Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetti terapeutti teille joulukortin?

Vierailija
22.12.2022 |

Vai tiesikö että joulu on teille niin kipeää aikaan ettei veistä kannata kääntää haavassa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu terapeutista. Joidenkin kanssa olen vaihtanut kortteja, mutta kerran eräs psykiatri-terapeutti tuijotti pientä ja täysin yleisluontoista joulumuistamistani kuin ydinjätettä. Se kertoi minulle kaiken tarpeellisen hänestä _ihmisenä_.

"Taas yksi potilas, joka kuvittelee että olemme ystäviä ja että kaipaan häneltä jotain huomionosoituksia."

Kun annan joulukortin en kuvittele että saaja KAIPAA sitä vaan että minä haluan antaa sen.

Vierailija
42/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenmääräinen etäisyyden ja asiallisuuden vahtiminen voi myös olla oire jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylenmääräinen etäisyyden ja asiallisuuden vahtiminen voi myös olla oire jostain.

Epäihmisyydestä ja itsensä ylentämisestä.

Vierailija
44/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu terapeutista. Joidenkin kanssa olen vaihtanut kortteja, mutta kerran eräs psykiatri-terapeutti tuijotti pientä ja täysin yleisluontoista joulumuistamistani kuin ydinjätettä. Se kertoi minulle kaiken tarpeellisen hänestä _ihmisenä_.

"Taas yksi potilas, joka kuvittelee että olemme ystäviä ja että kaipaan häneltä jotain huomionosoituksia."

Kun annan joulukortin en kuvittele että saaja KAIPAA sitä vaan että minä haluan antaa sen.

Tämä. Minulle on aivan paska lysti vaikka marssisi raaskun kanssa tyttärelleen kahville sessiomme jälkeen ja veisi tuliaisiksi. Minä sain jo antamisen ilon. Lyhyestä virsi kaunis.

Vierailija
45/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mun terapeutti ei olis edes ottanut lahjaa vastaan, jos olisin sellaista yrittänyt hänelle antaa. Hyvä terpautti, mutta jotenkin jäykkä ja muodollinen ihmisenä.

Vierailija
46/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa saada terapeutilta kortti ja vielä oudompaa ois antaa itse joulumuistaminen. Ei terapeutti ole sen enempää ystävä kuin postinjakajakaan. Syvällisestä keskustelusta huolimatta suhde on ammatillinen.

Vierailija
47/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikuisten ja nuorten kanssa työskentelevänä terapeuttina en anna mitään muistamisia,  varsinkaan lähetä asiakkaan kotiin yhtään mitään. Ihan sanallinen kiitos vuodesta ja hyvää lomaa -toivotus riittää. Joku asiakas joskus tuonut kortin. Ihan kiva, mutta en niitä oleta saavani. Lapsien kanssa työskentelevät kollegat antaa usein viimeisellä käynnillä ennen joulua jonkun pienen lelun tms kiitoksena vuoden yhteistyöstä.

Vierailija
48/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikuisten ja nuorten kanssa työskentelevänä terapeuttina en anna mitään muistamisia,  varsinkaan lähetä asiakkaan kotiin yhtään mitään. Ihan sanallinen kiitos vuodesta ja hyvää lomaa -toivotus riittää. Joku asiakas joskus tuonut kortin. Ihan kiva, mutta en niitä oleta saavani. Lapsien kanssa työskentelevät kollegat antaa usein viimeisellä käynnillä ennen joulua jonkun pienen lelun tms kiitoksena vuoden yhteistyöstä.

Onko sinulla psykoterapeuttikoulutus vai puhutko aivan muusta nyt?

Vierailija
49/49 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuu. Kun Jenkeistä valuu meille psykedeeliavusteiset psykoterpiat, lähtevät viimeisestkin analyysiin pohjautuvat, patriarkaaliset freudialisuudet hoitosuhteista. Jumalan kiitos siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi