesta. Mulla on masu n i i n alhaalla n i i n alhaalla, en tiiä putoaako masu sitten polviin kun vauva oikeasti laskeutuu ;D
Isänpäivä meni meilläkin mukavasti. Sai isukki läjän lasten tekemiä kortteja ja avaimenperätoukan (pinsessa oli tehnyt tarhassa). Itse ostin isukille dvd:n ja Kotiteollisuuden cd:n. Iltapäivällä käytiin sitten vielä ulkona syömässä.. niin teki kyllä moni muukin perhe, sai sen verran kauan jonottaa pöytää.
Tänään iski jonkunkainen järjestelyvimma; kasasin pinnasängyn ja tyhjäsin hyllykön joka on menossa systerille. keskiviikkoon mennessä pitäis kasata kaatikselle menevä tavara jotta saadaan vaunuille tilaa varastoon. Kovasti tekis mieli pestä pikkuiset vaatteetkin valmiiksi, mut taitavat pölyttyä jos nyt jo ne pesen.
Vielä kun saisin tuon tekemispuuskan kohdistettua jouluostoksiin...
Kassin pakkaamisesta kirjoitteli joku (anteeksi, en millään muista kuka). Vau' kirjasessa oli näille viikoille vinkki isälle, että olis aika laittaa mamma sairaalakassin pakkauspuuhiin. Itsestä tuntuu koko ajatus kovin kaukaiselta vielä. Vaikka kalenteriin kun vilkaisee niin pukkaa pientä paniikkia :/
( . ) innostuin mittaamaan minäkin masun ympärystä. Mittaa löytyy HURJAT 119cm, kääääääk! Mittasin siis navan kohdalta. Ja masu on kuin olis rantapallon piilottanut paidan alle, ihan edessä ja alhaalla. Pikku-ukko jytää pitkin päivää, taitaa pitää mamman mielen tyytyväisenä kun ei tarvii liikkeistä huolehtia. Tosi napakoita supistuksia tulee jos kovin touhuaa (imuroi, kävelylenkillä ym). Selkävaivat on jonkin verran helpottanut, olisko sitten asento minulla/vauvalla muuttunut.
Sunmom ja pikku-ukko rv31+1
minäkin täällä taas vaihteeksi. ollaan omanapaisella tuulella, mutta tässä viikonlopun kuulumiset:
pe: oli firman juhlat illalla. oli tosi hauskaa, hyvää ohjelmaa oli kollegat saanut aikaseks. kahteentoista siellä meni, sitten mies haki kotiin. seisoin melkein koko illan, kun huomasin että istuminen oli tukalampaa. pomo sanoi ettei huomaa et oisin muutaman viikon päästä synnyttämässä:)
la: oltiin veljen luona pelailemassa. oli kiva huomata että veljen tyttö ei enää niin vierastanut mun miestä. sit piti vielä kaupassa, mut iski väsymys tuolla veljellä. nooh, tilanne pelastui hesburgerilla, ja sitten saikin sen verran virtaa että saatiin kaupassa käytyä:) illalla katseltiin se äideistä parhain, oli aika herkkä elokuva, tosin meillä en kyynelehtinyt minä vaan mies;)
su: mies sai isyyspakkauksensa. kovin oli otettu lahjastaan, varsinkin kun ei sellaista osannut odottaa. mun vanhemmille mentiin syömään ja myös veljen perhe oli siellä. simppis aktivoitui oikein kunnolla kun viiden vanha veljenpoika innostui leikkiessään huuteleen masun vieressä. illalla mies kävi vielä lenkillä, mutta minä nautin peukalo-liisasta. huomasin muuten ekan kerran et tuli pikkuisia supistuksia illalla ilman mitään ennakoivaa liikuntaa tms. mutta kivuttomia olivat edelleen, ja taitavat vielä kuulua asiaankin:)
ma: tänään on oikeestaan ekaa kertaa tuntunut kuin olis tosiaan raskaana. bussissa istuminen oli tukalaa, kaupungilla liikkuminenkaan ei kovin herkkua. kävin työpaikalla syömässä, ja juttelin asukkaiden kanssa. ja tietty myös työkaverin kanssa tuli juoruiltua:) sit mies haki mut työpaikalta ja jatkettiin matkaa tayssiin. oli eka valmennus tänään. ensi viikolla vielä toinen. aika paljon oli puhetta kivunlievityksestä. alkaa pikkuhiljaa tuntua että alkaa tuo synnytyskin oikeesti läheneen.
maria:tosi ikävä ex. toivottavasti asia ratkeisi.
zatu: nyt sitten loppu pulkkailu sun kohdalta;)
herkistelijät: tutulta kuulostaa.
jouluruoka-g: myöskään täällä ei makaroonilaatikko joulupöytään kuulu. vain maksa-, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko. minä syön noista vain perunalaatikkoa.
onnea kaikille uusille kolmenkympin kerhoon siirtyneille!
