Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa emppusimppu takasin :)

Hannelille: Et ole ainoa jota ei nuo petipuuhat vois vähempi kiinnostaa tällä hetkellä. Mut tää on jo tuttua, mulla näköjään menee reilu½ vuotta synnytyksen jälkeen ennenkuin halut palaa takas, oonkin mietiny et johtuisko tosta imetyksestä? No ei sitä ukkoa voi kyl niin pitkään selibaatissa pitää... huokaus.

TV: Mä kattelen kaikki CSI:t ja esikoinen kattelee niitä mun kanssa (ne jotka tulee klo 21). Maajussille morsian on kans mikä pitää nähdä ja sit ollaan koko perhe katottu sitä Amazing race ohjelmaa joka alkaa taas vajaan kahden viikon päästä. PErjantaisin tulee kakkoselta TArtu mikkiin jota olen kans alkanu seuraamaan, kova laki ja yleensäkin noi rikossarjat on mun mieleen... menee vähän yksiin mun kirjamaun kanssa ;)

TOivolla on tällä hetkellä myssy päässä täällä sisällä. Päänahkaa on öljytty useaan otteeseen ja kelualiakin yritettiin mut aina vaan pojan päähän tulee keltaista karstaa ja myös punaista ihottumaa :( Niin siis siks on myssy et laitoin taas ceridalia pään täyteen...

Nyt poju hermostuu tässä sylissä gotta go!

P Ja T

Vierailija
42/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ottaa poika syliin, ku ei ruvennut enää yksin koisaan joten yks kätisenä tässä...

niin emppusimpulle viel et teretulemast takaisin minunkin puolesta. ja kaikille uusille myöskin tervetuloa!

Petihommat on meillä jo aloteltu, mutta alku oli aika kamalaa, nyt alkaa jo fyysisesti sujua entiseen malliin, henkisesti en oo kyllä päässyt kovin kummosiin fiiliksiin, ku ei oikein osaa rentoutua, jos vaikka poika just silloin sattuu herään...

mutta on niin tympeetä tää yhellä kädellä naputtelu, et lähen kattoon subin sivuille uusimmat bb-jutut...

ikarus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tvgallup:Tälä hetkellä minä seuraan vain Pakoa ja BB:tä sillai et kärryllä ollaan vaikkei kaikkia jaksoja katotakkaan. Muutenkaan en sarjoja seuraa. Everwoodia kattelin kun se näky ysltä, sillä ennen klo 21 en tv:n ääreen ennätä. Joskus (jos ennatän) seuraan prismaaa - eilen suoruumiiden tutkimista jeah! Elokuvia seuraan - vaikka ne olisi uusintojen uusintojakin. Niin ja urheilua tulee jonkin verran seurattua, mut ei mitenkään himona...

kretukka ja nekku

Vierailija
44/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka vastauksia galluppeihin ja kysymyksiin, ettei ihan kaikki unohtuis;)

IKARUS: Mä ostin nenä friidan muistaakseni cittarista - saa varmaan apteekistakin. Eli siinä on sellainen putkilo mikä laitetaan sieraimeen, tai siis putkilon pää:) Putkilosta lähtee sitten letku, jossa on suukappale eli letku vaan suuhun ja imemään räät veks. Siinä paketissa on mukana myös sellanen filtteri siihen suppilon ja letkun väliin, mutta mulla ainakin katkeis verisuoni päästä jos koittaisin sen filtterin kanssa imeä:) Ja kertaakaan en ole lapseni räkää suuhun asti horassu - en usko että siihen kukaan pystyy. Todella näppärä vehje!!!

HerkkuG: Menis jos aina shoppais kaupasta lisää - karkkia taitas kulua eniten. Limsaa kun joutuu pitään pannassa Pepin masun vuoksi...olisin kyllä ihan koukussa jos mahiksia olisi. Pulla/keksiosasto ei koskaan ole kuulunut mun heikkoihin lenkkeihin eikä kyllä nytkään.

AlapääG: Yläpäästä alapäähän - jösses! No joo, tuskimpa palauduttu on:( Samoja kyykkyfiiliksiä täällä kanssa, että ilmaa menee sisään ja paljon. Petipuuhat on meillä kanssa tauolla, ei jaksa, ei kiinnosta ja onneks toi mieskin on aika väsy noitten raksahommien takia.

TelkkuG: Olisin todella koukussa monen sarjaan jos meillä ois makkarissa telkku, koska imetän paljon makuulla. Mutta kun ei ole niin kaikkee tulee katottua vähän sieltä ja täältä. Amazing race on ehdoton, siihen jäämme koukkuun miehen kanssa molemmat. Muutenkin olen tätä tosi-tv porukkaa:)))

FiilistelyG: Parhaani mukaan koitan päivittäin fiilistelläkin, mutta onhan tässä aikalailla sellasta suorittamisen makua...rytmi kun menee joka päivä samalla kaavalla niin paketti pysyy hallussa. Harmittahan se... ...ehkä siinä yksi (itsekäskö??)syy miksi mietin että jos vielä myöhemmin yksi lisää - sitten kun minit olis jo pikkasen isompia. Olisi ihanaa ehtiä nauttimaan vauva-arjesta oikein täysillä. Mä kun en koskaan ole kokenut ensimmäisen lapsen jälkeistä " yhden lapsen kanssa olo-huumaa" - miehen poika kun on ollut meillä aina. Tai siis sillon fiilisteltiin yhden kanssa muttei vauvan kanssa.

Ihana kuulla, ettei tuo meiän miekkonen ole ainoa rasavilli joka pujottelee itsensä vöistä veks. Siinä puolentoistavuoden paikkeilla se meilläkin alkoi ja loppua ei näy. Autoilemme kyllä tosi vähän eli siinäkin ehkä selitys. Vyöt koitan vetää aina sikatiukalle, mutta ei tunnu auttavan.

Mutta taidampa lähteä taas suorittaan - tiskit odottaa laittajaa ja kun nuo molemmat vielä nukkuvat niin koitetaas hoitaa sekin homma alta pois.

Vieteri

Vierailija
45/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meidän piti lähteä kylpylään, mutta miehelle tuli huomiseksi pakollinen meno, joten starttaamme toivon mukaan huomisella. Jotenkin kävi ärsyttämään tuo hemmottelun siirtyminen, mutta sainpahan kiukunpuuskassani vietyä matot pihalle ja muutenkin raivattua taas kämpän kuntoon. Ihan tuli joulufiilis, kuin olisi joulusiivoa tehnyt, kun hangessa mattoja tamppasin. Ajateltiin OPE tulla Caribiaan, voitko suositella? TAkaraivossa kyllä on edelleen se viime viikkoinen uni, jossa meidän pojat katosi Turussa...uskallanko sinne nyt lähteä? Voi tätä äidin elämää...

EMPPUSIMPPU ihana kun tulit linjoille! Älä suotta " luimistele" , reaktiosi voimakkuus on ihan ymmärrettävää kaiken sen luopumissurun ja ikävän keskellä. Empatiakykyni oli puuttellinen, kun niin uppouduin kertomaan miehen allergian vuoksi tehtyjä pohdintoja ja puhuin vaan meidän omasta tilanteesta. Olisin voinut paremmin ottaa sinun tunteesi ja teidän tilanteen huomioon. Yritän tästä oppia.

Muutoinkin harmittaa, että ei mitenkään kykene aina huomioimaan ja muistamaan kaikkea, mitä viestejä lukiessaan tulee mieleen. Pitäisi laittaa kyllä paperille ylös. Kukas se eilen kertoi kamalasta viime viikostaan? Voimia sinne kovasti! Se esikoisen kommentti " mene kyykkyyn niin halaan" oli kyllä niiiiiin hellyyttävä. Juuri tuollaisia helmiä tulee meidänkin uhmikselta välillä juuri niinä hetkinä, kun itse olen ihan rikki hänen toilailuihinsa. Tosin hän vielä alle 2-vuotiaana ei sano kuin 2 sanaa peräkkäin, mutta osaa nekin välillä valita niin hyvin. Eilenkin kun hänellä oli kakka housussa (ja tämä vaipanvaihto on niitä huutoa aikaansavia asioita) niin kysyin, että " kukas täällä haisee" . Poika siihen että " tytöt haisee" . Mistähän tuonkin sai päähänsä?

HANNELILLE. Sama vika Rahikaisella, joskus päivät tuntuu menevän niin samaa rataa, aina sama kaava ja kuvio. Juuri niissä tilanteissa kyllä suoritan, kun teen näitä päivästä toiseen asioita (pukemiset, vaipat, pyykit, ruoat) enkä kyllä löydä niistä mitään nautintoa. Mutta onneksi pojat sitten muuten palkitsevat, sen pukemisrumban jälkeen ulkona häärää iloiset nasut. Ja riisumisen jälkeen pöydässä istuu nälkäisiä poikia, jolloin äidin ei-niin-herkulliset-pöperöt menevät hyvin alas. Mies on meillä se spesialisti ruoanlaitossa.

Kiitos " kuntokyselyyn" vastanneille! Kerrohan sinäkin Air sitten koekmuksesi niistä palloista. Miehelle ehdotin, josko hän sellaiset minulle ostaa joululahjaksi. Tosin saa antaa paketin ilman vanhempieni valvovaa silmää, kun tulevat meille pukin aikaan =) Hirvittää kyllä tuollainen Peevelin kuvaama tilanne, että pallo jäis sisään, miten sen saa sitten pykästyä ulos...Meillä on synnytysten jälkeen ollut aina ihan parasta aikaa petielämässä, kunhan vaan toimeen aina ehditään ja jaksetaan ryhtyä. Ihan tuntuu kuin suhteen alkuaikoina. Mulla jotenkin herkkyys menee ihan potenssiin tuhat. Sitten kun taas palataan normaalitilaan imetyksen loputtua niin vähään aikaan ei kiinnosta yhtään niin paljon, koska enää ei olekaan niin hekumallista. Eli ihan päinvastoin kuin Peevelillä. Ajoitus on vaan kinkkistä, kun se pitää osua niin hyvin, että isommat pojat jo nukkuvat, mutta että vauva ei vielä heräisi syömään. Että se siitä sponttaaniudesta.

KERTTUKASPERILLE vielä puheterapiasta. Juu oli todella helpottavaa käydä ja saada syyt ja selitykset pojan puheen epäselvyydelle. Kyse on monessa tapauksessa assimilaatiosta, eli kun esim. kauppa on paappa, niinp tulee alkuun jo valmiiksi, kun kesekllä on 2p ja sitten tuo pitkä vokaali on vielä ihan normaalia tuossa iässä. Kyllä kannatti käydä, nyt ei tarvitse murehtia suotta.

Vielä TV-G: Ehditään seurata tolkuttoman vähän. Eniten meillä katsotaan lastenohjemia. Maanantain ja tiistain piristys on aamulastenohjelmien jälkeen tulevat Tyttökullat =) Iltakasilta tulevat ohjelmat jää kaikki katsomatta, kun on juuri kylpy- ja puuromaraton menossa. Mutta sitten joitain ohjelmia seurataan vaikka väkisin, kuten Amazing race, BB (tuleekin hyvään aikaan meidän kannalta) ja Idols. Lauantaisin katsotaan Uutisvuoto ja Frasier, sekä ennen siinä välissä tullut ihana Mary&William. Salkkarit on joskus tuossa auki, mutta en sitä seuraa. Välillä harmittaa, että ei pysy mukana puheenaiheissa, kuten Lost, Käenpesä aikanaan ja 24 on puhuttaneet. Ne on meiltä kaikki katsomatta. Itse haluaisin seurata myös Kotikatua, mutta eipä sekään onnistu.

Nyt olen kyllä kirjoittanut melkoiset litaniat, mutta lupaan nyt pysyä poissa, jos vaikka sinne Caribiaan huomenna päästäis.

Pumpuli ja pojat 9/03, 11/04 sekä 080806

Vierailija
46/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen hoidossa ja Leo pikkuisilla päiväunilla, joten on hetki aikaa kirjoitella. Siivouspuuhat tosin vähän vaiheessa, uunissa on MrMuscle vaikuttamassa ja imuri odottaa taluttajaa=)

HANNELI, hauska juttu tuo roskapussin ulkoilutus, menee varmaan väsymyksen piikkiin. Mulla ei ole vastaavaa sattunut, mutta muunlaista kylläkin. Esim. ruokakaupasta tullessani tyhjennän kasseja vähän mihin sattuu, ja keksit ja kaakaojauheet voivat kovan etsinnän jälkeen löytyä jääkaapista tai pakasteesta.

HERKKUJA uppoaisi täälläkin määrättömästi, mutta viimeaikoina olen koettanut hiukan hillitä itseäni. Pullan ystävä en ole aikaisemmin ollut, mutta nyt sekin maistuu muiden herkkujen ohessa. Leivottiin esikoisen kanssa perjantaina jo pipareita, ja ne katosivat suht vauhdikkaasti pääasiassa mun toimesta.

TELKUSTA seuraan Täydelliset naiset, Everwood, Greyn Anatomia, Lost ja tietysti se Maajussille morsian. Meillä on tallentava digiboksi jolle nuo yleensä otan ja katson sitten päivällä samalla kun imetän.

Oli muuten jännä kun viikonlopun pinossa oli juttua unista, ja varsinkin siitä miten niissä saattaa vanhemmille lapsille sattua jotain. Olin juuri edellisenä yönä nähnyt unen jossa esikoinen hukkui veteen ja jäi vähän epäselväksi miten hänelle sitten kävi (aivan järkyttävää). Olipas taas mukava lukea täältä, että muillakin on vastaavaa asioiden unissa käsittelyä ollut, enkä ole ihan yksin näiden kauheiden unieni kanssa.

Ja nyt sitten Alma Tomu vauhtiin!

Omppupomppu ja Leo 250706

Vierailija
47/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tätä äitiä tarkoitettu nukkumaan :( Mies herää työaamuisin viideltä. Tänä aamuna tyttö herätti minut jo puol viideltä. Noh kesti aikansa ennenkuin sain annin rauhoittumaan. Juuri kun sain pääni tyynyyn niin kissan kutale tuli yläkertaan ja alkoi mouruta/ulvoa oven takana. Niinpä niin.. poika heräsi ylös ja meidän aamu alkoi. Oli taas kerran rakkaus kissaan koetuksella. ei sitten voinut tulla tuntia myöhempään jodlaamaan.

k.h.p.: Niinä iltoina kun mies on töissä on mun sula mahdottomuus " viihdyttää" vauvaa. Kyllä Anni välillä huutaa naama punaisena kun en pääse heti hänen luokseen (esikoisen vaipanvaihto ym.). Usein tyttö köllöttelee mahalleen mun käsivarrella kun teen kotihommia. Onneksi nykyään on alkanut myös viihtymään hetkiä puuhamatolla.

TV-G: Yleensä katselen CSI:n keskiviikkoisin, everwoodin ja perjantaisin Kovan Lain. Sunnuntaisin Maajussille morsianta on tullut seurattua ja aikoinaan katsoin Amyn lailla. Nyt hankimme tallentavan digiboksin jotta ei tarvitsis yömyöhään valvoa ja joskus näkisi jonkun leffankin... Ajatus hyvä MUTTA KUN MIKÄÄN KANAVA EI NÄY!!! Nyt huomaa kuin riippuvainen on telkkarista. Viiteen päivään en ole uutisia nähnyt ja kovat lait ym on jääneet näkemättä. Perjantaina tulisi antenni tyyppi katsomaan mikä mättää...

