Siis kuka hullu enää menee julkiselle lääkäriin? Terveyskeskuksen päivystyksessä on 40 tunnin jono, yksityiselle sai heti ajan ja saatiin vaiva hoidettu kuntoon. Ihan kohtuullista
Jos omalle ajalle laskee edes pienen pientä hintaa, kannattaa ehdottomasti käydä yksityisellä. Näppärästi klikkaat sovelluksesta ajan ja käyt.
On suoranaista kiusantekoa hoitajia ja lääkäreitä kohtaan, että vielä joku menee julkiselle hoidattamaan sairauksiaan. Ei, ei ole ihan tätä päivää enää. Miettikääs oikeasti miten tiukalle nuo resurssit on vedetty ja miten tiukille ne vedetään hyvinvointialueilla!
Vajaa satanen meni. Eipä ole paha terveydestä. Moni käyttää keuhkojen tervaamiseenkin enemmän rahaa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hammastarkastus tehty v 2021, nyt pyysin seuraavaa aikaa. Pyysivät ottamaan yhteyttä vuonna 2025!!!!!!
Näin Kirkkonummella
Turha sinne on mennä, ellei ole akuuttia vaivaa. Miksi resursseja tuhlattaisiin tarkastuksiin? Vaivat kyllä tuntuvat, sitten on aika mennä hammashoitajalle.
Ja kyllä, itse kävin viimeksi n. 15 vuotta sitten, kun oli jatkuvaa kipua hampaassa. Sen jälkeen ei ole ollut tarvetta käydä.
Yritän pitää huolta hampaistani koska jos pikkujuttuja ei hoideta saattaa tulla tuhansien eurojen remontti (yksityisellä koska julkinen ei tee) yllättäin eteen. Ei niitä kaikkia tulehduksia tms omin silmin huomaa mutta voi olla hengenvaarallisiakin.
Kyllä mun mielestä tarkastus, hammaskiven poisto ja pienten lohkeamien tms paikkaus vuosittain on perusterveydenhuoltoa!
Käynhän mä gynellä ja silmälääkärilläkin säännöllisesti parin vuoden välein, nämä tosin vain yksityisellä mahdollidia.
Minä asun Länsirannikolla ja olen kyllä päässyt julkiselle puolelle ihan ajanvarauksenkin kautta melko nopeasti, päivystysluonteisia hoidon tarpeita ei ole ollut. Olen käynyt vaivoine ensin omahoitajalla, joka on sitten varannut minulle lääkäriajan. Minulle laitettiin lääkärin toimesta varaus jatkotoimenpiteisiin ja varauduin puolen vuoden jonotukseen, mutta parin viikon kuluttua tulikin ilmoitus, että minulle oli annettu maksusitoumus yksityiselle terveysasemalle jossa jatkotoimenpiteet hoidetaan (ilmeisesti tähän ratkaisuun oli päädytty julkisen puolen resurssivajeen takia). Yksityiseltä terveysasemalta tulikin parissa viikossa yhteydenotto ja annettiin aika jo seuraavalle viikolle ja toimenpiteet on nyt hoidettu. Olen tyytyväinen julkisen puolen terveyspalveluihin ja näinhän se pitääkin mennä, että jos resurssit eivät riitä julkinen terveydenhuolto ostaa silloin palvelut yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ihmeessä menisit sydäninfarktin sattuessa päivystykseen kuormittamaan julkista terveydenhuoltoa, kun voit varata ajan sovelluksessa yksityiselle ja sen jälkeen mennä lähetteellä takaisin julkiseen päivystykseen. Helppoa.
Höpsö! Sydäninfarktin sattuessa tai sitä epäiltäessä soitetaan ambulanssi, eikä mennä mihinkään päivystykseen odottelemaan vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joka kerta saanut ajan julkiselle kun olen sitä tarvinnut. Saavut sovittuun kellonaikaan terveyskeskukseen eikä tarvitse odotella. En nähnyt riittävää eroa julkisella ja yksityisellä, joten irtisanoin yksityiset vakuutukset. Ei vuosienkaan jälkeen ole kaduttanut ja me sentään ollaan saatu lääkäreillä käydä ihan riittämiin.
Ihmeellistä provoilua täällä.
Ihmeellistä provoilua tosiaan.
Julkiselle ei ole moneen vuoteen pystynyt varaamaan aikaa. Pitää vaan mennä jonottamaan. Lääkäriin pääsee jos jono etenee tarpeeksi ripeästi ja hoitaja arvioi vaivasi lääkärin arvoiseksi.
Hoitajat ovat kyllä ihmeellisen hyviä diagnosoimaan. Yhdellä vilkaisulla, ilman röntgeniä tai muita tutkimuksia, pystyvät sanomaan mm, että pahasti turvonnut jalka on vain venähtänyt (ei ollut) ja iholla kasvava patti on pelkkä kovettuma (ei ollut).
Lääkärit ovat jostain syystä hitaampia diagnooseissaan ja haluavat nähdä röntgenit ja ottaa koepalat. Antavat ihan erilaisia diagnoosejakin kuin hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä joutuu menemään julkisille . Valintana kuukauden ruokaostokset vai yksityislääkärin maksu .
Ja ainakin kuntien työntekijät myös. Ei kaikilla ole yksityistä työterveyshuoltoa.
Täällä Espoossa eivät ota edes lapsia terveyskeskukseen akuuttiajoille, mua on nyt kevään aikana käsketty kahdesti viemään lapsi mieluummin Jorviin päivystykseen, eikä kyse ole ollu mistään vakavasta, joka vaatisi sairaalaa. En ole vienyt päivystykseen vaan Pikku Jättiin. Oltaisiin sieltä päivystyksestä saatu taatusti heti seuraava tauti odotellessa.
Ei ole paha joku kertakäynti ei, mutta sitten kun tulee harkittavaksi monen tonnin operaatio, niin pistää jo miettimään.... Mutta jostain taidan nekin rahat kaivaa sen sijaan, että jonottaisin kuukausia ja saisin ties mitä lisähaittoja.
Juuri katsoin niin yli 100e per kk. Ei mulla vuodessa menisi lääkäriin 1200e vaikka olisi varaa käydä