Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~♥ T-TERHOJEN maanantaimiitinki ♥~'

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tosi hitaasti tuntuu tänä aamuna käynnistyvän. Silmät ristissä yhä kuuhailen, vaikka join jo toisen kupin sumppia (mikä on harvinaista). Kattilassa on sentäs tulet ja uunia aattelin kans vähä lämmittää. Jos tällä viikolla sais äitin pitkästä aikaa leipomaan joku päivä. Sais vaan tuo pakkanen kiriä. Muuten mökkiin tulee ihan liian kuuma, ku tuo uuni ei mistään pienimmästä päästä oo.

( . ) kankee olo. Yöllä tuntuu etten enää asentoa vaiha muuten ku heräämällä vessareissulle. Tuntunu muutaman kerran nyt lähiaikoina, ett peipi hikkailee. Sellasia vaimeita " nytkähyksiä" tunnen eli kai unissaan hikkailee :)

Lähtee hakeen puuvarastosta uunipuut.

Z ja peipi 29+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas on uusi viikko alkanut, ja vihdoin on 30 mennyt rikki, oikeastaan jo eilen sain tasakympin täyteen isänpäivän kunniaksi ; )

Oltiin vuorokausi Köpiksessä miehen kanssa kahdestaan, ja äitini oli pojan kanssa. Hyvin oli mennyt, eikä ollut tuo taapero meitä kovasti kaivannut. Hyvin oli nukkunut ja syönyt. Tämäkin puoli siis jännittää, kun tämä oli vasta toinen kerta, kun olimme yhtä aikaa yötä pois kotoa. Poika nyt siis 2v. Mukavaa oli käydä katselemasa Köpiksessä, ja syödä ihan kaikessa rauhassa, ja ennen kaikkea nukkua hyvin ilman katkoja (paitsi se pakollinen vessareissu...). Isänpäivää ehdittiin juhlia sitten vielä ihan hyvin, sillä oltiin eilen puoleen päivään mennessä kotona. Yllättävän hyvin sitä jaksoi kävelläkin ympäri kaupunkia.

Menomatkalla minulla oli pari vanhaa lehteä mukana, ja yhdessä lehdessä oli sitten tosi koskettava juttu perheestä, johon oli syntynyt kaksi harvinaiseen sairauteen sairastunutta lasta, ja molemmat kuolivat. Se oli tosi koskettava, ja aloin siinä itkeä ihan hurjasti. Mies tietenkin pelästyi, kun pitkään aikaan en saanut selitettyä, mistä itku johtui, ettei minulla ollut mitään hätää. Tämä tuli mieleen tuosta Zatun sunnuntaisesta pulkkamäki-itkusta. Tosiaan, itku on tosi herkässä, ja saapa nähdä miten loppuviikosta sitten hautajaisissa tuleekaan selvittyä. Tuntuu, että lapsi pelästyy, jos itken vain koko ajan. No, sen näkee sitten..

Jouluun ei todellakaan ole ihan hurjasti enää aikaa, ja töissäkin vain 4 viikkoa ennen äitiyslomaa! Niin se aika vain kuluu. Ja ajatella, että ekoilla meistä, siis joku/jotkut alkukuisista saavat jo varmaan oman pienen joulutontunkin. Itsellä se on varmaan aika epätodennäköistä, sillä la on kuun loppupuolella. Eli sikäli parempikin, että meille tuo joulutonttu ei olisi tulossa, vaan malttaisi nyt sitten ainakin sinne tammikuun puolelle kasvaa masussa. Monet ovat jo ehtineet tehdä kadehdittavasti valmistelujakin- itse olen tämänkin suhteen nollapisteessä..

Mukavaa viikkoa!

t. Meku

Vierailija
4/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]oman ukon kommentti eilen illalla. Huolehti, että mitenhän se satu pärjää vielä pari kuukautta ku nyt jo on välillä niin hankalaa liikkuminen. Menin hetkeksi hiljaseksi, ku tuollasta pohti ääneen.

Sivuutin sen sit typerällä kommentilla, ku en " taas" halunnu alkaa kyynelehtiin. Mutta oli ihana huomata, että ukkokin jäi eilen pohtimaan mun olotilaa mäkilasku-episodin jälkeen.

Joskus tuntuu ettei ne nuo ukot ymmärrä tätä olotilaa ja hyvähän niitten on. .kuhan saattavat naikkosensa tähän tilaan niin sitten seuraavat sitä vaan sivusta :D

Alan kai pikku hiljaa herätä, ku vitsin poikasia yrittää pari harhailevaa aivosolua kehitellä :)

Vierailija
5/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menihän se viikonloppu taas suhteellisen vauhdikkaasti. Kiva ylläri oli että meidän perheen isi oli juhlinut pikkujouluja ihan järkevästi eikä ollut mikään kaamea kapula eilen :-) Ei ihmeemmin juhlittu, annettiin isin nukkua pitkään ja annettiin lahja, syötiin hyvää ruokaa ja sitten käytiin appivanhemmilla. Josko nyt jotain ehtisi tässä raapustelemaan.

