***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (65)
Muistaakohan kukaan enää meikäläistä. Kirjoittelin muutaman kerran raskausajan loppupuolella ja sit kävin pikaseen ilmoittamassa, et tyttö on syntynyt (2270g/46cm). Meillä on täytetty ratkiriemukkaat kolme kuukautta ja painoa reippaasti yli viisi kiloa ja pituutta lähes 60 senttiä.
Olen yrittänyt käydä lukemassa pikaiseen teidän pinoja, mut aina en oo ehtinyt. Varsinkan alukuaikoina, kun neiti söi 2 tunnin välein, eikä juuri nukkunut.
Täällä on satettu jo puhua aiheesta, mutta saako kenenkään vauva rautaa ja jos saa, niin kuinka on vaikuttanut. Meillä nimittäin neiti itki ennen lähes hysteerisesti kakatessaan päivittäin, enkä ole keksinyt muuta syytä kuin Fer in Sol- rautatipat. Vai voisiko ruokavaliossani olla jotain mikä tämän tekee olen jättänyt juustot limsat ym pois
neiti itkee...
Tintta ja nti
pitkästä aikaa muutama sananen...
tällä mammalla on pitänyt kiirettä huushollin siivouksen ja lasten synttäreiden kanssa. nyt ne on vietetty ja saa olla puoli vuotta ilman juhlien järjestämistä. juhlat ovat kyllä ihania ja niitä on mukava järjestellä mutta on ihana huokaista kun ovat ohi.
ÖTTIMÖTIÄISELLE tervetuloa mukaan ja KERTTUKASPERILLE suuret onnittelut väitöskirjasta, hieno saavutus!
taisi hieman tulla jotain erimielisyyksiä eläingallupista. tämä on ollut niin ihana palsta, joten en minäkään usko kenenkään tahallisesti aiheuttavan toiselle mielipahaa. minusta on mukavaa että jokainen voi täällä rauhassa hehkuttaa, kiehua, iloita, kertoa surut, höpistä ja löpistä. niitä on kiva lukea eikä pidä ottaa mitään itseensä. varsinkaan kun ei täällä kenenkään tekemisiin ole puututtu. on vain tuettu, neuvottu, iloittu ja otettu osaa. jatkakaamme siis entiseen malliin ja puhukaamme kaikenlaisista asioista, tosiaan muustakin kuin säästä.
toivottavasti EMPPUSIMPPU palailet vielä tänne kirjoittelemaan..
täällä huushollissa laukut odottavat pakattuna ja lomafiilikset alkavat olla korkealla jokaisella. tämä mamma odottaa kiireetöntä yhdessäoloa koko perheen kesken. ensi yönä klo 3 lähdemme ajelemaan helsinkiin, lentomme lähtee seitsemän paikkeilla.
oikein ihanaa alkavaa viikkoa kaikille eloisille ja nauttikaamme näistä ihanista kullanmuruista!
myry ja Eetu(huomenna 4kk)
Yhdyn monen muun mielipiteeseen, ettei varmasti kukaan palstailija täällä tahallaan pahoita toisen mieltä. Unohdetaan eläingallupista tulleet erimielisyydet ja jatketaan vanhaan malliin :-)
Papunako se kyseli makeansyönnistä. Täällä kans yksi herkkusuu, jolle karkit ja muu makea maistuisi mielinmäärin. Myös esikoisen imetyksen aikana oli sama homma (minä, joka yleensä en niin makean perään ole!). Yritän kuitenkin parhaani mukaan pitää jonkinlaista itsekuria, mutta päivittäin jotakin makeaa kyllä on saatava. Eilen innostuttiin vielä tytön kanssa pullia leipomaan, houkutus pakastimen luukkua avaamaan on suuri.. :)
Isänpäiväviikonloppu sujahti nopeasti, veli oli tyttöystävineen vierailulla. Oli kyllä taas pitkästä aikaa tosi kiva nähdä ja oikein kunnolla jutella. Eilen sitten vietimme leppoisaa yhdessäoloa perheen kesken, mitä nyt vaaria kävimme onnittelemassa.
Eipä meille muuta tälläkertaa, nyt kutsu käy taaaas.