tigru ja simppis 33+3
[color=EE6363]Täällä meillä leijailee aivan ihana joulutortun tuoksu. Mulla on nimittäin jo toinen pellillinen torttuja uunissa. Mulla on huomenna VIIMEINEN työpäivä, joten leivoskelen joulutorttuja työkavereille vietäväksi. Olen tehnyt myös kakun ja vien keksipaketinkin. Meillä on töissä tapana viedä herkkuja aina kun lähtee lomalle tms. Ja nyt mulla onkin pitkä loma tiedossa ;)
[color=8B2323]Mistäs täällä oli keskusteltu? No ainakin Mirabella kyseli Elloksen luetteloa. Ei löydy valitettavasti tästä taloudesta :(
[color=EE6363]SyntymäpäiväG: No villi veikkaus; meidän Papu syntyy 5.1.2007. Lähinnä tuo päivä varmaan tulee siitä, että toivoisin Papun syntyvän vasta ensi vuoden puolella ja 5.1. olis ihan hyvä päivä :)
[color=8B2323]Maria-79: Tosi ikävä kahnaus ollut exän kanssa. Toivottavasti saat järkeä jollain lailla taottua miehen kalloon. En kuitenkaan suosittele sitä pesäpallomailaa :)
[color=EE6363]Fable: Ikävää, kun tuollaisia tuloksia tulee ultrista. No onneksi olet nyt kuitenkin tarkassa seurannassa. Toivotaan, että sokereista nyt vaikka löytyisi jotain, niin olisi ainakin selitys tuolle vauvan ylisuurelle kasvulle (vaikkei se sokerirasitus kiva olekaan). Tsemppiä! :)
[color=8B2323]Zatu: Oot kyllä ollu reipas, ku joulu on jo paketissa sinulla. Minä ajattelin ottaa sen projektikseni (siis joulun) vasta äitini 50-vuotisjuhlien jälkeen. Eli 1,5 viikon päästä olis tarkoitus matkustaa autolla vielä sinne Pohjanmaalle juhlimaan äitini synttäreitä. Joku ohjelmanumero sinne olis kiva keksiä (peli, leikki yms.), mut ku ei tää kaali enää leikkaa.
[color=Black]Olisko kellään mitään ideaa tai nettisivua tiedossa, josta vois löytyä vinkkejä?
[color=EE6363]Aivan hillitöntä menoa Papulla masussa tällä hetkellä. Tuntuu, että tulee läpi :) Ei ole masu vielä tipahtanut täällä alaspäin.
Mut nyt pitää mennä kokeilemaan mitä Papu tykkää joulutortuista :)
Sulina + Papu rv 33+4
Sulina:
Olisko kellään mitään ideaa tai nettisivua tiedossa, josta vois löytyä vinkkejä?
Sulina + Papu rv 33+4
http://www.positiivarit.fi/aarteisto/uteluarkisto/index.asp?id=1106
Vielä illan päätteeksi, sillä unohdin kertoa vastauksen Maryn kysymykseen, tuntuiko lento mitenkään masun kannalta. Ei, ei kyllä tuntunut paineenvaihtelut ja muut mitenkään. Eikä edes jalat ehtineet turvota pahemmin, vaikka unohdinkin lentosukat. Joskus ei-raskaanakin ollessa on lennolla turvonnut pahemmin. Eli ihan hyvin meni lennot, vaikka viikkoja oli jo tämänkin verran runsaasti takana.
Mirabella siellä jo sisustelee uutta tulevaa makkaria;) valitettavasti tuo antamasi linkki nettisivuille herjaa nyt jotain erroria, eli en pääse näkemään, mitä väriä nettisivuilla tarjotaan. Mutta kuvastossa sivulla 417 on tuollainen sintsipäiväpeite, jossa keskiosa vaaleaa, ja reunat beigeä. Väri antiikkivalkoinen/keskibeige noin niinkuin virallisin termein. On muuten kivan näköinen peitto. Saapa nähdä, jääkö sitä taloprojektin päätteeksi rahaa enää sisustaa mitään keväällä! Toivotaan kovasti!
t.Meku rv 30+1
*Marialle ojentaa nyrkkeilyhanskoja*
Kuin se exä tommoseen riehuntaan on ryhtynyt!! Vaivaa poliisia heti vaan kun ilmestyy kujalle, älä vaan anna sen ottaa yliotetta!! Pelkääkö lapset sen kanssa, käyttäytyykö se niidenkin aikana tolleen ??
Miten sossu voi olla välittämättä tuommosesta??? Käsittämätöntä...
Ja siis soita HETI ne poliisit vaikkei riehuisikaan, ei kai sitä ihmisen tartte omassa kodissaan pelätä, jukopliuta! Ja kaikki tarkalleen ylös ja vaikka ota vielä videokuvaa, jossa ainakni äänet tulee nauhalle niin on sullakin jotain " kättä pidempää" osottaa sitä vastaan..
Joo kyllä sitä päätä voi silitellä, vaikka kakkosnelosella jos ei muu auta..
-#' ****%%&]@$¿{]$-
Tulee kohta sympatiasuppareita !! *hih*
Mary