Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2023

exjuoppo
22.12.2022 |

Tervetuloa vaan kaikki jotka aikovat olla mukana tässä ns. projektissa! Itselläni onkin jo pari viikkoa tipatonta takana ja aion olla myös koko ensikuun (ehkä vielä sen jälkeenkin) ilman ryyppyä. :)

Mieli on alkanut voimaan paremmin jo näiden kahden viikon aikana! Tsemppiä kaikille <3

Kommentit (400)

Vierailija
121/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan vielä, nyt oli ensimmäinen viikonloppu, että teki vähän enemmänkin mieli olutta pe raskaan työviikon päätteeksi, että la viiniä ison päivällisen yhteydessä. 

On se jännää miten sitä on ehdollistunut siihen alkon juomiseen. Viikolla ei tee yhtään mieli ja sunnuntaina on vain iloinen siitä, että selvisi perjantain ja lauantain houkutuksista. Eiköhän me kaikki selvitä taas ainakin ensi perjantaihin saakka??? Tsemppiä!

Vierailija
122/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tipaton kosahti keskiviikkona. Voihan perse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä nro 18 menossa. Pääkopan kanssa on tarvinnut aika vähän painia mutta kropan kanssa on ollut pulmaa. Nyt viimeisimpänä ilmaantui outo jalkaterien särky varsinkin öisin. Jotenkin senkin täytyy viinavamman paranemiseen liittyä, en muutakaan selitystä keksi. 

Mutta tosiaan mieliteot ovat pysyneet aika hyvin kurissa. Kaappijuopon oppikirjaesimerkki on kyennyt kävelemään lähikaupan kaljahyllyn ohi ilman ongelmia mutta jos on kylille asiaa, baarien valot kyllä soittavat seireenikutsua "ihan vaan yhdelle tai kahdelle kuten ennenkin". En ole kapakoissa pahemmin luuhannut sen jälkeen, kun tupakointi niissä kiellettiin, mutta parilla olen saattanut poiketa vaikka jonkun työreissun jälkeen. Nyt on niidenkin ovi pysynyt kiinni.

Sivupolkuna, että röökinpoltto loppui kuin seinään aika pian tuon ravintoloiden tupakointikiellon jälkeen. Sinä vuonna oli aivan järjettömän kuuma kesä ja silloisessa asunnossa parveke etelään. Siellä ei kertakaikkiaan voinut olla hetkeäkään, tupakanhajua omassa asunnossa en voi sietää, eikä joka röökin takia jaksanut lähteä pihalle. Nikkiksiä ei ollut vaikka poltin puolisen toppaa päivässä, tosin niin mietoja kuin myynnissä oli. Päivääkään ei ole ollut ikävä.

Jospa ton viinan kanssa kävisi samalla tavalla. Tänään ainakaan en tarvitse alkoholia.     

Vierailija
124/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tähän johti, jos saa kysyä? Meinaatko jatkaa?

Vierailija
125/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tipaton miinus 1 tai 2 päivää. En oikein tarkkaan muista: aatonaattona oton kyllä, ja aattona. Sitten oli muistaakseni 1.1. huilipäivä. Mutta vielä oli juomia jäljellä , siis avattuja ja tuliaispulloja, joten 2.1 kyllä juotiin.

Lasken että tipaton miinus 2 on varmasti oikein.

Seuraavat 2vkoa menee ihan helposti. Sitten voi olla vaikeuksia pitää tasan loppuun asti. Vuorotyö ja saksasta tilattu lähetys tulossa postiin.

Vierailija
126/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 päivääkin on hyvä suoritus. Ei pidä olla liian ankara itselle ja aina voi jatkaa vähentämistä myöhemminkin.

Vierailija
127/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataanpa asiaan. Puolivälissä ollaan eikä ole tehnyt mieli alkoholia. Juon yleensä sunnuntaisin oluen lounaan kyljessä. Tänään meni sitten yksi alkoholiton sellainen.

Väkeviä menee vuodessa n. 1 - 2 litraa. Viinejä 5 - 10 litraa, olutta 10 - 15 casea.

Vierailija
128/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen työpäivä ja tulevat viikot ahdistaa aivan tolkuttomasti. Olo tuntuu turvonneelta ja vaatteet kiristää, mieli on aika matalalla. Sää ei auta asiaa, yritin käydä ulkoilemassa mutta tiet oli niin liukkaat että ei siitä mitään urheilullisia hyötyjä kyllä saanut irti. Väsyttää. Valivalivali.

Ajatus vielä kahden viikon tauosta ilman viiniä kuulostaa kidutukselta. Tänään on todella huono päivä, toivottavasti huomenna on parempi. Aloin jo miettiä että kärvistelisin hinnalla millä hyvänsä ensi viikonloppuun, mutta silloin voisi jo palkita itsensä lasillisella. Tulisi kyllä niin luovuttajaolo. Pitää vaan jotenkin yrittää jaksaa ja pitää mieliteko kurissa.

Kuitenkin puolessa välissä tipatonta jo ollaan. :)

Vierailija
129/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 15/50 eli tasan 30% haasteesta suoritettu. Jaksaa, jaksaa! -Tomsku

Vierailija
130/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 pv menossa. Tavo 6 kk

Vierailija
131/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että minulle on kehittynyt orastavaa alko-ongelmaa (perjantaijuoppo), mutta näitä lukiessa tulee tunne, että minullahan on asiat vielä hyvin.

Tipattomalla nyt kaksi viikkoa ja tavoitteena 100 päivää. Ei ole tehnyt edes mieli, päinvastoin. On levänneempi olo, iloisempi mieliala, eikä hitustakaan ikävä lauantaikankkusta.

N39

Vierailija
132/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herätessäni ensimmäiseksi tunnustelen vointiani; onko pää kipeä, onko krapula. Sitten vasta muistan, että ei tietenkään voi olla, minähän olin selvinpäin koko eilisen!

Päivä lähtee käyntiin hyvillä fiiliksillä.

-Sinna 15/40

Vierailija
133/400 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan mieleni muuttuneen valoisammaksi, vaikka satanut koko päivän jääkylmää vettä. Onpa ihana aloittaa rankka työviikko ilman pienintäkään krapulaa :-)

Vierailija
134/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan ryhmään vaikka aloitin vasta ke 11.1. "Normaaleista ruokajuomista" on tullut päivittäinen tapa. Nyt tuntuu hyvältä. Tätä tarvitsen. Mieli on tyyni ja levollinen melko haastavasta elämäntilanteesta huolimatta. Olo on virkeä ja nestettä lähtenyt jo nyt kehosta pois Olen viinin kanssa herkuttelija, joten iltasyöpöttelyt jääneet pois myös. Toivottavasti pystyn jatkamaan tätä mahdollisimman pitkään.

N50

Vierailija
135/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :-) ja jos tässä joku hairahtuu niin ei haittaa, mukaan vaan uudella yrityksellä!

Kiva on kun poppoo kasvaa ja niille 100 pv tyypeille tarvitaan tukea siinä kohtaa kun suurin osa päättänee haasteen 31.1 😀

Minä en vielä tiedä, mitä teen. Nyt 16. päivä ja olo on todella hyvä, vaikka edelleen odottelen energiapuuskaa!

Mukavaa maanantaita!

Vierailija
136/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi pitää tipallinen tammikuu kuin tipaton.

Aina yhden viinilasillisen voi, sama kuin totaalikieltäytyisi vaikkapa herkusta tai burgerista. Kaikkea kohtuudella

Vierailija
137/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätkähdin sitä mitä muutama päivä sitten tänne kirjoitin, eli: "Jos saisin päättää, niin minäkin olisin tyyppi joka voisi olla pidempiäkin aikoja ilman alkoholia ilman sen kummempia mielitekoja..." Huomaatteko mikä tuossa on vinksallaan? "Jos saisin päättää.." Enkö siis saa päättää? Kuka sen sitten minun puolestani päättää ellen minä itse? Naapurin Erkkikö? Ulla-täti? Serkun kummin kaima? Niinpä. Päätänkö minä jatkossa mitä minä teen, vai päättääkö sen punaviini? Ja minkälaisia päätöksiä minä ihan oikeasti haluan tehdä, ja miksi? Ei oo helppoo! 

Tällaisia pohtiessa kuittaan päivän 16/50. -Tomsku

Vierailija
138/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla päivä 19 tai 20. Tänään on vaikeeta, kun kaikenlaista pientä ikävää ja vastoinkäymisiä on ollut. Siihen otan yleensä kaljaa. Nyt pelkkää tupakkaa, joten tupakoinnin vähentäminenkään ei ole onnistunut. No, nyt urheilemaan. Josko se siitä.

Henni

Vierailija
139/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla päivä 19 tai 20. Tänään on vaikeeta, kun kaikenlaista pientä ikävää ja vastoinkäymisiä on ollut. Siihen otan yleensä kaljaa. Nyt pelkkää tupakkaa, joten tupakoinnin vähentäminenkään ei ole onnistunut. No, nyt urheilemaan. Josko se siitä.

Henni

Hei Henni, eipä onnistunut minullakaan tupakan lopettaminen, vielä. Ostin tänään savukkeita - kaksi rasiaa, ettei vahingossakaan lopu kesken 😔. Sinänsä tämä addiktio on jotenkin naurettava, kun poltan kuitenkin niin vähän. Mutta nyt jos kokeilis, että vain 2 tupakkaa päivässä, ensi viikolla vain yksi, ja sitten lopetan. 🤔 Miten on, yritätkö vähennellä seurana? Ehkä me tänä keväänä lopultakin onnistumme? 🙂

Alkoholin kanssa menee hyvin: edelleen nollalinjalla sen suhteen. Perjantaihin saakka ei varmaan ongelmaa, katsotaan sitten fiilikset uudelleen.

- Helmi

Vierailija
140/400 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heps liityn kans uutena joukkoon. Viimeksi jouluna tuli otettua alkoa ja ihan maltilla silloinkin. Uunnavuonna ei voinutkaan kun oli töitä joten kolme viikkoa tipatonta täynnä. Hyvä fiilis, viime vkl persotti juoda ravintolassa ruuan kanssa jotain mutta tilasin Jaffaa. Joskus on miehen kanssa oltu 3kk tipattomalla, vihjailin sille josko taas. Tipaton tammikuu on meillä jo perinne mutta voishan tätä jatkaakkin. Kroppa ja mieli kiittää. Tsemppiä kanssatipattomille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi