Ensi vuonna en mene töihin
Sopimukseni loppuu 31.12.2022. Sen jäkeen en enää töihin ole menossa.
Kommentit (64)
Huonoin hetki lopettaa työt on vuoden lopussa. Jos seuraavan vuoden alussa tekisi esim muutaman kuukauden töitä niin palkan saisi lähes verottomasti kun vuositulot jää pieniksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sopimuksesi päättyy vuoden lopussa, niin mikä estää sinua hakemasta seuraavaa työpaikkaa?
En ajatellut tehdä töitä ollenkaan. Kaipaan vapautta.
Vapaana on ihanaa katsella, kun moni työnorja käynnistää autoa pakkasella, eikä itsellä ole kiirettä. Saa nukkua pitkään.
Komppaan. Se ihana tunne, kun ulkona on 20 pakkasta ja klo aamu 7 raapivat autojaan jään alta niin minä vedän peiton korville ja jatkan huolettomia unia.
Useamman pitäisi uskaltaa ottaa lopputili ja antaa elämän kantaa. Työttömänä ei tarvitse olla ilman rahaa. Tukimuotoja löytyy ja käteen jää enemmän kuin pienipalkkaisen.
Saivat höynäytettyä töihin ja kyllä kaduttaa, vuokran jälkeen ruokaan ja muihin kuluihin jää nyt 150e/kk, työttömänä jäi noin 400-500e, vaikea ymmärtää homman pointtia, käyt töissä, etkä saa ikinä mitään, hyvä jos saat leivänpaahdinta ostettua jos sattuu hajoamaan ja eläke tulee varmaan olemaan sama kuin olisi ollut työtön, mikä tässä on hyöty, kärsii ja menettää terveyden eikä saa mitään, paitsi rahaa jopa vähemmän?
Totta, takuueläke nousee taas kerran vuoden alusta, eli 922€ kuukaudessa. Tuon saa, vaikkei olisi tehnyt töitä päivääkään. Kun muuta tuloa ei ole, on veroprosentti 0%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sopimuksesi päättyy vuoden lopussa, niin mikä estää sinua hakemasta seuraavaa työpaikkaa?
En ajatellut tehdä töitä ollenkaan. Kaipaan vapautta.
Onneksi olkoon. Ei sitä kannata uuvuttaa itseään työnteolla varsinkaan jos siitä ei saa kunnon korvausta. Kaikilla on oikeus nostaa tukia.
Näin tekevät myös monet hyvätuloiset, vaikka tulisivat toimeen ilman niitä. Esim lapsilisät, yritystuet, maatalous ja korona tuet, näitä tukia on aivan loputtomasti mitä hyvin toimeentulevat saavat. Rikkaat pystyy myös tulonsiirroillaan peittelemään todellisen toimeentulonsa.
Jos on onnellinen työttömänä, niin ei sitä töitä kannata tehdä se on ihmisen oma valinta. Useammat tykkää olla töissään, toiset eivät ja valittavat sitten niistä jotka uskaultuvat jättäytyä tukien varaan.
Itse käyn töissä ja ei minua haittaa jos makselen muiden kotona olemista, ei se minulta pois ole.
Käyn kokopäivätöissä ja palkkaa saan samanverran kuin saisin tukia.
Laajemmin ajatellen myös työttömiä tarvitaan yhteiskunnan toimivuuden ja kannattavuuden takia. Sillä olisi huonoja seurauksia jos olisi täystyöllisyys.
Juurikin mainitsemasi onnellisuus. Miksi valita työttömyys, jos tietää silloin olevansa onneton?
On kyllä järkyttävän pieni palkka, toki se on tuplasti enemmän kuin mitä mä työttömänä saan, joten olisi mulle kannattavaa silti. Onko tuo kokopäivätyö?