[color=darkred]äitiliini78 - kiva että sokerirasitus ok ja toivottavasti teidän sairastelut on ohi. [color=teal]Mites Noopun sokerit? Kiva että saitte kahdenkeskistä aikaa viikonloppuna.

[color=darkblue]Maria-79 - meillä Vantaalla tuo paaston raja on 5,1. Mulla oli kans silloin 5.3 ja sain vaan dieettiohjeet, nyt oli jo yli 6 joten äitipolille syyniin ja käsky tiukentaa dieettiä. Mitään jatkuvaa mittausta ei mulla ole. Tsemppiä exän kanssa taisteluun.

[color=darkred]Täällä kans ikkunat ihan kauheen näköiset. Täytyy pestä jossain välissä. Telkkarista vinkki, voi pestä pakkasella kun laittaa pesuveteen Lasolia, määrä riippuu siitä paljonko on pakkasta. Että se siitä tekosyystä :-)

[color=darkblue]nenn - hienoa että et ole ihan yksin tyttösi ongelmaa hoitamassa.

[color=darkred]Zatulle onnittelut kun olet saanut joulun jo noin hyvin pakettiin. Mä olen jopa kolme lahjaa saanut hankittua, parempi sekin kun ei mitään :-) Välillä pitää vähän itkasta niin helpottaa. Ihana toi lahja ukolles!

[color=darkblue]Täällähän on oikein gourmetkokkeja! Täytyy nolona myöntää etten edes ole varma miltä maa-artisokka näyttää :-/

[color=darkred]Meku - onnittelut 30 johdosta ja kuulostaa tosi kivalle toi teidän reissu.

[color=43CD80]( . ) eipä muutosta ihan hyvä olo yleensä, autossa istuminen aiheuttaa supisteluja mutta muuten ne on olleet tosi vähäisiä.

[color=darkmagenta]Pitäisi ruveta makkaria tyhjentämään että saisi remontin alulle. Meinattiin siirtyä olkkariin nukkumaan, saa huoneen ihan tyhjäksi niin on kivempi touhuta. Jos sitä vaikka noi kevyemmät siirtelisi pois ja mies saa sitten hoidella loput. Pieni ongelma että mihin noi kamat tuolta kaapista laittaa täksi ajaksi... No täytyy yrittää tunkea ennestään täyteen vaatehuoneeseen.

Auringosta ei tietoakaan, mutta muuten mukavaa päivää kaikille!

t. Mirabella ja Albert rv 33+0

Vierailija
6/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkumies on hulluna pipareihin ja odottaa kovasti että tehdään niitä. Harmittavaa vaan kun en löydä piparitaikinanohjetta mistään. Tein viime vuonna sen ohjeen mukaan ja nyt se on hävinnyt :-( Oli jostain lehdestä, muistan vaan että oli vielä semmoinen lapsille sopiva taikina, helposti kaulittava ja ne piparit on vähän paksumpia ja vaaleita. Ärsyttää taas kokeilla jotain uutta ohjetta jos se ei oo sitten hyvä...

Onko teillä hyviä ohjeita taikinan tekoon? Tosiaan mitä olisi lapsen helppo kaulia jne.

t. M & A

Vierailija
7/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B2252] Isänpäivät on nyt sitten vietetty, kummallisen hiljaista täällä palstailupuolella näyttää olevan! Liekö tuo iskän kestitsiminen sen verran rankkaa puuhaa, että syö mammojen voimat =)

[b]Zatu[/b] joo eipä tuo makaroonilaatikko mikään perinteinen joululoota ole, mutta molemmat tykätään siitä ja miehen perhe tykkää myös. Lapset yleensä syövät edes sitä laatikkoa, jos eivät muihin suostu koskemaan, ehkä tuo " perinne" on tullut siitä. Maksalaatikkoa meistä ei kumpikaan suin surminkaan laita suuhunsa, joten on tavallaan sen tilalla.

Kyllä sitä on nyt itsekin huomannut, että tahtia pitää vaan höllätä. Vähän kuin sullakin Zatu tuo pulkkamäkijutska, että ihan kaikkeen ei oo enää syytä ryhtyä ;-)

Mekulla onkin ollut mukava vkl-reissu kultsin kanssa!! Huomasitko lennolla mitään liikehdintää vatsasssa, reagoiko mitenkään paineisiin tms?

Tässä on enää neljä viikkoa äippälomaankin matkaa! Aika hassua, mutta olen sitäkin alkanut innoissani odottamaan =) Nyt olen ukostakin oikein huomannut, että odottaa kärsimättömästi tuon tulokkaan syntymistä!! Ihan mukavaa, kun huutelee mahaan päin: tuu jo!! tosin korjaa perään, että älä liika aikasin kuitenkaan =)

Sitä on itsekin jotenkin " täpinöissään" nyt, ehkä tuon joulunkin ja tulevien " bileidenkin" takia, tykkään kaikista tapahtumista. Ja kun inhoan muuten tätä syksyn aikaa pimeyden takia, niin jotenkin todella piristävää suunnitella kaikkea muuta!

Liikutuin viime viikolla, kun mietittiin tän firma-bileiden ajankohtaa ja kun silloin näytti tää joulunalusta niin kovin kiireiseltä ja mahdottomalta ajankohdalta ja heitinkin että mitäs jos pidetään ne suosista helmikuussa! Ukko sanoi heti, että eikä hän haluaa ainakin olla vaavin kanssa heti alusta lähtien, ei silloin kuule kerkiä tämmösiä jutskoja miettiä! Olin kyllä tosissani mykistynyt ja tuntuu itsestä ihan " kuningattarelta" kun noin ajatellaan. On se kyllä yllättänyt nyt tämän tulokkaan myötä mut niin monella saralla ja tavalla, että välillä katson suorastaan epäuskoisena sen päälle ja mietin, että onko tuo mun ukko..!? Ja kun ihan itte on ajatuksensa kehittänyt, en oo millään tavalla " käskenyt" olla tietynlainen kun tämä on mullekki niin uutta ja outoo.

Joten, Zatu, että kyllä noi ukot kaiketi tosi paljonkin miettii naistensa olotiloja yms =)

Nauratti muuten kanssa tuo Zatun lahja ukollensa, nimittäin minä ja mieheni saatiin kummityttömme ja siskonsa hoidossa tekemät T-paidat viikonloppuna. Olivat sormiväreillä tms. painaneet kämmenenkuvat T-paitoihin ja miten olivatkin osuneet niin hyvin ne asettaan, että kun vedin paidan päälle niin todella loistavasti just tissien kohtaan tuli kämmenen kuvat =) Oli kyllä tosi hauska näky!! Mainio yöpaita, en ihan kehtaa töihin laittaa ;-)

Tässähän sitä höpinää jo tulikin!!

Tällä viikolla valmistaudutaanki taas äippäpolikäyntiin.. nyt pääsee sydänkäyräänkin =) Ihan niin kuin olisi joku kohokohta *heh*

[/color]

Mary 30+5

Vierailija
8/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rauhallista on täälläkin ollut viikonloppuna. Vissiin isänpäivä verotti kirjoittamista, ainakin meillä. :)

Isänpäivä siis meni ja isi oli kovin mielissään lahjoista; varsinkin hiirimatto tytön kuvalla tuntui olevan kovin mieluisa. :) Päiväkodissa olivat askarrelleet kortin ja sekin oli isin mieleen.

Ariella kyseli, miten meidän tytön siirtyminen toiseen sänkyyn on sujunut. Tälleensä vajaan viikon kokemuksella sanoisin, että tosi hyvin on mennyt. Kyllähän se nukahtaminen on vähän venähtänyt, eilenkin meni varmaan kolme varttia, ennen kuin nukahti, mutta nyt on nukkunut kaksi viimeistä yötä heräämättä aamuun asti, eikä sitä ole aikaisemmin tapahtunut. Viime aikoina on herännyt aikankin kerran pissille tai vesihuikallle, mutta nyt on nukkua posottanut jostain puoli yhdeksästä puoli kahdeksan tienoille. Kyllä on muuten ihmeellistä, kun on tottunut siihen, että joka yö pitää herätä hyssyttämään ja pissittämään, niin nyt ei sit tarviikaan. Ois kyllä ihana, jos jatkuu samalla tavalla.

Päiväkodissa kyselivät, miten myö on ajateltu tytön hoitoa jatkossa. Pitää kyllä vähän miettiä, että josko pidettäis tyttö siellä pari päivää viikossa tuonne vuoden vaihteeseen, kun miulla alkaa ulkoilu olla melko hankalaa liitoskipujen takia. Ja sit kun on puolimetriset kinokset, niin ei tee hyvää, kun niissä yrittää kahlata. Eikä ulkoiluvaatteetkaan enää mahdu päälle. Oishan se hyvä, jos laps pääsis edes parina päivänä remuamaan kunnolla ulkona. Noh, pitää miettiä...

Onko muuten kukaan muu huomannut, että maha olisi " pudonnut" ? Mie kun tuossa eilen ja tänään kahtelin, niin maha näyttää olevan alempana kuin aikasemmin. Mites aikaseen vauva voi laskeutua lähtökuoppiin? Viimeksi en huomannut tämmöstä ollenkaan. Toisaalta silloin olin muutenkin ihan pihalla loppuajan...

( . ) Ihan ookoo, supistuksia tuntuu aina välillä. Ei kipeitä, mutta tuntuu ilkeältä, ihan kuin henki ei kulkisi normaalisti supistusten aikana. Väsymyskin on viimein hellittänyt. Eihän sitä kestänytkään kuin sen 32 viikkoa! :) Oiskohan noilla rautalitkuilla vaikutusta asiaan?

Zatu: sait sie neuvolasta lähetteen maksa- ja sappikokeisiin? Kävitkö jo? Miulla ois seuraavat kokeet rv 36, jos ei ennen sitä ala kutajamaan enemmän. Tämmöstä tasaista kutkaa on koko ajan, mutta kun eivät ole yli rajan, niin ei vissiin oo mitään hätää.

Mutta nyt taas vähän töitä. Enää viisi aamua ennen " lomaa" ! :)

T: Monttu 32+3

Vierailija
9/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAALEAT PIPARKAKUT

Raaka-aineet

250 g voita tai margariiniä

250 g sokeria

3 kpl kananmunia

500 g vehnäjauhoja (hienoja)

1/2 tl soodaa

Ohjeet

Sokeri ja rasva vaahdotetaan ja siihen lisätään kananmunat yksitellen vatkaten ja lisätään vehnäjauhot ja sooda. Taikina annetaan olla kylmässä vaikka yön yli. Leivotaan piparkakkuja. Paistetaan noin 200 C .

[b]Tästä ohjeesta on mulla myös sellainen versio, ettei sitä tarvitse pitää jääkaapissa yötä. Aineet ovat ihan samat ja tekotapa muuten sama..[/b]

Joitain löytyy netistäkin, mulla ei omakohtasta kokemusta tosin...

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/piparkakut.aspx

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/naperon-piparkakut-napero.aspx

http://www.uta.fi/~pt52993/reseptit/r_pk08.htm

http://www.herkut.net/resepti.php?id=721

Vierailija
10/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti vilasin teiän kirjotukset,ja silmiin osu kommentti että eihän toi makaroonilaatikko oo perinteinen jouluruoka?!? Onhan se.. meilläpäin ainakin ollu aina jouluna makaroonilaatikkoa,joko ihan pitkistä makarooneista tehtyä makeaa laatikkoa tai sit ihan lihamakaroonia. Porkkanalaatikon mä ite teen ilman riisiä eli teen sen samalla ohjeella kun lanttulaatikon niin tulee namia kun en oo koskaan tykänny siitä riisiporkkanalaatikosta. Voitais tossa joulukuun aikana vaihella vähän jouluruokaohjeita eikös :)

Piparkakuista,mulla on tuolla kaapissa paraisten piparkakku ohje (mikä varmaan löytyy netistäkin..) ne on meillä ukon suosiossa,vähän vaaleempia ja paksumpia ja pehmosempia kun perinteiset piparit,mutta kaivan kyllä sen sieltä jos joku kaipaa :)

Meku onneks olkoon 30stä,ollaan menossa samoissa päivissä näemmä :)

Luin joskus jostain tosta vauvan tärinästä,onkos kukaan kuullu mistä se mahtais johtua.. tuli ainakin itelle inhottava tunne eilen kun olin nukkumaan menossa ja pikkunen sai jonkun tärinäkohtauksen ja sit heti perään vielä hikan..

Kai sitä pikkuhiljaa pitäis alkaa valmistella juttuja vauvaa varten,pakata omia tavaroita valmiiks ja ostaa vauvan tarvikkeet odottamaan..toisaalta voihan mieskin sit noi vauva hankinnat tehdä jos ite joutuu aikasemmin sairaalaan,oon aika huono varautumaan etukäteen mihinkään.En mä tosin voi aikasemmin synnyttää kun oon varannu autokoulu ajoja vielä viikolle 37 :D

Itkuherkkyys on palannut tännekin,synnytyskertomuksia en pysty lukemaan yhtään kun itkeä vollotan silmät päästäni.. ja monet arkiset asiat saa mielen herkistymään. mitenköhän joulusta selviän,varmaan pitää ostaa varuilta miljoona nenäliina pakettia.

Nyt kokkaamaan vaihteeksi.

T:Isa ja masukki 30+1

Vierailija
11/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni mukavasti. Lasten kanssa leivottiin kakku lauantaina ja koristeltiin su aamuna. Neiti oli jo aamusta ihan täpinöissä että joko vois mennä isiä herättelee. Annettiin sen nukkua rauhassa pitkälle aamupäivään kun oli kuitenkin yövuoroon menossa illalla.

Kun mies oli iltapäivällä lasten kanssa isit vs. lapset sählymatsissa pojan sählykerhossa niin laitoin ruokaa ja katoin jopa ihan " salin" puolelle. Mukava ylläri kaikille, kun yleensä syödään aina pienessä keittiössä.

Tämä aamu ei olekaan alkanut niin hyvin. Ensinnäkään en jaksanu mennä labraan antaa niitä maksa-arvoja. No, tän viikon aikana kun menen niin se riittää et on tulokset ens maanantain ä-polia varten selvillä. Joo ja kun vein neitiä päiväkotiin peruutinpa auton yhen pakettiauton peräkoukkuun tarhan parkkiksella. Voi v.. ,mikä riemu syntyy kun mies herää ja kuulee mitä on käyny!!!!!!!!!!! Pakettiautolle ei käyny onneks mitään mutta meidän auton perässä on kolo! Mies vielä varoitti mua aamulla töistä tullessaan et aja varovasti kun tosi liukasta..