Onneksi netti sentään pelittää =)

pubu ja Anni 2908

Vierailija
48/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että kaikki mukana taas :-)

Miehellä piti olla tänään vapaapäivä, mutta töihinhän tuo joutui kuitenkin lähtemään :-( se niistä shoppailusuunnitelmista sitten.

Perhekerhoiltu ollaan kuitenkin ja kohta täytyy tyttöä muskariin lähteä viemään.

Meillä oli viimeyönä kunnon perhepeti, kun molemmat lapset kävivät aika-ajoin siellä piipahtamassa. Harvinaisen rikkonainen yö siis takana, mutta ihmeen virkeenä kuitenkin tääl ollaan.

hauska tuo roskiskävelyjuttu :) mulle ei ihan vastaavaa oo tapahtunu, mutta jo maksetut ja pakatut ostokset olen pariin otteeseen jättänyt hihnalle niin, että kaupanneiti huhuillut perään että meinaanko niitä kotia viiä vai jätänkö seuraavalle.. välillä nuo kauppareissut aika koettelemuksia tämän poppoon kanssa kun on.

TV-gallup: koukussa olen everwoodiin (viimeinen osa tälläviikolla, nyyh), maajussille morsiameen sekä seurasin myös mallikoulua ja innolla odotan uuden idolisin alkamista. Monena aamuna tulee seurattua myös TV1:lta tulevaa Elämä käsissä-sarjaa (siksi meillä ulkoillaan vasta lähempänä puolta yhtätoista;)

Nyt kahville.. ja pullalle. Pakastimen luukku siis taas avattu....

Hallas ja pesue (12/03 ja 8/06)

Vierailija
49/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ollut taas rikkonainen yö, mutta aika pirtee olen, kun iskä tuli aamusta meille ja viihdytti tuota poitsua. Sit laitoinkin lounaan jälkeen pikkuneidin pihalle ja nukahti 20min keinuttelujen jälkeen. Lopulta 1h tappelu pojun kanssa ja nyt siis hetken hiljaisuus ;)

Tervetuloa takaisin Emppusimppu ja ihan pystyssä päin. Tuommoinen tunteiden purkaus on ihan sallittua ja kivaa, että asiat sitten kuitenkin saadaan selvitettyä, ettei kenellekään jää pahaa makua näistä keskusteluista.

TVgalluppiin: Ei katsota telkkaria sitten YHTÄÄN. Ei yksinkertaisesti ole aikaa ja jos on, miestä ei kiinnosta, joten meillä iltasella pyörii ostetut leffat ja sarjat. Nyt juuri on kesken Battlestar Galactican toinen tuotantokausi. mies on sellainen leffafriikki, että ostelee jotakin vähän väliä ja on vino pino odottamassa, kun ei sitä oikein ehdi/jaksa joka ilta. Täytyy myöntää, etten tiedä ulkomaailmastakaan mitään, kun uutisiakaan ei ole tullut seurattua. Elän tällaista mökkihöperön suljettua elämää...

Nyt pyykkivuorta selvittelemään ja jos vaikka saisi illalla imuroitua. Ei viitsi herättää pojua tuolla metelillä ihan vielä. On aika arpapeliä sekin, että ehtiikö tehdä suunnittelemiaan juttuja.

Aivan ihanan auruingoista päivää kaikille!

Air+lapsoset

Vierailija
50/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin viimein sain itsestäni irti sen verran että ajattelin ilmoittautua teidän elomammojen joukkoon. Olen seuraillut teidän palstaanne alusta alkaen, mutta mikä lie ujous aina iskenyt kun en ole saanut aikaisemmin joukkoonne liityttyä. Joten täällä yksi 30.8.06 syntyneen tytön äiti ilmoittautuu joukkoon suureen..

Meillä on siis Aino tyttö, joka on perheemme esikoinen. Lueskelin juttujanne jo odotus-aikana ja nyt vielä tiiviimmin vauva-aikana, täytyy kyllä sanoa että tällä elokuisten palstalla on ollut aina niin positiivinen ja hyvä henki! Paljon olen saanut tukea teistä jo ihan pelkästään lueskelemalla teidän muiden kuulumisia, toivottavasti vielä enemmän saan apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin nyt kun uskaltauduin taustalta roikkumasta tänne palstalle.

Meidän neidistä hieman.. Hän on hyvin tempperamenttinen pakkaus, päivän aikana mennään tunnetiloista toiseen ja useita kertoja. Välillä huudetaan hikipäässä ja sitten taas hetkessä hän muuttuu nauravaiseksi vauvaksi. Luonnetta siis ainakin tuntuu löytyvän.:) Yöt Aino on nukkunut alusta saakka uskomattoman hyvin, tällä hetkellä jo vetelee täysiä öitä, ilman heräilyä noin 7h putkeen. Unenlahjat hän onkin perinyt isältään, mies kun ei herää vaikka pommin räjäyttäisin korvan juuressa! Onneksi näin..

