Siis kuka hullu enää menee julkiselle lääkäriin? Terveyskeskuksen päivystyksessä on 40 tunnin jono, yksityiselle sai heti ajan ja saatiin vaiva hoidettu kuntoon. Ihan kohtuullista
Jos omalle ajalle laskee edes pienen pientä hintaa, kannattaa ehdottomasti käydä yksityisellä. Näppärästi klikkaat sovelluksesta ajan ja käyt.
On suoranaista kiusantekoa hoitajia ja lääkäreitä kohtaan, että vielä joku menee julkiselle hoidattamaan sairauksiaan. Ei, ei ole ihan tätä päivää enää. Miettikääs oikeasti miten tiukalle nuo resurssit on vedetty ja miten tiukille ne vedetään hyvinvointialueilla!
Vajaa satanen meni. Eipä ole paha terveydestä. Moni käyttää keuhkojen tervaamiseenkin enemmän rahaa.
Kommentit (87)
Köyhä joutuu menemään julkisille . Valintana kuukauden ruokaostokset vai yksityislääkärin maksu .
Voiko olla, että ne 900kk eläjät ei maksa yksityisen lääkäriaseman hintoja, kun sitä rahaa ei ole? Mene typerien kokkari-provojesi kanssa muualle!
Miksi kukaan maksaisi yksityisellä lääkärillä käynnistä. Voit googlata diagnoosin ja määrätä itsellesi lääkityksen.
Olen joka kerta saanut ajan julkiselle kun olen sitä tarvinnut. Saavut sovittuun kellonaikaan terveyskeskukseen eikä tarvitse odotella. En nähnyt riittävää eroa julkisella ja yksityisellä, joten irtisanoin yksityiset vakuutukset. Ei vuosienkaan jälkeen ole kaduttanut ja me sentään ollaan saatu lääkäreillä käydä ihan riittämiin.
Ihmeellistä provoilua täällä.
Haastavammissa tapauksissa yksityinen ohjaa potilaan kuitenkin julkiselle. Läheinen ohjattiin juuri lähetteellä Mehiläisestä julkiselle ja kyseessä oli kertakäynnillä hoidettavissa oleva tilapäinen vaiva.
Eihän se kaikkialla tuollaista ole. Omassa kunnassa, viime viikolla, soitto terveysasemalle 7.45, lääkäriin aika yhdeksitoista ja keuhkokuvaan yhdeksi. Hammaslääkäriin pääsin seuraavana päivänä.
Eli julkinen puoli kokonaan pois? Vai saako, ap, joku sentään siellä käydä? Kuka?
Suomessa isot alueelliset erot. Lapin shp:ssä pääsee kai keskimäärin nopeiten. HUS:n alueella hankalinta.
Ap, miksi maksat veroja? Jotta laiton siirtolainen pääsee lääkäriin sen sijaan että laitettaisiin kotimatkalle?
Mä menin tänään ihan pelolla päivystykseen kun on niin peloteltu noista jonoista, mutta pääsin sairaanhoitajan luokse viidessä minuutissa ja sain hetkessä helpotusta vaivaani. En voinut uskoa, miten hyvää ja nopeaa hoitoa sain. Kerrankin siis näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen joka kerta saanut ajan julkiselle kun olen sitä tarvinnut. Saavut sovittuun kellonaikaan terveyskeskukseen eikä tarvitse odotella. En nähnyt riittävää eroa julkisella ja yksityisellä, joten irtisanoin yksityiset vakuutukset. Ei vuosienkaan jälkeen ole kaduttanut ja me sentään ollaan saatu lääkäreillä käydä ihan riittämiin.
Sain terveyskeskuksesta ajan seuraavalle päivälle ja kun sinne menin, pääsin lääkärin puheille 2 minuuttia myöhässä, jota hän pahoitteli.
Kunnalliseen hammaslääkäriin pääsin seuraavana päivänä.
En näe mitään järkeä mennä yksityiselle, koska julkinen terveydenhoito toimii loistavasti.
Onko nyt käynnissä joku kunnallisen terveyshoidon mustamaalaamiskampanja, kun näitä järjettömyyksiä jauhetaan joka päivä. Alkaako yksityisellä puolella nälkä kiusata, vai mistä on kysymys?
Tytär soitti tselleen ambulanssin aiemmin tänään kun ei päässyt enää sängystä ylös. 20 min myöhemmin soittivat sairaalasta takaisin josko tytär voisi tulla vaikka taksilla kun kaikki ambulanssit on varattuja!?
Ei kai hän olisi pyytänyt ambulanssia jos kykenisi ajelemaan taksilla tai kaverin kyydillä (ja tartuttamaan kaikille koronaa)
No nyt - luojan kiitos on sairaalassa osastolla
Täällä Varsinaissuomalaisessa tuppukylässä ei ainakaan toimi julkinen terveydenhuolto ollenkaan. Ikinä sun puheluun ei vastata, aivan sama milloin yrität soittaa. Takaisin soittavat joskus ja jouluna, jos silloinkaan. Sitten jos satut saamaan ajan lääkärille, niin siellähän sitten istut ja odottelet. Ihan aina menee vähintään 5-7 tuntia, kun lääkäri on ajastaan myöhässä. Tää on ihan käsittämätöntä, en edes ymmärrä miten voi olla näin. Kumminkin pieni kyläpahanen, aulassa odottelee sun kanssa joku kourallinen ihmisiä, mutta silti on oikeasti ihan aina tämä sama homma. Ja sekin sitten vielä, että kun pääset lääkärille, niin kaikkiin vaivoihin käsketään syömään sitä buranaa. Tiedän parikin tuttavaa joilla oli syöpä, käskettiin vaan syödä kipulääkkeitä ja mennä kotiin. Onneksi menivät yksityiselle, josta sai samantien kiireellisen lähetteen sairaalaan.
Olkaa onnellisia jos teillä toimii julkinen puoli, asia ei todellakaan ole yhtä onnellisesti kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä joutuu menemään julkisille . Valintana kuukauden ruokaostokset vai yksityislääkärin maksu .
Tämä. Jotenkin pidän huvittavana, kun jos sanon mitään vähänkään negatiivista käynnistä terveyskeskuksessa niin heti kysytään, että miksen mennyt yksityiselle.
No ei ole rahaa..! Ja eivät nämä hoitajat tai lääkärit ole julkisella yhtään sen pätemättömämpiä, kaikki vaan menee muuten vähän hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain terveyskeskuksesta ajan seuraavalle päivälle ja kun sinne menin, pääsin lääkärin puheille 2 minuuttia myöhässä, jota hän pahoitteli.
Kunnalliseen hammaslääkäriin pääsin seuraavana päivänä.
En näe mitään järkeä mennä yksityiselle, koska julkinen terveydenhoito toimii loistavasti.
Onko nyt käynnissä joku kunnallisen terveyshoidon mustamaalaamiskampanja, kun näitä järjettömyyksiä jauhetaan joka päivä. Alkaako yksityisellä puolella nälkä kiusata, vai mistä on kysymys?
Osa ei varmaan osaa kuvitella tätä, mutta riippuen asuinpaikasta aikoja voi saada suht. nopeasti. Sain itse ajan lääkärille parin kuukauden päähän KIIREETTÖMÄSSÄ asiassa. Jossain toisessa kaupungissa olisi varmasti venynyt yli puoleksi vuodeksi odottelu (kokemuksesta). Päivystyksessäkään ei tarvitse odottaa loputtomiin, kuten täältä usein lukee (karmivia juttuja).
Niin, miksi ihmeessä menisit sydäninfarktin sattuessa päivystykseen kuormittamaan julkista terveydenhuoltoa, kun voit varata ajan sovelluksessa yksityiselle ja sen jälkeen mennä lähetteellä takaisin julkiseen päivystykseen. Helppoa.
Hullu jolla
a ) ei ole varaa mennä yksityiselle
b) on halvaus-, sydän-, hengitysoireita esim.yksityinen ei noihin koske.
Sitten on hulluja kuten minä , jotka onnistuu repimään sen rahan kun on pakko mennä yksityiselle kun julkiselle ei vaan pääse, ei edes puhelimella. Helsingin terveyskeskusten T3 aika on n.43 vrk . Hammashoitoon tai silmäläärille en ole edes yrittänyt.
Meillä työterveys eräässä isossa ketjussa, ja täytyy sanoa et taso on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Ajanvaraus ihan tukossa, lääkärit kiireisiä, eivät keskity kuuntelemaan tai lukemaan epikriisejä edes viikon takaa, hyppyytetään paikasta toiseen ihan turhaan jne.
Kävin tänään yksityisellä, kun flunssa/yskä on vaivannut jo 1,5kk, ja taas viikonloppuna nousi kuume. Puoli tuntia meni, ja siihen kuului 2 kertaa lääkärillä käynti ja niiden välissä labrassa käynti. Hinta 78€ ja resepti kourassa ulos. Tehokasta.
Jos olisin mennyt julkiselle, siellä olisi tuohon mennyt todennäköisesti koko päivä. Jos nyt edes jonkun lääkäriajan olisi sieltä sattunut saamaan.
Itse olen päässyt akuuttiasioissa nopeasti terveysasemalle. Käytän myös yksityistä. Ja työterveyshuoltoa.