Ainiin, perjantaina olin neuvolassa. Painonnousua 900g/vko. Alkaa olla 20kg saavutettu =( !!!! Iines oli silloin rt mutta tuntuu mylläävän vielä aika lailla ja nyt aamulla ainakin perätilassa. Sf mitta 29cm eli noussut huimasti edellisestä kerrasta. Verenpaineet ok ja pissa puhdas. Olin tosi ihmeissäni kun ei tullut saarnaa painonnoususta. Edelleenkin kyseli vaan että kuinka mun pää kestää tätä saikkua ja lepäilyä. Mikäs hätä mulla kun ei tarvi enää töihin menoa pelätä ja vauvakin kasvaa koko ajan ja pahimmat riskiviikot ylitetty!!! Ja kaksi kuukauttahan tässä on enää jäljellä. :)

Syntymäpvägallupia kehiin: mitä veikkaatte tai toivoisitte vauvan syntymäpäiväksi? Ite toivon ettei ainakaan menis ohi lasketun ajan(13.1). Sais mun puolesta syntyä vaikka heti vuodenvaihteessa. Su 07.01.07 olis ainakin helppo muistaa... (silloin olis mulla rv39+1).

Jaahas, nyt ei tunnu tämä istuminen hyvältä yhtään, taidan oikasta sohvalle...

t. H ja Iines 31+2

Vierailija
12/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha talossa, syön kakun rippeitä ja otan lunkisti. Viikonloppu hurahti taas hetkessä. Viikot vierii ihan vauhdilla, eikö?? Eilen käytiin syömässä ravintolassa lapsien+appivanhempien kera ja oli ihanaa. Pojat malttoivat istua paikoillaan ja ei mennyt sellaiseksi sähläämiseksi, kuten pelkäsin.

Meidänkin iskä välttyi kapulalta, pelkäsin sitä kyllä etukäteen kun noi kyläseuran pippalot ruukaa aina ryöstäytyä käsistä, hmm.. itse kullakin ;) Ukko-raukalla vielä kahdet bileet tälle vuodelle, harjannostajaiset ensi viikolla ja sitten ne pikkujoulut 1.12.. Sitten loppuu juhliminen ja synnärille lähtölaskenta alkaa :)

Pistettiin mekin pystyyn vauvaveikkaus, suku+kaverit saa arvella 1)syntymäpäivä 2)tyttö/poika 3)paino 4)pituus 5)tukkaa/kalju, sitten eniten pisteitä saanut saa yllätyspalkinnon :/ Aika villejä arvauksia saatu jo!

( . ) Nyt ne vissiin mullakin alko näin kolmenkympin kunniaksi, ne liitoskivut nimittäin (!! Moominmamma: foglossning=liitoskivut suomeksi!!) Ei passaa jalkoja liian erilleen laittaa toisistaan, ylösnouseminen yhtä tuskaa. Kummallista, että kaksi raskautta selvinnyt ilman tätä vaivaa, vaikka kakkosta odottaessa maha oli aivan valtavan iso rasitti varmasti enemmän luita kuin tämä pieni (?) maha. Tosiaan mä luulen, että mulla on nyt paljon pienempi maha kuin kakkosta odottaessa. Painoa on kyllä tullut enemmän, mutta se onkin kertynyt tuonne takamukseen ja rintoihin.

Meilläkin vauva hikkailee, toissa iltana tuntui, ettei se lopu ikinä! Varmaan tunnin hikotteli, raukka :/ Pojat yrittivät säikäytellä veikkaa, jotta hikka loppuisi mutta ei auttanut.

Zatu: Kurjaa, miten sinun mäenlaskureissun pitikin päättyä :/ On se vaan uskottava, että tahtia ON nyt hidastettava ja pidettävä tauko noista raisummista harrastuksista =)

Onneksi ei kuitenkaan tilanne tosi pahaksi äitynyt, että levolla tokenit kuntoon taas.

Tuosta itkemisestä.. Mä olen ollut ihmeen rauhallinen viime viikot. Poikien raskausaikoina mä itkin koko ajan. Nyt on sellainen hyvin tyyni olo, kyyneleet kihoaa kyllä silmiin herkästi mutta en ole saanut sellaisia kunnon itkukohtauksia kyllä montaa kertaa. Miehellekin olen ollut tosi kiltti, ei sellaisia haukkumisryöppyjä kuten kakkosta odottaessa :P Pikkuveemäisyyksiä vaan...

Mary: Niin nuo miehet osaa yllättää.. Mä olen kahden miehen muutoksen isäksi nähnyt ja se, joka väittää, ettei isänvaistoa ole olemassa, puhuu potaskaa! <3

Mun pitäis tälle päivälle keksiä jotain tekemistä, tämän kakunsyönnin lisäksi ;) tai no iltapäivällä täytyy meidän käydä nostamassa vene, mutta nyt pitäis jotain hyödyllistä saada aikaiseksi kun pojat ovat hoidossa. Siivota ei jaksais, eikä tarviskaan kun mies vasta illalla imuroi. Leipomaan??

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!

Ardisia rv tasan 30!!!

Vierailija
13/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen veikannut, että luukas " tittar ut" 17.1.07

En tiedä, mistä tuo päivä tulee.. Mulla ois silloin kai rv 39+2.

Vierailija
14/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun: ( . ) Kovasti on ruvennut masukki hikkailemaan. Lähes aina hikka iskee kun on itse saanut syötyä. Muuten on rauhallista. Yöllä heräsin pohkeeseen iskeneeseen suonenvetoon. On muuten hupaisaa ja raastavaa pomppia sängystä ylös tän masun kanssa! Juuri ennen suonenvetoa esikko veti " hedarin" suoraan nenääni niin että tähdet lenteli. Teki tämän siis unissaan, kun oli taas tullut väliimme nukkumaan.

Omat sokeriarvot oli taas ok. Perjantainahan niitä soittelin terkkarilta (ja unohdin tulla tänne kertomaan) ja paastoarvo oli 4,7 (raja-arvo siis 5,1). Olen hieman uskalsin sitten herkutella viikonloppuna. NO isänpäivän kunniaksi tulikin sitten syötyä kolmea eri kakkua ja muita herkkuja päälle =)

Vaavin syntymäpäiväG: Ei ole kyllä laittaa hyvää veikkausta peliin. Esikko meni 10 päivää yli ja toivon, että masukki ottaisi isoveljestään mallia, niin saataisiin virallisesti sitten tammivauva. Mullahan la on 31.12. ja toivoisin kovasti, että vauva syntyisi uuden vuoden puolella. Synnytystapa-arvio mulla on joulukuun alussa, jolloin ainakin saa tietää sen, lähdetään kokeilemaan norm. synnytystä vai suunnitellaan sektio valmiiksi. Suunniteltu sektiohan vissiinkin tietäisi sitä, että vauva syntyisi tämän vuoden puolella. Eivät kai anna mennä yliaikaisiksi?!

Nyt hommiin tai lepäilemään (en oleihan vielä päättänyt), mutta kuitenkin pois koneelta! Mukavaa viikkoa kaikille terhoille!

Noopu ja pikkukakkonen rv 33+1

Vierailija
15/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isi ainakin tykkäsi. Aamulla ei kyllä saanut nukkua pitkään kun tyttö päätti ettei isi enää nuku, niin isihän sitten nousi.

Myös me olimme koko perheen voimin pulkkamäessä peräti 2tuntia ja jäi kyllä tältä valaskalalta laskut aika vähiin juuri noiden supistusten takia. En meinannut kotiakkaan enää päästä. JA supparithan sit jatku pitkin päivää ja illalla rupes todella pelottamaan että joutuuko sitä lähteä sairaalaan. Ei sit onneksi tarvinnut.

Huomenna olis aika äippäpolille ultraan!!! JIhuu, vähän kyllä jännittää että onko se istukka noussut vai ei. Ajattelin myös udella joskos sais tuon sukupuolen tietää... :)

Monttu: kyselit tuosta mahan laskeutumisesta. Itse olen nyt viimeviikolla tehnyt saman huomion. Elikkä maha on tosissaan laskeutunut ja pienentynyt. Aika hurjaa kun viimeksi näin kävi vasta juuri ennen synnytystä... :-/

Zatun ja muutaman muun itkukerhoon liittyisin minäkin ;) tuntuu että kaikki asiat itkettää.. ei voi telkkariakaan katsoa ettei itketä. J a nuo synnytyskertomukset tosiaan aina tulee itku kun niitä lukee. Hassua kun en esikoista odottaessa ollut ollenkaan tälläinen itkumaakari.

Mutta lumista maanantaipäivää kaikille, minä lähden tästä vauvanvaate pyykkiä pesemään

äityli ja möhis 29+5

Vierailija
16/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkblue]Tänän vaihtuu viikot 33 tasan ja on enää 7 viikkoa laskettuun hetkeen ja 6 viikkoa jouluun. Ja mitään en ole vielä ostanut enkä tehnyt valmiiksi. Sisko lupasi onneksi tulla tekemään joulusiivoja joulukuun alussa kun hällä on lomaa, saa ainakin verhot vaihdettua ja pölyt pyyhittyä. Mulla on sitten maailman paras sisko!! Siskokulta on aina siivonnut talon tiptop-kuntoon kun olen tullut synnäriltä kotiin ja leiponut kakkuja ja valmistellut ruokia ja siinä samalla hoitanut lapset. Nyt viimeisen synnyttyä joutui olemaan töissä koko viikon ja ukolle jäi siivoaminen ja sen kyllä huomas... ; ) Ei ollut tiptop, ei. Oli imuroinut ja pessyt lattiat mutta tehdäkseen näin oli heittäbyt kaikki tavarat sängyille ja siinä ne sitten kökötti kuin mikäkin vastaantulijaseremoniana. Äkkiäkös mä ne siitä paikoilleen laitoin, mut harmitti ruveta siivoamaan ensi työkseen kun on tottunut jo vähän liian hyvään. Toivon todella että sisko pääsee tällä kertaa edes puoleksi päiväksi siivoamaan, saisi sitten rauhassa vaan löhötä ja olla lasten ja vauvan kanssa.

[color=darkred]Meillä oli muutenkin niin paljon huonoa onnea kun tuo nuorimmainen syntyi ettei tosikaan. Ensin sairastuin minä vatsatautiin ja se sai synnytyksenkin käyntiin, ekana iltana kun sisarusten piti tulla käymään, yksi lapsista alkoi oksentamaan autossa ja mies joutui viemään hänet anopille hoitoon, kahden päivän vanhana vauva viettin teholle varmuuden vuoksi (perinnöllinen epilepsia-epäily).

Kotiintulopäivänä olivat molemmat lapset luokkaretkellä, ja oli vähän outo olo kun perhe ei ollut koossa, se olisi ollut minulle tärkeää, ja esikko jäi vielä yöksi hotelliin ja sieltä soitettiin seuraavana aamuna että tyttö oli saanut yöllä oksennustaudin ja mies joutui hakemaaan hänet kotiin aamukahdeksalta. Lisäksi mies sai yöllä ripulin eli oli aika tukalat oltavat ajaa se matka vaasaan (90 km) edestakas. Kotiintulopäivän iltana sain lisäksi oikein shokkihoitoa kun löysin takkahuoneen takasta Elävän Rotan joka oli tullut sisään ilmastointiaukkoa pitkin. Kuulin ääniä sieltä ja menin vauvan kanssa katsomaan, ja mua tuijotti silmiin inhottava rotta,, joka pomppas alas ja alkoi tulla koden, hyi hitto mä huusin. Mies juoksi sinne ja etsi rottaa, mutta se oli ilmeisesti heti käänytnyt ja lähtenyt samaa tietä' takaisin, mutta oli tosi inhottavaa ajatella missä se rotta oli käynyt tai kuinka kauan se oli siellä ollut. Seuraavana päivänä desinfioitiin koko huone ja pestiin kaikki materiaalit mitä siellä oli. Mies tukki ilmastoinnin reiän ja se siitä. Mutta vieläkin ajatteln sitä ja varsinkin koska meillä tuo takkahuone ollut vauvan nukkumispaikka, kun meillä lapset ovat viihtyneet hyvin yönsä vaunun kopassa ja takkahuone on kauimpana muista makkareista, eli tapasin jättää pojan uein sinne nukkumaan... Ajatuskin sa mut nyt........ Onneksi koko takaakaan ei enää ole, se on ny vanhimman lapsen huone ja mikään elukka ei pääse sinne enää.

[color=darkblue]No jos taas miettis jotain muuta =) Zatu: Täälläkin mahassa hikkaillaan monta kertaa päivässä. Itse olen päässyt tällä kertaa niin vähällä ettei tarvi vessassa käydä kertaakaan öisin. Nyt kylläkin vaivana tukkoinen nenä ja sen seurauksena kipeä kurkku.

Ihailen sun tarmokkuuttas, sulla taitaa joulunvalmistelut olla hyvällä mallilla =)

[color=darkred]Mirabella: Et ole ainoa nolo, joudun myöntämään etten ole ikinä kuulukaan maa-artisokkasta, vielä vähemmän nähnyt. Se oli aivan uusi tuttavuus mulle, pitääpä pitää silmiään auki kaupassa jospa semmoinenkin tulisi vastaan. Mut löytyykö se vihannes, hedelmä tai lihatiskiltä? Siinäpä vasta kysymys =) Piparkakuista, itse ostan aina valmiin taikinan ja oi kuinka hyvältä maistuu! Lapsetkin leipovat siitä ihan hyviä pipareita. itse olen vaan siirtynyt pikkupipareista tosi isoihin, on helpompi tehdä ja kivempi koristella, se kun tuppaa olemaan meillä se pääasia =)

[color=darkblue]Ihanan lahjan olit saanut Mary, muakin nauratti kun ajattelin niitten kämmeninen hauskaa sijoitusta =) Mulla onkin kiireinen joulukuu, olisi kaksi joulujuhlaa peräjälkeisinä viikonloppuina. Ensin miehen firman ja sen jälkeen kunnan joulujuhlat (olen valtuuston vara-jäsen). Siitä tullekin mieleen tämän iltainen rakennuslautakunnan kokous, kuulun myös siihen.

Nyt taidan vidä lapsia ulos kun tappelevat tässä parasta aikaa että veri lenntää (raapivat tosiaan).

Voikaahan!

nenn 33+0

Vierailija
17/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton meiän tammikuisten listan ja siihenhän olis tietty voinu lisätä noi päivämäärä arvauksetkin sukupuolen lisäksi :) olis sit kiva kahtella menikö oikein. Mulla on päässä pyöriny kanssa että vauva syntyy 7.1. viikolla 38. en tiedä miksi ja tyttöä mä odotan vaikkei tietoa olekkaan,en vaan saa itseäni poikaodottajaksi vaikka kuinka yritän sopeutua ajatukseen :)

Vierailija
18/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie yritän illalla keretä päivittämään listaa ja lisään sinne noita LA-veikkauksia. Uusia veikkauksia vois sit lisätä sinne listan jatkoksi, ettei tarvii näistä pinoista etsiä niitä. :)

T: Monttu

Vierailija
19/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uudelleen linjoilla, kun, harvinaista kyllä, pääsen näille sivuille päiväsaikaan. Jostain syystä nämä sivut taas vaihteeksi avautuvat täältä töistä.

Isabelluska, onnittelut sinnekin tasaetappi rv 30 saavuttamisesta!

Oma veikkaukseni vauvan syntymäpäiväksi on 24.1. En osaa perustella sitä mitenkään, muuta kuin toivon, että vauva ei menisi kovasti yli lasketun ajan. Tuo päivä olisi siis 40+3.

Käsittääkseni nuo vauvan tärinät on sitä, että kun vauva alkaa näillä viikoilla olla aikas iso, eikä mahdu enää heilumaan ihan miten vaan, niin harjoittaa motoriikkaansa ja tasapainoaan tuolla tavalla ikäänkuin tärisemällä, keinumalla jne.

Tosiaan, aika erilaisia on ruokaperinteet, ja ne vaihtelevat paitsi alueittain, myös ihan perheittäinkin. Viime joulu oli ensimmäinen, joka vietettiin kotona (muuten aina äitini kotona, tai mieheni vanhempien luona), ja minä tein kaikkea muita kuin perinteisiä ruokia. Siis oli niitäkin jotakin, esim kinkkua ja kalkkunaa ja porkkanalaatikkoa, mutta muuten ei niin perinteisillä linjoilla: paahdettuja bataattilohkoja, mozzarellakuorrutettua kuhaa kasvispedillä jne. Tärkeintä on herkuttelu hyvällä ruualla. Nam! Mitähän tuohon mahaan saa vain mahtumaan tänä jouluna, kun masuasukki vie kaikein tilan ; )

Tuosta maa-artisokkasosekeitosta tuli mieleen yksi oma tosi maukas pehmeä sosekeittoreseptini (tästä ovat pitäneet myös sellaiset ystäväni, jotka eivät normaalisti pidä kookoksen mausta, se ei jotenkin vain maistu niin kookosmaiselta tässä):

BATAATTISOSEKEITTO

2kg jauhoista perunaa

1,2kg bataattia

keitinlientä

5dl kookoskermaa

noin 1dl makeaa chilikastiketta (tai maun mukaan vähemmän, tai tee osa miedompaa, jos ruokailemassa myös lapsia. Tosin tällä noin desilläkään ei tule mitään megatulista)

mustapippuria

suolaa

Keitä perunat ja bataatit kuorittuna ja lohkottuna kypsiksi.

Soseuta, lisää kookoskerma ja mausteet sekä keitinlientä niin

että keitto on sopivan paksua. Anna kiehahtaa.

t. Meku rv 30+1

Vierailija
20/36 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=36648B]Eipä se riesa exästä siihen loppunut.. lyhyesti tiivistettynä, jouduin perjantaina sen riehunnan takia soittaa 112 saadakseni poliisit (valitettavasti oli ehtinyt häippästä pakoon minuuttia enne ku poliisit ehti paikalle )..sen lisäksi häirintää oli koko viikonlopun,terrorisoi jopa äitiäni tekstarein ja ei palauttanut lapsia kuin vasta puoli yhdeksän jälkeen sunnuntaina (olis pitänyt olla kotona jo kello kuusi)

Ja mitä sanoo sossu?? No, ei mitään,silitetään isää päästä ja koetetaan ymmärtää ja katsoa jos taas rauhoittuisi?? lievä lammas tää nykyinen asian hoitaja,mitää ei saa sanottua!

Harkitsen nyt tosissaan uutta käräjöintiä,en mä jaksa!

Olin ekan exän hyökkäyksen aikana kotona yksin juniorin ja isomman lapsen kanssa, keskimmäinen oli synttäreillä ja oma mies asioilla..

Pelkäsin niin ,että se sai aikaan kovat supistelut,oli vielä lauantainakin olo kumma ja huono..[/color]

[color=#8B008B][b]( . ) yhä niin väsyttää ja turhauttaa,kun ei saa apua tilanteeseen sossuta,sit saa pelätä,mitä tää aiheuttaa vauvallekkin..[/b][/color]

[color=#C71585]Vauvan /mahan laskeutumisesta: mulla on jo ainakin ollu pidempää vauva laskeutuneena tosi alas,eli voi jo siis niin tehä..[/color]

[b]Maria ja himpula 31+1[/b] [color=EE7AE9][size=3]♥