Meillä päivät kuluvat syödessä, nukkuessa ja leikkiessä jumppamatolla tai sitterissä. Illat sitten yleensä ovatkin hieman vaikeampia, tyttö pitää välillä melkoista konserttia!=)

No mutta taidanpas tästä siirtyä taustalle lueskelemaan teidän muiden kuulumisia. Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille, ja jaksamisia vauva-arkeen!

Vierailija
51/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon jutuista pihalla kun lumiukko. Tai akka..

Tapaamiseen en ehtinytkään, nukuttiin valvotun yön jälkeen tytön kanssa, mies kun on siis sairaslomalla ja nousi poitsun kanssa ylös. Voi olla muutenkin niinkuin sanoinkin jo aikaisemmin, että on liian aikaisia nuo kymmenen tapaamiset tällä hetkellä meille. Ollaaan muutenkin niin aamun torkkuja.

No sit heti lähdettiinkin reissuun, ensin mun äidin luo Ouluun, ja sit keski-Suomeen anoppilaan. Sunnuntai iltana kotiuduttiin, ja nyt vasta eka kerran koneelle pääsin ihan ajan kanssa.

Mutta nyt taas mukana remmissä vanhalla innolla. :))

Calathea ja Aava 28.8

Vierailija
52/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea: Kiva kuulla sinusta! Aloin jo huolestua...

Kaikille uusille: Tervetuloa innolla mukaan!

Pumpuli: Caribia on ihan jees. Ruokapaikka- vinkkejä voit vaikka soitella, jos tuntuu siltä...sullahan on numero? Meilekin voi tulla visiitille, jos on tekemisen puutettam mutta jos ei tällä kertaa niin sitten Naantalin Muumimaailma-raissun yhteydessä:)))

Opemamma ja Leevi

Vierailija
53/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä väsyttää, mut niin poikki olen, etten ole paljon jaksanut edes kirjoitella tänne. Hengessä olen kyllä mukana kokoajan! Mikälie syysmasennus iskenyt?

Fiilistelyistä: mun fiilistelyt on lähinnä ollu sitä, että pääsis jo eläkkeelle, lapset olis isoja ja sais vaan olla ;) Johtunee varmaan näistä kahdesta viime vuodesta, kun tätä mammaa on viety kuin sitä kuuluisaa pässiä narussa...kaikinpuolin. Siitä ehken tämä syysmasennus, mitä on varmaan kyllä jatkunut kesän, kevään ja talvenkin yli jo.

Siinä sitten synkistelyt ja nyt muuta asiaa :D

TvG: Katson mitä kerkeän...yleensä lapset ovat yhdeksään mennessä nukkumassa, joten kaikki senjälkeen alkavat ohjelmat nukun sujuvasti sohvalla, kun ei tuo ukkokulta ole laittanut makkariin televisiota, nukkuisin ne ohjelmat mieluummin siellä ;)

Oliko niitä muita kalluppeja? Nyt just en muista, muttaettä johan sitä oli tuossakin.

Odottelen tässä, että Jaakko heräilisi, poika kun on nyt nukkunut jo parikin tuntia. Se on tuo autokyyti, kun pistää nämä pienemmät unisiksi...onneksi, muuten tuota kakkosta olisi älyvaikea saada päiväunille! Nyt sille pitäisi lähteä antamaan pensselit, että saa vesiväreillä maalata, se kun tuntuu nyt olevan kovassa huudossa :D

Niin ja tervetuloa uusille mammoille ja myös entisille!

Eria & Jaska kolmea päivää vajaa 6kk (3kk) :D

Vierailija
54/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti on taas juttua kertynyt ja meidän pino on aina helposti löydettävissä, kun yleensä se keikkuu ihan ylhäällä! Tervetuloa uusille ja kiva että Emppusimppukin tuli takaisin :)

Lohduttavaa lukea, että muidenkin vauvat vielä vaativat yöpalvelua. Meillä menee jotakuinkin pari yötä hyvin yhdellä tai kahdella syötöllä, eli välit 3-5 h, mutta viime yönä syötin klo 02, 04 ja 6.30 eli vähän turhan tiheään. NENÄNTUKKOISUUS on muuten helpottanut viimein, eli maito ei enää vedä nenää tukkoon, mutta etenkin jos on parin päivän kakkasatsit tulematta, yö on rauhaton. Onni tosiaan KAKKAA normaalisti kerran päivässä, mutta nyt oli reilun 2 päivän satsit tulematta ja ne piti ähistellä heti aamutuimaan ulos.

TV-G: vähiin jää telkun katsominen: tyttö on unilla jo ysiltä, mutta itsekin alan olla siihen aikaan väsynyt ja monesti Onni keikkuu silloin vielä hereillä eli iltaohjelmat menee usein nauhalle. Pyrin katsomaan Kotikadun ja Sopranosin (heh, kaksi aika erilaista sarjaa!), Idolsia alan varmaan katsoa ja seuraavaa Selviytyjät-sarjaa (kunhan se taas tulee). Tietty tytön kanssa töllötellään PikkuKakkosta ja Lastenaamua jne.

