Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...
Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...
Kommentit (214)
Ne kirjoja lukevat naiset sitten eivät ole olleet kiinnostuneita sinusta. Itse en pidä kirjojani esillä vaikutusta tekemässä, vaan ne ovat muiden käyttöesineiden tavoin kaapissa ovien takana.
Juuri sain Infinite Jestin myytyä. Ostin, kun niin kovasti hehkutettiin ja koetin lukeakin, mutta ei ollut mun juttu. Ehkä näyttäisin venäjänkielisten lastenkirjojen kokoelmaa. :)
Esittelisin kokonaisuuden. Mies näkisi, että olen monipuolisesti ja sopivan oudostikin monenlaisista asioista kiinnostunut ja helposti innostuva. Janoschin lastenkirjat olisivat hyvä aloitus. Sitten lukisime loppuillan toisillemme ääneen Thomas Bernhardia.
No en esittelisi mitään kirjahyllystäni, höpsö. Kai se mies osaa itse lukea kirjojen selkämyksiä. Vai onko hän lukutaidoton?
-nainen ja kirjallisuustieteen sivuaineopiskelija.
AP ei ole ollut lähelläkään kenenkään naisen kirjahyllyä :D
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi katsella kirjoja, se on niiden säilytyspaikka.
Ja varmasti joku tulee esittelemäänkin teoksia, jos pyytää!
Esittelisin mun Ken Parker -kokoelman.
Alan mies silmäilee ja hakee haluamaansa teosta minuutin pari tai paria muuta kirjaa joita ei usko näkevänsä. Riippuu miehestä ja kirjahyllyn koosta ja toki siitä miten otat vieraan vastaan. Ei ole yhtä kirjaa...
Esittelisin varmaan ne mun self help -kirjat. Kuulostaa, että sulle vois olla jotain hyötyä niistä.
Kirsi Kunnaksen laatiman Aikamme Aapisen vuodelta 1972.
Vanhat Seiskat ja Alibit tekevät varmasti vaikutuksen.
No en "esittelisi" mitään, eikä pyrkimyksenäni treffeillä ole yleensäkään yrittää tehdä vaikutusta vaan tutustua siihen toiseen.
Haluaisin nähdä mihin teokseen mies ensimmäisenä tarttuu ja mitä sanottavaa hänellä niistä on. Tarjolla mm. Salman Rushdieta, Umberto Ecoa, Alice Munrota ja Donna Tarttia. Lisäksi löytyy esim. Saarikosken kääntämä Sieppari Ruispellossa ja Janssonin mainiot muumiromaanit.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat Seiskat ja Alibit tekevät varmasti vaikutuksen.
Ainakin noiden haltija kuulostaa sellaiselta suoraviivaiselta lähiömuijalta, jolta saa kunnon kyydit!
Ei minulla ole muita kirjoja kuin Raamattu, joten kaipa sitä sitten pitäisi esitellä.
Tosin olisi tosi tylsää jos mies olisi kiinnostunut vain kirjoista eikä minusta.
"Tuntematon kosi julkisesti"
"Normaali mies"
Valitse jompi kumpi.