Hallas
Ehdinpäs koneelle! Meillä ollu ihan kammo viikonloppu, kun ukko oli leikkauksessa pe, ja lauantaina saimme iskän tas kotiin kipeänä kuin *piip*. Muuten sujuis hienosti, mutta kun ukko ei voi nostaa, rehkiä, puhkia, katsoa alaspäin tmv. niin tuntuu aikaajoin ihan arpeeksi hankalta.
Eemeli on nukkunut oikein mallikkaasti (luojan kiitos), viime yönä nukahti puol 10, söi kolmelta ja seitsämältä ja puol kymmenen noustiin ylös. Puoli yhdeltä pistin vaunuihin nukkumaan ja EDELLEEN nukkuu!!
Oon tehny ruuan, siivonnu, käyny suihkussa, täytelly vauvakirjaa, siivonnu vaatekaapit, lämmittäny talon, leikannu elukoiden kynnet, madottanu ja puhdistanu kaikkien korvat..siis älytöntä! normaalisti saan tämän verran aikaiseksi kuukaudessa!
Emppusimppu! ymmärrän surusi, minäkin luovuin hevosestani talven ajaksi. Päätös oli kamala, vaikka pääsi hyvään paikkaan ja ihan tähän lähelle, mutta silti! Tule takaisin joukkoon mukavaan.
Onnea väitöskirjan valmistumiselle! (unohdin nikin jo..)
Fiilistelen heti kun hommat on tehty, mutta aikaisemmin en siihn pysty..Joskus harmittaa kun saattaa kyläreissukin mennä pilalle vaan sen takia että kotona jääny joku homma kesken...
Tässä suuremmat, nyt menen herättämään eemelin..nukkunu jo 5 tuntia, johan on vaippakin varmaan niin täynnä että..
keru, leikkauspotilas ja uninen eemeli 2608
Jospa minäkin tässä muutaman rivin saisin aikaiseksi, kun tuo poika omassa sängyssä koisaa toivottavasti hetken :)
Makeanhimosta joku kyseli.. täällä se on ihan rajaton. Pullaa, viineriä, kakkua jne. kaikkia tekee mieli lähes koko ajan ja karkkipuolelta suurin intohimo on leafin lakritsisekoitus! Tänään pakotin itseni kävelemään karkkihyllyn ohi kaupassa, ja vaikeeta oli.. nyt jo tässä mietin miten pystyn kattomaan illalla Täydellisen naiset ilman sitä lakritsipussia, nyyh. Painoa pitäs kyllä saada pudotettua, kun on vielä 4kg ylimääräistä, huoh!
Ja en muista kuka kysyi onko paikat ennallaa.. no ei todellakaan oo.. Melko väljältä tuntuu, mut en oo vielä kuulia ostanu, vaikka mielessä on käyny, et ei välttämättä ois huono hankinta!
Meillä on poitsulla huomenna 3kk nla, ja muakin piikki hirvittää.. kahelleen vielä joudutaan meneen ku iskä on töissä..
Nii ja isänpäivästä sen verran, et tilasin iskälle pojan kuvalla varustetun mukin.. Iskä oli oikeen onnellinen!
Mut nyt pitää mennä, tuli vieraita! Mukavaa illanjatkoa kaikille eloisille!
Katita ja poitsu (kohta 3kk)
piti tulla vielä moikkaamaan uudelleen :)
Opemamman fíilistelygalluppiin: Välillä jaksan fiilistellä, välillä vaan suoritan. Mä elän toivossa, että kun saan tän työprojektin loppuun niin voin sitten joulukuussa fiilistellä ja tehdä kaikkea kivaa lasten kanssa... Pian on koko joulukuu niin täynnä odotuksia, että siitäkin tulee pelkkää suorittamista.
Hanneli: mä en oikein ole glögin ystävä, mutta kai sitä siihenkin sais rakennettua riippuvuussuhteen jos sitä oikein alkaisi litkimään litratolkulla ;)
Makeat ja muut herkut: Mä en yleensä ole makean ystävä, varsinkaan karkkien tai suklaan. Mieluiten olen syönyt sipsejä tai salmiakkia ja limpparia! Raskausaikana jo alkoi suklaanhimo ja se vaan jatkuu ja jatkuu. Limpsaa tekis myös mieli, mutta pakko se on jättää pois kun tyttö selvästi kärsii jos juon limsaa. Helposti menee vaikka suklaalevy päivässä. Yritän hillitä himoja sen suhteen hieman, mutta...
Väsymyshän (huonosti nukkuminen)lisää makean ja rasvaisen tarvetta, eli sinällään ei mikään ihme tämä makeanhimo.
Kaippa me mennään kylpemään tytön kanssa.
Jamssa + tytsy 12vk
Fiilistely: Ei oo oikein aikaa fiilistellä, kun on tota opiskeluhässäkkää. Toiveissa onkin, että jos joskus saan lisää lapsia, niin olis aikaa olla ihan vaan äitiyslomalla, ilman mitään sivuhommia. Sit vois ehtiä hiukan fiilisteleenkin =)
Herkut: Mulla on nyt hiukan rauhoittunut, ku on niin kiire, ettei ehdi mässäileen, mutta annappa olla jos on kotosalla ja luppoaikaa, niin koko ajan jotain pitää syyä! Lähinnä keksi, pulla osastoa..
KERTTUKASPERILLE onnittelut!
Hanneli80: olipa kiva kuulla sustakin, pitikin sua tässä jo huhuilla, mutta unohtu...
Vieteri: mistäs semmosen nenäfriidan saa... never heard.. Toimiiks se samalla periaatteella ku pikkuniistäjäkin?
Käytiin tänään Sakun kans perhekahvilassa ja kyllä oli mukavaa. Poika oli ihan onskuna ku näki muita vauvoja. Ja nukku päälle 4 tunnin päikyt, sinne siis uudelleen. Kaks plussaa.. näkee muita äitejä ja jos väsyy noin kovasti jatkossakin, niin saa kivasti päikkyjen aikana siivottua taloa =)
jep, mutta mä meen taas
Ikarus ja Saku
Kerttukasperille suuresti onnea! Olet kyllä aikamoisen urakan tehnyt.
Toivottavasti Emppusimppu palaat linjoille! En minäkään usko, että kukaan tänne tukee kenellekään tahallaan ilkeilemään. Mielipiteitä on monenlasia eikä kirjoittaessa pysty itseään ihan samalla tavalla ilmaisemaan kuin kasvotusten ja väärinkäsityksiä voi tulla. On tämä meidän pino ollut aina niin ihanan monipuolinen ja itse olen kovasti saanut vertaistukea teiltä. kKitos siitä!
Pumpuli kyseli niistä Geisha kuulista ja paikkojen palautumisesta. Eivät kai ne voi entisellään olla joskin en ole huomannut kummosempaa muutosta. Hmmm...lauantaina tilasin neidille satsin kestovaippoja ja samaan tilaukseen hieman päröiden lisäsin ne kuulat. Olen kuullut niistä pelkkää hyvää. Saa nähdä, tuunko sitten koskaan käyttämään...
Neiti tässä sylissä imuttelee samalla ja kellohan on jo vaikka itä, joten nukutusoperaatio käyntiin. Hyvää yötä kaikille! Toivottavasti Hanneli ja muut teilläkin nukutaan.
Air+poppoo
Tervetuloa mukaan Öttis :)
Fiilistelyistä: Täällä kans meinaa arjen pyörityksessä unohtua olla kiitollinen tästä ihanuudesta joka on suotu noiden neljän lapsen muodossa. Miehen kanssa sit usein viikkonloppuiltaisin kun istutaan kahdestaan hereillä niin fiilistellään siitä kuinka onnekkaita ollaan kun meillä on kaks ihanaa tyttöä ja kaks ihanaa poikaa :) Tai sit siellä saunanlauteilla lauantai-iltaisin katellaan sitä jälkikasvua joka touhuaa vesileikeissään ja mietitään millaista on kun TOivokin siihen joukkoon liittyy. Toivoa kun katselee niin ajattelee että kyllä sekin on jo kasvanut ja kohta jo mennä juoksee minkä kintuistaan pääsee. Pitää yrittää nauttia nyt joka hetkestä kun on vielä noin pieni ja nauttia siitä kun nuo lapset vielä tarvitsee vanhempiaan. Kohta ne lentää pesästä eikä enää olekaan yhtäkkiä meistä riippuvaisia... Toisaalta mukavaa, mut toisaalta haikeata. Me saatetaan myös miehen kanssa joskus tippa linssissä katella nukkuvia lapsosia tai sit nauraa vedet silmissä jollekin lapsosten jutuille.
MAKEANSYÖMINEN: Mä olen kans yleensä sellainen enempi suolaisen ystävä ja hyvää ruokaa menis vaikka koska. Mut heti synnytyksen jälkeen alkoi järkyttävä makeanhimo josta ei näy tulevan loppua. Jos ei kotona ole mitään hyvää syötävää niin sitten vaikka teen sellaista. Jostain kuulin et kromin puute aiheuttaisi makeanhimoa? Apteekissa pyörittelin kromipurkkia mut en vielä ostanu.
Toivo on alkanu kans kovasti seurustelemaan, juttelis ja hymyilis vaikka kuin paljon jos vaan kerkeis pysähtyy hänen kohdalleen hetkeks... käy joskus sääliks tuota pikkumiestä kun kaikki vaan hyörii hänen ympräillään tehden omia juttujaan ja hän yrittää siellä sit juttua saada aikaseks :(
PÄIVÄUNET: kahtena päivänä on Toivo nyt jättäny aamupäivän unet pois ja käyny ekoille päiväunille vasta 11 aikoihin. Tänään nukkuikin sit pitkästä aikaa 3h unet. Tunnin siitä nukahti uudelleen kun lähdettiin rattailla liikenteeseen. Nukkui noin 45 min. Sit seuraavaks nukahti iltatoimien jälkeen puol 8 tissille, vein sänkyyn josta heräs klo 20, söi ja jatkaa uniaan. Öisin syö noin kolme tai neljä kertaa, ihan varmaa en noista osaa sanoa kun ekaan syöttöön otan pojan viereen johon sitten molemmat nukahdetaan (minä melkein saman tien kun poika on käyny tissiin kiinni). Saattaa sit herätä jossain vaiheessa vähän ähisemään ja laitan taas tisun hollille, mut en tiedä onko vielä sitä samaa syöttöä vai onko poikakin nukkunu välillä. Jossain vaiheessa yötä vaihdan pojan toiselle puolelle. Kelloa en ole katellu enää yöaikaan. Toivo heräilee yöuniltaan kahdeksan aikoihin, eli nukkuu 12h yöunet. Hän on onneksi nukkunut aina yöt hyvin ja aina jatkanut uniaan samantien syötyään.
Torstaina oon menossa käymään työpaikalle. Kävin siellä viimeks jossain raskauden ½-välissä. Yhteydessä olen kyllä ollu työkavereihin.
Ihana PUMPULI tuo sun miehes kun niin herkisteli neuvolassa :)
PAIKAT KUNNOSSAG: Mulla olis geisha-kuulat mut aikoinaan kun niitä ekaa kertaa kokeilin niin pelästyin et saanko mä niitä pois. Piti vähän ponnistaa että tulivat ulos =D Olen luottanu ihan jumppaamiseen. TOtta on kyllä se että nyt ekaa kertaa tuntuu siltä et on synnyttänyt tuolla alakerrassa.
Kerttukasperille onnittelut täältäkin!
KErutukselle tsemppiä kipeän ukon ja lapsen kanssa! Toivottavasti se ukko siitä pian tokenee!
Glögiä menee täällä muutama lasillinen joulun alla, eli ei mikään intohimo.
Nyt painun pehkuihin!
Peeveli ja Toivo 2708
hölmöä käytöstäni lauantai-iltana eläingallupin tiimoilta:/ Varsinkin pumpulilta ja villalta. Otin turhan henk.koht. ja tuntui, että arvostelitte koirani poisantamista kun kerroitte, kuinka te ette niin voisi tehdä ja kuinka te pystytte helposti hoitamaan myös lemmikit lasten lisäksi...Suutahtamiseeni vaikutti varmaan osaltaan sekin kun oli riitaa miehen kanssa ja harmitti jo valmiiksi, ja sitten vielä kova ikävä koiraa ja alkanut kaduttamaan vähän koko siitä luopuminen:(ANTEEKSI; ANTEEKSI tuhannesti! Kiitos ikarus(muistankohan oikein?) ja muutamat muut kannustavista sanoistanne, teidän ansiosta uskaltauduin takaisin:) Mutta nyt mieluusti unohtaisin koko jutun...Toivottavasti tekin.
herkkugallup: Mieli tekee syödä päivittäin herkkuja ja ikävä kyllä on tullut syötyäkin. Maha on kun olis raskaana edelleen. Suklaata, keksejä, kakkuja, karkkia...Kaikkea mahdollista. Ennen raskautta-paino on muisto vain, huokaus.
Nyt ei sen enempää, kans mentävä nukkumaan, Elmeri tuntuu nukkuvan melko levottomasti-oiskohan illalla syödyllä suklaalla asiaan jotain osaa:O
häpeää tunteva emppusimppu ja poika huomena 3 kk
Eli tervetuloa " takaisin" Emppusimppu!!:) Hienoa, että uskaltauduit takaisin palstailemaan, tämä on mielestäni hieno esimerkki siitä, että vaikka välillä menisi hieman sukset ristiin väärinkäsityksistä johtuen, niin puhumalla saadaan aina asiat setvityiksi niin ettei kukaan niitä jää hautomaan itsekseen. Hienoa!
Ja sitten jotain ei niin hienoa. En tiedä muistatteko, mutta kertoilin viime viikolla, että esikoinen palaa takaisin päiväkotiin ja on hoidossa joka viikko maanantait ja tiistait jos järjestely toimii puolin ja toisin. No joo, nyt on kaksi hoitopäivää takana eli viime viikon tiistai ja eilinen ja kas kummaa, tytöllä on hirveä räkätauti, yskää ja lämpöä! Voi **kele! Kunhan ei nyt vain tartuttaisi vauvaakin... Jos tämä näin alkaa ja jatkuu että tyttö käy päiväkodissa vain nappaamaassa viimeiset taudit, niin voipi olla että nämä järjestelyt unohdetaan ja tyttö saa palata taydelliseen kotihoitoon. Harmittaa vain niin kovasti hänen itsensä puolesta, kun niin innolla aina odottaa koska pääsee päiväkotiin touhuamaan ja leikkimään tuttujen kavereiden kanssa. Mutta ei nyt auta kuin pistää peukut pystyyn ja toivoa että vauva säästyy moiselta taudilta, nokka on silläkin ihan tarpeeksi tukossa ilman uutta flunssaakin.
Että tällainen itsekeskeinen valitusviesti tänä aamuna. Nyt minä perehdyn lukemaan aiempia keskusteluja eiliseltä ja poistun hetkeksi takavasemmalle.
Pantoufle
Siis hyvää huomenta kaikille ihanille naisille sinne kotikoneiden ääreen!
Myry on nyt lentokoneessa matkalla aurinkoon...arvatkaapa minkä värin häivähdus käy kasvoilla...:)Mutta täytyy todeta, että Myry on matkansa ansainnut, kun tuota kotiäidin arkea on viiden lapsensa kanssa pyörittänyt kymmenisen vuotta.
Makean syönnistä oli puhetta...Minä likka vetelisin kaksin käsin suklaata ja pullaa, jos voisi...Ruokaa menee alas enemmän kuin laki sallii...
Turvaistuimesta karkailusta...Meillä kolmonen sai itsensä useaan kertaan kätensä vöistä irti...jarrut pohjaan ja auto seis...kädet takaisin vöiden alle...uudestaan ja uudestaan...Nyt se vaihe on ohi ja nelonen ei ole hoksannut tehdä onneksi samaa...
Mitähän Galluppia tänään keksisi...Hmm...Joo...Mitäs katselet televisiosta, oletko jäänyt koukkuun?
Minä katselen sivusilmällä telkkua, mutta koska menen nukkumaan klo 21 mennessä jää kaikki sarjat vähän paitsioon. Sunnuntaisin katson Strömsön, Tilan, Strong Medicinen ja Amyn lailla. Sitten illan päättää Maajussille morsian :).Isompien lasten kanssa katsotaan Salaiset " Eläimet" , lasten mielestä Salkkarit pitää nähdä...Mitä roskaa...mutta pakko katsoa, että voidaan keskustella asioista tai voin sensuroida tarvittaessa...Pikkupoikien kanssa katson lastenohjelmia ja niitäkin valikoiden...kaikkea roskaa on tyrkyllä. Pikkukakkonen kuuluu siis valikoimaani ,samoin kakkosen viikonlopun ekat lastenohjelmat. Mitään leffoja en ehdi katsoa...Koukkuun olen jäänyt noihin sunnuntain ohjelmiin, mutta en nauhoita niitä, menee ohi jos menee.
Nyt on pakko mennä, täällä on kolmosella ja nelosella kolmas maailmassota pystyssä...Palaan!
Opemamma ja Leevi 2808
täällä yö meni ihan hyvin..alku meni sillai et tyttö vissiin näki unia kun itki unissaan,pistin tutin suuhun niin jatkoi uniaan näin 2 x mutta nukahti ennen 21.00. heräsikin sitten puol 5 syömään,tein huomion että nan jauheesta sille tulee nopeempaa nälkä ja valmiskorvike pitää kyllä pidempään nälkää..eilenkin 2,5h väliä niin oli nälkä,mutta nyt sai vähän " väkisin" syöttää kun ukko otti mukaan vaunuihin sen. miten te muut saatte viihdytettyy kitisevii vauvoja illalla kun pitää esikoista laitella unille ja iltapalalle yms..? tuntuu että siitä saan kauheen ressin ku oon iltasin yksinään,mies illassa niin toinen kitisee/itkee jos ei oo viihdykettä/jätetään hetkeksi " yksin"
meinaan tyttö on ottanu siinä puol7-> unoset mutta eilen ottikin 20min torkut 18.00-18.20 ja ei nukkunukkaan sen jälkeen kitisi ja oli hetken tyytyväinen,ei ees sitteri vatkaus auttanu :D alkaakohan sittenkin neiti oleen pidempää hereillä.nukkuu kun laitoin niin alko itkee mitä ei oo pitkään aikaan tehny,sekin alkoi jännää että nytkö ne yötkin menee lörinäx.. jotain se ääntelehti ja öhisi ja puhusi..pitäs laittaa vaan tulpat korville.mut nyt pullojen keittoon jne..
k.h.p ja iida huomena 10vko
Ihan kamala flunssa meillä kaikilla. Venla ihan tukossa, Veetillä kamala yskä ja itselläni kurkku kipeä ja ääni mennyt.
Makean syönnistä. Mä söisin kaikkea makeeta vaikka kuinka paljon karkkia, suklaata ja joisin coca-colaa. Ennen raskautta en juurikaan makeasta välittänyt, mutta raskauden aikana alkoi kamala makean himo joka ei ota loppuakseen.
Turvaistuimesta vapaaksi pujottelusta. Meillä Veeti keksi n. 1 1/2 vuotiaana miten kädet saa vaapksi istuimesta (meillä istuimena graco cosmic xtp). Joka kerta kun ollaan liikenteessä niin pujottaa itsensä sieltä irti. Ei auta vaikka vyöt on kuinka tiukalla.
Kirjoittaminen on hieman vaikeeta kun Venla on sylissä. Pahoittelen jos on paljon kirjoitusvirheitä.
Nyt aamu toimiin.
Öttis, Veeti ja Venla
Huoh, täällä meni viime yö aivan pipariksi.. Poitsu nukahti kymmenen pintaa, heräs tissille eka kerran puol yks, sitte kolmelta, neljältä, viideltä, seitsämältä jne. Ja pissatki tuli kerran läpi ja nenä oli tukossa.. olo on siis kaikkea muuta kuin virkeä! No toivotaan että ens yö menis vähän paremmin..
TelkkariG: Joo mää oon koukussa ainaki salkkareihin, täydellisiin naisiin, pakoon ja lostiin.. niin ja nää ysiltä alkavat sit katotaan ylensäkki sen lakritsipussin kera:)
Nyt pyykin pesuun, kun sain poitsun nukkumaan.. nukkuu varmaan sen 20-40min. jos vanhat merkit paikkansa pitävät:(
Neuvolaan mennään sit yhdeltä, saapa nähä onko 8kg rikki..
Mukavaa päivnjatkoa kaikille!
Katita ja poitsu (160806)
on nukkunut taas 21.30 saakka kolmella syötöllä. Nyt se sit valvoo pari tuntia ja nukkuu ulkona 4-5tuntia. Illan se sit valvoo ehkä puolen tunnin torkut voi ottaa seitseman aikoihin.
Toivottavsti tätä ei koeta enää härppimiseksi
Kiva että rohkenit palata emppusimppu ymmärrän närästyksesi, sillä keskustelu siirtyi luopumiseen juuri sinun kertomuksen jälkeen vaikkei varmasti kyseessä ollut sinun arvostelu sillä me eme tiedä sinun taustojasi. Alunperinhän kyseltiin mitä eläimiä perheissä asuu (ja aika monessa perheessä asui koira tai kissa, kala tai heppa). Luopuminen on raskasta eikä sitä useinkaan heppoisin perustein tehdä. Voimia sinulle. Olet tehnyt varmasti oikean päätöksen ja olet huomioinut että koira sai rakastavan aktiivisen harrastavan kodin jossa virikkeitä löytyy ilmeisesti muutenkin ja vielä koirakavereitakin:)
Onnellinen mutta huonoa omatuntoa poteva koirallinen Kretukka
Kassokaas meikä mamma TAAS pinossa, varokaa vaan, tästä taitaa tulla pian tapa, ette pääse eroon miusta vaikka kuinka toivositte :).
IKARUS voi kun tuntuu mukavalta että sieki olet minnuu aatellu *snif*!
EMPPUSIMPPU: mitään häntä jalkojen välissä, pystyy vaan! :), teretuloa takasi!
Toivottavasti MYRYllä on mukava ja ressitön loma.
HERKKUJA palaa liikaa... Varmaan osittain jo siksikin että miula on jonkin sortin MASENNUS nostanu päätään. Eilen valitin ukolle että miun elämä on vaan toppatamineitten pukemista, riisumista, vauvan syöttämistä, vaipan vaihtoo ja taas mie olen pukemassa ja riisumassa jne jne... Yölläkään saa nukkua kun saa vaan syöttää ja syöttää... VIIMEYÖNÄ muuten tyttö heräs vaan 4x, mutta valvokin sitten pariin otteeseen 1-2h, että silleen.
SUKLAAHOLISTI tuli miusta kun odotin esikoista. Siis ikinä en sitä ennen ole syöny kokonaista suklaalevyä, mutta odotusaikana paloi välillä kaksikin levyä päivässä! Ja kyllä, ihan joka päivä sitä tuli vedettyy... Samoin tässä raskaudessa suklaa maistui, mutta nyt on tullu raja vastaan, silti kyllä syön...
HERKUTTELUSTA vielä lisää, miule on ihan sama et herkuttelenko karkilla, pullalla, sipsillä vaiko sämpylällä. Siis miun on vaan saatava syödä! Jos kysytään et mitä herkkua haluat, niin en osaa sanoa mitä koska kaikki käy, ei ole mitään tiettyä himoa....
ALAOSASTO: viittiinkö ees kertoa, mutta meillä ei olla petipuuhissa vielä oltu.... En mie oikeesti jaksa! Siinä vaiheessa kun vauva nukkuu, menee ehkä 5 min ja tää mamma koisaa tv:n ääressä... ja muutenki, missä välissä kun toinen herää pahimmillaan 10x yössä????? Mutta ei se kyllä palautunutkaan ole... jos hirveesti kyykyttelee jne niin ilmaa menee tosi helposti sisään (reps kops kun ne sieltä pihalle tulee)... Mutta enpäs kerro enempää, teitä TUSKIN kiinnostaa.
TELKKARIOHJELMISTA olen jääny koukkuun: Maajussille morsian, Everwood (harmi kun loppuu), OC... ja sitten tulee katottuu kaikkee muutakin, mutta en ole harmissani jos en niitä näe... noi kolme on ehdottomia! :)
Me ollaan mietitty ettei ostettas DIGIBOXii ollenkaan, vaan sitten ei enää telkkuohjelmii katota. Niin monet sarjat saa jo DVD:nä ni voi sitten ostaa niitä ja uutiset voi lukee lehdestä/ kuunnella radiosta...
Mitäs vielä... ei muista ei muista ei muista ei muista....
KUINKA MONI ON JO ULKOILUTTANU ROSKAPUSSIA??? ihan vaan kyselen että miten monta väsynyttä mammaa täällä on :). Mie olen kerran oikeen mallikkaasti kuljeskellu roskapussin kanssa tuolla pihalla kunnes esikoinen huomautti " oskiin" :).
hanneli ja tyttöset
EMPPUSIMPPU: ;) ihmettelinkin jo että mitäs hyvää mä olen jo kerennyt tehä.. Mutta kiitokset tuntuu aina kivalle =) Noh, olit kyllä ajatuksissani silloin, en vaan ehtinyt naputtaa.. Meilläkin on vakavassa harkinassa koirasta luopuminen nimittäin..
Poika heräs... pitää koittaa saada se uudelleen unille... MOI...
Meillä onki muksut syntyny samana päivänä, meillä myös tänään neuvola ja tuo siun yöhän kuulosti ihan samalta mitä meillä yleensä on :) heh....
Öttikselle tervetuloa mukaan;)
Olipa kiva tulla lukemaan viestejä kun tultiin reissusta. Käytiin nimittäin lääkärillä tuon poitsun mahan takia. Kolmatta viikkoa ollut kakkaamatta ja eilen oli kovin kärttyisä kun annoin sitä neuvolasta suositeltua mallasuutetta. Tänään taas kun aurinko, mutta äidin mieli piti saada rauhoitettua joten käytiin näyttämässä kun tämä on jo toistuvaa. Tutkittiin tarkkaan ja kuulemma olikin pisimmästä päästä lääkärin tapaamia lakkoja. Kaikki kuitenkin kunnossa, käyttänee kaiken maidon vaan kasvamiseen. On nyt yhtä painava kun esikoinen oli 8kk ikäisenä! Joten lääkärin määräyksellä aloitetaan nyt sitte syömään luumusosetta ja päärynää pikkuhiljaa. Toivotaan että niistä olisi apua.
Fiilistelystä - joo, sitä välillä oikeen pitää pysähtyä miettimään mitä kullankimpaleita sitä on saanut. Useimmiten silloin kun lapset nukkuu, niitä on ihana katsella ja fiilistellä. Mies on kanssa kova fiilistelemään, joten välillä tipat linsseissä katellaan niitä. Päivisin olen kanssa suorittaja ja illalla sitten vedän morkkikset kun on taas tullut kiinnitettyä energia johonkin ei niin tärkeään, kuten vaikka siivoamiseen ja tuntuu että esikoinen ei ole saanut tarpeeksi huomiota. Sitte otetaankin laululeikkisessio tai luetaan kirjoja tms;)
HERKKUGALLUP: Paljonko syötte hyvyyksiä:karkki, pullat tai juotte limuja?
Mä olen vetänyt pussikaupalla karkkia, nyt on huono omatunto kun ajattelin että olisko tuo poitsun maha sen takia noin jumissa, kaikesta siitä sokerista. Vaihdoin kuitenkin raskausajan suklaahimoni kaikkeen muuhun karkkiin, kun kuulin tästä suklaan sopimattomuudesta imettäjälle. Korkeintaan pari palaa suklaata päivässä. Just laskin, että kun nuo nykypussit on niin isoja, helposti menee 300g/2 päivää...Aatelkaa, siitä tulis jo reilu kilo viikossa! Onneks nyt en ihan niin paljon yleensä syö, mutta ei se kaukanakaan ole.
Limua olen vähentänyt, ennen join pari lasia päivässä. Nyt juon sitte mehua. Pulla maistuis aina...tuntuu että alan kohta lihomaan takas raskausajan mittoihin. Nyt kun olis niin hyvää aikaa laihdutta kun vielä on tuo rasvaimuri tuossa. Mutta tämä MAKEANHIMO on valtava! Kohtalotovereita?
Tänään kävin kaupassa ja ostin pähkinöitä ja rusinoita, josko niillä aloittaisin tämän uuden elämän ilman karkkia. Taidan ottaa itelleni karkkipäivän tai kaksi viikossa käyttöön, ei sitä nyt ihan totaalikieltäytyjäksi voi ruveta.
Joten Jamssa, ymmärrän todella hyvin tuon limusta luopumisen haikeuden. Tsemppiä!!
Papuna ja poitsu