HERKUT: maistuu täälläkin vähän liian hyvin. Pullaa pakkasesta tai kaapista keksiä, karkit jää onneksi usein kauppaan ja mukaan tarttuu korkeintaan pieni suklaapatukka. Mulla paino on pudonnut jo alle lähtöpainon, eli sen puoleen ei ole huolta, mutta voisihan sitä syödä terveellistäkin välipalaa!

KUNTOON-G: käväisin viikko sitten kokeilemassa sählyä ja en malttanut olla pelaamatta ihan kunnolla. Siinä sitten huomasi, että liian rankka laji vielä eli pysyttäydytään vaunulenkeissä ja pulkkamäessä. Toisekseen huomasin, että pitääpä jumpata lantionpohjaa vielä paljon eli vaikka normaalissa askareissa kaikki tuntuis olevan ok, tuollainen raju liikunta pisti kyllä paikat falskaamaan... :/

Jokos ootte muut " LUKENEET" vauvoille? Mä luin äsken unien välillä Onnille peräti kolme vauvakirjaa putkeen :) Kovasti se tuijottelee ja heiluttelee hirmu kiinnostuneena käsiään ja jalkojaan eli taisi olla ihan jees kokemus. Toinen ahaa-elämys on ollut alkaa pitää Onnia entistä enemmän vatsallaan: jätkiksellä on jo kova yritys päästä eteenpäin eli se vie jalkojaan vatsan alle ja nostaa peppua. Pää kyllä viistää vielä maata, eli ihan vielä ei taida olla konttauskunnossa :)

Jepulis, taidan siirtyä lukemaan uutta Vauva-lehteä. Tai sitten imuroin ja järjestelen paikat kuntoon. Tai surffaan vielä hetken... Öö, mikähän noista jää ekana tekemättä :o

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
55/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin äsken pitkät pätkät ja nyt kone ei sit lähettänytkään sitä kun olin kirjautunut ulos sivuilta. Että ottaa päähän. Mitäs olen niin hidas kirjoittamaan. Josko nyt jakais kirjotuksen osiin.

Fiilistely G: Mä oon ikävä kyllä suorittaja. Pakko saada se ja se asia tehtyä ennenkuin voi tehdä sitä ja tätä. Fiilistelykin kuuluu kuvaan. Yleensä iltaisin mietin miten onnekkaita ollaan oltu kun on näin ihania lapsia. Nukkuvat lapset ovat suloisia ja ihania. Mökillä kun oltiin ihan omalla porukalla niin lapset touhusivat keskenään ja isompi auttoi pienempää ym. Tuli sellainen ihanan suloinen tunne. Monesti miehen kanssa muistellaan lapsien juttuja ja jutellaan lapsista varsinkin iltaisin kun pitäis käydä nukkumaan eikä uni tuukkaan silmään.

Öttimötiäiselle tervetuloa mukaan. Emppusimpulle kiva kun palasit.

Kerttukasperille onnittelut.

Vieteri: Omat lapset eivät ole pujotelleet vöistä pois. Kaverin lapsi pujotteli pois vöistä tais olla just tossa 2vuoden tienoilla. Tähän auttoi heillä se että istuin käännettiin naama menosuuntaa. Lapsi näki kunnolla ulos autosta niin ei ollut enään tarvetta avata vöitä.

Alapään paikoista: Mies ei ole valitellut yhtään. itsestä tosin tuntuu että paikat ovat väljät. Geisha-kuulat ei oo mun juttu. Perinteine jumppa kehiin. Eiköhän ne paikat siitä kiinteydy niin kuin muillakin kerroilla.

Petipuuhat on aloitettu ja kuuluu melki joka päiväiseen ohjelmaan. Mulla on aina näin synnytyksen jälkeen oikein himokas kausi menossa. Mä olen meillä se joka tekee aloitteen. Ja kyllä sitä aikaa löytyy kahden keskiseen puuhasteluun päivän aikana. toki siihen pitää vähän vaivaa. Mulla kanssa on herkkyys tosi pinnassa. Sen takia varmaan petipuuhat on ihana ja kivaa. Olo on kuin just tavattaessa.

En tiedä mikä tohon isäntään on mennyt. Teemun odotus aikana oli varma että Teemu on meijän viimeinen vauva ja lissä ei tule. Nyt sitten ei käytä kumia joita laatikossa kyllä olis vaan luottaa keskeytettyyn. Kysäisin kyllä että tietääkö mitä tekee ja kertoi tietävänsä. Tää sopii mulle paremmin kuin hyvin. Tosin on aavistuksen puulla päähän lyöty olo.

Munhan piti ruveta seuraavista menkoista syömään pillereita. Niitä tosin ei ole vieläa ainakaan kuulunut. Ens viikolla pitäis tulla jos menee yhtään saman kaavan mukaan kuin ennen tätä raskautta. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Päättelen tän viestin tähän ja jatkan toiseen josko saisin tän perille asti.

puuhis ja Teemu 11vk

Vierailija
56/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iida nukahti nätisti puuhamatolleen :)

sitten hakee postista ilmankostutinta ku iida rohisee heti kun pikkukostuttimesta teho loppuu.

iik,mua jännää,pitäs lähtee duunin pikkujouluja viettää 9.12 miten uskallan jättää tuon hoitoon kun on niin nitisevä tapaus,jos mummo säätääkin omiaan ja tuo vähäinenkin rytmi menee puilleen?!

nyt kummiskin on syönny suht samaan aikaan joka päivä..(pidän kirjaa :D)

noh nyt tekee rästi juttuja ennen ku tytsi herää.. nukkuu varmaa sen tarkalleen 30min ;)

yö menikin hyvin et ihme jos ei likkaa nukuta..kuhan ei natisis kokoaikaa :)

Vierailija
57/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkku G: Mulla meni tossa parin ekan viikon aikana suklaata levy illassa. Nyt ei enään niinkään tee mieli suklaata joskus. Tän suklaan syönnin oon yhdistänyt muillakin kerroilla pariin ekaan viikkoon ja väsymykseen.

Muuten syön kyllä herkkuja samaan tapaan kuin ennenkin karkkia menee. Pullaa ja keksiä ja sipsiä. Mitä enempi väsyttä sitä enempi menee hyvää ja rasvasita ruokaa.

Telkku G: Mä kattelen telkusta yleensä sarjat jotka alkaa 20-21. Aikasemmin en oikein kerkee telkkua katseleen. O.C, Pako, C.S.I., Ilman johtolankaa, Everwood, Teho-osasto, Alias. Telkun katselu ajan käytän hyväkseni ja silittelen pyykit yleensä silloin kun ei oo vitonen juoksemassa jaloissa ja vetämässä johdosta. Lasten ohjelmat katselen jos kerkeen.

Hanneli: Mä ulkoilutin roskista vaunujen alla eskari reissun. Vein pojan eskariina ja kävelin kotiin. Olin laittamassa vaunuja varastoon kun huomasin että roskis nököttää vaunujena alla.

Meimiille tervettuloa mukaan.

Kerttukasperi: En oo varsinaisesti vauvalle lukenut mutta on sylissä kun luen isommille kirjoja. Niin kuuntelee samalla. Välillä kiljahtelee väliin omia juttuja. Sama kun perhekerhossa on laulettu ja kotona niin Teemu rupee kiljahteleen mukana.

Nyt on mentävä. Ei tää kämppä siistiedy itsestään. Illlalla olis luvassa diskoilua. Eskarilaisen päiväkotdin vanhempain yhdistys on järkännyt päiväkoti perheille diskoillan läheisen koulun salissa. Lapset odottavat iltaa innoissaan.

puuhis ja Teemu 11vk + muut

Vierailija
58/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muutettua jälleen kerran ja nyt välimatkaa vanhaan kotiin noin 500 km eli ei ihan naapuriin muutettu. Muutto tuli hiukan pikaiseen ja meillä oli vain pari viikkoa aikaa hoitaa kaikki asiat kuntoon. Miehen työn takia muutettiin... Tämä uusi paikka ei ihan vielä tunnu kodilta, kun ollaan ehditty olla muutama päivä. Pikkukaupungista suurkaupunkiin lienee suurin sopeutumista vaativa osio.

Fiilistelystä: Sitä tulee harrastettua ja varsinkin nyt, kun koko arki on ollut suurien muutosten kourissa. Minulla on kamala koti-ikävä vanhaan paikkaan, suren taakse jäänyttä elämänpiiriä ja samalla koitan löytää uudesta tilanteestamme positiviisia puolia. Lapsille on kuitenkin tärkeintä, että perhe on kasassa ja perusasiat kunnossa. Mieli on kuitenkin apea. Usein mietin, että minkähän paikan esikoinen mieltää kodikseen myöhemmin, jos taas muutaman vuoden päästä muutamme. Sitten, kun esikoinen menee kouluun, on muuttamisen loputtava. Nyt on tyttö 2,5 vuoden ikään mennessä asunut viidessä eri osoitteessa :( Nyt hänelle riittää vielä aika pitkälle äidin ja isän seura, mutta myöhemmin alkavat kaverit saada suuremman merkityksen. No, jospa me asuttaisiin tässä kaupungissa seuraavat 2-4 vuotta ja palattaisiin sitten Suomeen...

TV: Aika paljon tulee iltaisin katsottua sarjoja sen jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan. Katson Greyn anatomiaa, Teho-osastoa (Suomessa taitaa olla jo loppunut), Desperate Housewives ja Ruotsin Idols 2006, joka on juuri menossa.

Herkut: Niitä menee. Sekä suklaata että jätskiä. Limsaa en juo, koska sen olen huomannut olevan suoraan yhteydessä vauvan masuvaivoihin.

Turvavyöt: Meidän esikoinen on myös muutaman kerran kiemurrellut itsensä irti istuimen vöistä. Aikamoiset puhuttelut olemme pitäneet ja tempaukset jääneet muutamaan.

Alapää: Eipä tuo ihan entisellään ole. Vähän " tuuletusaukko-olo" . Olen hankkinut apteekin treenikuulat, mutta ovat vielä laatikossa. Tämän muuttorumban keskellä on itsestä huolehtiminen jäänyt viimeiselle sijalle.

Lemmikeistä täällä on ollut keskustelua. Meillä on ollut ennen lapsia kissa, joka kuoli varsin nuorena krooniseen munuaisvikaan. Minulla oli keskikokoinen snautseri 7 vuotta ja luovuimme haukusta viime keväänä esikoisen allergian vuoksi. Kova paikka oli, mutta löytyi aivan loistava uusi koti. Surussani olen ajatellut, että on kuitenkin suuri ero onko koira muuttanut uuteen kotiin vai kuollut. Muistan nimittäin vieläkin hyvin elävästi sen kaihertavan surun, kun kissamme jouduttiin loppumetreillä lopettamaan. Olin viimeisilläni raskaana ja makasin tuntikausia lattialla sairaudesta väsyneen kissan kanssa. Päätös lopettamisesta oli todella vaikea. Jälkeen päin olen todennut, että vetkuteltiin vähän liiankin kauan, koska emme kyenneet hyväksymään ajatusta elämästä ilman kisua. Tässä elämäntilanteessa (muuttaminen) meille ei tule mitään eläimiä. Haaveilen, että jos joskus asumme pysyvästi jossakin, niin haluaisin itselleni hevosen. Kaikesta saa haaveilla ;)

Terveisin Velho78 ja Nooa 31/8

Vierailija
59/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilistelyg: Täällä fiilistellään ihan tosissaan. Ihaillaan vauvaa ja kaikkia muitakin ikäkausia. Esikoinen on jo niin suuri ja tuntuu että se lentää pesäsätä just vaikka vasta koulun aloitti. Kova on emolla suojeluvietti kun ulkomaailmaan astui. Kakkonen elää seesteistä vaihetta ja iloitsee kaikista kättensä töistä. Kolmonen on KAUHEAN Ihana - kait sitä 2vtäkin sitää talossa sietää. En tiedä onko tämä sukupuoli sidonnaista vai yksilöllistä, mutta ei meidän perheessä tuollaista uhmakkuutta vielä ole ollutkaan. Mies pitää sylihoitoja, mutta päivällä minun täytyy välist " häätää se talosta" kun en ehdi 45min pakkohoitoja pitämään...mut kuitenkin fiilistellään yökkärit jalassa puoleen päivään;)

petipuuhatg: a l o i t e t t u on, mutta isännän mielestä h a r v a k s e l t a a n. Palautunut en kyllä ole. Kuivalta tuntuu vaikka haluttaiskin ja sit on paikat viikon kipeenä kun ei kostu niin ei. Voiteluöljyä kehiinkö:) Eilen varmistin ettei vauvoja tule seuraavaan viiteen vuoteen ellei ydessä toisin sovita. Oliskohan tuo sitten kolmannen sarjan vuoro?

t. Kretu

Vierailija
60/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Emppusimppu, mukavaa, että tulit takaisin :) Sitä monesti ottaa asiat itseensä, vaikka ne ei olisikaan itseä kohtaan tarkoitettu. Mäkin pahoitin mieleni juuri Hesarin yleisöosastokirjoituksesta, jossa kritisoitiin 4-5-vuotiaiden laittamista päivähoitoon. Koska aihe koskettaa juuri mua, tuli tosi paha mieli. Yritin kyllä perustella itselleni, että mun opiskelujen ja työprojektin takia keskimmäisen on oltava hoidossa muutaman tunnin päivässä, mutta silti olen nyt muutamana päivänä saanut pahan mielen itselleni...

Meilläkin viime yö oli repaleinen. Vauva kitkutteli pariin otteeseen, sitten sain ihan kamalan päänäsäryn keskellä yötä. Onneksi lääkkeet auttoivat kuitenkin. Seuraavaksi heräsi viiden aikaan keskimmäinen, oli nähnyt painajaisia SUOMIEHISTÄ... Ei sais näemmä katsella mitään dokkareitakaan enää.

YÖSYÖTÖISTÄ: Meillä heräillään yleensä syömään puoli kahden ja puoli kuuden aikaan. Viime yönä vauva heräsi ilmeisesti mun kääntyilyyn ja yöseikkailuihin sen päänsäryn takia jo neljältä, eikä meinannut millään saada unta. Syötin vauvan sitten jo neljän jälkeen ja sitten vielä uudelleen kuuden pintaan. Ja vauva oli syönyt jo ekan kerran puoli kahdelta. Mutta mä yritän pitää yösyötöt normaalisti kahdessa per yö, koska tyttö ei todellakaan tarvitse maitoa. Ei tarvitsisi välttämättä kahtakaan kertaa, mutta muuten en saa häntä uudelleen nukahtamaan. Useina öinä tyttö herää muutamia kertoja syömiskertojen lisäksi, ja monesti minä herään vielä pari lisäkertaa kun tyttö ähkii ja puhkii ja puhisee ja ähisee. Viime yönä piereskelikin niin kovaa, että kerran heräsin siihenkin.

TV-gallup: tällä hetkellä olen seurannut vain BB:a. Eilen en jaksanut katsoa, mutta useimpina päivinä kyllä. Muuten tulee katsottua telkkaa tosi vähän. Perjantaina neloselta kotivideot ja sen jälkeen kolmoselta sen poliisisarjan niistä kadonneista. Ne on tän hetken vakkarit. Amazing Racea odotan minäkin innolla. Ai niin, ykkösen aamutelkkari on hyvä, tosin lapset yleensä katsoo piirrettyjä.

Ah, nyt vauva heräsi

Jamssa + tytsy 12vk