Laittaisitko ompelukoneajokortin ja ATK-ajokortin CV:seehen?
ATK-ajokorttia porukka on ainakin laittanut, mutta miten on ompelukoneajokortin kanssa? Saattaisi olla tärkeä asia esim. jossain vaatealalla tms.
Kommentit (23)
Vitsiksi kai tarkoitettu, mutta vastaan silti ettei sanaa ATK tule laittaa mihinkään.
Ei kumpaakaan. Atk - kortin opetus on ihan perusjuttuja, jotka pitää osata kaikkien.
Hygieniapassin olen laittanut, kun se näkyy olevan vaatimuksena useissa sote-alan paikoissa. Teini-iän kesätyöt olen jättänyt cv:stä jo pois, kun kokemusta omalta alalta on tullut. Olen hoitaja.
No en tosiaankaan laittaisi :D Ompelukoneajokortti joskus 10-vuotiaana koulussa "suoritettu" ja askarreltu pahviläpyskä joka tuskin enää edes missään tallessa. En myöskään laittaisi kamelinajokorttia CV:hen vaikka sellaisenkin joskus lapsena sain Egyptinlomalta.
En koska ompelukoneenajotaidot on vanhentuneet 40 vuodessa.
Kyllä olen laittanut molemmat, koska mitään muuta ajokorttia en omista.
Uimakandidaatin todistus kannattaa myös mainita seeveeseessä. Ja jos on joku koiranhoitopassi tai purjonistuttajan diplomi, niin ehdottomasti seeveeseehen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on CVsee?
WC:n venäläinen versio. Samantapainen kun se venäläinen perseen päristin.
Ihan ensimmäisenä opettelisin kirjoittamaan
Voi joo. Myös uimamaisterin tutkinnon myös.
Portfoliossani on kuvat kaikista villasukista, jotka olen joskus kutonut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan. Atk - kortin opetus on ihan perusjuttuja, jotka pitää osata kaikkien.
Hygieniapassin olen laittanut, kun se näkyy olevan vaatimuksena useissa sote-alan paikoissa. Teini-iän kesätyöt olen jättänyt cv:stä jo pois, kun kokemusta omalta alalta on tullut. Olen hoitaja.
En nyt laittaisi atk- ajokorttia. Tosiasia kuitenkin on, ettei kaikki osaa tietotekniikan perustaitoja. Vaikka näin luulisi. Eli kyllä ne perus-IT taidot on ihan hyvä tuoda esille cv:ssä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole Boomeri. Me Z-sukupolvi osataan käynnistää tietokone.
Niin ja sitten se jääkin siihen...ei edes kansioita osata tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt laittaisi atk- ajokorttia. Tosiasia kuitenkin on, ettei kaikki osaa tietotekniikan perustaitoja. Vaikka näin luulisi. Eli kyllä ne perus-IT taidot on ihan hyvä tuoda esille cv:ssä jotenkin.
ATK-ajokortti on tapa ilmoittaa, ettei ymmärrä tietotekniikasta juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vitsiksi kai tarkoitettu, mutta vastaan silti ettei sanaa ATK tule laittaa mihinkään.
...lue ja itke...olet väärässä
Vierailija kirjoitti:
Sen te todella osaatte. Ainoa ongelma on se, ettette tiedä tietotekniikasta yhtään mitään muuta ja se on sääli.
Vielä muutama vuosi sitten näin työpaikkailmoituksen, jossa haettiin järjestelmäasiantuntijaa ja ilmoituksessa mainittiin tuo atk-ajokortti, sekä IT-ala koulutusvaade..... Hämmensi kyllä aikamoisesti tuo, koska mikä firma on sellainen, että kuvittelee IT-tutkinnon suorittaneen vielä erikseen tarvitsevan tuon atk-ajokortin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...lue ja itke...olet väärässä
Ei hlvetti! :D
En ollut väärässä.
Ei kai kukaan näitä enää suorita 😁 Opetin näitä kaikkia (ab- ja abc-kortteja) 90-luvulla ja ehkä vielä 2000-luvun alussa iltakursseilla. Luulin että ovat jo ajat sitten loppuneet. Nyt taitaa olla vuorossa OpenBadgePassport osaamisentunnistamisen verkkokurssit.