Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2023

exjuoppo
22.12.2022 |

Tervetuloa vaan kaikki jotka aikovat olla mukana tässä ns. projektissa! Itselläni onkin jo pari viikkoa tipatonta takana ja aion olla myös koko ensikuun (ehkä vielä sen jälkeenkin) ilman ryyppyä. :)

Mieli on alkanut voimaan paremmin jo näiden kahden viikon aikana! Tsemppiä kaikille <3

Kommentit (400)

Vierailija
81/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa väsynyt eikä yhtään huvita lähteä urheilemaan vaan sohva kutsuu :-) mutta näytän kyllä paljon kivemmalta joku makkarakin on saattanut vatsalla pienentyä eli kyllä hyöty jo alkaa tuntua! Suosittelen ostamaan alkoholittomia juomia ja kittaamaan niitä surutta esim alkoholiton olut tai kuohari voi olla hyvä idea.  12. päivä siis meneillään ja tänään en juo.

Vierailija
82/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kiireistä, kaikki mehut menee hermoja myöten. Vaikea olla ottamatta muutamaa töiden jälkeen. Lomalla en ottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton ei tunnu missään, treenit kulkee, töissä jaksaa paremmin

Vierailija
84/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisherännäinen liittyy joukkoon. Tipaton alkoi mulla vasta maanantaina eli 9.päivä. Aion kyllä jatkaa tipatonta pitkälle helmikuuhun. Ihan kivasti on lähtenyt rullaamaan, ei mitään ihmeempiä mielitekoja.

Vierailija
85/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on viikko mennyt ihan kivasti, eikä suurempia mielitekoja ole ollut. Töitä olen tehnyt ihan hulluna ja illat on kaikenlaista puuhaa.

Oon myös nyt treenaillut ja todella toivon, että se pysyy ohjelmassa vaikka helmikuussa alkoholi palaisikin ruokavalioon.

Vierailija
86/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kiire ja työstressi päällä kuin monilla muillakin näköjään. Mielessä kangastelee helmikuu ja miten silloin palkitsen itseni VIINIPULLOLLA.

Riippuvuus taitaa olla vain psyykkistä, koska olo muuten mainio, ajatuksissa vain se fiilis, mikä tulee kun ensimmäisen lasillisen saa itselleen kaataa.

-Sinna-

Vierailija
87/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli punaviiniä. Kovasti. Takana pari rasittavaa (työ)päivää, ja jostain selkänahasta nousee automaationa ajatus lähteä kotiin, ottaa tuttu ja turvallinen kaveri (eli viinipullo) viereen ja nollata ärsytys pois. Voihan perC. 

En edes tiedä kumpi on lopulta ollut kivempaa, ajatus siitä että kohta saa korkata ja rentoutua, astua hetkeksi pois stressaavalta epämukavuusalueelta, vaiko sen toteuttaminen. Totta puhuen eihän se juominen viime aikoina oikeasti ole mitään huippuhyvää fiilistä tuonut, sellaisen nuutuneen pöhnelön lähinnä. 

Nyt ärsyttää taas kaikki, se, että haluaisin korkata, ja se, että en voi sitä tehdä. Huono päivä, aaarrgghh. Toivottavasti teillä muilla on paremmin! 

-Tomsku, 11/50

Tsemppiä! Myöhäinen iltapäivä on se pahin aika, kun työpäivä on ohi ja aivot lähettää viestiä, että nyt sitä viiniä v*tutukseen. Varmaan ehdotuksetkin ärsyttää mutta sanon silti, että koita tehdä jotain, mikä vie ajatukset muualle. Lähde ulos, lue kirjaa, mene leffaan tai mikä nyt onkin mieluista tekemistä. Ja sitten voi miettiä, miten huomenna on hyvä fiilis, kun sai korkin pidettyä kiinni.

Kiitos! Se on just näin, nämä tunnit klo 16-19 välillä ovat ne vaikeimmat, niiden ohi kun pääsee niin kaikki on taas hyvin. Kumma juttu, kun kuitenkin aamut, päivät, yöt ja illan myöhäisemmät tunnit menevät ihan kivuttomasti ilman alkoholia. Minulla tähän kipuiluun näyttäisi parhaiten toimivan se että kinkeän itseni kävelylle ja käyn siellä itseni kanssa järkiperäisen keskustelun. 

Päivä 12/50 -Tomsku

Vierailija
88/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytäänkö jos toissapäivänä aloitti?

Vierailija
89/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuus taitaa olla vain psyykkistä, koska olo muuten mainio, ajatuksissa vain se fiilis, mikä tulee kun ensimmäisen lasillisen saa itselleen kaataa.

-Sinna-

Tämä! Tiedän niin mitä tarkoitat! Ja sitten on kuitenkin pakko rutiinilla "nautiskella" koko pullo. Joskus aikanaan siitä tuli tosi kiva nousuhiprakka, mutta nyt tarkemmin asiaa pohtiessa niin ei ole tainnut käydä pitkään aikaan. 

Niin että miksi Jeppe juo?

Tsempit meille kaikille! -Tomsku

Vierailija
90/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan vanhat tutut! Kiva kun olette taas mukana. Minä myös ja uuden vuoden aattona vikat etanolit nassuun, nyt taas kuivilla. 

Itse olen aika kovan sporttikuurin vetänyt tähän alkuviikoille, eikä ole oikeastaan yhtään edes haluttanut alkoa kun kroppa niin poikki. Paljon helpommalta tuntuu viime vuoteen verrattuna. Loppukuu tosin pelottaa jo kun on monenlaista tapahtumaa missä kollegat ja ystävät tulevat varmasti juomaan. Yritän olla ilman ja toive olisi taas, että jos selviää loppukuun houkutuksista, niin vois jatkaa sinne helmikuulle. Onhan tämä olo tosi mahtava. Joku ketjussa mainitsi siitä janosta, vettä menee kyllä tosi paljon minullakin. Onnea matkaa meille kaikille ja tsempataan hyvällä fiiliksellä toisiamme!

Vierailija
91/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK tää on mennyt ja jo 2-3 päivää oon ollut täysin tipattomalla.

Vierailija
92/400 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hauska saada lisää tuttuja viime vuodelta ja seuraan mahtuu myös kaikki uudet, itse aloitin viime vuonna 16 päivää myöhässä, mutta onneksi seuraa riitti helmikuun loppuun ja myöhempäänkin :-D Täällä on taas mukava ilmapiiri, kiva vaihtaa kuulumisia ja jakaa tuntoja! Tässä kohtaa (12 pv) tulee yleensä (ja tänään myös) sellainen olo, että onhan tässä jo pidättäydytty ja ei kai siitä lasillisesta haittaa olisi. Pitää muistuttaa itseään, että tipattoman idea on, että se kestää ainakin kuukauden, argh --- menee nukkumaan...

Vierailija
93/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauskaa, kun täällä on tuttuja viime vuodelta. Silloin sain 4 viikkoa tipatonta, mutten koko tammikuuta. Nyt aloitin jo etuajassa, joten päivä 17 on nyt jo menossa.

Olen nukkunut ihan älyttömästi ja mieliala on valoisampi. Toisaalta syön koko ajan, joten laihtumaan tässä ei kyllä pääse. Tupakkaakin kuluu hirveesti kun ei voi juoda vaikka juurikin iltapäivisin mieli tekisi töiden jälkeen. Urheilla piti, mutta en ole viitsinyt. Saas nähdä, miten pitkälle tänä vuonna selviydytään. Tsemppiä kaikille!

Henni

Vierailija
94/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauskaa, kun 6täällä on tuttuja viime vuodelta. Silloin sain 4 viikkoa tipatonta, mutten koko tammikuuta. Nyt aloitin jo etuajassa, joten päivä 17 on nyt jo menossa.

Olen nukkunut ihan älyttömästi ja mieliala on valoisampi. Toisaalta syön koko ajan, joten laihtumaan tässä ei kyllä pääse. Tupakkaakin kuluu hirveesti kun ei voi juoda vaikka juurikin iltapäivisin mieli tekisi töiden jälkeen. Urheilla piti, mutta en ole viitsinyt. Saas nähdä, miten pitkälle tänä vuonna selviydytään. Tsemppiä kaikille!

Henni

Hei Henni, kokeillaanko päästä eroon tupakastakin? Lopetin jo kerran 15 vuodeksi, mutta aloitin pölvästi uudelleen, ja taas koukussa 😬.

Mä en ole mikään hevijuuseri, mutta 1-3 savuketta menee päivittäin nykyään, ja ilman oleminen tuntuu ikävältä. Joutais lopettaa, ja vertaistuki kelpais.

Alkoholin kanssa helppoa nyt, ei ole ollut mielitekoja. (Katsotaan illemmalla uudellen 😅.)

- Helmi

Vierailija
95/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi päivä 13.

Join ruoan kanssa yhden alkoholittoman oluen, ja oli todella hyvää. Raikas olo ja ajatus kulkee. Helmikuussa tämä päättyy, en tiedä vielä mitenkä pitkälle päädyn. Olen hyvän ruoan ystävä joten valitsen sille kaveriksi olutta.

Vierailija
96/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuusta asti. En suunnitellut mitään pidän tipattoman. Jos ihan tarkkoja ollaan ei ihan täysin tipaton. Marraskuussa yksi lonkero kotona. Ei vaan huvita lähteä ravintolaan, kun ulkona on kylmää. Kevättä odotan. 

Vierailija
97/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi todenteolla koettelemaan. Ei ole töitä, suhdekin loppui ja nyt iski korona päälle eli kaikki kielletty. Mielenterveys hajoilee.

Kaapissa on viime vuoden viinoja.

Miks mä olisin juomatta?

Vierailija
98/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa päällä viikon, ei koronaa, mutta jumalaton yskä.. Iltaisin olen ottanut 2x4cl tummaa rommia teen ja hunajan kanssa. Helpottaa vähän. Kunhan tästä pääsee, niin pidän kyllä parin/kolmen viikon tauon. Tavallisesti otan kunnon kännin n kolme krt kuussa ja tasoittelen sixpäxillä seuraavan päivän. Noistakin saa kärsiä sen pari unetonta yötä. M50

Vierailija
99/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä jo.

Vierailija
100/400 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai, ja vähän on kuin toinen käsi puuttuisi kokonaan kun siinä ei ole punaviinilasia jatkeena. Ei nämä illat nyt näytä olevan mitenkään helppoja. Viime vuonna jokainen uusi päivä oli valtava onnistuminen ja voitto, nyt en näytä pääsevän ihan yhtä suuriin fiiliksiin, on jotenkin laimeampaa. Mutta ei voi mitään, tahdonvoimalla vedetään, parempia oloja odotellessa, lopussa kiitos seisoo jne. Jos jotain hyvää, niin tämä viikko on tuonut mukanaan paremmat yöunet, kapeammat kasvot ja kirkkaammat silmät. Mites teillä muilla? Tomsku, 13/50