Siis kuka hullu enää menee julkiselle lääkäriin? Terveyskeskuksen päivystyksessä on 40 tunnin jono, yksityiselle sai heti ajan ja saatiin vaiva hoidettu kuntoon. Ihan kohtuullista
Jos omalle ajalle laskee edes pienen pientä hintaa, kannattaa ehdottomasti käydä yksityisellä. Näppärästi klikkaat sovelluksesta ajan ja käyt.
On suoranaista kiusantekoa hoitajia ja lääkäreitä kohtaan, että vielä joku menee julkiselle hoidattamaan sairauksiaan. Ei, ei ole ihan tätä päivää enää. Miettikääs oikeasti miten tiukalle nuo resurssit on vedetty ja miten tiukille ne vedetään hyvinvointialueilla!
Vajaa satanen meni. Eipä ole paha terveydestä. Moni käyttää keuhkojen tervaamiseenkin enemmän rahaa.
Kommentit (87)
Tämähän on ollut kokoomuslaisten suunnitelma aina. Eli ne joilla on fyrkkaa saa heti hyvää hoitoa ja pienituloiset kuolee hoitojonoon.
Hammastarkastus maksaa yksityisellä noin 50€.
Suomalaiset on kyllä tosi köyhä kansa. Viidesosa köyhyysrajalla ja Marin hehkuttaa että Suomi on varakas maa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään yksityisellä, kun flunssa/yskä on vaivannut jo 1,5kk, ja taas viikonloppuna nousi kuume. Puoli tuntia meni, ja siihen kuului 2 kertaa lääkärillä käynti ja niiden välissä labrassa käynti. Hinta 78€ ja resepti kourassa ulos. Tehokasta.
Jos olisin mennyt julkiselle, siellä olisi tuohon mennyt todennäköisesti koko päivä. Jos nyt edes jonkun lääkäriajan olisi sieltä sattunut saamaan.
Sun yskä ei ole päivystysasia.
Olen käynyt jo vuosikausia Terveystalolla.
Varaan ajan netistä.
Meidän terkkariin en mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäkin kävin täällä Helsingissä tk. Kun räkäpaakut valuneet nieluun jo 3 viikkoa. Olen oppinut en soita vaan menen suoraan. Näin he eivät voi kertoa, ettei saa tulla.
No pääsin heti päivystävälle hoitajalle. Mutta hän konsultoi lääkäriä jonka näkemys: virusperäinen tauti. Ei lääkärille ja kotiin ja uusi yhteys jos oireet pahenee. Ihan käsittämätöntä. Tämä on poskiontelotulehdus.
Ja yksityisellä olisin heti saanut oikean hoidon ja toipunut.. Nyt joudun varmasti hakemaan jouluksi saikkua. Tai soittaa ja käydä tk yhden pikkuvauvan takia monta kertaa. Ihan passsskkkaaaa.
Et saa yksityiseltäkään mitään, koska uusi käypä hoito-suositus kehottaa välttämään antibiootteja. Syystä että Intiassa antibiootteja saa käsikaupasta ja siellä ihmiset syövät niin huvin vuoksi. Seurauksena on antibioottiresistenttejä bakteerikantoja. Olemme siis samalla viivalla kehitysmaan kanssa. Esimerkiksi Saksassa ei noudateta tällaisia typeriä ideoita.
Aiemmin angiinaan on saanut antibiootit koska siinä on sydänvaivan riski hoitamattomana. Nyt yksityislääkäri kehoitti rapsuttelemaan sormella katteita pois (se on vain ruokaa...)
3 kertaa käynyt näin, 1 näistä terkkarilla. Antibiootteja ei enää saa. Kyllähän se tuokin menee kuukaudessa ohi hyvällä tuurilla mutta riski on hirveä! Ole sitten sairaana töissä
Otettiinko sinulta siellä yksityisellä nieluviljely, kun sait angiinaan antibiootin? Sillä ne peitteet nieluun sekä korkea crp voi tulla yhtä lailla myös adenoviruksesta, joka paranee ihan ilman antibioottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan maksaisi yksityisellä lääkärillä käynnistä. Voit googlata diagnoosin ja määrätä itsellesi lääkityksen.
Duactia ja antibiootteja. Tuttu lääkäri on kirjoittanut niitä sereptejå minulle valmiiksi kymmeniä.
Reseptit ovat voimassa kaksi vuotta. Käytätkö kahdessa vuodessa kymmeniä antibioottikuureja johonkin vaivaan, johon itse arvelet antibioottia tarvitsevasi? Flunssa paranee ilman antibioottia 14 päivässä ja antibiootilla kahdessa viikossa.
Tuollaisesta lääkäristä pitäisi tehdä ilmoitus Valviralle. Duactistakin menee teho 10 vrk käytön jälkeen.
Siinä on vaan se ongelma, että yksityiseltä ei saa sitten apua, vaikka maksat kalliisti käynnistä. Ainakaan Terveystalolta ei saa, kutsun kyseistä puulaakia nimellä arvaustalo.
Koitin just saada yksityiseltä aikaa, ei aikoja koko heinäkuussa tarvitsemalleni erikoislääkärille.
mä ihan periaatteesta vältän yksityisten lääkäripalvelujen käyttöä, koska minä olen sitä mieltä, että kun minä olen veroja maksanutkin, niin kyllä minä saan käyttää julkisia palveluja. Toki sitten, jos olisin tosi suurituloinen, niin silloin voisin käyttää yksityistä sektoria.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kaikkialla tuollaista ole. Omassa kunnassa, viime viikolla, soitto terveysasemalle 7.45, lääkäriin aika yhdeksitoista ja keuhkokuvaan yhdeksi. Hammaslääkäriin pääsin seuraavana päivänä.
Kiireellinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Köyhä joutuu menemään julkisille . Valintana kuukauden ruokaostokset vai yksityislääkärin maksu .
Joo, köyhä ei voi laittaa muutamaa satasta vuodessa terveydenhoitoon, mutta röökiin kyllä menee 4000 euroa ja viinaan vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kaikkialla tuollaista ole. Omassa kunnassa, viime viikolla, soitto terveysasemalle 7.45, lääkäriin aika yhdeksitoista ja keuhkokuvaan yhdeksi. Hammaslääkäriin pääsin seuraavana päivänä.
Helsingissä ei edes ole julkista hammashoitoa. Hampaat mätänevät ihmisten suihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hammastarkastus tehty v 2021, nyt pyysin seuraavaa aikaa. Pyysivät ottamaan yhteyttä vuonna 2025!!!!!!
Näin Kirkkonummella
Turha sinne on mennä, ellei ole akuuttia vaivaa. Miksi resursseja tuhlattaisiin tarkastuksiin? Vaivat kyllä tuntuvat, sitten on aika mennä hammashoitajalle.
Ja kyllä, itse kävin viimeksi n. 15 vuotta sitten, kun oli jatkuvaa kipua hampaassa. Sen jälkeen ei ole ollut tarvetta käydä.
Kannattaa mennä työterveyslääkärille. Aina olen päässyt muutamassa päivässä erikoislääkärille ja jatkotutkimuksiin. Hyvin pelaa.
Ei oo rahaa mihinkään yksityisiin ja julkinen on toiminut suht hyvin. Juhannusaaton iltana käytin miehen yhteispäivystyksessä ja kokeineen kaikkineen meni aika tasan 2h. Ja kyllä, lääkärin lähetteellä meni sinne. Sai hyvin hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä työterveyslääkärille. Aina olen päässyt muutamassa päivässä erikoislääkärille ja jatkotutkimuksiin. Hyvin pelaa.
Työterveys on lakisääteinen asia, sen laajuus riippuu siitä mitä siihen on haluttu sisällyttää. Meilläkään ei kuulu läheskään yhtä kattavasti kun edellisessä firmassa.
On se kumma jos ei taskusta löydy alle 500€ vuodessa tuohon terveysvakuutukseen joka kattaa myös reseptilääkkeet. Joo joo, maksat jo veroissasi tuon mutta kun et saa vastinetta rahoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinne päivystykseen tarvi mennä? Varaa vaan ajan lääkärille. Tietty jos tosi kiireellinen niin eri asia..
Yritin varata Kirkkonummella kiireajan, kuukausi eteenpäin ajat menneet eikä kalenteri ole auki pidemmälle. Päivystykseen en enää jaksa mennä jonottamaan, pitäisi olla eväät mukana...
Yksityiseen ei varaa joten joko selviän ilman hoitoa tai sitten en
Koska meillä on lakisääteinen oikeus terveydenhuoltoon yritän käyttää niitä.
Nyt alkaa raja tulemaan vastaan:
hammastarkastus tehty v 2021, nyt pyysin seuraavaa aikaa. Pyysivät ottamaan yhteyttä vuonna 2025!!!!!!
Näin Kirkkonummella