Hoitajat! Tulkaa Ruotsiin töihin. Tämän kuun liksa n. 70000 kruunua. T. Lähäri
Suomessa hoitajien palkkaus ja työolot ovat täysin ala-arvoiset. Oikein suututtaa että olen uhrannut osaamistani, voimavarojani ja jopa terveyttäni hulluuden alttarille vuosikausia.
Tulkaa Ruotsiin! Palkka on neuvoteltavissa, ruotsin kielen kursseilla käymisestä maksetaan, saat seitsemän päivää sairaslomaa omalla ilmoituksella jos sairastut, sinulle maksetaan erilaisia kannustuspalkkioita, saat tehdä työsi huolellisesti ilman paniikkia, saat pitää tauot, sinua kannustetaan, pomo ei ole jumala jne.
Ostin juuri oman asunnon, jonka maksamisessa ei ole kiirettä. Ajan uudella autolla. Elämä tuntuu elämisen arvoiselta ja tuntee että töitä kannattaa tehdä.
Kommentit (31)
Onhan autossasi luodinkestävät ikkunat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työmäärä 70000 kruunun eteen?
Tuohan on n. 6300e.
Paljon tuosta menee veroa suurin piirtein eli mitä jää käteen?
Käteen jää sama kuin Suomessa tk-lääkärillä brutto.
Oikeastiko lähäri tienaa noin paljon? Pitääpä ehkä harkita asiantuntijahommien jättämistä, jos matalalla koulutuksella tienaa ulkomailla noin hyvin...
Monissa paikoissa suomalaisia kyllä arvostetaan.
Ehkä ahkerimmat/skarpeimmat tosiaan lähtee muualle.
Ruotsi on nykyään niin paska maa etten edes
pieraise siihen suuntaan.
Kyllähän Suomessakin pääsee koville palkoille kun tekee vuoroja, joista saa hyvät lisät. Viikonloput, pyhät, yötyöt, jne, ja vielä tuplavuoroina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Suomessakin pääsee koville palkoille kun tekee vuoroja, joista saa hyvät lisät. Viikonloput, pyhät, yötyöt, jne, ja vielä tuplavuoroina.
Niitä vain haluaa aika moni tehdä ja jaossa on rajattu määrä.
"Lähäri" on aliarvioiva nimitys vaativalle ammatille. Mä ymmärrän kyllä mistään mitään tietävien tavisten mahdollista tapaa käyttää nimitystä, mutta en sitä, että lähihoitaja itse alentaa itsensä "lähäriksi".
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan lähärinä? Huh huh. Luulin, ettei lähihoitajat oikein työllisty ulkomailla, mutta taisin olla väärässä.
Kyllä, olit väärässä.
Olen asunut ja työskennellyt pian 28 vuotta Norjassa, ja ihan samalla tapaa perushoitajat ja lähihoitajat työllistyvät täällä.
Lähihoitaja ei tietenkään saa tehdä sairaanhoitajan töitä, mutta suurin osa esim terveyskeskusten vuodeosastoilla työskentelevistä on saanut Suomen lähihoitajaa vastaavan koulutuksen. Työvuorossa on yleensä kaksi sairaanhoitajaa, loput sitten näitä muita.
Sairaalat tietysti eri asia, mutta vanhainkodeissa mm. näin, kuten juuri terrveyskeskusken vuodeosastoilla ja kotihoidossa.
Että jos kiinnostaa, tänne vaan tai sitten sinne Ruotsiin. Ruotsista kyllä tulee väkeä tänne töihin parempien tienistien perässä. Hulluhan se on joka itsensä repii orjatyössä nälkäpalkalla.
Suomalainen sh Norjassa
Valmistun sairaanhoitajaksi 2024 ja useampi luokkatoverini on ilmoittanut lähtevänsä Ruotsiin heti valmistuttuaan. Helppoa, kun äidinkieli on ruotsi. Moni on jo ollut siellä kesätöissä.
Liikaa mammuleita.