Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoija! Meneekö työttömän hakemus suoraan roskiin?

Vierailija
21.12.2022 |

Näin ainakin tuntuu olevan. Vaikka täyttäisin kaikki vaatimukset, ei koskaan edes kutsua haastatteluun. Enkä edes hae mitään "hienoja" töitä, tyyliin myyjä, varastotyöntekijä jne.

Olen ihan perusfiksu, kohtelias, teen työni ripeästi. Edellisistä työsuhteista olen aina saanut hyvää palautetta. Osaan kirjoittaa hakemuksen ja CV on kunnossa.

Työntekoon löytyisi motivaatiota, mutten kelpaa mihinkään.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne automaattisesti mene.

Tiedän kyllä erään rekryjä hoitavan henkilön, joka laittaa roskiin kaikki sellaiset hakemukset, joiden laatija ei ole henkilökohtaisesti soittanut ja kysellyt paikasta. Sen verran pitää kuulemma kiinnostaa, että ottaa ja soittaa.

Minä taas jätän vastaamatta kaikkiin työpaikkailmoituksiin, joissa ei ole palkkatietoa. Sen verran pitää työnantajaa kiinnostaa, että laittaa oleellisen noin tiedon mukaan.

Minä taas en, päinvastoin. Tiedän, mikä on minun "hintani" ja tasan tarkkaan osaan ja oikeastaan myös haluan itse neuvotella palkkani. Toki voidaan työnkuvan ym. tarkentuessa neuvotella jonkin verran suuntaan tai toiseen, mutta aina ennemmin valitsen ne, joissa on avoin palkkatoive. Enkä koskaan vaihda uuteen paikkaan, jos palkka ei nouse riittävästi.

Vierailija
22/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä erään rekryjä hoitavan henkilön, joka laittaa roskiin kaikki sellaiset hakemukset, joiden laatija ei ole henkilökohtaisesti soittanut ja kysellyt paikasta. Sen verran pitää kuulemma kiinnostaa, että ottaa ja soittaa.

Toi on paskamaista, koska mä olen ite ollut töissä paikassa jossa nimenomaan toivottiin, että kukaan ei soita ja jos joku soitti, niin sille sitten sanottiin että kiitos vaan, mutta tiedustelut vain spostilla. Niin että osa ihmisistä ei tuon takia ala soitella perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee, ainakin VSSHP:n rekrytoinnissa. Mikään muu ei selitä sitä seikkaa, että vaikka on runsaasti kokemusta ja koulutusta, niin ei ole VSSHP ollut kiinnostunut edes haastatteluun pyytämään. Kuntarekryn kautta hakemuksen lähetetään, mutta ne menevät rekrytointitoimiston lävitse, jossa karsinta tehdään. Tiedän, että VSSHP on palkannut sellaisia ihmisiä (kyseessä ei ole sairaanhoitotyö, vaan aputoiminnot) joilla ei ole tehtävään koulutusta tai kokemusta, näin ollen he joutuvat opettelemaan sen työn kaikkine puolineen taloon tullessaan. Eli... 

Itse näkisin että omalta osaltani tämä voi olla jopa kiusantekoa. Sillä ennen kuin tänne erikoisia tapauksia pullollaan (pullollaan päihdeongelmaisia) olevaan Varsinais-Suomeen tulin, kävin kyselemässä työpaikkaa ihan henkilökohtaisesti, joten rekrytointi on nähnyt minun työ- ja opintotodistukseni (oli muuten aika jännä katsoa miten sen eukon leuka loksahti alas kun se niitä katseli... ei kai olettanut näkevänsä niin hyviä todistuksia), ehkä se eukko sitten laittoi jollain omalla syyllään minut mustalle listalle... eli aina jos haen, hylätään suoralta kädeltä.

VSSHP on sitä mieltä, että minulla ei ole oikeutta saada palkkatyötä!

Kiitos!

Voi kamala, kun tuli huonoa suomen kieltä kirjoitukseen. Omalta osaltani - minun kohdallani. Kuntarekryn kautta hakemuksen lähetetään - Kuntarekryn kautta hakemukset lähetetään.

Vierailija
24/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jätän vastaamatta kaikkiin työpaikkailmoituksiin, joissa ei ole palkkatietoa. Sen verran pitää työnantajaa kiinnostaa, että laittaa oleellisen noin tiedon mukaan.

Et ole siis koskaan hakenut yhtään työpaikkaa Suomesta?

Minä en ole koskaan nähnyt työpaikkailmoitusta "normaaliin" vakituiseen työsuhteeseen jossa todellinen palkka olisi ollut näkyvillä.

Vierailija
25/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko olla avoimet työpaikat haussa, mutta niihin pääsee vain suhteilla.

Vierailija
26/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan nähnyt työpaikkailmoitusta "normaaliin" vakituiseen työsuhteeseen jossa todellinen palkka olisi ollut näkyvillä.

Näin juuri yhden, niin harvinaista kuin se onkin. Palkkahaarukka oli laitettu peräti otsikkoon. Kyseessä oli vakkarityö ja kokoaikainen. "Kiinteistösihteeri Vantaalle 2600-3300".

Vierailija
27/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pakko olla avoimet työpaikat haussa, mutta niihin pääsee vain suhteilla.

Turhauttavaa nähdä vaivaa tällaisten paikkojen hakuun

Vierailija
28/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on joku vakiorinki varalla ja töissä jo. Tai paljon hakijoita. Riippuu paikkakunnastakin. Pitääkö olla joku somekuva tai video, paitsi jos ei ole hyvä idea. Hakeeko osa yrityksistä samanhenkistä porukkaa ja joku profiilissasi ei sovi siihen. Ihmiset ovat erilaisia ja erilaisena sen huomaan, ettei sovi kaikkiin paikkoihin. Onko heillä joku erityinen osaamisala, joka siitä puuttuu esim. verkkkokaupan ylläpito tms.

Vierailija
29/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki mene roskikseen. Sanoisin kokemukseni periusteella että täydellisesti tehdyt hakemukset on sellaisia ettei niitä työttömiä rekrytoida. Kukaan ei ole täydellinen ja kukaan ei osaa kaikkea vaikka hakemuksessa niin voi lukea. Palkkaan pääasiassa duunareita eli amiksen käyneitä vaikka on hakemuksia paljon yliopiston käyneiltä jotka just päässyt koulusta. Amiksen käyneillä voi olla monipuolista kokemusta koneista, ja rakennustöistä vaikka ei periaatteessa olisi palkkatyö kokemusta kauheesti. Mutta ne oppii hyvin kuitenkin ja ovat hyviä työntekijöitä. Joku amislaisella voi olla karu lapsuus esimerkiksi ja sellaisella onkin paljon motivaatiotsa tehdä töitä ja niitä rekrytoidaan rakennustöihin. Viimeksi meille tuli haastatteluun mies jolla oli amis koulutus puupuolelta. Yli 40 vuotias mies ei tuonut edes cv tä. Sanoi vaan että en minä sillä mitään tekisi kuitenkaan joten hän ei sellaisia cv tä tee. Sitten se kertoi että oli tehnyt kaikenlaista töitä, puu, raksatöitä, osaa maalata , käyttää työkaluja ja sekalaisia töitä oli tehnyt paljon. Sitä miestä suosittelin heti yhdelle raksafirmalle joka haki työntekijää ja se mies palkattiin.

Vierailija
30/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussa on vika, jonka näkee jo pelkästä aloituspostauksestasi.

Olet omasta mielestäsi täysin syytön ja virheetön, eli täysin sokea omille kehityskohteillesi.

Sellainen on yleensä aika raskas ja hankala työntekijä, joka ei pysty tunnistamaan omia rajojaan.

Terveisiä pörssiyhtiön HR osastolta

Vierailija
31/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne mene roskiin (ainakaan ennen kuin paikka on töytetty ja oaperit kuuluu GDPRn mukaan hävittää).

Mutta moni typtön ei vaan ymmärrä, ettei työpaikkoja ole antaa kaikille kaikki vaatimukset täyttäville. On vain yhdelle tai joskus kahdelle parhaalle.

Vierailija
32/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ilmoituksessa on hänen nimensä ja puhelinnumeronsa?

Vierailija
33/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään mene. Ei niitä edes talleteta mihinkään.

Minkä takia kuvittelet että jokaisella verkossa täytettävällä rekrysivulla on viimeistään toisena laatikkona nimen jälkeen kohta johon pitää täyttää nykyisen työnantajan nimi (yhtenä vaihtoehtona "ei ole") tai vielä suoraviivaisemmin vain rasti ruutuun kysymys "olen tällä hetkellä työsuhteessa"

Tuolla ruksilla on vain yksi tarkoitus - lopetaa tallennus siihen paikkaan - kun lomakkeen seuraailla sivuilla tentataan edellisiä työsuhteita pävän tarkkuudella ja listalla on ylimpänä "nykyinen työnantaja"

Ja kun on ns. nollasopimus, niin nuo eivät ole ongelma.

Vierailija
34/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne mene roskiin (ainakaan ennen kuin paikka on töytetty ja oaperit kuuluu GDPRn mukaan hävittää).

Mutta moni typtön ei vaan ymmärrä, ettei työpaikkoja ole antaa kaikille kaikki vaatimukset täyttäville. On vain yhdelle tai joskus kahdelle parhaalle.

No hohhoijaa, eiköhän työttömät tuon ymmärrä, nämä työssä oletettavasti käyvät "menisit töihin!"- huutelijat on niitä jotka ei ymmärrä.

Vierailija
35/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot hakemuksessa olevasi työtön? Millä tavalla se kuvaa osaamistasi ko. työtehtävään? 

Vierailija
36/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meille tuli viimeisimpään avoimeen tehtävään tasan 70 hakemusta. Yleensä ei tule niin paljon, tällä hetkellä avoimena olevaan on tullut vasta kymmenkunta, ja hakuaika jatkuu tammikuun puoleenväliin. Mutta kannattaa ihan oikeasti ymmärtää, ettei se työnantaja ketään tahallaan jätä palkkaamatta vaan pyrkii vain löytämään parhaan mahdollisen työntekijän. Ei hän tiedä, kuinka montaa muuta paikkaa joku on hakenut ja kuinka kovasti tarvitsisi töitä.

Vierailija
37/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on lukuisia. Nykyisessä työssänikin oli. Ihan selkokielellä kerrottiin, että palkka on 12,52€/tunti. Niin kuin onkin. 

Vierailija
38/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä vaikuttaa, en saa ikinä edes vastausta omiin työhakemuksiini. Olen ollut nyt noin vuoden työttömänä.

Vierailija
39/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot hakemuksessa olevasi työtön? Millä tavalla se kuvaa osaamistasi ko. työtehtävään? 

No jos ceeveessä lukee että edellinen työ loppunut esim 10.11.2021 niin eiköhän rekrytoija osaa sen päätellä.

Vierailija
40/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meille tuli viimeisimpään avoimeen tehtävään tasan 70 hakemusta. Yleensä ei tule niin paljon, tällä hetkellä avoimena olevaan on tullut vasta kymmenkunta, ja hakuaika jatkuu tammikuun puoleenväliin. Mutta kannattaa ihan oikeasti ymmärtää, ettei se työnantaja ketään tahallaan jätä palkkaamatta vaan pyrkii vain löytämään parhaan mahdollisen työntekijän. Ei hän tiedä, kuinka montaa muuta paikkaa joku on hakenut ja kuinka kovasti tarvitsisi töitä.

Edelleen, työttömät tuon ymmärtää, työttömien haukkujat ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi