Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä hajonneelle autolle? Miten saada siitä rahaa?

Autoileva ei autoilija
21.12.2022 |

Alle 7 vuotta vanha auto hajosi niin, ettei sitä kannata korjata. Miten minimoida tappiot, eli miten mottorivikaisen auton voisi hyödyntää?
Kannattaako yrittää myydä sellaisenaan (auton kori todella hyvässä kunnossa ja moottoria lukuunottamatta moitteeton)? Vai saako romurautana minkä verran rahaa? Onko tietoa firmoista pk-seudulla? Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Tää jouluylläri ois saanu jäädä tulematta...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiauto tai huutokaupat piste com. Itse myin vuosi takaperin nettiautossa oman moottorivikaisen autoni. Musstallaiset haki pois ja maksoivat puolet auton arvosta.

Vierailija
22/32 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vakuutus niin polta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän polttomoottoriautot hajoa. Niin täällä aina sähköautokeskusteluissa sanotaan.

Asiaan, romurautana et saa siitä mitään. Kannattaa myydä sellaisenaan. Mikä siitä hajosi ja mikä auto?

Vierailija
24/32 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne täällä, 5v vanhasta sähköautosta hajosi akku eikä kannata enä uusia akun hinnan takia.

Maksaako purkaamot enemmän kuin raudan kilohintaa kun auto kuitenkin uudehko ja ja paljon hyväkuntoiia osia?

Miksi valehtelet nimettömänä nettipalstalla? Onhan siinä akussa takuu voimassa, ei maksa mitään sen uusiminen.

Vierailija
25/32 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Auto ostettu tosiaan suoraan liikkeestä ja kilsoja vähän alle 150 000. Täytyy kysellä liikkeestä, tulisivatko vastaan ja tarvittaessa ehkä myös kuluttaja-asiamieheltä voiko moottori näin vaan hajota tämän ikäisenä ja näillä kilometreilla. Huollot tehty aina merkkiliikkeessä. Väärää polttoainetta ei ole tankattu, jakopäähihna teki moottorista selvän. Sitä ei ole vaihdettu, kuten ei huoltokirjan mukaan olisi vielä pitänytkään.

Moottorin vaihdosta saatiin "tarjous", reilut 8000€. Ei kovin hyvä tarjous minun mielestä. Tuntuu hurjalta, että autot on näin kertiskamaa...

Vierailija
26/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huutokaupata. Kyllä se moottori kannattaa korjata tai vaihtaa käytetty tilalle. Se työ pitää vain hoitaa itse. Teettäminen on Suomessa järkyttävän kallista. Minulla esim. on tilat, työkalut ja taitoa moiseen projektiin. Nyt en kyllä tarvitse autoja kun niitä on jo piha täynnä. Toimivia ja kunnostettavaksi olevia. Täällä maaseudulla on helppo pitää projekteja.

Vierailija
27/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jakopäästä johtuva eikä vaihto vielä ajankohtainen niin takuuseen menee jos kuitti tai luotettava merkintä löytyy.

Vierailija
28/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaosina myydessä saat aika hyvät rahat siitä.. Onko vw?

Ellei pysäköinnistä tule samaan aikaa yhtä paljon kuluja? Täällä Espoossa saa maksaa kylmästä parkkiruudusta 150e/kk, että kulut juoksee vaikka olisi seisonnassa.

Vierailija
29/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vakuutus niin polta.

jos ei ole vakuutusta niin ota

Vierailija
30/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Auto ostettu tosiaan suoraan liikkeestä ja kilsoja vähän alle 150 000. Täytyy kysellä liikkeestä, tulisivatko vastaan ja tarvittaessa ehkä myös kuluttaja-asiamieheltä voiko moottori näin vaan hajota tämän ikäisenä ja näillä kilometreilla. Huollot tehty aina merkkiliikkeessä. Väärää polttoainetta ei ole tankattu, jakopäähihna teki moottorista selvän. Sitä ei ole vaihdettu, kuten ei huoltokirjan mukaan olisi vielä pitänytkään.

Moottorin vaihdosta saatiin "tarjous", reilut 8000€. Ei kovin hyvä tarjous minun mielestä. Tuntuu hurjalta, että autot on näin kertiskamaa...

Jos tuo hinta on merkkiliikkeen hinta, niin kysäisepä muilta liikkeiltä. On huomattavasti edullisempiakin paikkoja korjata auto, kuin merkkiliike...

Vierailija
31/32 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osaan vaan ajaa autoa, en pilkkoa esim. varaosiksi. Se varmaan oliskin järkevin tapa laitta rahoiksi! Kiitos kuitenkin vinkistä.

Eikö romuttamoilla makseta kilojen mukaan? Kait metallilla joku hinta on? Toki, osa varmaan "hyvää hyvyyttään" hakee auton ilmaiseksi ja se on ns. "hyvä maksu" vaivasta.

Ehkä täytyy kokeilla merkkifoorumia!

Viimeksi kun itse hajonneesta autosta soittelin romiksille, tarjoutuivat hakemaan sen ilmaiseksi tai maksamaan korkeintaan tuon 50e. Selitys oli että "ei siinä kuitenkaan ole juuri mitään myytäviä osia", vaikka moottoria lukuunottamatta auto oli täysin toimiva ja täynnä vaikka mitä kunnollisia osia. Esim. ajovaloumpiot maksaa satasen kappale keveesti eli aikamoista tuubaa väänsivät.

Siksi se romu kannattaa myydä osina. Romis on liikeyritys, ei hyväntekijälaitos.

Vierailija
32/32 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ostamme moottori- sekä vaihteistovikaisia autoja. Www.automyyntiin.fi